Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-11-10, 10:10   Re: Sandero 2

Jarosław P napisał/a:
Właśnie nabyłem dla mnie nową daćke sandero 2 rocznik 2017.
Zdziwiłem się że nie ma dołączonej książki przeglądów , ale poradziłem sobie prosząc ASO o przesłanie karty przeglądów. Wysłali niezwłocznie wg nr vin. W moim silniczku 1,0 SCE mieści się 3,4 l , zalecany Castrol i wymiana co 20000 km lub co rok. Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km.
5w40.

Mam ten silnik. Wchodzi max 3 litry oleju (nawet mniej). Wcześniej zalecano Elfa, dzisiaj - Castrol. Chyba Elf przestal płacić haracz producentowi. Opóźnienie wymiany o 5 miesięcy - zalecałbym płukankę, później nowy olej i filtr.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-11-10, 14:19   

Jarosław P napisał/a:
Poza tym myślę...

Życzę Sz. Koledze by to był jedyny i najpoważniejszy problem z jakim spotka się eksploatując Dacię. Poważnie.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-11-17, 11:45   

Z tym 3,4 litra oleju w 1.0 SCe może faktycznie być coś na rzeczy. Być może zrobili korektę ilości oleju w tym silniku dla maksymalnej wartości na bagnecie. W moim dziadkowozie po wlaniu 3 litrów oleju na bagnecie poziom oleju był na wysokości około 70 %, sprawdzone na zimnym silniku parę dni po jego wlaniu.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-11-17, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-11-17, 14:19   

Ja na przegląd z wymianą oleju oddałem samochód i cztery litry (w butelkach 1L) oleju Castrol GTX 5w30 (RN17)- otrzymałem do zwrotu pół butelki oleju, a w silniku po wymianie poziom miałem praktycznie do maksimum na miarce. Nie wiem, ile jest różnicy pomiędzy minimum i maksimum, ale te 3,4 litra wydaje się chyba taką optymalną ilością dla tego silnika, czyli blisko górnej granicy na wskaźniku i taką liczbę mam podaną na jednej z kartek otrzymanych wraz z instrukcją obsługi.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-11-17, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-11-17, 14:41   

Celuję w środek, choć stara szkoła - w 3/4 odcinka min-max (wtedy ok. 3 l). Wg instrukcji dla silnika 1.0 12v pojemność zbiornika pomiedzy min-max na bagnecie to od 1,5 do 2 litrów leju zależnie id typu silnika. Wcześniej do aso dawalem 4 l oleju i po wymianie oddawali 1 l.[/list]
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-11-22, 13:27   

Prawie rok temu wymieniałem olej u siebie po zakupie samochodu, przejechane w tym czasie ok. 4,5 tys. km, poziom oleju na bagnecie był teraz ok. 53 %. Po konsultacji z moim mechanikiem spokojnie mogę przedłużyć interwał wymiany oleju o 2 miesiące, żeby wpasować w terminy serwisu, które były wykonywane przez poprzedniego właściciela w ASO i wyświetlanej kontrolki serwisowej.
Dolałem kilka dni temu 350 ml oleju i na bagnecie był poziom ok. 77 %, następnie w dniu wczorajszym dolałem jeszcze 200 ml i poziom oleju jest aktualnie na poziomie ok. 91 %.
Silnik w moim odczuciu pracuje trochę ciszej, ale też chyba trochę dłużej się nagrzewa.
Będę od następnej wymiany oleju utrzymał poziom oleju w granicach między 85 % a 90 %.
Te procentowe dane biorą się z tego, że po wyjęciu bagnetu kładę go poziomo i robię szybko fotkę, następnie już w domu powiększam ją sobie do granic min i max, przykładam linijkę i obliczam to sobie.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-11-22, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-03, 16:59   

Jako że olej 0w20 rn17fe jest przez niektórych tu na forum traktowany jak proszenie się o kłopoty i docelowe zatarcie silnika na własną prośbę, a poza tym jest to tylko ekologów którzy mają gdzieś kondycję silnika, jako ciekawostkę zamieszczę link z forum olejowego gdzie zapodałem analizę shell-a ultra professional AR-L 0w20 RN17fe po przepracowaniu 12300km przez ok. 300-330 RBH (przyjmuje się że to max 300RBH dla jazdy szosowej a 200 dla jazdy miejskiej). Olej był w silniku w okresie 22.07.2022 - 12.12.2022 - czyli zarówno w mrozy ok. 15stC jak i gorączki 37-39stC.
https://www.oilclub.pl/in...m-27000km.4273/
Ostatecznie olej został przeze mnie zmieniony po przebiegu 15tyś km (bo takie miałem zamiar, chyba że analiza po 12.5tyś wykazałaby jego dużą degradację), ale już wiem że następnym raze, zanim go zmienię wykonam prostszą analizę przy 15k, może 17,5k czy 20K żeby nie wylewać jeszcze dobrego oleju tylko ustalić kiedy faktycznie silnik zacznie być niewystarczająco chroniony :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
kulek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5Dci
Rocznik: 2014
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-22, 15:26   

Przymierzałem się do kolejnej wymiany oleju. Zawsze wymieniałem uszczelkę pod korek spustowy taką metalową z pierścieniem gumy wewnątrz. Tym razem w hurtowni był do kupienia zestaw złożony z korka spustowego, uszczelki metalowej z pierścieniem gumowym i co ciekawe podkładkę ( uszczelkę ) miedzianą. Zaciekawiło mnie dlaczego właśnie w zestawie jest uszczelka miedziana, której poprzednio nie stosowałem i nie było problemu z wyciekiem oleju. Mam więc trochę przekorne pytanie. Jeżeli jest konieczność użycia również uszczelki miedzianej to gdzie ją dać? Pierwsza na korek spustowy miedziana a później ta z gumą, czy odwrotnie?

korek.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 253,97 KB

 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2023-02-22, 15:42   

Ciekawe 🤔 u mnie w SS2 silnik 90Tce i w Dusterze 1.3Tce są jedynie uszczelki miedziane.
Prawdopodobnie dystrybutor spakował na wszelki wypadek dwa rodzaje uszczelek. Oczywiście zastosuj jedynie tę która jest dedykowana w Twoim przypadku.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-02-22, 16:01   

kulek napisał/a:
Jeżeli jest konieczność użycia również uszczelki miedzianej to gdzie ją dać?
Używasz tylko jednej, wybranej uszczelki. W komorze silnika, tam gdzie jest olej nie ma ciśnienia. Możesz dać uszczelkę z dowolnego materiału: miedzianą, aluminiową czy fabryczną. Nawet sam możesz sobie taką uszczelkę wyciąć i doszlifować. Byle był to metal dosyć plastyczny. Poza tym nie bardzo rozumiem w jakim celu wymieniać także korek? Czy zrywa się na nim gwint, że koniecznie trzeba go wymieniać za każdym razem? Moim zdaniem jest nieuzasadnione a tylko naciąga użytkownika na dodatkowy koszt. W żadnym moim samochodzie nie zmieniałem korka spustowego przez cały okres używania, a było to odpowiednio 10, 21 i 16 lat. Nic nie ciekło i niebo nie spadło na ziemię ;-)
Uszczelki to co innego. Zdziwiłem się bardzo kiedy pod korkiem zobaczyłem uszczelkę stalową z jakimś śmiesznym gumowym rąbkem. Jeśli przerwie się gumka to uszczelka stalowa w żaden sposób nie spasuje się z korkiem i misą - jest zwyczajnie za twarda. Póki co, dałem drugi raz tę samą. Przejechałem już 6 tysięcy i ani kropelka nie wydostała się spod korka. Tak więc nie przesadzałbym z tą wymianą korka za każdym razem. Uszczelkę to owszem, powinno się wymienić. Ale korek to przesada. Zresztą róbcie jak chcecie.
 
kulek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5Dci
Rocznik: 2014
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-22, 17:03   

Korka też nigdy nie wymieniałem. Był w komplecie więc taki kupiłem bo samej uszczelki nie było.
Cały zestaw kosztował aż 5 zł co na dzisiejsze czasy " szaleństwo wielkie".
Ostatnio zmieniony przez kulek 2023-02-22, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-02-23, 10:52   

Do miski aluminiowej masz uszczelkę gumowo-stalową nie możesz dać miedzianej, a do miski stalowej masz miedzianą ale możesz tez dać gumowo-stalową, chodzi o korozje elektrochemiczną.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2023-02-23, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-02-23, 14:53   

Auto Krytyk napisał/a:
Do miski aluminiowej masz uszczelkę gumowo-stalową nie możesz dać miedzianej,
Mogę gać aluminiową.
 
kulek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5Dci
Rocznik: 2014
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-23, 17:43   

Kto by pomyślał, że chodzi o korozję elektrochemiczną. Dziękuję za wyjaśnienie dla Auto Krytyka.
Ostatnio zmieniony przez kulek 2023-02-23, 17:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-21, 23:07   

Ja wymieniam podkładkę co 2-3 wymianę oleju - po prostu zapominam zawsze dokupić do oleju i filtra - ale poki co nie przeciega nigdy nic i nie kapało po spuszczeniu :-) . Miskę mam też aluminiową :-)
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 76
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-26, 12:12   

Wymienialem wczoraj olej w Sanderce. Zrobilem filmik zeby ktos kto chce sie tego podjac mial jakis punkt odniesienia.
Nadmienie ze plukanki jak ktos nie chce to nie musi dawac .Ja daje zawsze ale to decyzja wymiejacego.

https://youtu.be/G6OXxJ254W8
Ostatnio zmieniony przez laisar 2023-03-26, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2023-03-26, 21:22   

no i gitara, jeszcze 1 tys i kończy się gwarancja, następna wymiana osobiście przy 90 tyś
_________________
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-30, 12:15   

Nie wiem czy to właściwy dział, ale podzielę się pewnym spostrzeżeniem;
Moja pierwsza zmiana oleju nastąpiła po 15tys km i z zastosowaniem Shell ar-l 0w20 rn17fe. Po zmianie olej na bagnecie nie odstawał specjalnie od tego które pamiętam w nowym samochodzie.
Samochód podobnie też się zachowywał - podobnie o ile brać pod uwagę to że wymieniałem olej w miesiącach już letnich. Przy kolejnej zmianie na 30tys serwis zalał castrola 5w30 rn17 i było to 28 grudnia. Poza zupełnie innym kolorem oleju, w krótkim czasie od zmiany zauważyłem 2 nowości - kabina w zimne dni wolniej się nagrzewa i przełączanie na LPG następowało po nieporownywlani dluzszym dystansie. Zgłosiłem to w ASO myślac że coś się stało z termostatem albo innym elementem układu kontroli temperatury - ale wg testów wszystko było ok.
W drugiej połowie kwietnia znów zmieniłem olej - na shell-a 0w20 i wszytko wróciło do "normy" - przełączanie na LPG bardzo szybkie nawet w naprawdę zimne dni, podobnie jak temp powietrza z nawiewów.
Tylko kolor nie wrócił do pierwotnego, ponieważ pomimo płukanki resztki castrola GTX nadal barwią nowy olej na specyficzny kolor.
Wnioskuje z tego (i z informacji ze Shell jest największym dostawcą fabrycznym renault -nissan), choć oczywiście pewności nie mam bo nie zdecydowałem się na analizę oleju przepracowanwgo przy pierwszej zminaie , ze pierwotnie silnik 1.0tce zalewany jest właśnie olejem Shell o lepkości 0w20.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-04-30, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-04-30, 15:57   

Shell nie jest dostawcą oleju dla Renault. Od zawsze był Elf, a od 2021 jest Castrol. I to jest oficjalny dystrybutor oleju dla Renault, który ma w ofercie wszystkie możliwe oleje z odpowiednią normą
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-30, 20:11   

Co jest i było lane w ASO to ja wiem.
To z jakim olejem wg Ciebie wychodziły w 2021 roku 1.0tce z fabryki ?

Ps.
https://www.shell.pl/kier...ar-l-5w-30.html
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-04-30, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-04-30, 21:26   

Zależnie od rynku przeznaczenia 5w30 lub 0w20
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-13, 09:08   

Czy ktoś używa oleju Liqui Moly 5w50 z dodatkiem Molygenu ? ( do silników wysilonych ), zapewniający dobre smarowanie na zimnym silniku ?

https://liquimoly.sklep.pl/377-207-molygen-5w-50.html#/27-pojemnosc-4l
 
Paweł Siedlarek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 19 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-19, 13:18   Pomocny link

Może pomocne będzie jak zostawię link do narzędzia, które pomaga dobrać odpowiedni olej do silnika danego pojazdu: https://www.castrol.com/p...ids-finder.html W razie czego służę wsparciem.
 
boban666 


Marka: Dacia
Model: Lodgy Stepway
Silnik: 1.6 Sce100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 143
Skąd: Ruda Śląska
  Wysłany: 2023-06-20, 16:14   

Rok temu zrobilem żonie prezent i kupilem Sandero z silnikiem 1.0 SCe 65. Ktoś się może orientuje jaki tam wlać olej i jaki filtr oleju. W insteukcji nie pisze już tak jak kiedyś , jaki lać olej , z jakimi normami itp. Chciałem wymienic w ASO , ale zaśpiewali mi 750 zl po rabacie , więc raczej odpuszcze temat.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-20, 16:38   

Olej - http://www.daciaklub.pl/f...1834395#1834395

Filtr - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14603

Wymiana - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17974


PS http://www.daciaklub.pl/forum/search.php
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne