Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-01, 12:40 Dodatki do benzyny - czy coś warte ?
Jak w temacie, jest sens dopłacać do dodatków do paliwa np. BP95 ?
Ostatnio ran na miesiąc ( co drugi pełny bak / 1,6k. km ) wlewam przed tankowaniem (do pełna) jedną butelkę poniższego specyfiku. Uwaga to nie reklama.
Pytanie, czy jest sens płacić za to 7 pln - czyli podnosić koszt 1 litra paliwa o 0,07 zł ?
Opis brzmi ładnie - pochłania 100% wilgoci, usuwa nagar i osady benzynowe ( ale chyba raczej zmniejsza ich osadzanie ) itp... no cud malina.
Ale ile w tym prawdy ???
1a.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 35,58 KB
1b.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 52,1 KB
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-11-01, 12:41, w całości zmieniany 1 raz
Do benzyny / etyliny zawsze dodawałem ...... następną benzynę. Jeśli paliwo jest dobrej jakości to moim zdaniem wszelkie dodatki są bez sensu. Swego czasu wymieniałem stalowy zbiornik paliwa , który skorodował na spawie - w środku wszystko lśniło i zero brudu
Jakieś 3 tys. km temu wlałem dodatek STP czyszczący układ wtryskowy, i udałem si w trasę 400 km. Po niedługim czasie zacząłem mylić bieg 6 z 5, czyli chciałem wrzucać 7
Mój Duster 1,6 na łańcuchu dostał niezłego kopa, i utrzymuje go do dzisiaj.
Żaden dodatek do paliwa nie może mieć funkcji myjących bo zniszczy wam układ. Jedynie środki bezpośrednio podawane na silnik mają sens reszta to pic. Lepiej raz na rok podawać sprej do czyszczenia kolektora dolotowego bo tam osadzają się opary oleju z odmy i paliwa.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2023-01-07, 02:08, w całości zmieniany 1 raz
Ilu nas jest , tyle opini. Ja nie firmuję niczego i nikogo. Ale jak pisałem , po używaniu paliw z dodatkami kultura pracy silnika mojego auta jest lepsza. Jest ciszej. Moze mocy mało pod górkę. Ale cała reszta z jazdy to bajka. Mam na myśli to o czym pisze wyzej. Chciałbym miec 6 bieg. Choc wysoka buda , przy 150 km /h to juz wyzwanie przy otwartych terenach. Dacia zamienia sie w jacht na kółkach.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2023-01-07, 10:41
W poprzednim aucie, po zatkaniu wtryskow wodą i jakimś brudem z baku na benzynę, zacząłem stosować czarny STP. Awaria minęła, silnik zaczął równo pracować. STP dawkowalem 2 razy w roku - na wiosnę i przed zimą. Silnik pracował jak zegarek. Teraz do MCV II 1.0 SCe najczęściej wlewam V-Power 95 we wtorki. Dodatki w V-Power 95 wystarczą dla utrzymania silnika.
Ja od kilkunastu lat przy każdym tankowaniu benzyny w swoich samochodach na pełny bak dolewam tak ok. 150 ml dodatku Kleen-Flo, takie mam małe zboczonko.
Najważniejsze to lać dobre paliwo . Wiele lat temu zmieniałem zbiornik paliwa w fiacie uno bo przeciekał. Zajrzałem do środka - a tam czyściutko jak w nówce.
W zdecydowanej większości tankuję na BP, mam ok. 2 km do nich, bliżej mam jeszcze na stację Amica, ale tam paliwo jest tragiczne więc ich sobie odpuszczam. Czasami na trasie zatankuję ewentualnie jeszcze na Shellu lub Orlenie, wszelkie No Name-y omijam szerokim łukiem. Dla mnie jakość zatankowanego paliwa jest priorytetem, a i tak sobie jeszcze wlewam ten dodatek, wg mojej subiektywnej oceny poprawia on pracę silnika.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2023-01-07, 12:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum