Dziękuję panowie za zainteresowanie tematem. Nie pozostaje mi nic innego jak jutro pojechać do ASO ( jakieś 30km ) i niech oni mi tam powiedzą jaki to kolor trzeba uzupełnić. Mam tylko nadzieję że ten dystans pokonam na tych oparach.
Nie pozostaje mi nic innego jak jutro pojechać do ASO
Tylko nie mów im że chcesz żeby Ci płyn uzupełnili ale zgłoś awarię/ubytek płynu, żebyś nie był zdziwiony że Ci kazali zapłacić za płyn jak już to bywało u niektórych.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-02, 22:00
Jest to Glaceol RX D w Renault i Daciach, nie kupisz go ani na stacji ani w zwykłych sklepach. Ale bez problemu kupisz w ASO, dużych specjalistycznych hurtowniach, albo wysyłkowo, choćby na Allegro. Warto kupić koncentrat a nie gotowy płyn i taki ubytek uzupełnić koncentratem. Ubytek w nowej Dacii jest jak najbardziej normalny- układ się pomału odpowietrza, nawet kilka tygodni, ja też dolewalem. Po jednej dolewce przestanie już raczej ubywać.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-02, 22:04, w całości zmieniany 2 razy
Tak pewnie to tylko zapowietrzenie, ale muszę zauważyć że ubytek był znaczny. Zazwyczaj to spada co najwyżej w bliskie okolice minimum. Ktoś na samym początku musiał pożałować płynu.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 148 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-09-07, 12:12
Dymek napisał/a:
Jest to Glaceol RX D w Renault i Daciach, nie kupisz go ani na stacji ani w zwykłych sklepach.
Rzeczywiście niedostępny w "normalnych sklepach". Ale, ale! Gdy zapytali do jakiej marki potrzebuję a ja odpowiedziałem, że do Renówki to mają Febi i Motrio. Wszysttko w cenie ok. 35 złotych za 5 litrów gotowego płynu. Glaceol RX-D na All... kosztuje ok. 69 złotych za 5 litrów. Z pobieżnego "resarczu" wyszło mi, że Motrio produkuje dla Renault, który ich wyroby sprzedaje pod własną marką. A "marka" kosztuje.
Dlatego nie będę im nabijał kabzy i kupię albo koncentrat Motrio (po 17,50/litr), albo gotowy płyn tej marki (35 zł/l). "Oryginały" są 2x droższe. Co do Febi - nie wiem. Ceny podobne, niby także dedykowany do Renault, ale produkowany przez Niemca. Niby zielony, niby zamiennik Glaceolu RX-D, ale nie wiem... Pewnie też podejdzie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-07, 13:08
villager napisał/a:
Dlatego nie będę im nabijał kabzy i kupię albo koncentrat Motrio (po 17,50/litr), albo gotowy płyn tej marki (35 zł/l). "Oryginały" są 2x droższe.
Coś wkręcasz... Ceny Renault Glaceol RX na Alle zaczynają się od 11zł za litrowe opakowanie gotowego płynu. Typowo 18-22 zł za litr. A koncentrat od 22,50 zł za litr jeżeli z beki rozlewany...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-07, 13:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-08, 12:59
villager napisał/a:
Ale 5-litrowe już po 60-70.
Ale... my tu ostatnio rozważamy jedynie kwestę dolewki, bo kolega pytał. A Ty chcesz zrobić dolewkę czy wymieniać cały płyn?
Jak tak, to zupełnie inna sprawa.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-08, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
Proszę o porade. Auto na oleju castrol firmowy renault. Jaki płyn chłodniczy 5 lat eksplaatacji. Tez firmowy glacel. I tu pyt. Od zeszłej wymiany zrobiłem 2500 km. Czy podejmowac temat wymiany. Czy dac sobie czas jeszcze jeden sezon. Co do płyny chłodniczego w zeszłym roku wzmocniłem plyn chłodniczy koncentratem. Oczywiscie mieszaniną , ale całosći nie zlewałem. Wskazania wartośći do zamarzania podniesione , płyn czysty. Czy bawic sie mimo to w wymianę na nowy .Wiem że dobrze jest wymieniac wszystko. Ale auto ma stosunkowo mały ogólny przebieg . Dziękuje za podpowiedzi.
Płyn chłodzący wymienia się tak samo jak inne elementy eksploatacyjne - według przebiegu ALBO czasu, zgodnie z planem serwisowym dla konkretnego egzemplarza samochodu.
Np w moim aucie - co 90 tys. km ALBO 4 lata.
Czyli jeśli po 4 latach miałbym 2500 km, to i tak powinienem wymienić. Tak samo, jeśli owe 90000 km zrobiłbym w ciągu 2 lat - płyn też jest wtedy do wymiany.
Dolewki nie zmieniają interwału, bo przy porządnej wymianie powinno się dany układ także wypłukać.
Rozumię , a jak widzisz olej. Zgadzam sie np. że i tak łapie wode. Ale jak zauważyłem w serwisach dzis przeglady robią co swa lata. Od tamtego roku mam castrola jak pisałem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2022-09-11, 09:39
Dymek napisał/a:
Jest to Glaceol RX D w Renault i Daciach, nie kupisz go ani na stacji ani w zwykłych sklepach. Ale bez problemu kupisz w ASO, dużych specjalistycznych hurtowniach, albo wysyłkowo, choćby na Allegro. Warto kupić koncentrat a nie gotowy płyn i taki ubytek uzupełnić koncentratem. Ubytek w nowej Dacii jest jak najbardziej normalny- układ się pomału odpowietrza, nawet kilka tygodni, ja też dolewalem. Po jednej dolewce przestanie już raczej ubywać.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-12, 18:41
Witam, w dzisiejszych czasach plyny robione sa w tej samej technologii wiec na kazdym plynie bedzie napisane ze mieszalny z innymi.Kolor to bardziej chwyt marketingowy, przyciagniecie uwagi , ostrzezenie zebyby nie pic- jak czaszka na denaturacie.Mineralnych plynow jest juz co raz mniej.
Zamiast wydawac kase na jakies mierniki ktore i tak sa wadliwe- czytalem w opini jedne takiego miernika ze koles wlal do niego wody i wyszlo ze zamarza przy -15 stopniach-kupic w aptece strzykawke 1 ml lub 2 ml otworzyc zbiornik wyrownawczy zaciagnac plyn strzykawka, wsadzic do woreczka i wrzucic na noc do zamrazarki lub na cala dobe.W zamrazarce jest srednio -25 stopni. Jak plyn jest " plynny" po nocce czy tam dobie to z pewnoscia jeszcze wiekszy mroz wytrzyma niz ten w zamrazarce.W swoich poprzednich autach tak sprawdzalemJezeli ktos nie jest pewny niech wrzuci na pare minut termometr i zobaczy ile jest stopni.
Dodam od siebie ze to dziwne ze leja plyn do -25.Dlatego w poniedzialek zrobie myk ze strzykawka bo mam plyn pomaranczowy.
Zeby miec spokoj wymienie na plyn glikolowo etylenowy chocby petrygo , borygo i bedzie dobrze ewentualnie Motrio oryginal renault i tez rozowy jak petrygo,borygo i jest do -37.
Bardziej mam pytanie czy oprocz odpowietrznikow przy grodzi od nagrzewnicy i wentylu przy chlodnicy jest jeszcze gdzies odpowietrznik np.przy termostacie? Ogladalem termostat na zdjeciach z aukcji ale odpowietrznika nie znalazlem a w aucie jest pod rurami i musialbym podjechac na kanal zeby go zobaczyc.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2022-11-14, 10:16
ceranix3 napisał/a:
-kupic w aptece strzykawke 1 ml lub 2 ml otworzyc zbiornik wyrownawczy zaciagnac plyn strzykawka, wsadzic do woreczka i wrzucic na noc do zamrazarki lub na cala dobe.W zamrazarce jest srednio -25 stopni. Jak plyn jest " plynny" po nocce czy tam dobie to z pewnoscia jeszcze wiekszy mroz wytrzyma niz ten w zamrazarce.W swoich poprzednich autach tak sprawdzalemJezeli ktos nie jest pewny niech wrzuci na pare minut termometr i zobaczy ile jest stopni.
Przyznam, ciekawy pomysł i praktyczne rozwiązanie. Sprawdzałem temp. w mojej zamrażarce za pomocą rejestratora temperatury. Rzeczywiście, minimum jest [minus] 25-26 st. C, max - [minus] 12, średnio - [minus] 20. Temp. min. jest osiągana 7-8 razy na dobę, czyli co 3-3,5 h - zależnie od ustawień lodówki. Myślę, że pozostawienie płynu chłodzącego w zamrażarce na 12 h, pozwoli otrzymać miarodajny wynik.
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-11-14, 10:20, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-15, 18:58
Dodam ze mowa o zamarzaniu plynu chlodniczego.Dzisiaj kupowalem plyn zimowy i z kilku do wyborow i najnizsza tem.zamarzania mial wartosc -22 stopnie.Nie pamietam zeby kiedykolwiek zamarzl mi plyn zimowy. a autami jezdze od 2005 roku, wiec te fabryczne -21 moze starczy, choc dzieki forum sie dowiedzialem ze taki jest.No nic, uleglem jednak pokusie i zakupilem miernik plynu prestona Jutro ma byc.Sprawdze w dwoch autach i w w baniaku w ktorym mam zielonego K2 a na koniec w czystej wodzie
Eio uwierz to dziala.Powiedzial mi to kiedys mechanik jak go poprosilem zeby sprawdzil mi plyn.
Myślę powoli nad wymianą calego plynu w 0.9 tce. Czy nie macie jakichś fotek gdzie jest spust i odpowietrzniki? No i czy po spuszczeniu starego nowy płyn wlewamy do zbiorniczka wyrównawczego?
Nic się nie zmieniło od początku istnienia pierwszego logana i wszystko jest opisane w tym temacie - płyn spuszcza się odpinając dolny wąż od chłodnicy, odpowietrznik jest na rurze nagrzewnicy, wlewem faktycznie jest zbiornik wyrównawczy.
Po napełnieniu należy także pamiętać o aktywnym odpowietrzeniu układu przez uruchomienie silnika, a także o ponownym sprawdzeniu stanu po krótkim okresie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum