Niestety dla Kowalskiego jest o 15 za drogo żeby zauważyć rewolucję na Polskich drogach, ale carsharingi będą się o to biły.
Do tego dochodzi to, że to bardzo małe autko w przeciwieństwie do tego co prezentowały wizualizacje.
Przy przeliczeniu z obecnym, makabrycznym kursem euro, cena nie jest zbyt zachęcająca... z drugiej strony jest i tak znacznie lepsza od śmieciowej konkurencji w postaci VW Up albo Skody Citigo...
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że _realna_ cena dla klienta indywidualnego to tak naprawdę tylko 12403€, bo tamtejszy obywatel dostaje w tym przypadku od państwa francuskiego eco-bonus. A to już jest na nasze poniżej 60 kzł...
(Dopisałem do poprzedniego postu, żeby była jasność).
Przy przeliczeniu z obecnym, makabrycznym kursem euro, cena nie jest zbyt zachęcająca... z drugiej strony jest i tak znacznie lepsza od śmieciowej konkurencji w postaci VW Up albo Skody Citigo...
w chwili obecnej ani up a ni e citigo i tak nie ma w ofercie a dotychczas to były najtańsze elektryki
Renault Polska i Traficar zapraszają na spotkanie prasowe online, które odbędzie się 14 kwietnia o godz. 13.00.
Program:
• prezentacja nowej Dacii Spring
• prezentacja nowego projektu Traficar & Dacia
W spotkaniu udział wezmą:
Vincent CARRE - Car-sharing Operations Director
Regis MACALUSO - Product Leader Dacia Spring
Matthieu BEGUIN - Mobilities Sales Expert
Timothy MANUEL - Managing Director East Territory
Grzegorz ZALEWSKI - Dacia Brand Director East
Tomasz MRÓZ - Country Operations Manager Poland
Konrad KARPIŃSKI - Dyrektor Operacyjny Traficar
Z tego co znalazłem na szybko, to ostatnio można było dostać u nas dofinansowanie do 18,75 kzł, ale nie wiadomo ile będzie w nowym programie, który ma ruszyć "niedługo"...
Ogladam te elektryczne wynalazki. Ale ta dacia nie jest ladna. Elementy wewnatrz , jaki zewnątrz przejęte z starych modeli. Gdyby nie naped to jest tylko gorzej. Wiem - kwestia gustu. Moze kasy .
To fakt, ale po obejrzeniu kilku zagranicznych materiałów i tego naszego chyba już zbyt wiele mi się nie podoba a ogląd osobisty chyba tego nie zmieni.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-04-16, 20:54
Oszczędności być musiały i ktoś kto zdecyduje się na zakup tego samochodu, potraktuje te niedogodności drugorzędnie. Wiadomo, my Polacy wolimy 10 letnią Beemkę lub S-klasę z Niemiec, którą jeżdżono tylko do meczetu w weekendy... Spring jest małym miejskim elektrykiem i jestem pewien, że świetnie się sprawdzi w roli malucha do jeżdżenia po mieście dla mniej wymagających klientów, którzy chcą mieć elektryka. Brawa dla grupy Renault za świetny pomysł na taniego elektryka. Jesteśmy biednym krajem, a na ID.3 czy ZOE stać niewielu.
6 poduszek powietrznych w standardzie, kamera cofania i wzmocniona karoseria.
Niska masa poniżej tony i świetnie umieszczona bateria pod tylną kanapą.
Bagażnik jak na klasę A też duży i nawet koło zapasowe się zmieściło.
To pierwszy elektryk Dacii. Zobaczymy czy odniesie sukces w Polsce. Ja jestem osobiście zdania, że w Polsce jeżdżenie elektrykiem wcale nie jest EKO. W większości energię elektryczną produkuje się z węgla kamiennego, więc tak na prawdę elektryki w Polsce jeżdżą na węgiel kamienny...
Jednak nie ulega wątpliwości, że tym autem Dacia otwiera nowy rozdział i rzuca rękawiczkę innym producentom, którzy oczekują za swoje elektryki grubo powyżej 100 tys mamiąc nas elektroniką, bajerami i świecidełkami.
Sytuacja z pojawieniem się Springa jest podobna trochę tak jak w przypadku tandetnego Logana z 2004 który jednak zdobył duży sukces.
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-04-16, 20:58, w całości zmieniany 2 razy
Jak to nie jest sugerowanie się, to nie wiem, co by nim mogło być...
buladag napisał/a:
O 15000 za droga
To nie jest uwaga osobiście do Ciebie, ale niemal zawsze, jak ktoś tak twierdzi, to jest to tylko wymówka, a danej rzeczy i tak by nie kupił, nawet gdyby była tańsza o deklarowaną kwotę.
Wojciech-EL napisał/a:
Niska masa poniżej tony
To jest atut, ale żeby ją osiągnąć, były potrzebne kompromisy - w tym te, na które czasem bezmyślnie narzekają niektórzy testujący. Z dodatkowym wygłuszeniem i otapicerowaniem spring byłaby cięższa i miałaby mniejszy zasięg i wyższą cenę - albo wymagałaby większego akumulatora i jeszcze wyższej ceny. Powód do krytykowania zawsze by się zatem znalazł, nieprawdaż?
Wojciech-EL napisał/a:
elektryki w Polsce jeżdżą na węgiel kamienny
Z badań wynika, że nawet w takim przypadku sumaryczna emisja elektryka jest niższa niż spalinówki.
(Zresztą gdyby nawet nie była, to wciąż najważniejszym zyskiem byłoby odsunięcie źródeł zanieczyszczeń z ulic - czyli z bezpośredniej bliskości ludzi - do elektrowni, gdzie poza tym łatwiej jest je kontrolować i dalej ograniczać).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum