Killer KingPytanie czy ta długowieczność to zasługa serwisowania/użytkowania ( ładowanie do pełna raz na 2 tygodnie + uzupełnienie poziomu płynu po 10 latach ) czy tylko czysty przypadek ?
Zapewne przede wszystkim dobrej jakości akumulator. W toyocie wymieniałem oryginalny akumulator po 12 latach , nie "pieściłem " go , aczkolwiek nie dopuszczałem do rozładowania. A ponieważ do pracy miałem 25 km w jedną stronę to nie doładowywałem go .
Znajomy w peugeocie po 18 latach wymienił oryginalny akumulator.
Rodzice w thalii po 14 latach.
W moim loganie 5.5 roku i jest ok;) a u rodziców w loganie 4.5 roku i już pokazuje objawy, że jego żywot dobiega końca..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2020-11-02, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2021-07-07, 13:22 Jaki akumulator wybrać do Sandero
Witam serdecznie !
Szukam dobrego akumulatora do Sandero z 2008 roku z silnikiem 1.6 benzyna
mam na oku Westa Grom Premium 50Ah 480A i chciałem zapytać o wasze opinie na temat tej marki lub co innego ewentualnie możecie mi polecić ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-13, 14:02, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-07-07, 13:48
Ja mam z Westy akumulator w Astrze J, tyle że z serii Force (żółta obudowa). 36 MC gwarancji ma ta seria, sam akumulator polecalo mi wiele osób i jest naprawdę ok.
Podobno produkowany na Ukrainie na amerykańskiej licencji i jakościowo naprawdę dobre.
Od siebie polecam firmę FIAMM. Nigdy mnie nie zawiódł. Najdłużej działał w 11 letnim aucie od nowości, ale pewnie działał dalej, bo potem sprzedałem. Potem do każdego samochodu który kupowałem, a musiałem wymienić aku dawałem FIAMMa i byłem zadowolony.
Ja mam z Westy akumulator w Astrze J, tyle że z serii Force (żółta obudowa). 36 MC gwarancji ma ta seria, sam akumulator polecalo mi wiele osób i jest naprawdę ok.
Podobno produkowany na Ukrainie na amerykańskiej licencji i jakościowo naprawdę dobre.
ostatecznie też kupiłem ten żółty - Westa Forse 50Ah 480A
mam nadzieje że posłuży
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-13, 14:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1091 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 07:28
Czy ktoś z Was się orientuje, czy oryginalne akumulatory Renault/nissan które można kupić ASO to są dokładnie takie same akumulatory jak pierwszy montażu ?
Z dacią nie mam doświadczeń (ale z renault dość spore) i zauważyłem że zawsze pierwszy montaż działa dłużej niż jakikolwiek akumulator od niezależnego dostawcy z rynku (podobni jest w PSA, VW, Suzuki) a różnice są mierzone w latach (np. obecnie w catur 1.2tce mam oryginalny akumulator który ma 8 lat i ma się świetnie, pomimo tego że auto eksploatowane jest w bardzo niesprzyjających warunkach - częste odcinki 1,2, 3 km, nigdy nie doładowany prostownikiem, parkowany na dworze - żaden najlepszy aku z rynku nawet nie zbliżył się do takiego czasu pracy)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1091 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 10:15
laisar napisał/a:
r70 napisał/a:
to są dokładnie takie same akumulatory jak pierwszy montażu?
Tego nie wie nikt...
Szkoda... ;)
Chyba przy kolejne wymianie sprawdzę datę produkcji aku dostępnego w ASO i zaryzykuję wydanie odpowiednio większej kaski na akumulator oryginalny. Liczę na to że skoro aku jest tak samo oznaczy, a do tego jest przewidziany do montażu gwarancyjnego to powinien być taki sam jak pierwszy montaż.
Jak będę miał jakieś doświadczenia to się pochwalę (choć jeśli mam rację i wymieniony pożyje tak długo jak oryginał to nie wiem czy ktokolwiek będzie pamiętał ten mój wpis ;) )
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 321 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-07-15, 13:26
r70 napisał/a:
zauważyłem że zawsze pierwszy montaż działa dłużej niż jakikolwiek akumulator od niezależnego dostawcy z rynku
Ja mam trochę inne obserwacje, akumulator od niezależnego dostawcy Bosch Silver działał w moim hobbystycznym aucie (Mitsubishi L300 z 1984 roku) od 1998 do tej wiosny czyli trochę ponad 22 lata. Fabryczny akumulator VW padł po 3 latach, Citroena po 4 latach.
Żółta Westa padła po roku, ale zwrócili kasę jak uznali reklamację.
Inna sprawa, że Bosch w 1998 to był jeszcze Bosch, a nie tylko nalepka na produkcie innej firmy i do tego w technologi wapniowo-srebrowej (stąd nazwa Silver), a nie wapniowo-wapniowej jak obecnie (nazw Silver została). Na youtubie polecam kanał mrAkumulator z wieloma informacjami na temat akumulatorów.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 14:34
r70 napisał/a:
Czy ktoś z Was się orientuje, czy oryginalne akumulatory Renault/nissan które można kupić ASO to są dokładnie takie same akumulatory jak pierwszy montażu ?
W zasadzie tak, ale... Nawet taki akumulator na pierwszy montaż nie jest równy innemu, też na pierwszy montaż.
Przykładowo u mnie jest Renault-Nissan by VARTA Hiszpania a u któregoś z forumowiczów w tym samym modelu i roczniku jest niby taki sam Renault-Nissan by "no-name" Rumunia. A nie wiemy czy któryś okaże się lepszy i który...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-15, 14:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1091 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-17, 16:31
Z akumulatorów nie "pierwszomontażowych" mogę zdecydowanie polecić włoskie FIAMMy z serii Titanium PRO. W swoich autach przerobiłem chyba wszystkie uchodząc powszechnie za "najlepsze" i klasy premium i w samochodach które trochę stały, trochę jeździły, albo miały kiepski bilans energentyczny a sporo jeździły po mieście, żaden nie dał rady wytrzymać niż 2-3lata. Aż za namową przetestowałem akumulator tej włoskiej firmy i obecnie jeśli kupują coś innego nić PM to właśnie FIAMMa.
Dziś rano mój fabryczny Rombat w Dusterze dokładnie po 10 latach i 4 miesiącach eksploatacji zbuntował się. Odpaliłem z prostownika po krótkim ładowaniu ale przed zimą trzeba będzie zakupić nowy 60Ah 600A. Co polecacie?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-09, 11:00 Re: Jaki akumulator do Dacia Sandero Stepway 2016 0.9 TCE z
No i równiutko po 4 latach od odebrania Sandero pożegnałem się z fabrycznym akumulatorem EFB od Renault-Varty (60Ah 510A)
Wymiana właściwie można by powiedzieć prewencyjna, bo fabryczny aku nigdy nie sprawił mi najmniejszych problemów przy odpalaniu, jednak już od końca zeszłej zimy obserwowałem objawy analogiczne jak wspominane poniżej:
Ania201225 napisał/a:
... po naładowaniu do pełna pokazało max 12.3V, po czym po chwili spadło na 11.8..
Przy czym mój dawał się naładować porządną ładowarką do maksimum 12,6V ale po godzinnym odstaniu schodził już do ok. 12V. Po 48h (oczywiście niepodłączony) miał już 11,3V. W samochodzie właściwie podobnie, bo nawet po dłuższej jeździe i wyłączeniu "inteligencji" ładowania (z ładowaniem na poziomie 14,3-14,7V) był w stanie wykazać tuż po jeździe max 12,4V i 11,3V po weekendowym postoju. Samochód jest w ciągłym użytkowaniu, dlatego nigdy nie stał dłużej jak 3 doby (wtedy miał już poniżej 11V), więc tylko stąd bierze się mój brak problemów z odpalaniem.
Istotne, że pomimo bardzo niskich napięć, akumulator zawsze uzyskiwał na testerze wynik wydajności powyżej 400A- tu szacunek. Nie wiem ile potrzebuje rozrusznik silnika TCe90, ale najwyraźniej w stosunku do nominału fabrycznego akumulatora (510A) jest spory zapas.
Z uwagi na nadchodzącą zimę postanowiłem więc dłużej już nie testować i stąd decyzja i wybór zamiennika. Obecny akumulator- GROM EFB 60Ah, 600A(EN) produkcji koreańskiej firmy DTR Automotive.
Wreszcie mam normalne napięcie i możliwość wydajnego korzystania z kamerki w trybie parkingowym.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-09, 11:47, w całości zmieniany 4 razy
Czy korzystałeś z start- stop przez ten okres eksplaatacji. Inteligentne ładowanie odpiołeś z klemy .Czy tylko z poziomu wyłacznika pod lewarkiem. Ostatnio dumam nad tym , robię krótkie odcinki i czekam kiedy to padnie. Sprawdzałem u mnie ładowanie. 15v w porywach , ale sam aku ma 13.7 .Co uważam za dobry wynik.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-09, 15:34
Krystian67 napisał/a:
Czy korzystałeś z start- stop przez ten okres eksploatacji.
Jedynie incydentalnie, zazwyczaj nie korzystam ze S&S. Ostatnio nawet nie musiałem wyłączać, bo S&S załączał się u mnie coraz bardziej niechętnie- właśnie ze względu na stan akumulatora. W każdym razie stanu akumulatora nie mogę przypisać działaniu S&S.
Cytat:
Inteligentne ładowanie odpiołeś z klemy .Czy tylko z poziomu wyłacznika pod lewarkiem.
Oczywiście chodzi o złączkę czujnika przy minusowej klemie- to stabilizuje napięcie ładowania na mniej więcej stałym poziomie (u mnie zakres 14,3-14,7V) a więc mamy stałe ładowanie jak w tradycyjnym systemie ładowania. Natomiast wyłącznik S&S dezaktywuje tylko działanie S&S i nie wpływa na ładowanie.
Cytat:
ale sam aku ma 13.7 .Co uważam za dobry wynik.
Chyba raczej 12,7 ?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-09, 15:43, w całości zmieniany 1 raz
Musiałem wrócić do tematu. Spojrzałem na zdjecia w tel. I też dokładnie mam ten akumulator. Produkcja Hiszpania. Zaczynam się bac . Ale mam jeszcze zapytanie. Czy po wymianie musiałeś coś programowac. , przypisac . Czy standartowo .Wymieniasz i jedziesz .Dziękuje za odpowiedż .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum