A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
Tak, LPG jest oferowany tylko z silnikiem 1.0TCE, który był projektowany "pod gaz" (wg stron frankojęzycznych).
Co do dotrysku - aczkolwiek nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było), to sa osoby, które twierdzą, że dla zabezpieczania zawórów ma być.
Zmieniałoby to (dotrysk) nieco kwestię opłacalności LPG - ale przy cenie 1000 zł w PL i np. cenie 0.00 euro we F (tam wersja gazowa i benzynowa wg strony dacia.fr jest co do eurocenta ta sama) wydaje się, że ten zakup jest opłacalny.
Zatem trzeba poczekać na pierwszych co kupią i podzielą sie wynikiem spalania - bo czym innym dotrysk pół litra na 100 km czym innym brak dotrysku a czym innym dotrysk 3 l na 100 km.[/list]
ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio
Nie chwalą nową instalacją, tylko nowym silnikiem z instalacją - ale jaka ona będzie to na razie nie podali. Chociaż można domniemywać, że raczej stara Landi, bo nowościami to się właśnie lubią chwalić...
michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?
Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.
Ciekawostka na którą pierwotnie nie zwróciłem uwagi - zamieszczony w pierwszym poście polski komunikat prasowy różni się w jednym ważnym szczególe od angielskojęzycznego oryginału:
Cytat:
ECO-G is the name given to the bi-fuel petrol and LPG (Liquefied Petroleum Gas) engines offered on all vehicles in the Dacia range (except Dokker): Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV and Lodgy, which with the SCe 100 ECO-G engine.
- czyli w lodgy jednak będzie jakieś LPG, tyle że wcale nie do bezpośredniowtryskowego 1.3 TCe 100, a chyba wciąż do H4M 1.6 SCe, bo to jedyna jednostka pasująca do opisu "SCe 100".
Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...
Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.
Niedługo powinny być pierwsze osoby, które się wiedzą podzielą co do spalania - a co zatem idzie i pewne wnioski co do tego, czy dotrysk jest czy nie ma.
Już LPG jest i w sandero i w loganie - i to o dziwo, ALBO diesel ALBO LPG . Nie ma (dziś) czystej benzyny (w laureate) - poza tańszymi wersjami wyposażenia, gdzie jest Sce75
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)
Eeeee... ale jak to?
To przypadkiem nie jest tak: ?
SCE - pośredni
TCE - bezspośredni
T(urbo) Ce
S(sący wolno) Ce
:)))
Nie, nie jest tak. "T" jest przy silnikach z turbiną. A czy one maja wtrysk pośredni czy bezpośredni - to inna historia.
Z tym, ze chyba tylko Tce90 i TCe 100 ma wtrysk pośredni. No i Sce zdaje się wszystkie.
Ciekawy artykuł na ten temat na jednej ze stron:
"Nowy silnik w gamie to turbodoładowany benzyniak o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, generowanym przy 2750 obr/min. Według danych producenta Duster 1.0 TCe rozpędza się do „setki” w 12,5 s i osiąga prędkość 168 km/h. Wyposażony w pasek rozrządu nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z wtryskiem pośrednim jest lżejszy od benzynowej jednostki 1.6, którą ma zastąpić. TCe 100 wyposażony jest w turbosprężarkę i kolektor wydechowy częściowo zintegrowany z głowicą cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa."
A dowcip polega na tym, że silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-04, 17:00, w całości zmieniany 2 razy
Dacia Lodgy jest w trakcie testów norm emisji spalin i pozyskania homologacji, jeśli testy wypadną pozytywnie motor 1.0 TCe 100KM 3 cylinderki z fabrycznym LPG wejdzie do oferty.....
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.
No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...
Z wtryskiem pośrednim była projektowana pod LPG - czyli w szczególności można spodziewać się wzmocnionych gniazd zaworowych. To chyba pierwszy silnik projektowany w fabryce pod LPG jako paliwo dominujące.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
fabryczna instalacja jest zakłada w fabryce to znaczy tylko tyle i aż tyle
jeżeli silnik jest projektowany pod zasilanie lpg to nie dokłada się do niego żadnej instalacji bo jest to jego podstawowy komponent , zresztą może i dobrze te instalacje LR są najgorszej jakości na rynku byle chińszczyzna za 1/10 ceny ma lepsza jakość
Nowe super odporne wtryski od LR przejechały u mnie 40 tyś km , kosztują ok 700 zł(GIRS ) kiedy valteki za 150 potrafią robić po 80/100 tyś
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-06, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce
Ok . Projektowano przy założeniu, że głownym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji.
Czyli planowano biorąc pod uwage procesy fizyczne przy spalaniu gazu. Czyli planowano materiały, które z gazem będa dobrze współpracować i wytrzymają przynajmniej do końca gwarancji bez reperacji.
W szczególności zaplanowano jak i gdzie podłączyć wtryski gazu. Podczas homologacji silnika robiono to z LPG dokładnie takim, jak dostanie klient.
Zatem projektowano ten silnik przy założeniu, że LPG będzie dominujące - acz zrobiono to zapewne przy daciowym podejściu - zrobić sprawne i użyteczne przy najmniejszym koszcie.
Ale istotnie - mozna założyć, że sama instalacja (LR) projektowana i produkowana poza reanult/dacia.
Nie wiem jaki inny silnik był projektowany z takim założeniem - że będzie głownie działał z LPG i będzie sprzedawany pod nazwą z LPG związaną.
Dlaczego żabojady tak zrobiły? Bo LPG we Francji ma spore zniżki natury ekologicznej - najwyższa (poza czysto elektrycznymi) klasyfikacja pojazdu jesli chodzi o winiety do stref ograniczonego wjazdu, wolno jeździć nawet podczas smogu, ulgi podatkowe (lub brak kar podatkowych) typu ekologicznego. Dlatego z ŻaboJadoLandii wersja z LPG kosztuje co do (euro)centa tyle co benzynowa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-06, 15:10, w całości zmieniany 2 razy
Projektowano przy założeniu, że głównym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji
Nie - to zwyczajny benzyniak, zaprojektowany jako benzyniak, ale dzięki pośredniemu wtryskowi dołożenie LPG jest po prostu łatwe i tanie, dlatego został wybrany.
To dobrze że pośredni, ale nie oznacza wcale, że będzie spalał tylko gaz, tzn. jakiś dotrysk benzyny raczej na pewno tam będzie. Oby tylko nie za duży...
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2020-02-06, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum