Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-04, 05:48
Seba napisał/a:
Znaczy szykować się na wydatek 200, 250pln?.Dziękuje Wam za odpowiedź.
wszystko zależy od tego ile cenią się u Ciebie mechanicy. kiedy miałem Logana z tym silnikiem i z ciekawości dzwoniłem po warsztatach specjalizujących się w Renault/Daciach to za regulacje zaworów w tym silniku krzyczeli sobie 350zł
Pytanie brzmi ile może kosztować regulacja zaworów na szklankach (czytaj wymiana).
I jak często, o ile w ogóle, będę musiał ją robić?
W harmonogramie przeglądów dla Dacia Sandero III Tce 100 LPG nie ma takiej czynności jak kontrola/regulacja luzów.
W moim poprzednim aucie - Chevrolet Aveo - kontrola była po 150 tys. km. robiłem w ASO Opla.
To auto miało fabrycznie wzmacniane gniazda zaworowe (silnik dedykowany pod LPG).
Panowie pomierzyli luzy, mieściły się w normie, nie wymieniali żadnej "szklanki", koszt robocizny poniżej 200 zł -to było 4-5 lat temu.
Gdyby potrzeba było wymienić "szklankę" to kosz jednej wynosił wtedy 36zł brutto, czas oczekiwania 2 tygodnie (bo zamawiane pod pomierzony wymiar z fabryki),
w najgorszym przypadku konieczności wymiany "szklanek" dla wszystkich 16 zaworów teoretyczny koszt wyniósłby 16 razy 36zł = 576 zł za "szklanki".
W praktyce nigdy tyle nie wyjdzie, bo nigdy nie wymieniają wszystkich.
Dacia ma tylko 12 zaworów bo tylko 3 cylindry.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-07-30, 16:48, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-21, 23:22
Seba napisał/a:
Zaworów nie regulowałem jeszcze.Pytałem mechanika,mówił że nie ma potrzeby.
nie ten temat na rozmowy o regulacji zaworów, ale jeżeli nie chcesz robić remontu głowicy, to jak najszybciej umawiaj się z mechanikiem na regulacje zaworów. W tym silniku zawory reguluje się przy 90tys km a nawet mniej jeśli auto jeździ na benzynie. W przypadku LPG dobrze robić regulację co 30 tyś km
Dziękuję za odpowiedź - mechanik zasugerował że powinno się wyregulować luzy bo silnik na 2 cylindrach ma mniejszą kompresję i nierówno pracuje. Czy to może być przyczyną? Cewki wymienione świece też
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum