Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-11-20, 08:19
Dla bieglejszych w temacie. Czy da się wyłączyć w Sandero 3 automatyczne zaciąganie hamulca ręcznego, bo u ojca w aucie to jest i denerwuje niemiłosiernie?
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Zwalnia ;)
A dałoby się w drugą stronę - automatyczne zaciąganie przy odpalonym silniku, wybiciu biegu i puszczenia sprzęgła (tj. stanie na światłach)?
sprawdź dwie możliwe opcj kiedy zadziała automagicznie na światłach
pierwsza - po wcisnięciu sprzegła mocne docisniecie hamulca noznego
lub
druga - przy wciniętym sprzegle przycisnięcie albo pociągnięcie tej dzwigienki.
Tak działa w moim obecnym samochodzie (volvo v60) wtedy aktywuje sie automagicznie
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-11-20, 14:51
Michał B24 napisał/a:
A on nie zwalnia się sam, jak ruszasz?
Zwalnia. Ale mialbym zyczenie, aby sam sie nie zaciagal, bo dla mnie jest to bez sensu. Czasami potrzebuje przepchnac auto w garazu i musze leciec po karte. Poza tym co za duzo auto samo mysli to ie moje pokolenie. Bede kombinowal, aby usunac ten zbedny bajer.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Hamulec ręczny w Joggerze jest automatyczny. Czy jest możliwość wyłączenia tego, aby można było samemu decydować kiedy hamulec załączamy, a kiedy nie? W moim przypadku przy parkowaniu przed domem zawsze uchylałem drzwi, aby widzieć do którego momentu mam cofnąć. Przy tym kretyńskim hamulcu próba otwarcia drzwi powoduje natychmiastowe zahamowanie.
Nie , nie ma możliwości wyłączenia albo zmiany zachowania. Jedyne co mi przychodzi do głowy to próbuj trzymać nogę na hamulcu jak otwierasz drzwi - może to pomoże.
Nie cierpię tego hamulca. Osobiście nie rozumiem czemu ten głupi automatyczny hamulec ma być wygodny. Zwykły ręczny wykorzystywałem przy parkowaniu w ciasnych / pochyłych miejscach. Lekko trzymany ręczny pozwalał zrobić to bezpiecznie. Z automatem niemożliwe. Z manualny ręcznym łatwo było wskoczyć przy włączaniu się do ruchu np. jak było lekko pod górkę. Auto na ręcznym, bieg wrzucony, noga na sprzęgle i przy gazie i można błyskawicznie ruszyć. Z automatem albo go zaciągasz i masz chwilkę opóźnienia zanim się zwolni albo trzymasz nogę na hamulcu... Jak chcesz troszkę przestawić auto bez zapalania silnika nie da się tego badziewia zwolnić bez kombinacji... Jak chcesz zostawić auto na luzie - podobnie. Z tego względu będzie problem z myjniami automatycznymi które same przemieszczają auto. Kiedyś widziałem jak gość był w takiej myjni i miał auto z zapalonym silnikiem. Wydawało mi się że to głupota a teraz już wiem o co chodziło .
Na dodatek ręczny działa dwustanowo - nie hamuje / hamuje nie ma stanów pośrednich...
Być może da się przeprogramować zachowanie hamulca - wyłączyć automatykę , słyszałem że w niektórych autach jest taka opcja zmieniając ustawienia w komputerze przez programy serwisowe. Ale z tego co mi powiedzieli w ASO każda nieoficjalna ingerencja w komputer to utrata gwarancji...
Hamulec ręczny w Joggerze jest automatyczny. Czy jest możliwość wyłączenia tego, aby można było samemu decydować kiedy hamulec załączamy, a kiedy nie? W moim przypadku przy parkowaniu przed domem zawsze uchylałem drzwi, aby widzieć do którego momentu mam cofnąć. Przy tym kretyńskim hamulcu próba otwarcia drzwi powoduje natychmiastowe zahamowanie.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 146 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-10-18, 15:32
Żeby po otwarciu drzwi nastąpiło automatyczne zaciągnięcie hamulca ręcznego to musi być jakiś czujnik w drzwiach. Może idąc od tej strony wystarczyłoby go odpiąć albo w inny sposób zdezaktywować? Nie ma sygnału z czujnika, nie zaciąga się hamulec. Tak tylko kombinuję.
Nie , nie ma możliwości wyłączenia albo zmiany zachowania. Jedyne co mi przychodzi do głowy to próbuj trzymać nogę na hamulcu jak otwierasz drzwi - może to pomoże.
Nie cierpię tego hamulca. Osobiście nie rozumiem czemu ten głupi automatyczny hamulec ma być wygodny. Zwykły ręczny wykorzystywałem przy parkowaniu w ciasnych / pochyłych miejscach. Lekko trzymany ręczny pozwalał zrobić to bezpiecznie. Z automatem niemożliwe. Z manualny ręcznym łatwo było wskoczyć przy włączaniu się do ruchu np. jak było lekko pod górkę. Auto na ręcznym, bieg wrzucony, noga na sprzęgle i przy gazie i można błyskawicznie ruszyć. Z automatem albo go zaciągasz i masz chwilkę opóźnienia zanim się zwolni albo trzymasz nogę na hamulcu... Jak chcesz troszkę przestawić auto bez zapalania silnika nie da się tego badziewia zwolnić bez kombinacji... Jak chcesz zostawić auto na luzie - podobnie. Z tego względu będzie problem z myjniami automatycznymi które same przemieszczają auto. Kiedyś widziałem jak gość był w takiej myjni i miał auto z zapalonym silnikiem. Wydawało mi się że to głupota a teraz już wiem o co chodziło .
Na dodatek ręczny działa dwustanowo - nie hamuje / hamuje nie ma stanów pośrednich...
Być może da się przeprogramować zachowanie hamulca - wyłączyć automatykę , słyszałem że w niektórych autach jest taka opcja zmieniając ustawienia w komputerze przez programy serwisowe. Ale z tego co mi powiedzieli w ASO każda nieoficjalna ingerencja w komputer to utrata gwarancji...
Dokładnie miałem taką przygodę.
Wyłączyłem silnik i auto zablokowało myjnię.
Nie pomogło włączenie silnika, musiałem jeszcze lekko ruszyć do przodu by hamulec odpuścił .
Żeby po otwarciu drzwi nastąpiło automatyczne zaciągnięcie hamulca ręcznego to musi być jakiś czujnik w drzwiach. Może idąc od tej strony wystarczyłoby go odpiąć albo w inny sposób zdezaktywować? Nie ma sygnału z czujnika, nie zaciąga się hamulec. Tak tylko kombinuję.
Tak, i nie zaświeci sië oświetlenie kabiny. I możesz zatrzasnąć samochód z kluczykami w stacyjce - jeśli w ogóle masz jeszcze stacyjkę (centralny otwarty pilotem zamknie się ponownie, jeżeli nikt nie wsiadł).
A czy ktoś może próbował zostawić auto tylko na biegu? Np. w zimie na mrozie. Próbowałem zrobić to zgodnie z instrukcją ale albo jestem tuman albo coś robię źle, bo hamulec się nie zwalnia.
A czy ktoś może próbował zostawić auto tylko na biegu? Np. w zimie na mrozie. Próbowałem zrobić to zgodnie z instrukcją ale albo jestem tuman albo coś robię źle, bo hamulec się nie zwalnia.
1. Przy pracującym silniku, trzymając wciśnięte jednocześnie pedał hamulca i przełącznik hamulca parkingowego, należy wyłączyć silnik.
2. Wrzucić bieg lub pozycję "P" (w autach z automatyczną skrzynią biegów).
3. Zwolnić pedał hamulca i przełącznik hamulca parkingowego.
W przypadku zamiaru pozostawienia pojazdu w pozycji neutralnej w celu możliwości przepchnięcia pojazdu w garażu itp., czynności opisanej w pkt 2. nie stosuje się.
Zwalnia. Ale mialbym zyczenie, aby sam sie nie zaciagal
producent wie lepiej co dla nas jest dobre ... to tak samo jak z tą debilna tylną wycieraczką - jak w zimę zapomnisz,że może być przymarznięta to od razu możesz zakładać nową . Te wszystkie "udogodnienia " miałyby sens żeby nie były obowiązkowe a dla chętnych / patrz oczywiście mój ulubiony brak wyłącznika esp- dacia dba żebyś zawsze był bezpieczny a to,że na sliskim nie możesz ruszyć pod górkę to juz twój problem ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum