Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-29, 17:07
Rozumiem.
A teraz pytanie - Drugi raz robiłem eksperyment - takie same jazdy na Pb i Na LPG. Za każdy razem wychodzi że w jeździe mieszanej - moja dacia spala ok 40-45% więcej LPG niż Pb. Cały czas ma za bogatą mieszankę LPG ? No bo przy takiej różnicy, o za ubogą mieszankę LPG raczej chyba jedna nie powinienem się martwić ?
Dane producenta: Pb średnio 6.4L/100, LPG średnio 7.0/100 (ciekawe że dla najnowszego wcielenia - dustera producent podaje takie samo spalanie PB, a LPG 7.8/100, a wersja przed FL, już 6 biegowa miała LPG 8.4L/100 :D:D )
U mnie: PB 4.5/100, LPG 6,1-6.8/100 (średnio od 6 tyś km 6.5/100)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-29, 17:13, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-29, 19:15
r70, bez podpiecia do obd nic z tego niewiele wywnioskujesz. Na początek możesz sobie podpiąć przez gniazdo obd np. aplikację torque i sprawdzić na benzynie i lpg jakie masz korekty krótko- i długoterminowe. Z tego prędzej coś wywnioskujesz. A potem pasowałoby sprawdzić ustawienia sterownika instalacji. Tam bedzie widać, czy jest za bogato albo za ubogo.
M. in. na forum lpg jest sporo napisane na temat strojenia na korekty lpg. Poczytaj, bedzies wiedział jak to interpretować i zawsze szybko sobie zweryfikujesz, czy coś zaczyna się rozjeżdżać.
Ja nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Coś tam się dowiedziałem, bo sytuacja mnie kiedyś do tego zmusiła i tyle. Ale uważam, że warto coś tam wiedzieć, bo łatwiej wtedy reagować.
_________________ Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2022-09-29, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-30, 19:29
Kolejny dzień na benzynie dobiło do 450km dystansu a średnie spalanie podskoczyło do 4.6l/100 - piątek i straszne korki w okolicach udanym Kaliszu. Ilość nieoznakowanych i kontroli prędkości os momentu podniesienia mandatów powala -ewidentnie nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o skok na kasę kierowców :/
@piotrek400; ale u kogo i gdzie ?
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-30, 19:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 308 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-09-30, 20:06
Cytat:
@piotrek400; ale u kogo i gdzie ?
Twoje wyniki są dla mnie osiągalne, ale jeżdżąc do 2000rpm. A to wg mnie ryzyko w tym silniku. 2300 to dla mnie dolna granica.
Ale z drugiej strony zawsze będzie jakieś porównanie po większej ilości przejechanych km.
Szerokości!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-30, 20:14
Aaa...
Mylisz się :) poniżej 2 tys to do 3biegu. 4 od 2-2.1 przy toczeniu się tak jak 2.2-2.3 na piątym. Na 6tym rocznie się najczęściej od2.5-2.6
Przyspieszenie od odpowiedni wyzszych obrotów
Nie lubię czuć jak silnik się męczy, drży, wyje.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-30, 20:34, w całości zmieniany 2 razy
Ja tam trzymam swojego na minimum 2200/2300. Wiadomo w dłuższych trasach lecę te 130 +/- to i obroty pod 3000 pod chodzą ale silnik rozgrany itp. Już nawet nie patrzę na te spalanie ( zazwyczaj od 7 do 9 lpg) Zależy w ile osób jedziemy, klima, teren itp. Jeździcie rozsądnie i się tym nie podniecajcie za bardzo. Lepiej niech spali 0,5 więcej a będzie lepiej dla was :D
Jadąc poniżej 2000 obrotów powoli będziecie zabijać silnik, na zimnym delikatnie z gazem a potem już normalna jazda.
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2022-10-02, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 308 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-10-03, 17:34
Widzę, że duster to wolniejsze auto, więc jest prawdopodobne, że ja jadąc loganem z tą samą prędkością będę czuć, że silnik jest obciążony (np. dla 50km/h) z uwagi na inne przełożenia skrzyni.
Ma ktoś porównanie przełożeń?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-03, 21:42
miałem na weekend pożyczonego sandero i pomimo dłuższych przełożeń wysokich biegów, silnik ma lżej niż w dusterze.
W sandero nawet przed dotarciem nie czułem żeby jazda na 6biegu z prędkoscią 2tyś obrotów była zbytnim obciążeniem dla silnika, w dusterze najczęściej nie toczę się na 6tce poniżej 2500-2600obrotów. przy 2000 często (W zależności od terenu, wiatru itp) czuję że silnik się męczy. Dlatego najczęściej do 2500-2600 jadę na 5tce. Czuję także że wraz z przebiegiem (u mnie tak od 15tyś), silnik "lepiej" znosi jazdę na niższych prędkościach i wysokich biegach, ale mimo to tego unikam.
Melduje się świeży posiadacz nowej Dacii Sandero 1.0 LPG.
Spalanie LPG bez trybu eko na pierwszym baku wyszło mi 7,6 z komputera, 7,7 na dystrybutorze. Myślałem że będzie ciut mniej bo w Loganie MCV mam średnie 7,15 na 90kkm. No ale frajda z jazdy jednak zupełnie inna :D Turbo robi różnicę.
Teraz sprawdzę ile wyjdzie z eko ale tu już bez banana na gębie się jeździ :P
Zatankowane było 45 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 840 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,4 l/100 km.
Praktycznie cały pokonany dystans w tym czasie to jazda miejska.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-11, 15:32
@michal22; bardzo podoba mi się ten wynik :)
Myślę o drugim samochodzie, m.in. o Sandero 1.0 i fajnie widzieć że jak się chce to można oszczędnie jeździć. Tylko sensowne LPG jeszcze musiałbym założyć.
1.0 SCe w Sandero potrafi być oszczędnym silnikiem, ale jednak głównie przy spokojnej jeździe w trasie (tam nawet udało mi się zejść kilka razy w okolice 4,6-4.7 l, ale bez klimatyzacji). Jeśli po mieście, to musi być to raczej spore miasto i dość długie odcinki przejeżdżane jednorazowo. Gdy jest to jakaś mała mieścina, gdzie nie ma długich prostych wielopasmówek, na których można jechać na piątym biegu, co kilkadziesiąt metrów przejście dla pieszych bez sygnalizacji, a co kilkaset skrzyżowanie, gdzie są ciasne parkingi na których długo się manewruje, a jednorazowo na zimnym silniku przejeżdżamy 2-5 km, to na niskie spalanie nie ma co liczyć niezależnie od techniki jazdy. Nawet brak korków wiele tu nie zmienia.
Ja z ostatnich 90 km (od wyzerowania komputera, przejechane ze średnią prędkością 26,1 km/h), jeżdżąc tylko takie krótkie odcinki po Krasnymstawie, mam spalanie równe 9 l/100 km. Jeżdżąc głównie sam, bez klimy. To już jazda taka nieco bardziej dynamiczna i czasem jakiś ostrzejszy start ze skrzyżowania się zdarzy, ale nawet unikając wkręcania silnika na obroty powyżej 3500 i mocnych hamowań, to i tak poniżej 8 l raczej nie schodzę.
To są wyniki powtarzalne, wielokrotnie rejestrowane i ani razu jakieś mocne odchyły w dół się nie zdarzyły. Prędzej w górę.
Tak przynajmniej zachowuje się mój egzemplarz.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-10-11, 20:23, w całości zmieniany 2 razy
Ja minimalne przejechane odcinki w mieście staram się utrzymywać w granicach ok. 5-6 km, aby silnik osiągnął już jakąś sensowną temperaturę, staram się krótszych odcinków nie przejeżdżać. Jak mam jakiś krótszy odcinek do zaliczenia, to trochę pokręcę się, aby ten mój określony minimalny pułap był osiągnięty. Wiadomo, że najwyższe spalanie jest na przejechanych pierwszych 2-3 kilometrach. Praktykuję też w miarę możliwości omijać zakorkowane miejsca, nawet dokładając trochę drogi aby jazda była w miarę płynna. Jak trzeba to kręcę silnik nawet do ponad 5 tys. obrotów, przeważnie jednak zmiana biegów następuje między 3 a 4 tys. obrotów.
Masz całkowitą rację, ale dla mnie priorytetem w perspektywie kilkunastoletniej eksploatacji samochodu jest utrzymanie silnika w możliwie jak najlepszej kondycji w tak niekorzystnym środowisku, jakim jest miasto, dlatego o ile jest to możliwe, staram się nie robić krótszych odcinków niż te wspomniane wcześniej 5-6 km. Jest to z mojej strony takie działanie zapobiegawcze, które chyba negatywnie nie wpływa na eksploatację samochodu, tak jak przejeżdżając regularnie np. odcinki do 2 km na zimnym silniku.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-10-12, 14:38, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie podliczyłem realne średnie spalanie z całego okresu eksploatacji od odebrania auta z salonu (zapisywałem każde tankowanie i sumowałem). Po przejechaniu 10700 km wychodzi mi 6,95 l/100 km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum