Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-09-02, 20:32
Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-11-04, 21:28   

chyba listwa czy reduktor
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-11-04, 21:48   

Pewnie trafiłeś na wadliwą serię sławetnego czujnika gazu. Jest wpięty razem z wtryskiwaczami.
Serwisy nie bawią się w wymianę samego czujnika, wymieniają całą rampę z wtryskiwaczami.
 
Jerzy Ruciński 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 04 Lis 2022
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 2022-11-05, 08:02   

Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-05, 08:29   

Ja mam do wymiany parownik - tylko nie mam kiedy jechać do serwisu. Defekt polega na tym, że czasem po zgaszeniu silnika na gazie
, przy ponownym rozruchu rozrusznik kreci 3-4 razy a nie odpala od pierwszego zakręcenia (nie zawsze). W internecie to zjawisko było opisywane przez testerów jako efekt startu na LPG zamiast na Pb , tymczasem jest to podobno defekt parownika.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań

Wysłany: 2022-11-05, 09:59   

r70 napisał/a:
...tymczasem jest to podobno defekt parownika.


Podasz wiarygodne źródła tej informacji? Fajnie byłoby opierać się na mocnych argumentach w czasie ewentualnej wizyty w ASO.
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-11-05, 10:46   

Jerzy Ruciński napisał/a:
Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?

Jeżeli problem leży w czujniku na rampie, tak, możesz jeździć bezpiecznie. Z czasem silnik może się nie przełączać na LPG, możesz jazdę kontynuować na benzynie.
Jest szansa, że błąd był spowodowany jakością gazu. Po skasowaniu może być już ok.
Masz gwarancję, jak to mówią: "jeździć i obserwować".
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-11-05, 11:15   

Lelupi napisał/a:
Pewnie trafiłeś na wadliwą serię sławetnego czujnika gazu. Jest wpięty razem z wtryskiwaczami.
Serwisy nie bawią się w wymianę samego czujnika, wymieniają całą rampę z wtryskiwaczami.

twój czujnik to jest zwykły map sensor i jest używany do korekty mnożnika mapy lpg (ciśnienie lpg za parownikiem), można go nawet odłączyć w opcjach i samochód będzie jeździł
nikt nie wymienia całej listwy jak map sensor to 1 śrubka... nawet wtryski aso wymienia na sztuki
Jerzy Ruciński napisał/a:
Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?

silnik będzie miał złą mieszankę co w bardzo długim czasie doprowadzi do uszkodzenia czegoś , zaworów , głowicy , katalizatora itp
r70 napisał/a:
Ja mam do wymiany parownik - tylko nie mam kiedy jechać do serwisu. Defekt polega na tym, że czasem po zgaszeniu silnika na gazie
, przy ponownym rozruchu rozrusznik kreci 3-4 razy a nie odpala od pierwszego zakręcenia (nie zawsze). W internecie to zjawisko było opisywane przez testerów jako efekt startu na LPG zamiast na Pb , tymczasem jest to podobno defekt parownika.

Nie parownik a sam elektrozawór , natomiast twoje objawy wyglądają na puszczające wtryski lpg . Po wyłączeniu silnika miedzy parownikiem a wtryskami zostaje troche gazu , jeżeli wtryski są do wywalenia puszczają ten gaz do kolektora i trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem. Jeżeli trzeba kręcić bardzo długo to puszcza elektrozawór (większa ilość gazu)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-11-05, 21:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-05, 12:24   

sobol1976 napisał/a:
r70 napisał/a:
...tymczasem jest to podobno defekt parownika.


Podasz wiarygodne źródła tej informacji? Fajnie byłoby opierać się na mocnych argumentach w czasie ewentualnej wizyty w ASO.


"Problem" zgłosiłem w czasie rocznego przeglądu w ASO. Przy odbiorze dowiedziałem się że to znany problem i zamówili mi już parownik i zadzwonią jak przyjdzie. Telefonowali już kilka razy tylko ja nie byłem gotowy ;)
ale w nadchodzącym tygodniu to załatwię - mam nadzieję ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Jerzy Ruciński 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 04 Lis 2022
Posty: 13
Skąd: Sopot
  Wysłany: 2022-11-05, 20:47   

Aby zakonczyć wasz spór dodaję wycenę Renault Dacia na Białołęce.
https://photos.app.goo.gl/HqECHQqjJ9UxtV5v5

Zauważyłem też szarpanie przy bardzo lekko naciśnietym pedale przyśpieszenia. Ten temat już pojawił się widziałem na forum, ale chyba Dacia jeszcze nic z nim nie zrobiła.
Ostatnio zmieniony przez Jerzy Ruciński 2022-11-05, 20:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-11-05, 21:59   

A no widzisz Jerzy, a kolega Fruxo wie najlepiej. Musi naobrażać, naubliżać, zamiast normalnie dyskutować.
Zdarza się szarpanie, i na LPG i na benzynie. Wgrywają nowe oprogramowanie, początkowo myślałem, że jest lepiej. Szarpnięcia zdarzają się bardzo rzadko i losowo, na razie temat odpuściłem. Do końca gwarancji jeszcze daleko.
Dziękuję, za posprzątanie wątku.
 
Jerzy Ruciński 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 04 Lis 2022
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 2022-11-05, 22:01   

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2022-11-06, 08:42   

Lelupi napisał/a:

Zdarza się szarpanie, i na LPG i na benzynie.

Miałem/Mam to samo w joggerze.Na poczaku było ich więcej ,Obecnie przy 20 tyś przebiegu już dawno nie pamiętam żeby coś "szarpneło"
 
Jerzy Ruciński 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 04 Lis 2022
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 2022-11-17, 17:10   

Niestety w trakcie oczekiwania na rampę/listwę gazową po około 500 km, czyli dwóch tygodniach samochód zaczą wpadać w silne wibracje. Już nie da się jeździć na LPG. Jednak większym problemem jest dostępność cześci w ASO, ponieważ serwis nie jest w stanie podać jakiegokolwiek daty naprawy. Tak, wiec mam niedostępny w Jogerze silnik 1.0 90km :-D i prawie 40 litrów gazu w bagażniku.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-17, 18:55   

Generalnie jak jeżdżę dusterem normalni i mam spalanie poniżej 7l/100 LPG to przełączając się na Pb silnik potrzebuje 4.6-4.8l/100 etyliny - więc bez LPG też od biedy można się przemieszczać dość oszczędnie. Sądzę że jogger jest oszczędniejszy :)
.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-11-17, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jerzy Ruciński 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 04 Lis 2022
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 2022-11-19, 07:49   

Pełna prawda. Ten silnik na benzynie w trasie 110-90 km/h spalił mi 4,2l bezołowiowej. To jest wynik wydaje mi się bardzo niski. W mieście przy temperaturach około 0°C jest 6,3l. To tyle co mój wcześniejszy Yaris 1 generacji.
Po prostu lubię mieć świadomosć, że wszystko w aucie działa jak trzeba. Takie zboczenie :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne