Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Prowadzenie
Autor Wiadomość
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2021-04-01, 15:42   

http://www.daciaklub.pl/f...1821270#1821270
dudu$ napisał/a:
lubię to auto za jego wygląd zewnętrzny a nienawidzę za fatalne prowadzenie :)

Haha... dudu$ dokładnie, mam to samo, ogólnie lubię to auto ale prowadzenie jest takie sobie. A jak ostro przyspieszasz z niskich obrotów na 1 biegu napęd przenosi lekkie wibracje? Uczucie lekko telepiącego się samochodu? Jak przymierzałem się do zakupu jeździłem dwoma różnymi dusterami na jazdach próbnych i oba tak się zachowywały...oczywiście mój też “to“ ma 😜 czuć przedni napęd jak w renówce 11 która wieki temu miał ojciec 😉
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-01, 17:44   

Niestety ale dla mnie wszystkie Dacie produkowane od 2010 r słabo sie prowadzą w porównaniu z innymi budżetowymi samochodami. Jeździłem już dwoma Loganami MCV II, Lodgy, Dusterem I i II oraz Sandero II. Żadne z tych aut nie prowadziło sie dobrze, ba nawet nie ma co porównywać ich prowadzenia z autami 15 letnimi.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-04-01, 19:00   

Dobrze napisałeś wszystkie dacie. Też to czuję.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2021-04-01, 21:52   

dudu$ napisał/a:
nawet nie ma co porównywać ich prowadzenia z autami 15 letnimi.

A nawet z 26-letnim Peugeotem 306, który przy Sandero II to wręcz sportowe auto.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-04-02, 14:24   

A ja zadowolony jestem :-P

Fakt... dynamicznej jazdy w ciasnych zakrętach nie uskuteczniam.
Zapewniam jednak, że gdybym tak lubił, to raczej DD bym nie kupił... w sumie to wszystkie SUVy szerokim łukiem bym omijał.


dudu$ napisał/a:
Niestety ale dla mnie wszystkie Dacie produkowane od 2010 r słabo sie prowadzą w porównaniu z innymi budżetowymi samochodami.


A ja myślałem, że na budżetowe autka to Dacia ma monopol (przynajmniej w Polsce).
Nawet z powodu tej wyjątkowości dumę czułem.
Kiedyś był TATA ale to czas przeszły.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2021-04-03, 12:16   

Desterem II nigdy nie jechałem, nawet jako pasażer, ale zdaniem np. Cezarego Gutowskiego ten samochód prowadzi się dobrze (a może to tylko film sponsorowany?).
https://www.youtube.com/watch?v=qyFzBbUYRe0
Nowe Sandero (III) też zwykle jest chwalone za zawieszenie, że duży krok do przodu w porównaniu do poprzedniej generacji, że lepszy układ kierowniczy itp.
W teście łosia natomiast demonstruje podobnie brzydkie zachowanie jak "dwójka", podskakuje i odrywa koła. Przypuszczam, że za takie zachowania odpowiadają interwencje systemu ESP (u mnie bezpiecznik 50A wciąż leży na półeczce koło dźwigni biegów i jakoś mnie nie ciągnie, by go znów zakładać). Widać, jak nadwozie zaczyna się bujać, bo koła są przyhamowywane dość gwałtownie. Nie wiem, mnie to nie przekonuje - może to i skuteczne jak kierowca szarpie bezmyślnie kierownicą i nie kontruje w porę, ale zupełnie nie ma w tym płynności i gracji. No i auto zupełnie traci prędkość na wyjściu z zakrętu.
https://www.youtube.com/watch?v=HFWoJaajuE8

W starej było podobnie:
https://www.youtube.com/watch?v=fekg75XbjBg

Dla porównania, Clio 5 (na tej samej platformie co Sandero III) zachowuje się dużo lepiej, stabilniej i jakoś tak bardziej sportowo. Ciekawe, ile w tym inaczej zestrojonej elektroniki ESP, a ile niuansów mechanicznych.
https://www.youtube.com/watch?v=_P-FsMgH4aI
I jeszcze taki film od wschodnich sąsiadów:
https://www.youtube.com/w...KB0OKKVE&t=832s
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-04-03, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-04-03, 12:50   

Kod:
Dla porównania, Clio 5 (na tej samej platformie co Sandero III) zachowuje się dużo lepiej, stabilniej i jakoś tak bardziej sportowo
Platforma ta sama , ale wysokość auta inna = środek ciężkości na innej wysokości . Dlaczego wciąż doszukujesz się sportowych aspiracji w samochodzie " dla emerytów "?
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2021-04-05, 12:45   

A kto powiedział, że Dacie są dla emerytów?
Zresztą nawet takie 73 KM w Sandero 1.0SCE (i krótko zestopniowana skrzynia, dająca na dwójce całkiem dobry moment na kołach), które waży minimalnie ponad 1000 kg daje całkiem dobrą zwinność w zakresie małych prędkości i gdyby tylko układ kierowniczy był nieco lepszy to ten samochód mógłby się całkiem dobrze prowadzić i dawać przyjemność z jazdy jaką dawało np. większość małych francuskich samochodów typu Clio, 205, 206, Saxo, 106, 107.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-04-06, 11:19   

Chyba jak ktoś jeździł wyłącznie autami maks 75 konnymi.
1,0 sce nie wywołuje u mnie nic więcej niż politowania, że silnik w ogóle nie jedzie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-07, 07:22   

Jak dla mnie, Dacia Sandero Stepway, prowadzi się całkiem poprawnie. Oczywiście, nie jest mistrzem zakrętów, bo jest miękka. Ale jest bardzo wygodna w codziennej jeździe, więc po zakretach trzeba nią jeżdzić jak przy normalnej jeździe. Jazda tym autem na krawędzi możliwości, nie jest ani przyjemna, ani bezpieczna. Są auta, gdzie taka jazda jest przyjemna, ale bezpieczna nigdy.

Bez problemu pokonuję te same zakrety od 30 lat, z ta samą prędkością. Mam nawet kilka takich zakretów, gdzie za młodu sprawdzałem ile da się pojechać. Najszybsze było BMW E30, przejechało ten zakręt 120km/h, cała reszta aut, nie liczę terenówek, była w stanie przejechać ten sam zakręt 110km/h. Od Poloneza, przez Golfa Mk1 GTI, przez Opla Omega, Volvo V50, czy też obecna Dacia, parę innych.

W międzyczasie zmienili nawierzchnię, ale profil został ten sam oraz promień.

Dacia SS, dużo szybciej potrafi pokonać zakręty niż inne auta, na dziurawych lub nierównych drogach. Do tego stopnia, ze nawet nowe Passaty, Fordy, nie próbowały mnie w Bieszczadach wyprzedzać, a ja wręcz przeciwnie. Czułem się bezpiecznie i jechałem sporo szybciej od nich.

Oczywiście na agrafkach, z równym asfaltem, pod górę, bez problemu byli w stanie mnie wyprzedzić, między zakretami.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-07, 10:14   

Michał B24 napisał/a:
Dacia SS, dużo szybciej potrafi pokonać zakręty niż inne auta, na dziurawych lub nierównych drogach. Do tego stopnia, ze nawet nowe Passaty, Fordy, nie próbowały mnie w Bieszczadach wyprzedzać

Ja tam bym Dacii do nowych innych aut z mocniejszymi silnikami nie porównywał, a i właściwości jezdnych auta z prześwitem ok. 20 cm z 12 cm.. Ale chwalę tych kierowców, o których piszesz, bo osobiście nie lubię takich, co na zakrętach wyprzedzają, nawet na niedziurawych drogach.. Sam mam Dacię i nie wyprzedzam
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-07, 10:33   

Tylko, że ja nie wyprzedzam na zakrecie nigdy, ani bez widoczności. Po prostu, oni po prostu po tych drogach szybciej nie mogli jechać, bo korzenie, zapadnieta droga, a SS to nie przeszkadza zupelnie. Jade wolniej niż po równej drodze, ale nie muszę zwalniać tak bardzo jak zwykłe auta.

Wyprzedzałem ich na dłuższych prostych i nikogo nawet nie wystraszyłem z przeciwka, ani nie zmuszam do pomyślenia o zwolnieniu z przeciwka, czy też auta wyprzedzanego.

Nie dostałem mandatu za prędkość, ani złe parkowanie, czy jakiegokolwiek mandatu od 2008r, i od tamtego czasu, nigdy nie musiałem zwalniać na widok radiowozu.

Jeśli ktoś jedzie na drodze gdzie wolno 90, a jedzie 60, bo dziury, to wyprzedzenie go nawet Dacią, trwa bardzo krótko.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-07, 10:38   

Prezes napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Dacia SS, dużo szybciej potrafi pokonać zakręty niż inne auta, na dziurawych lub nierównych drogach. Do tego stopnia, ze nawet nowe Passaty, Fordy, nie próbowały mnie w Bieszczadach wyprzedzać

Ja tam bym Dacii do nowych innych aut z mocniejszymi silnikami nie porównywał, a i właściwości jezdnych auta z prześwitem ok. 20 cm z 12 cm.. Ale chwalę tych kierowców, o których piszesz, bo osobiście nie lubię takich, co na zakrętach wyprzedzają, nawet na niedziurawych drogach.. Sam mam Dacię i nie wyprzedzam


Nigdzie nie pisałem, że wyprzedzam na zakręcie. A między zakretami, czyli na prostej, wyprzedzanie jest dość często dozwolone.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-04-07, 17:50   

Dacie są bardzo różne. I silniki też mają bardzo różnej mocy i "zrywności".
Zawsze jest coś za coś. Albo prześwit i komfort na dziurach albo twarde i sztywne autko do szaleństw na równych krętych drogach wymarzone. Wszyscy "masowi" producenci jakoś ten punkt kompromisu dla swoich aut ustawiają.
Jeśli dla wszystkich Dacii na jakieś uogólnienia mam się zdobyć to powiem, że zdecydowanie w stronę wyścigów szosowych nasza ukochana marka sią nie skłania.
Jak już pisałem: Ja zadowolony jestem. Możliwość przejechania praktycznie każdej drogi, na którą trafię, odporność na dziury i wyboje (szczególnie teraz obficie występujące) i miękka wręcz kanapowa jazda po równym dla mnie są ważniejsze.
A że mam silnik mogący więcej niż wynosi średnia mocy na naszych drogach... to już tylko wartość dodana. Też jednak się czasem przydaje. :mrgreen:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-07, 18:02   

Dokładnie mam to samo zdanie, choć mocy mam nieco mniej, to zawalidroga się nie czuję, a najszybszego ambicji nie mam. Cenię sobie komfort jazdy, cierpię z powodu hałasu, więc zamówiłem Sandero nowy model i nie SS.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2021-04-08, 17:10   

https://www.youtube.com/watch?v=m5LGImX9CL8
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-04-08, 21:53   

Podtrzymuję to co napisałem o stosunku naszej ukochanej marki do wyścigów szosowych.
Nie oznacza to jednak, że właściciele własnych aspiracji wyścigowych mieć nie mogą. Zdecydowanie mają takie prawo... szczególnie gdy za rozsądną kasę mogą sobie wykupić okrążenie (albo kilka) po takim torze. :-D
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-04-09, 09:14   

Ja bym nawet maluchem to przejechał ;-)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-04-09, 13:49   

A ja Wigrusem 3.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
  Wysłany: 2021-06-04, 17:08   

toka93 napisał/a:
Chyba jak ktoś jeździł wyłącznie autami maks 75 konnymi.
1,0 sce nie wywołuje u mnie nic więcej niż politowania, że silnik w ogóle nie jedzie.


A pamiętam jak podniecałem się jazdą nowym Polonezem Atu Plus 1.6 GLI o magicznej mocy....77 KM :-) I też dotarłem do celu aż mi go ukradli :-(
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-11-21, 16:26   

Ja powiem od siebie tylko tyle ; sandero II prowadzi się na pewno znacznie lżej niż TICO które nie ma wspomagania elektrycznego kierownicy . Gdy ja sprzedałem swoje tico sąsiadce , a po pewnym czasie miałem znów okazję nim kierować - to był szok ; dlaczego ta kierownica w tico chodzi tak ciężko :?:
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-21, 17:18   

wlodarek1 napisał/a:
Ja powiem od siebie tylko tyle ; sandero II prowadzi się na pewno znacznie lżej niż TICO które nie ma wspomagania elektrycznego kierownicy . Gdy ja sprzedałem swoje tico sąsiadce , a po pewnym czasie miałem znów okazję nim kierować - to był szok ; dlaczego ta kierownica w tico chodzi tak ciężko :?:


A pomyśl sobie, że wspomaganie w twoim Sandero jest archaiczne i w nowszych modelach kierownica chodzi jeszcze lżej. W minionym tygodniu porównywałem lekkość obracania kierownicy w swoim Dusterze a teściowej ( DDI FL vs DDII), niebo a ziemia.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2021-11-21, 23:38   

Nie rozumiem tego parcia na lekkość działania układu kierowniczego, jak i wszystkich innych elementów sterowania (gaz, hamulec, sprzęgło).
Większość starych samochodów z układami kierowniczymi bez wspomagania dawało o niebo lepsze czucie kół niż współczesne, sztuczne, komputerowe, przewspomagane kierowniczki.
Teraz nawet w BMW słyszy się narzekania, że układ kierowniczy bywa sztuczny, a większość popularnych marek to już całkowicie chrzani sprawę.
W Sandero 2 układ elektrohydrauliczny w teorii wcale nie jest taki zły i np. McLaren uznaje jego wyższość nad elektrycznym. No ale trzeba to jeszcze umieć odpowiednio zestroić.
https://www.youtube.com/watch?v=Ytm8coOiYa0
https://www.youtube.com/watch?v=SnnVqs-fQ0U
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne