Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-09-24, 21:48
Usterka elektroniczna
Autor Wiadomość
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-02, 17:34   

Dzień drugi z wypiętym od aku S&S...Zrobiłem 30 km i nic.....Zauważyłem za to, że teraz czy podczas jazdy czy podczas odejmowania gazu nadmuch pracuje praktycznie bez zmian podczas gdy wcześniej przy dodawaniu gazu nawiew słabł a przy hamowaniu wzrastał.
Cdn.....
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-10-02, 21:03   

Cytat:
nadmuch pracuje praktycznie bez zmian podczas gdy wcześniej przy dodawaniu gazu nawiew słabł a przy hamowaniu wzrastał.

Straciłeś literkę E ze skrótu TCE :-? Różna praca nadmuchu to efekt pracy regulatora napięcia i przekazywania zmiennej ilości prądu na świece podczas przyspieszania. Zobacz, czy wszystko wpiąłeś na swoje miejsce.
_________________

 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-02, 21:28   

piotrek400 napisał/a:
Cytat:
nadmuch pracuje praktycznie bez zmian podczas gdy wcześniej przy dodawaniu gazu nawiew słabł a przy hamowaniu wzrastał.

Straciłeś literkę E ze skrótu TCE :-? Różna praca nadmuchu to efekt pracy regulatora napięcia i przekazywania zmiennej ilości prądu na świece podczas przyspieszania. Zobacz, czy wszystko wpiąłeś na swoje miejsce.


To byla tylko 1 wtyczka.... Na razie testuje jazde z wypietą wtyczką....bledow brak i nie ma komunikatu o usterce.....TC...E czyli E jak co????
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-03, 18:09   

Cytat:
Różna praca nadmuchu to efekt pracy regulatora napięcia i przekazywania zmiennej ilości prądu na świece podczas przyspieszania.

Proszę, możesz rozwinąć myśl?
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2022-10-03, 18:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-03, 22:42   

Po wypięciu wtyczki przestaje po prostu szaleć poziom napięcia na pokładzie- trzyma się bardziej stałego poziomu 14,3V zamiast ciągłego miotania się pomiędzy 12V a 15V. Stąd i praca sprzętów pokładowych (jak nadmuch) jest bardziej stabilna.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-10-04, 00:44   

Lelupi napisał/a:
Proszę, możesz rozwinąć myśl?

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14579
_________________

 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-04, 20:19   

Doskonale wiem, jak działa zarządzanie energią elektryczną w obecnie produkowanych samochodach.
Bardziej zaintrygował mnie fragment o świecach i zmiennej ilości prądu dostarczanej na świece.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-04, 20:39   

uno0 napisał/a:
Dzień drugi z wypiętym od aku S&S...Zrobiłem 30 km i nic.....
Cdn.....



Nadal ok......3 dzień i żadnych krzyków i hałasów od kompa....
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2022-10-05, 09:22   

Włączenie świateł mijania wymusza większe ładowanie akumulatora, a tym samym poziom ładowania jest między 14,4 a 14,8 V.
Ostatnio zmieniony przez MartinezTychy 2022-10-05, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-06, 20:39   

Dzień kolejny z wypiętym S&S...błędów brak. A 11 mam się wstawić do ASO...Obstawiam że ten system (być może po aktualizacji programowej) spowodował nie doładowanie akumulatora...Tylko co mówić w serwisie??? Doradzać :?: :?: :-P :-P :roll: :roll: im???
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-06, 20:47   

Z tego wynika, że amperomierz (czujnik natężenia / biała kostka na klemie minusowej) podaje błędne dane do komputera w pewnych warunkach (wysoka temperatura na zewnątrz, wilgoć lub coś innego). Najprawdopodobniej ten element podaje jakieś bzdury do systemu zarządzania energią - dlatego tyle błędów i dziwnych komunikatów. Generalnie akumulatory mamy sprawne (u mnie wielokrotnie testowane przez ASO i osobiście przeze mnie) tylko oprogramowanie samochodu o tym nie wie... :)
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-06, 21:03   

sobol1976 napisał/a:
Z tego wynika, że amperomierz (czujnik natężenia / biała kostka na klemie minusowej) podaje błędne dane do komputera w pewnych warunkach (wysoka temperatura na zewnątrz, wilgoć lub coś innego). Najprawdopodobniej ten element podaje jakieś bzdury do systemu zarządzania energią - dlatego tyle błędów i dziwnych komunikatów. Generalnie akumulatory mamy sprawne (u mnie wielokrotnie testowane przez ASO i osobiście przeze mnie) tylko oprogramowanie samochodu o tym nie wie... :)



fakt, problemy się teraz na jesień po roku ( choć wcześniej żadnych problemów, no i miałem te skojarzenia ze zmiana oprogramowania w ramach akcji serwisowej).
Po prostu nie wiem czy olać ASO i jeździć z wypiętym m S&S czy truć im dupę, być bez auta i nie pewnym sukcesu naprawy...
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-07, 08:10   

Ja mam umówioną w ASO wymianę tego przewodu z kostką. Ale poza tym, że poczekam na dostawę to jeszcze stwierdzili, że nie ma pewności że to pomoże. Podobno była produkowana jakaś wadliwa partia amperomierzy ale sprawdzili, że mój ma w tej chwili sprawny egzemplarz. Na ostatniej wizycie był niezły numer: zrobili diagnozę, sprawdzili akumulator i wgrali nowy soft, niby wszystko ok. Jak dostałem samochód i przekręciłem kluczyk to pojawił się komunikat "Akumulator rozładowany uruchom silnik". :) Wezwałem mechanika i w tym samym momencie testował akumulator. Wyszło, że akumulator w stanie idealnym. Dlatego zakładam, że to wszystko wina słabo napisanego oprogramowania i interpretacji przez komputer danych z czujników (które po prostu mogą być wadliwe).
Jeżdżenie z wypiętą kostką załatwi problem. Akumulator podładuje się porządnie w tym czasie. No ale to nadal nie rozwiązuje problemu. W końcu zapłaciłeś za S&S w tym aucie...
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-07, 22:38   

sobol1976 napisał/a:
......W końcu zapłaciłeś za S&S w tym aucie...

no akurat na tym mi w ogóle nie zależało....ale nie miałem nic do powiedzenie....

sobol1976 napisał/a:
....przekręciłem kluczyk to pojawił się komunikat "Akumulator rozładowany uruchom silnik". .......

ale nadal to masz?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-08, 09:58   

uno0 napisał/a:
no akurat na tym mi w ogóle nie zależało....ale nie miałem nic do powiedzenie...
Mi też ale nie było wyboru. Mówię tylko, że to system, za który zapłaciłeś w cenie samochodu.

uno0 napisał/a:
ale nadal to masz?

Nie, ale generalnie pojawia się i znika w różnych okolicznościach. Przede wszystkim gdy samochód postoi w upale albo gdy przez 5 min. słucham radia na wyłączonym silniku. Problem w tym, że komputer uruchamia wtedy "ładowanie akumulatora" - taki komunikat wyświetla się w czasie następnej jazdy. Czy faktycznie wtedy - ładuje nie wiem... Druga sprawa czy jest to potrzebne jeśli akumulator jest w rzeczywistości w pełni naładowany (tak twierdzi ASO).
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-10-08, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-12, 18:10   

Wczoraj zdałem, dzisiaj odebrałem auto z naprawy....Generalnie poinformowano mnie, że zmieniono oprogramowanie radaru....Samochód później nie pokazał im żadnej usterki. Pal licho czy ten radar był winny. Cały tydzień wcześniej jeździłem z wypiętym S&S, było ok i podłączenie go przed naprawą nie było wychwycone przez CLIP w ASO. Odebrałem, podziękowałem i ponownie odłączyłem S&S.
Moim zdaniem oprogramowanie wadliwie uznawało jednak, że akumulator był rozładowany stąd takie komunikaty.....Teraz czas na dalszą eksploatację :-)
Byle do przodu i pozdrawiam
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-30, 19:51   

minęło 20 dni od wyjazdu z serwisu i jazdy z wypiętym S&S...żadnych problemów....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne