Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Doświadczenia jazdy zimą z ESP i ASR
Autor Wiadomość
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-07, 20:14   

Youtube to nie jest źródełko, a jedynie forma przekazu audiowizualnego i archiwizacji.
Może masz też coś do słowa pisanego i bibliotek?
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-07, 21:46   

Jeśli ktoś w dalszym ciągu nie wie, w jak sposób kontrola trakcji może utrudniać jazdę w kopnym śniegu, to poniżej na filmie widać różnicę. Czasem ważniejsza jest po prostu brutalna siła niż brak poślizgu.
https://www.youtube.com/watch?v=DMPGnpA-MNo
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2021-03-07, 22:13   

Przestań się już tym onanizować.
Zmień maszynę na taką jaka Ci odpowiada lub kup łańcuchy na koła, wrzuć worek piasku z gryzem oraz łopatę i snopek siana do bagażnika, wyjdzie taniej.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2021-03-07, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2021-03-08, 07:53   

velomar napisał/a:
Jeśli ktoś w dalszym ciągu nie wie, w jak sposób kontrola trakcji może utrudniać jazdę w kopnym śniegu, to poniżej na filmie widać różnicę. Czasem ważniejsza jest po prostu brutalna siła niż brak poślizgu.
https://www.youtube.com/watch?v=DMPGnpA-MNo

Mój dom stoi przy słabo odśnieżanej drodze - kontrola trakcji jakoś nie przeszkadza mi w wyjeżdżaniu z kopnego śniegu , tylko trzeba pedałem gazu postępować delikatnie z reagowaniem na pojawianie się poślizgu kół . Mając wcześniej auto bez kontroli postępowałem tak samo .
Ps . na ubitym śniegu - systemy g.... dają przy ruszaniu z " brutalną siłą " .
https://www.youtube.com/w...sotntg1w03c010c
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2021-03-08, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-03-23, 13:27   

velomar napisał/a:
Jeśli ktoś w dalszym ciągu nie wie, w jak sposób kontrola trakcji może utrudniać jazdę w kopnym śniegu, to poniżej na filmie widać różnicę. https://www.youtube.com/watch?v=DMPGnpA-MNo

W przypadku tego Audi problemem nie jest kontrola trakcji tylko ASR, który obcina obroty na poziomie 1000 rpm. Po wyłączeniu ASR system kontroli trakcji (ingerencja układu hamulcowego) pozostaje aktywny, czyli układ dąży do wyrównania obrotów wszystkich kół, ale przy znacznie wyższej prędkości obrotowej. Sprawdzane na dwóch egzemplarzach A6 z tamtych lat co linkowane A8: https://youtu.be/hHG6K0YtwZw
Potwierdzone także przez doświadczenie użytkowników tych modeli w warunkach zimowych, w nowszych modelach działa to trochę już inaczej.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-24, 00:58   

Ale przecież kontrola trakcji to właśnie zadanie układu ASR. TC czy ASR - tych określeń używa się w zasadzie zamiennie. We współczesnych samochodach działanie układu kontroli trakcji opiera się na czujnikach systemu ABS, wykorzystaniu pompy ABS i aplikacji siły hamującej na odpowiednie koła i ingerencji w siłę napędową generowaną przez silnik (nie wnikając już w jaki sposób, ale zasadniczo chodzi o redukcję momentu obrotowego).
Wyłączenie systemu ASR (czy TC) powinno wykluczyć jakąkolwiek ingerencję tego układu. Jeśli tak się nie dzieje, to możemy mówić tylko o innym trybie działania tego samego systemu, a nie o jego wyłączeniu. Nie wiem jak jest w Audi A8, ale film który pokazałem nie wskazuje, by układ hamulcowy przyhamowywał koła (pod koniec filmu, gdy widać jak nic nie ogranicza mocy silnika i koła wyrzucają śnieg z wielką prędkością).

Takie testy na rolkach wcale nie udowadniają, że układ hamulcowy ingeruje. Po zwiększeniu prędkości obrotowej kół opory na łożyskach rolek rosną i w pewnym momencie zapewnia to wystarczający opór dla kół, by mogły wyjechać z rolek. Rolki mają też pewną bezwładność i nagłe zwiększenie prędkości obrotowej też generuje siłę oporu.
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-03-24, 10:30   

Odniosłem się stricte do Audi z tamtych lat - krótkie naciśnięcie przycisku skutkuje komunikatem ASR OFF i wtedy układ nie ogranicza obrotów silnika, natomiast układ EDL pozostaje aktywny (ingerencja hamulców). Długie naciśnięcie przycisku skutkuje komunikatem ASR OFF/ESP OFF. EDL pozostaje aktywny.
Ingerencja układu hamulcowego nie musi powodować ograniczania siły napędowej, tylko wyrównanie prędkości obrotowych kół, w zależności od tego, jak mocno kierowca ciśnie.

Co do rolek - jedyna możliwość, aby wyjechać z nich bez ingerencji układu hamulcowego to strzał ze sprzęgła i gwałtowne wyszarpnięcie auta, takich rzeczy się w tych testach nie robi. Stopniowe zwiększanie prędkości obrotowej nic nie zmienia.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-25, 13:11   

No dobrze, czyli samochody zaprezentowane na Twoim filmie wyjeżdżają z rolek nie dzięki zwiększonym obrotom silnika, ale dzięki działaniu elektronicznej blokady międzyosiowego mechanizmu różnicowego (EDL - Electronic Differential Locking). Tu problemem nie jest brak wystarczającej mocy przy niskich obrotach, tylko brak przekazania napędu na oś która ma przyczepność, bo oś która nie ma przyczepności mieli kołami i cała para idzie w gwizdek.
W przypadku pokazanego przeze mnie Audi A8 w pierwszej części filmu ugrzęzło ono w śniegu dlatego, że były olbrzymie opory ruchu i dodatkowo było pod gorę ( a może już nawet auto szorowało trochę podłogą o śnieg, jeszcze zwiększając opory), a układ ograniczał moc silnika. Tam nie było widać, by któreś koło czy cała oś miały znacząco inną przyczepność od pozostałych. Zatem śmiem twierdzić, że tam działanie EDL wiele nie wniosło i to nie był decydujący czynnik ułatwiający wyjazd w tego śniegu. Po prostu w pewnych warunkach ważniejsze jest utrzymanie obrotów silnika, przy których występuje wyższa moc niż pozwala na to ASR (dla którego priorytetem jest niedopuszczanie do znacznego uślizgu kół, czyli nie pozwala by koła kręciły się dużo szybciej niż samochód jedzie). A właśnie taka sytuacja jest zbawienna w pewnych warunkach - koła muszą się kręcić dużo szybciej niż wynikałoby to z prędkości pojazdu i muszą skrawać, wyrzucać i ubijać śnieg, co wymaga po prostu mocy znacznie wyższej, niż jest w stanie wygenerować silnik nawet na pierwszym biegu przy prędkości czasem śladowej. Nawet na suchym asfalcie poślizg kół w początkowej fazie ruszania nie musi być niekorzystny, bo pozwala oponom osiągnąć wyższą temperaturę i zwiększyć przyczepność, a silnikowi pozostać w korzystnym zakresie obrotów (no i sprzęgło mniej cierpi, bo jego rolę przejmują ślizgające się opony).
A niestety układ ASR w Dacii zdławia silnik wyraźnie zupełnie bez potrzeby, nadgorliwie. Sandero to pierwszy samochód od 30 lat, którym miałem problem by wjechać w bramę na posesję po grząskim śniegu (mam lekko pod górkę).
Oczywiście zastosowanie hamulców do przyhamowania koła, które nie ma przyczepności lub jest w powietrzu działa trochę jak EDL nawet w tak prostym systemie, jaki ma Dacia i czasem może pomóc, ale zdecydowania to powinno być włączane na życzenie guzikiem, a nie nieodłączalne. Dobrze że chociaż to wyjęcie bezpiecznika od modułu ABS działa.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-03-25, 13:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-03-25, 14:19   

Tu masz z Dacią rację, mnie też to czasem denerwuje.

Audi A8 ma jeszcze Torsena, i rozdział międzyosiowy jest tym Torsenem dystrybuowany. Dopiero na poszczególne koła, różnica na konkretnej osi jest brana. Choć w dobie dzisiejszej, Audi odchodzi od Torsena...
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-03-25, 23:45   

Torseny też są wspomagane przez układ hamulcowy, szczególnie te o niskim TBR.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-27, 18:42   

Nie wiedziałem co to TBR, więc znalazłem:
https://torsen.com/tbr-lube-friction-modifier/

I jeszcze trochę wiedzy o napędach 4x4 od niezawodnych jak zwykle Team O'Neal:
https://www.youtube.com/watch?v=3FGTJH9d9sE
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-11-27, 23:48   

Na YouTube jest dużo materiałów po rosyjsku z takimi próbami. Wróg władający tym językiem już u bram, więc warto go sobie przypomnieć (moje pokolenie miało język rosyjski obowiązkowo w podstawówce i szkole średniej) oglądając filmiki motoryzacyjne.

Jak widać, doświadczony kierowca pokonał ten oblodzony tor szybciej z wyłączonym ESP.
https://www.youtube.com/w...T6WYOLLA&t=192s
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-11-27, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-11-28, 04:55   

velomar napisał/a:

Jak widać, doświadczony kierowca pokonał ten oblodzony tor szybciej z wyłączonym ESP.
https://www.youtube.com/w...T6WYOLLA&t=192s

Ja wyłączam ESP przy pomocy prawego ( za przeproszeniem ) pedału.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-11-29, 14:04   

A mógłbyś rozwinąć temat, bo Twój wpis w takiej formie nic nie wnosi?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-11-29, 17:53   

Odpuszczam gaz.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-11-29, 21:42   

Ale to właśnie odpuszczenie gazu jest często powodem, dla którego ESP musi interweniować. To jest bardzo częsty scenariusz wypadków. Nadsterowność w samochodzie przednionapędowym spowodowana zmianą obciążenia w zakręcie, wywołaną hamowaniem, samym ujęciem gazu (hamowanie silnikiem), redukcją biegu (zwłaszcza bez wyrównania obrotów) lub kombinacją tychże. Po angielsku nazywa się to lif-off oversteer.
Poniżej kilka przykładów:
https://www.youtube.com/watch?v=88xsXaBULPo
https://www.youtube.com/watch?v=AG77LgcnfQg
https://www.youtube.com/watch?v=a60iUauFqM0
Gdy kierowca jest na to przygotowany, da się to opanować lub nawet wykorzystać.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-11-30, 04:44   

Cytat:
Gdy kierowca jest na to przygotowany, da się to opanować lub nawet wykorzystać.

Skoro sam odejmuję gaz to jestem na to przygotowany. W przeciwieństwie do Ciebie potrafię wykorzystać systemy dla swoich korzyści. A te filmiki nijak się maja do naszych dociek - auta o innym charakterze, materiał zapewne z założoną tezą do udowodnienia. Zwłaszcza że nie jeżdżę "sportowo". A system włącza się u mnie sporadycznie tylko przy ruszaniu na śliskim - podczas jazdy nie dopuszczam do tego.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-11-30, 12:22   

Większą sztuką jest nie dopuszczanie do sytuacji gdy systemy muszą działać a nie stawanie na uszach żeby wyjść z sytuacji gdy już zadziałają, niektórzy tego nie potrafią pojąć że działanie systemów na drodze publicznej w większości przypadków świadczy ze kierowca jest DUPA a nie rajdowiec :!:
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-11-30, 18:04   

Black DustyJestem za , a nawet przeciw. Nigdy nie jeżdżę na granicy możliwości auta i swoich.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-11-30, 21:29   

A skąd wiesz, gdzie są te granice, zwłaszcza jeśli nawierzchnia jest niejednorodna i bardzo zróżnicowana, czyli np. typowe zimowe warunki?
Zresztą nawet jeśli systemy ESP, ASR czy ABS sygnalizują swoje działanie, to nie znaczy że granice zostały osiągnięte, a jedynie że przekroczone zostały parametry zaprogramowane przez tych, co dostrajali te systemy.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-12-01, 04:44   

Nie tylko Ty jesteś dobrym kierowcą. "Granice" czuje się na kierownicy i na tyłku. Nawet auto bez systemów też jest w pewnym sensie "zaprogramowane" - reduktor siły hamowania na tylnej osi też ma pewne ustawione parametry, mechanizm różnicowy ma określone "fabryczne nastawy", każdy samochód inaczej reaguje na określoną siłę nacisku na hamulec, nawet opony dużo zmieniają.
Jak są zimowe warunki, niejednorodna nawierzchnia itp, to biorę to pod uwagę - przyjmuję te najgorsze z możliwych. W dodatku znam swoje auto - zawsze po zakupie jeżdżę więcej niż potrzeba, by poznać jego charakter.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-12-01, 19:15   

Nie porównuj właściwości mechanicznych konstrukcji czy charakterystyki opon do elektronicznych systemów wspomagających, bo te pierwsze są o niebo bardziej przewidywalne i działają niezawodnie, w 100% powtarzalnie i intuicyjnie, czego nie można powiedzieć o elektronice, zwłaszcza zrobionej po taniości w masowo produkowanych aucie i dostrojonej o wiele za bardzo zachowawczo.
Jeśli chodzi o układ kierowniczy i czucie auta "na tyłku" to akurat nasze Sandero są kiepskie pod tym względem, bo układ kierowniczy działa zdecydowanie za lekko podczas jazdy (a przy manewrach parkingowych wcale nie tak lekko jak na układ wspomagany), co czuje się jako takie kręcenie w próżni. Wystarczy przesiąść się z samochodu który ma po prostu poprawnie zaprojektowany układ kierowniczy (nawet wcale nie jakiś sportowy) by to zauważyć. Słaba jest też stabilność jazdy na wprost. Moim zdaniem wynika to ze źle dobranych parametrów geometrycznych przedniego zawieszenia, zwłaszcza ze zbyt małego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster angle).
https://www.youtube.com/watch?v=SibpFDW7kDc
https://www.youtube.com/watch?v=w284mfeDGLM
https://www.youtube.com/watch?v=5ve9sKwEzE0
A czucie auta "na tyłku" niestety upośledzone jest przez całkiem wygodne, ale jednak za słabo trzymające na boki fotele (oparcie, ale i siedzisko, które jest dodatkowo umieszczone zbyt płasko, bez podwyższonej przedniej części).

A jeśli chodzi o opony, zwłaszcza dobre zimówki, to już sama nieodłączana kontrola trakcji znacznie upośledza ich możliwości, bo w warunkach śnieżnych (zwłaszcza gdy śnieg jest grząski lub ubity, ale niezbyt wyślizgany) takie opony potrzebują często znacznego poślizgu wzdłużnego (zarówno przy napędzaniu, jak i przy hamowaniu), by osiągnąć maksymalną siłę napędową (lub hamującą).
Nawet w prasie motoryzacyjnej w testach opon siłę ciągu opon zimowych (i wielosezonowych) na śniegu bada się z wyłączoną kontrolą trakcji, przy poślizgu dochodzącym do 60%.
Bez kontroli trakcji sam możesz poznać charakterystykę opony i w zależności od potrzeb i warunków (np. temperatura, ciśnienie w oponie) sterować stopniem poślizgu wzdłużnego pedałem gazu (tylko tu znów ta koszmarna, elektroniczna przepustnica...) tak, by uzyskać maksymalną siłę ciągu. Możesz też zastosować poślizg jako sprzęgło (i w pewnym sensie przekładnię bezstopniową, co daje możliwość wprowadzenia silnika na większe obroty bez redukcji biegu i bez wyraźnego zwiększania prędkości), zamiast niepotrzebnego obciążania tarczy sprzęgła, do czego zmusza często kontrola trakcji, dławiąc silnik gdy uzna, że osiągnięty poślizg jest za duży. Tylko że kontrola trakcji nie wie, czy jesteś na lodzie czy akurat w grząskim śniegu na podjeździe, gdzie nic nie zdziałasz silnikiem pracującym z prędkością 1000 obr/min, zwłaszcza litrową benzyną.
Systemy "wspomagające" (bez możliwości wyłączenia) w warunkach prawdziwie zimowych to zło i tu nie trzeba wcale rajdowca, by to stwierdzić.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-12-01, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-12-01, 19:33   

Widocznie jestem jednak lepszym kierowcą od Ciebie - bo doskonale czuję daćkę. A mam doświadczenie z "pierwotnymi" autami bez wspomagania kierownicy, bez ABS czy innej elektroniki ( benzyna na gaźniku, z tylnym napędem, z kierownica o średnicy jak we współczesnym autobusie, na oponach bardzo wielosezonowych - era sprzed zimówek/letnich).
Kontrola trakcji nie wie, czy jestem na śniegu / lodzie / w głębokiej kałuży - ale ja o tym wiem i jadę tak, by systemy nie włączały się, bym to ja sterował .Bo jak elektronika zaingeruje to będzie oznaczało, że przeholowałem.
Nie wklejaj nagrań z YT - już kiedyś pokazałem Ci, że zawsze można znaleźć materiały o kompletnie odmiennym zdaniu.
Dacia to nie auto sportowe - źle wybrałeś samochód.
Nie mam nic więcej do dodania.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-12-01, 21:19   

Nie, widocznie jesteś mało wymagający i mało wnikliwy. Nie twierdzę, że to źle. Tacy ludzie mają prościej w życiu, bo są zwykle bardziej zadowoleni (ze świata wokół nich i z samych siebie), a na wszystko mają proste odpowiedzi. Nie wnikają, nie drążą tematu, nie zadają pytań po co i dlaczego. Jeśli ktoś ich do czegoś zmusza, to widocznie to dla dobra wszystkich.
Można i tak, tylko że życie jest dużo bardziej skomplikowane, a im dalej w las, tym więcej drzew.
To, że jesteś mało wnikliwy widać choćby po Twojej reakcji na moje materiały z Youtube. Ten drugi film był po polsku (ukłon w Twoją stronę), a to co tam zostało powiedziane to nie żadna opinia, tylko przedstawienie jednego z podstawowych parametrów geometrycznych zawieszenia pojazdów. To jest ściśle zdefiniowane pojęcie, posługują się nim fizycy i inżynierowie i ma on (czyli ten kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) decydujący wpływ na siły zwrotne pojawiające się na kierownicy i sposób prowadzenia, a Ty chcesz to podważać mówiąc, że to z Youtube?

Kontrola trakcji nie wie, czy jestem na śniegu / lodzie / w głębokiej kałuży - ale ja o tym wiem i jadę tak, by systemy nie włączały się, bym to ja sterował .Bo jak elektronika zaingeruje to będzie oznaczało, że przeholowałem.

Tym zdaniem potwierdzasz, że jeżdżąc w ten sposób nawet nigdy nie korzystasz z realnych zalet tych systemów (takie też są, nie przeczę, np. przyhamowywanie koła, które znajduje się w powietrzu lub na lodzie, i tym samym pełnienie funkcji elektronicznej "szpery"). Bo nie ma takiej możliwości, byś zawsze miał pod kołami taką samą przyczepność i w którymś momencie i tak kontrolka zacznie błyskać. Więc co, jak chcesz szybko ruszyć ze stopu, a jest ślisko, to będziesz tak operował gazem aby kontrolka nigdy nie błysnęła, bo to będzie oznaczać, że przeholowałeś i jesteś słabym kierowcą, czy po prostu będziesz chciał jak najszybciej odjechać z miejsca?
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-12-01, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury

Wysłany: 2023-12-02, 04:51   

Nie drążę tematu - bo tematu nie ma.
Od samochodu uzyskuję to, czego oczekuję. A nie oczekuję sportowych wrażeń ani możliwości przewiezienia tony węgla w bagażniku. Auto wybierałem z pełną świadomością dokładnie pod swoje potrzeby, oczekiwania, sposób jazdy.
Nie korzystam z systemów bo nie potrzebuje ich - nie muszą ratować mi 4 liter każdego dnia. Systemy nie zostały stworzone do codziennego użytkowania podczas normalnej jazdy tylko do wspomagania w sytuacjach podbramkowych. ABS nie włącza się u mnie przy zatrzymywaniu się pod światłami - zadziałał tylko i wyłącznie podczas hamowania celem uniknięcia kolizji / wypadku, do tego został zaprojektowany.
Zrozum w końcu - nie każdy jeździ w takim stylu jak Ty, nie każdy ma takie oczekiwania wobec samochodu jak Ty.
Powtórzę - kupiłeś złe auto, złe w tym sensie , że nie dopasowane do Twojego charakteru i oczekiwań.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne