Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawianie / korekta / regulacja świateł reflektorów
Autor Wiadomość
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-12-29, 09:20   

KarolDep napisał/a:
Dziś ustawiałem światła na stacji diagnostycznej bo źle świeciły. Ten od kierowcy trochę za wysoko a od pasażera to całkiem na ziemie

Chcesz powiedzieć, że diagnosta skorygował ustawienie świateł i nie zwrócił uwagi na wyczepioną linkę regulacji? Jeśli tak, to po wpięciu linki znów będzie potrzebna korekta ustawień.
 
KarolDep 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Gru 2020
Posty: 2
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2020-12-29, 23:37   

dzieki za podpowiedz. faktycznie wypieta linka. juz załatwione.
_________________
Siemka
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-14, 00:36   

Też odkryłem dzisiaj u siebie wypiętą linkę regulacji w prawym reflektorze (od pasażera). Przypuszczam, że miałem tak od początku i to mogła być główna przyczyna słabych świateł, które moim zdaniem świeciły za nisko. Kręcąc pokrętłem w kabinie widać było, że snop się rusza, ale trudno było wykryć, że prawa strona nie chodzi. No i pobocze było słabo oświetlone nawet w najwyższej pozycji pokrętła. Dziś wracałem z Lublina już po nocy i wydaje mi się, że jest dużo lepiej. Dlatego muszę nieco zwrócić honor światłom Sandero, bo pisałem kiedyś że to najgorsze światła, jakie miałem. Już miałem nawet zmieniać żarówki na jakieś z plusem (może też warto), ale najpierw jeszcze poobserwuję, bo jednak zasięg z prawej strony wyraźnie się wydłużył (poprzednio lampa była cały czas w najniższej pozycji).
W każdym razie warto zwrócić na to uwagę, bo linka ta zbyt łatwo się wypina - nawet z lewej strony, chcąc otworzyć skrzynkę z bezpiecznikami (linka leci nad nią) mi się to zdarzyło, ale wtedy od razu zauważyłem.
Trochę kiepsko to zaprojektowali i warto chyba zabezpieczyć cienką trytką, by nie wypadło.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-14, 07:53   

Ale regulacją tylko opuszczasz lampy. Jest na 0 to jest najwyżej. Na 3 najniżej.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-14, 17:43   

toka93 napisał/a:
Ale regulacją tylko opuszczasz lampy. Jest na 0 to jest najwyżej. Na 3 najniżej.

No właśnie nie. Przy ustawieniu na 0 i wypięciu linki snop światła opada.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-03-15, 07:31   

Cytat:

Ale regulacją tylko opuszczasz lampy. Jest na 0 to jest najwyżej. Na 3 najniżej.
Ale na poziomie 0, linka jest napięta. Na 3 jest zluzowana.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-15, 08:35   

Tak, pozycją zluzowanej/odpiętej linki jest reflektor świecący nisko.
velomar napisał/a:
Trochę kiepsko to zaprojektowali i warto chyba zabezpieczyć cienką trytką, by nie wypadło.

Trytytka na niewiele się tam zda, bo jeśli konstrukcja mocowania linki jest taka sama jak przed liftem, to skośna powierzchnia od spodu utrudnia zaciśnięcie opaski na mocowaniu pancerza.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-03-15, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-15, 10:53   

velomar napisał/a:
Trochę kiepsko to zaprojektowali i warto chyba zabezpieczyć cienką trytką, by nie wypadło.

Jak zwykle masz jakiegoś pecha- u mnie żeby wypiąć taką linkę, trzeba zdrowo pancerzem szarpnąć. Nie wyobrażam sobie przypadkowego wypięcia linki. A w zimę szczególnie, bo plastik twardnieje.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-15, 12:30   

arnold napisał/a:
Tak, pozycją zluzowanej/odpiętej linki jest reflektor świecący nisko.
velomar napisał/a:
Trochę kiepsko to zaprojektowali i warto chyba zabezpieczyć cienką trytką, by nie wypadło.

Trytytka na niewiele się tam zda, bo jeśli konstrukcja mocowania linki jest taka sama jak przed liftem, to skośna powierzchnia od spodu utrudnia zaciśnięcie opaski na mocowaniu pancerza.


Powierzchnia od spodu jest minimalnie pod skosem. Trytki jeszcze nie zakładałem, ale wydaje mi się, że powinna się trzymać. W ostateczności można jeszcze z wierzchu dać kawałek taśmi izolacyjnej, by się trytka nie przemieściła.

Niby mocowanie pancerza siedzi mocno, jeśli się je dobrze umieści (i linka jest naprężona, czyli lampa w pozycji najwyższej), ale pod wpływem drgań i np. w jeździe z pełnym obciążeniem, czyli z korektą w dół, na popuszczonej lince może się wysunąć.
U mnie z prawej strony pewnie już w fabryce marokańskie rączki (bo moje Sandero chyba stamtąd) za słabo się postarały.

Albo faktycznie mam pecha - krzywo kierownica, zniekształcając szyba, pali więcej niż innym... .
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-15, 12:45   

U mnie kot, lub kuna zrzuciła linkę, bo na silniku pozostawiła martwego gołębie ;)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-15, 13:03   

velomar napisał/a:
Niby mocowanie pancerza siedzi mocno, jeśli się je dobrze umieści (i linka jest naprężona, czyli lampa w pozycji najwyższej), ale pod wpływem drgań i np. w jeździe z pełnym obciążeniem, czyli z korektą w dół, na popuszczonej lince może się wysunąć.

Hmm... jeśli masz na myśli samoczynne cofnięcie i wysunięcie się pancerza z uchwytu, to w moim egzemplarzu to niemożliwe- linka nawet popuszczona całkowicie regulatorem nie jest całkowicie luźna i wymaga solidnego naciągnięcia przy wczepianiu w reflektor. Pancerz nie jest w stanie się cofnąć aby wypaść z zacisku. Światła przy maksymalnym opuszczeniu ich pokrętłem w kabinie i tak świecą wyżej niż przy całkowicie odłączonej lince- czyli jest spore naprężenie wstępne linki.
Może masz rację i Twój prawy reflektor miał źle ustawioną regulację wysokości na samym reflektorze (o ile to w ogóle możliwe), dlatego linka jest za luźno po jej zwolnieniu regulatorem w kabinie?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-03-15, 13:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-11-10, 22:10   Regulacja świateł

Witajcie chciałem się podzielić spostrzeżeniem odnośnie regulacji świateł mijania na stacji diagnostycznej.Miałem ostatnio takie regulacje dwie,pierwszą jakieś dwa tygodnie temu bo coraz ciemniej a dużo jeżdżę wieczorem i przez las a drugą dzisiaj bo żarówka nie mogła spalić się przed pierwszą regulacją tylko wczoraj.Wymieniłęm obie żarówki i pojechałem znowu do diagnosty.
Tutaj zaczyna się niewiadoma za pierwszym razem zmierzyłem wysokość i wynosiła 85cm na odległości od ściany 10m,dzisiaj 88cm nie sprawdzałbym tego,ale jadąc do pracy kilka samochodów mi błysnęło.
Wg.informacji jakie przeczytałem o regulacji świateł to po wyliczeniu powinny być na wysokości 80cm w odległości 10m od ściany.
Nie zauważyłem żeby diagności jakoś specjalnie ustawiali przyrząd,po prostu podnoszą go na wysokość reflektora a centymetr lub dwa w górę czy w dół to na drodze duża różnica.
No chyba że się mylę.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-15, 10:55   Re: Regulacja świateł

acco napisał/a:
Nie zauważyłem żeby diagności jakoś specjalnie ustawiali przyrząd,po prostu podnoszą go na wysokość reflektora a centymetr lub dwa w górę czy w dół to na drodze duża różnica.
No chyba że się mylę.
Te przyrządy pomiarowe na SKP mają (w zależności od modelu) sporą tolerancję na ustawienia "startowe" i diagnosta nie musi robić z tych czynności zbędnych ceregieli. Przykładowa tolerancja to +/- 3cm w pionie lub poziomie a odległość całego urządzenia od reflektora w zakresie 30-70 cm. Także nie zawsze nasze wrażenie, że pomiar jest robiony "na odwal się" ma pokrycie w rzeczywistości.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-11-15, 22:16   

Ja z kolei, jeśli mam ustawione na pozycji 0, to dosyć często kierowcy mi mrugają. Po przestawieniu na 1, nie spotkałem się z żadnym sygnałem od strony nadjeżdżajacych z naprzeciwka. Dodam, że najczęściej jeżdżę sam, pustym autem.
Już myślałem o korekcie ustawienia lamp przy rocznym serwisie, ale takie ustawienie bywa "pomocne" na drodze. Kilkanaście razy zdarzyło mi się być wyprzedzonym na drodze, by za chwilę hamować nagle, bo wyprzedzający zdawał się szukać "frajera na kajak", albo nie radził sobie w głowie ze znaczkiem D... Po ustawieniu na 0 i w ten sposób "waleniu po oczach" praktycznie większość odjeżdżała do przodu - odnajdując ponownie "swoją prędkość przelotową".
Nie jest to eleganckie z mojej strony, ale czego się nie robi dla bezpieczeństwa :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-11-15, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-11-16, 18:00   

Mało, że jest mocno nieeleganckie z Twojej strony, to jeszcze bardzo niebezpieczne również dla Ciebie, absolutnie nie służy bezpieczeństwu na drodze. W zasadzie jest to już przejaw agresji na drodze.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-11-16, 18:36   

Oczywiście! Ale w żadnym wypadku nie widać tej "agresji" u osób postępujących wg opisanego schematu... :mrgreen:
Przepraszam, ale nie kupuję tego sposobu myślenia.
Z resztą nie muszę. Nie od tego jest to forum.
Wyznaję zasadę: wilki nie przejmują tym, co myślą...
Szerokości!
_________________

 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-11-16, 21:02   

Jeżeli chodzi o ustawienie na "0" tych "linkowych" mechanizmów to ja mam jedno spostrzeżenie z mojego Dustera. Da się przekręcić u mnie poniżej 0 (nie w stronę 1). I jakoś zaraz po zakupie sobie sprawdzałem czy działa więc dałem na max i potem na niby "0" i potem mi mrugali na drodze. Podjechałem na stację diagnostyczną, a diagnosta żebym sprawdził i ustawił na 0. Było właśnie trochę poniżej 0, przestawiłem na 0. Po badaniu wyszło, że wszystko jest w najlepszym porządku ... więc to przekręcenie poniżej 0 może powodować oślepianie na pustym (aucie). Od tego czasu nikt mi nie mruga, że go oślepiam :-D .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-11-16, 21:54   

Też byłem poprawić ustawienie świateł w Dusterze f.2, niestety oślepiałem.
Trochę obawiałem się regulacji, w tej wersji auto podnosi automatycznie wiązkę świateł krótkich do góry po załączeniu świateł długich, ale nie widzę jakiejś zmiany na minus. Długie są nadal takie średnie. :) , krótkimi już nie powoduję dyskomfortu innych kierowców.
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2022-11-16, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-11-18, 19:41   Re: Regulacja świateł

Dymek napisał/a:
acco napisał/a:
Nie zauważyłem żeby diagności jakoś specjalnie ustawiali przyrząd,po prostu podnoszą go na wysokość reflektora a centymetr lub dwa w górę czy w dół to na drodze duża różnica.
No chyba że się mylę.
Te przyrządy pomiarowe na SKP mają (w zależności od modelu) sporą tolerancję na ustawienia "startowe" i diagnosta nie musi robić z tych czynności zbędnych ceregieli. Przykładowa tolerancja to +/- 3cm w pionie lub poziomie a odległość całego urządzenia od reflektora w zakresie 30-70 cm. Także nie zawsze nasze wrażenie, że pomiar jest robiony "na odwal się" ma pokrycie w rzeczywistości.


Przy tych 88 cm wysokości które zmierzyłem po drugiej regulacji reflektory świeciły po drzewach nie jest to bezpieczne dla kierowców nadjeżdżających z przeciwka,oczywiście obniżyłem jadąc bo robienie zdjęć w oczy w nocy to nic ciekawego,ale po regulacji na przyrządzie jadąc sam bez bagażu powinienem być pewien sprawności samochodu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne