Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-11-14, 09:11   

r70 napisał/a:
Opory aerodynamiczne rosną wraz z kwadratem prędkości - przy 117km/h każda pogorszenie aerodynami odbija się w widoczny sposób na spalaniu; rowery na dachu mocno zaburzają aerodynamikę, a na tylnej klapie jeszcze bardziej. Dobrze że przy takiej prędkości tych sakw nie zerwało z rowerów.
Natomiast rower przewożony na haku niemal nie wpływa na spalanie - Berlingiem HDI woziłem 2 rower na haku i miały wpływ na spalanie na trasie na poziomie ok. 0,2-0,4L/100 ON.


Czym się różni wożenie na haku od tego na tylnej klapie, w sensie aerodynamicznym?

Różnica jest taka, że Berlingo ma tylną ścianę pionową, a rowery nie wystają poza obrys i to cała tajemnica braku różnicy w spalaniu.

Wracając do mojego przypadku to jeden z moich rowerów ma sakwę boczną, która była dociskana przez wiatr, a bagażnik tego roweru wystawał poza obrys. Stąd duży opór. Sakwa rozmiaru 50cmX50cm. Po zdjęciu dwa litry mniej. Druga sakwa, na tym samym rowerze, ale od góry bagażnika, usztywniana. 50cm długa, wysoka na 20cm. Zwolniłem wtedy jeszcze do 115km/h, czyli o jeszcze dwa km/h. Spalanie na 500km odległości wyszło 8.2. W zasadzie cały czas na tempomacie, musiałem jedynie zwalniać na ograniczeniach oraz przy zjeździe z S8 na A1.

Sakwy są bardzo dobrze mocowane, zwracam na to dużo uwagi. Do tej pory, nie jeździłem z rowerami z tak dużą prędkością. Mam pojęcie o oporach i aerodynamice, jednak nie sądziłem, że różnica jest tak wielka.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-11-14, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-14, 09:20   

Poszukaj sobie w necie - któreś pismo motoryzacyjne (chyba auto-świat) kiedyś przeprowadzali test na Fordzie Focusie wszystkich 3 typów bagażników rowerowych. Ten na klapie najniekorzystniej wpływa na opory aerodynamiczne, oczywiście z rowerami bez osprzętu bagażowego.
Różnica na klapie vs hak jest taka, że ten na klapie najbardziej zakłóca zawirowania powietrza natomiast ten na haku jest już za nimi - są tu zapewne lepsze spece od tłumaczenia takich zagadnień niż jak.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-11-14, 09:58   

r70 napisał/a:
Poszukaj sobie w necie - któreś pismo motoryzacyjne (chyba auto-świat) kiedyś przeprowadzali test na Fordzie Focusie wszystkich 3 typów bagażników rowerowych. Ten na klapie najniekorzystniej wpływa na opory aerodynamiczne, oczywiście z rowerami bez osprzętu bagażowego.
Różnica na klapie vs hak jest taka, że ten na klapie najbardziej zakłóca zawirowania powietrza natomiast ten na haku jest już za nimi - są tu zapewne lepsze spece od tłumaczenia takich zagadnień niż jak.


Myślę, że bardziej to zależy od kształtu auta oraz samego bagażnika. Mój bagażnik na klapie, trzyma rowery w tej samej lokalizacji co taki na hak. Kwestia ustawienia. Ma znaczenie też to, że auto małe i rowery wystają, poza obrys auta i to bardzo hamuje.

U mnie sie to nie sprawdza, bo akurat 3 rowery na dachu, powodują większy opór niż te same trzy rowery na klapie. Tego akurat jestem pewien, nie robiłem testu spalania, ale prędkosci maksymalnej. 115km/h vs 130 w przypadku klapy.

Przy ich bagażnikach i aucie, tak jak najbardziej mogło być, jak piszesz. Niestety te badania nie są miarodajne dla wszystkich aut, a tylko dla konkretnego modelu auta i konkretnych modeli bagażników.

Aha, jeszcze na dachu, duze znaczenie ma ilość rowerów, a na plecach już takiego znaczenia nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-11-14, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-12-06, 18:13   

Aerodynamika, to dosyć skomplikowana sprawa, nie dla laików.
Kiedyś oglądałem jakiś program(chyba "pogromcy mitów"), jak sprawdzali opory powietrza na pickupie. Z otwartą tylną klapą(na logikę opory powinny być mniejsze) i z zamkniętą.
No i mit został obalony. Jednak z zamkniętą klapą opory były mniejsze. Za kabiną tworzył się wał powietrza i opływ był bardziej uporządkowany. A przy otwartej klapie powstawały duże turbulencje.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-12-09, 23:26   

5,3 on zimą .Jazda miejska w korkach 30% reszta krajówka.Nie jest źle,ale chyba przesiądę się na coś z lpg bo dziennie klepię z 200km więc zawsze jakiś grosz się przyda
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-09, 23:42   

Obecnie na LPG jest zdecydowanie taniej - jak się dużo kręci to widać różnicę. U mnie przejechanie ok 3tyś km miesięcznie kosztuje ok 500-550zł na stacji
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-12-10, 00:34   

r70 napisał/a:
Obecnie na LPG jest zdecydowanie taniej - jak się dużo kręci to widać różnicę. U mnie przejechanie ok 3tyś km miesięcznie kosztuje ok 500-550zł na stacji

Póki co to zobaczymy co przyniesie nowy rok. Tak wyliczyłem ,że rocznie na lpg zostało by mi z 3-4 tys....dużo nie dużo drogą nie idzie ,ale zakup np jogerra dopłata 20 tys tak więc 5-6 lat bym spłacał to co teraz wydam na ON.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-10, 11:44   

Jasne... też jestem ciekaw co będzie z LPG po nowym roku.

13 miesięcy temu też się zastanawiałem - gaz zaczynał mocno iść w górę, ale mimo to przeliczyłem że robiąc 20tyś rocznie, min. 5 z 12 rat leasingowych powinienem mieć free w związku z różnicą kosztów paliwa. Teraz okazuje się że od kilku miesięcy robię po 3-3,5tyś km miesięcznie - czyli rocznie będzie ze 40tyś a więc już 10 rat z 12 w roku pokrywa mi oszczędność na paliwie ;)
Z perspektywy czasu decyzja zakupu 1.0LPG była świetna, choć w ubiegłym roku mocno biłem się z myślami ;) Jogger pewnie spalałby jeszcze mniej, więc może jeszcze jedna rata byłaby grafis ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
  Wysłany: 2022-12-10, 15:27   

U mnie teraz pali równo 7l gazu. Zimno, opony zimowe i więcej miasta, oraz korków.
Ja tam też jestem zadowolony z zamiany. Outlander dużo mi nie palił, też koło 7-8l, ale benzyny.
Za to dużo droższy był serwis i ubezpieczenie.
Na zamianie, przez 3 lata zyskam około 45 tys.:lol:
Wliczając w to różnicę w cenie sprzedaży dwuletniego mitsu i zakupu nowej Dacii.
A realnie pewnie jeszcze więcej, bo leasing Mitsu był na zmiennej stopie procentowej, a w Dacii na stałej :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2022-12-10, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-12, 07:57   

dacia napisał/a:
5,3 on zimą .Jazda miejska w korkach 30% reszta krajówka.Nie jest źle,ale chyba przesiądę się na coś z lpg bo dziennie klepię z 200km więc zawsze jakiś grosz się przyda


Jaka wersja dacii i który silnik dci?
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-12-12, 22:16   

115 blu
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-12, 22:27   

Kolejne tankowanie z częścią trochę lepszych drog lokalnych - pomimo zimowych warunków 6.4l/100 LPG
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-12-12, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-13, 18:31   

dacia napisał/a:
115 blu


5.3L/100 to nie jest zly, jesli jezdzisz w korkach powiedzmy pol/pol z trasa i to w zimie.

A na jakie auto myslisz zmienić , ktore zasilane jest LPG ? Duster zostanie czy go sprzedajesz ?
Sorry za pytanie ale tez przechodzą mi podobne myśli przez głowę .
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-12-13, 22:30   

corrado napisał/a:
dacia napisał/a:
115 blu


5.3L/100 to nie jest zly, jesli jezdzisz w korkach powiedzmy pol/pol z trasa i to w zimie.

A na jakie auto myslisz zmienić , ktore zasilane jest LPG ? Duster zostanie czy go sprzedajesz ?
Sorry za pytanie ale tez przechodzą mi podobne myśli przez głowę .


Wiem,że nie jest źle,ale czasy mamy jakieś takie dziwne,że chyba tankuję za dwóch . Ja mam lodgy ,a uzyskane spalanie można spokojnie i o 1-1,5 litra większe zrobić. Po prostu nie szaleję bo w sumie nie ma czym. Na dzień dobry 30 minut stoję w korku z rana, później tylko trasa drogami lokalnymi gdzie max 120 km można bezpiecznie jechać. Latem 4,5 robię na tej trasie z palcem w ,,nosie" Ja od zawsze miałem większe auta, małych aut się boję. Myślę nad jogerrem bo może on spali te 8 litrów gazu więc dziennie coś by już zostało. Z drugiej strony nieraz biorę sandero z tym silnikiem i 7,5 to moje minimum tym autem.Silnik jak dla mnie dramat. Choć jak dalej lpg będzie tanieć a ropa drożeć to przymknę oko na wady tego silnika.
Ostatnio zmieniony przez dacia 2022-12-13, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-14, 00:16   

Dokładnie tak, masz racje. Zrozumiałem , że sandero najnowsze z seryjnym lpg paliło Ci minimum lpg 7.5L/100km ? Tam jaki jest silnik - chodzi mi o pojemnosc i moc?
ps. 1.5dci możesz trochę delikatnie uekonomicznić - przede wszystkim w zimie - ocieplić ;) a elektronicznie w mapach przyspieszyć delikatnie początek wtrysku głównego, wyłączyć post injection i ograniczyć pracę EGR ale nie do końca bym wyłaczał. To już coś spokojnie 0.5L/100km zauważysz na pewno.
Tak dla pokazania jak ważna jest temp silnika ( płynu chłodzącego ) to powiem, że w moim sterowniku 1.5dci k9k na zimnym np. na wolnych obrotach dawka paliwa to 6mg/suw pracy a na ciepłym to nawet niecałe 4mg/suw wiec jest roznica.
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 114
Skąd: Waw
Wysłany: 2022-12-14, 10:31   

Teraz przy tych lekkich przymrozkach jogger pali mi max 9.0-9.2 lpg. Jazda normalna bez dziadkowania i gwałtownych przyśpieszeń. Jazda z klimą i załączam też podgrzewanie lusterek i tylnej szyby, dla mnie wynik super. Jazda po trasach i korki w warszawie.
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2022-12-14, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-12-16, 11:08   

Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 641 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 6,2 l/100 km.
Praktycznie cały pokonany dystans w tym czasie to jazda miejska. Niestety, ale tym razem duża część dystansu była wykonana w bardziej niekorzystnych warunkach niż dotychczas (korki, duża ilość świateł, większe obciążenie samochodu).
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-12-16, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-12-16, 12:02   

dacia napisał/a:
Z drugiej strony nieraz biorę sandero z tym silnikiem i 7,5 to moje minimum tym autem.Silnik jak dla mnie dramat. Choć jak dalej lpg będzie tanieć a ropa drożeć to przymknę oko na wady tego silnika.


Kwestia nauczenia się jazdy tym silnikiem. Na benzynie, jeżdżąc Twoim sposobem, cieżko spalić więcej niż 6.4 tym autem
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-12-16, 12:19   

michal22 napisał/a:
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 641 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 6,2 l/100 km.
Praktycznie cały pokonany dystans w tym czasie to jazda miejska. Niestety, ale tym razem duża część dystansu była wykonana w bardziej niekorzystnych warunkach niż dotychczas (korki, duża ilość świateł, większe obciążenie samochodu).

Taki wynik tego silnika w tych warunkach, to bardzo dobry wynik.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-16, 12:24   

michal22 napisał/a:
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 641 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 6,2 l/100 km.
Te 6,2 l/100km zainspirowało mnie do wpisu- u mnie dokładnie 6,2 l/100km to magiczna średnia raportowana przez komputer pokładowy mojego TCe90. Od chyba już dwóch lat uzyskuję właśnie średnią 6,2 (±0,1). W mojej codziennej, powtarzalnej eksploatacji miejskiej utrzymuje się taki właśnie wynik, niezależnie od pory roku. Natomiast moja minimalna zanotowana średnia tras pozamiejskich, które robię max kilka razy w roku, to 5,2 l/100km i dotyczy prędkości w zakresie 90-110 km/h z w pełni obciążonym samochodem.
Z kolei trasy z prędkościami autostradowymi- powyżej 120 km/h generują już zużycie na poziomach powyżej 7 l/ 100km.
W obliczenia "z dystrybutora" przestałem się bawić po kilku kontrolnych porównaniach, z których wynikało, że wskazania policzone przez samochód różnią się od moich, o max 0,2 l/100km, w dodatku "w obie strony".
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-16, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-12-16, 16:52   

Dymek napisał/a:
Te 6,2 l/100km zainspirowało mnie do wpisu- u mnie dokładnie 6,2 l/100km to magiczna średnia raportowana przez komputer pokładowy mojego TCe90. Od chyba już dwóch lat uzyskuję właśnie średnią 6,2 (±0,1). W mojej codziennej, powtarzalnej eksploatacji miejskiej utrzymuje się taki właśnie wynik, niezależnie od pory roku. Natomiast moja minimalna zanotowana średnia tras pozamiejskich, które robię max kilka razy w roku, to 5,2 l/100km i dotyczy prędkości w zakresie 90-110 km/h z w pełni obciążonym samochodem.
Z kolei trasy z prędkościami autostradowymi- powyżej 120 km/h generują już zużycie na poziomach powyżej 7 l/ 100km.
W obliczenia "z dystrybutora" przestałem się bawić po kilku kontrolnych porównaniach, z których wynikało, że wskazania policzone przez samochód różnią się od moich, o max 0,2 l/100km, w dodatku "w obie strony".


Prawie wszystko się zgadza, jak miałem SS2 Tce90, jesynie w mojej codziennej jeździe wychodziło 6.7. Ale mieszkam w specyficznym miejscu, gdzie do pracy mam 18km, z czego spora część po ekpresówce jadę te 120, a reszta w korkach
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-16, 19:18   

U mnie kolejne tankowanie - 685km przejechane w silnych mrozach i zaśnieżonych drogach w ostatnich 3 dniach - 46.5L LPG. Średnia prędkość 36.9km/h
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-17, 17:40   

r70 napisał/a:
U mnie kolejne tankowanie - 685km przejechane w silnych mrozach i zaśnieżonych drogach w ostatnich 3 dniach - 46.5L LPG. Średnia prędkość 36.9km/h


Bez przesady jakie to silne mrozy i zaśnieżone drogi, ludzie nie bądzcie jak dzieci
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-12-17, 23:07   

corrado napisał/a:
Dokładnie tak, masz racje. Zrozumiałem , że sandero najnowsze z seryjnym lpg paliło Ci minimum lpg 7.5L/100km ? Tam jaki jest silnik - chodzi mi o pojemnosc i moc?
ps. 1.5dci możesz trochę delikatnie uekonomicznić - przede wszystkim w zimie - ocieplić ;) a elektronicznie w mapach przyspieszyć delikatnie początek wtrysku głównego, wyłączyć post injection i ograniczyć pracę EGR ale nie do końca bym wyłaczał. To już coś spokojnie 0.5L/100km zauważysz na pewno.
Tak dla pokazania jak ważna jest temp silnika ( płynu chłodzącego ) to powiem, że w moim sterowniku 1.5dci k9k na zimnym np. na wolnych obrotach dawka paliwa to 6mg/suw pracy a na ciepłym to nawet niecałe 4mg/suw wiec jest roznica.

sandero 2 1,0tce+lpg rok chyba 2020 a koni 100. Póki gwarancja to nic nie ruszam w swoim dci...później się zobaczy.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-12-17, 23:14   

Michał B24 napisał/a:
dacia napisał/a:
Z drugiej strony nieraz biorę sandero z tym silnikiem i 7,5 to moje minimum tym autem.Silnik jak dla mnie dramat. Choć jak dalej lpg będzie tanieć a ropa drożeć to przymknę oko na wady tego silnika.


Kwestia nauczenia się jazdy tym silnikiem. Na benzynie, jeżdżąc Twoim sposobem, cieżko spalić więcej niż 6.4 tym autem

może i tak,ale jakoś tak zero - jedynkowo jeździ się tym autem.W/g mnie brak takiej elastyczności i ciągłe wachlowanie biegami. Dźwięk silnika jak w tico ;-) z efektami turbo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne