Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-13, 16:48
Piszczą hamulce
Autor Wiadomość
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-04-15, 14:55   

Dobra, po 100 km się dotarły i jest git :-)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-06, 12:49   Pisk z hamulców bębnowych przy odpuszczaniu hamulca w DDII

Wydobywa mi się pisk z hamulców bębnowych gdy odpuszczam pedał hamulca czy to nożnego czy ręcznego. Jako że sporo jeżdżę po drodze szutrowej to pewnie dostał się do nich pył z drogi i zaczęło coś tam piszczeć.
Chciałbym je dzisiaj rozkręcić i zapytać się Was, na co psiknąć smarem, żeby pozbyć się tego pisku, ewentualnie co przeczyścić i czy trzeba w środku coś rozebrać, czy wystarczy otworzyć bębny.
W ASO zlali mnie ciepłym moczem i nie chcą tego zrobić na gwarancji, bo ponoć jest to sprawa eksploatacyjna.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-06, 13:29   

Nie pierwszy temat z tym problemem opisywany jest u nas na forum. Ogólnie piski te są nie groźne i wpływają na jakość tylnych hamulcy. Przechodziłem, przez to w każdej ze swoich czterech dacii, które miałem. Piski powoduje szczęka hamulcowa ocierającą się o tarczę kotwiczną. Jak zdejmiesz bęben na pewno odnajdziesz to miejsce, będzie widoczne zdarcie lakieru z tarczy kotwicznej. Czyścisz wszystko z pyłu i miejsce styku psikasz dobrym smarem, może być miedziany. Przy okazji smar ten możesz użyć do innych połączeń np szczęk z samoregulatorem itp. Niektórzy na forum zalecają wymienić nakrętkę trzymającą bęben na nowa, ja nigdy ich nie wymieniałem i koło nie odpadło ani razu.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-06, 13:46   

Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem to mam zagwozdkę. Kupię smar miedziany i psiknę, przed tym przedmucham przy okazji mechanizmy sprężonym powietrzem. Widocznie taka uroda tych bębnów 😛
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-08, 16:31   

No więc zdjąłem koło i nie zauważyłem żadnej śrubki na philips do odkręcenia bębna jak to w innych autach, po zdjęciu kapsla metalowego ujrzałem byczą nakrętkę, rozumiem, że to ją trzeba odkręcić, żeby zdjąć bęben? Rozumiem, że gwint ma prawy? Jakiej wielkości nasadkę muszę użyć, w garażu nie mam takiej byczej, po zmierzeniu suwmiarką wyszło mi 35,5 mm, czyli nasadka 36, a może się mylę.
W każdym razie po odkręceniu nakrętki rozumiem, że bęben sam zejdzie czy trzeba wkręcać w niego śruby w miejsce śrub od kół?
Sorry, że tyle pytań, ale parę rzeczy mnie zaskoczyło w tym ustrojstwie francusko-rumuńskim. :-P
Daliby normalne hamulce tarczowe to człowiek nie musiałby co dwa lata otwierać bębnów. :roll:
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-08, 22:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-08, 21:08   

Wiesz co jak wyzej pisałem robiłem to juz w 4 daciach i nigdy nie pamiętam jaki był rozmiar nasadki na pewno jedna z dwóch czyli 34 lub 36 ale z tego co patrzyłem teraz w swoim starym temacie o lodgy, to tam podałem rozmiar 36 wiec w Dusterze powinno być tak samo ale na wszelki wypadek załatw sobie i 34. Odkręcasz ja i bęben delikatnymi ruchami prawo - lewo zejdzie, no chyba , że auto ma przebieg grubo ponad 100tyś km to przez rant na bębnie może być ciężej. Oczywiście nakrętkę odkręcasz normalnie czyli w prawo. polecam do tego pneumat lub klucz na, który będziesz mógł założyć długą rurę bo nakrętka ta przykręcona jest dużym momentem ( musisz ją również mocno przykręcić)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-08, 22:30   

Właśnie zamierzam kupić sobie do tego klucz dynamometryczny, bo i tak przyda się do innych rzeczy. Gdzieś zobaczyłem, że dokręca się tam momentem 175Nm, ale muszę to jeszcze gdzieś potwierdzić, nie chcę dokręcić za mocno przez rurkę bo podobno można szybko zajechać tak łożyska.
W każdym razie, jeśli odkręca się normalnie, czyli wprawo jak piszesz, to by świadczyło, że jest tam gwint lewy, no chyba że się mylę.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-09, 08:33   

dudu$ napisał/a:
Oczywiście nakrętkę odkręcasz normalnie czyli w prawo
:shock:
Doprecyzuj je: ODKRĘCASZ to W LEWO a DOKRĘCASZ to W PRAWO tak jak jest standardowo? :roll:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-07-26, 20:57   Re: Pisk z hamulców bębnowych przy odpuszczaniu hamulca w DD

Obywatel MK napisał/a:
Wydobywa mi się pisk z hamulców bębnowych gdy odpuszczam pedał hamulca czy to nożnego czy ręcznego. Jako że sporo jeżdżę po drodze szutrowej to pewnie dostał się do nich pył z drogi i zaczęło coś tam piszczeć.
Chciałbym je dzisiaj rozkręcić i zapytać się Was, na co psiknąć smarem, żeby pozbyć się tego pisku, ewentualnie co przeczyścić i czy trzeba w środku coś rozebrać, czy wystarczy otworzyć bębny.
W ASO zlali mnie ciepłym moczem i nie chcą tego zrobić na gwarancji, bo ponoć jest to sprawa eksploatacyjna.


Też byłem z tym w ASO i też delikatnie mówiąc - poprosili żebym się oddalił, tłumacząc że to kwestia zużycia hamulców itp itd. A ja na to, że nie reklamuję zużycia klocków, bo rozumiem że to sprawa eksploatacyjna, tylko zgłaszam irytujące dźwięki powodowane przez mechanizm samego hamulca i że to trochę śmieszne że samochód z przebiegiem 25 tysięcy piszczy jak stary kamaz. Ale ich linia obrony podtrzymana, że to konsekwencja zużycia klocków i tratatata. Oczywiście chętnie przedstawili kosztorys na usługę za ponad 400 pln, ale oczywiście bez żadnej gwarancji, że np za pół roku upierdliwe piski nie wrócą. Z jednej strony, taki urok bębnów, ale z drugiej strony dostałem odpowiedź typu "gdybym nie jeździł, to by nie piszcalo". Tylko że do każdej usterki można dopisać taką ideologię...
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-07-27, 05:34   

Cytat:
Z jednej strony, taki urok bębnów

tarcze x 4 też potrafią piszczeć
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-07-28, 07:51   

EBmazur napisał/a:
Cytat:
Z jednej strony, taki urok bębnów

tarcze x 4 też potrafią piszczeć


Pracujesz może w ASO? bo dokładnie to samo powiedzieli ;)
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-07-28, 09:09   

Nie pracuję w ASO - po prostu miałem tak w samochodzie z 4 tarczami , Przeczyściłem , przesmarowałem specjalnym smarem ( także na styku zacisków i klocków ) , dokładnie złożyłem i robiłem tak raz w roku
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-07-28, 11:25   

U mnie w Espace (4xtarcze) piszczy notorycznie tył, ale tylko podczas hamowania cofając.

Przy jeździe do przodu - jest ok.

Nie spotkałem się jeszcze z piszczącymi bębnami w samochodzie.

Co do piszczących klocków - to kwestia jego montażu w zacisku, tak aby zniwelować jego wibracje. Bo to one powodują piszczenie.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 11:40   

Jak chcecie mieć spokój od piszczenia klocków to montujcie Breck. Nie są może tanie, ale jakość bardzo dobra, fajny kompromis między ostrym klockiem a twardym no i nie piszczą oraz dobrze hamują nawet po kilkukrotnym hamowaniu z dużej prędkości.
Kiedyś mialem Bosch, ATE, TRW ale od jakichś 6 lat jeżdżę na Breck, mam w 2 tonowym busie, miałem 2 mocnych autach z dużymi silnikami i nigdy się nie zawiodłem.
_________________
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-07-29, 12:57   

My się chyba trochę nie rozumiemy. Ja wiem ze klocki hamulcowe potrafią piszczeć, ale nie słyszałem żeby komuś piszczały hamulce tarczowe na postoju, a takie banialuki wciskają w ASO. Tu chodzi o to, że bębny mają specyficzną budowę i piszczą same z siebie każdorazowo podczas puszczania pedału hamulca, nawet jak samochód stoi w garażu.
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-07-29, 14:08   

W takim przypadku będny do rozebrania, wyczyszczenia z pyłu i przeglądu, czy szczęki/sprężynki są w dobrym stanie. Według mnie również jest to czynność "eksploatacyjna" nie mająca nic do gwarancji.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-07-29, 20:26   

Mi to robili w aso na gwarancji, po gwarancji ze dwa razy robił zaprzyjaźniony warsztat, ostatnio nie mogłem się sprężyć i jeździłem czy raczej stałem (bo to na postoju jest) z tym piszczeniem, aż samo odeszło. Piszczą rozpieracze szczęk, trzeba czyścić i smarować.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 153
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-06-24, 20:57   

Dzisiaj do "puknięcia" doszły piski jakby od klocków/tarcz, szczególnie słyszalne przy wolnej jeździe (ale nie zawsze). Co ciekawe przy jeździe idealnie na wprost niesłyszalne, już przy delikatnym skręcie w prawo/lewo słyszalne mocniej (bardziej przy skręcie w prawo). Z tym, że to nie odgłos jaki daje padnięte łożysko a pisk "łiii, łiii, łiii" zmieniający się z prędkością.

Stąd podejrzenie, że problem może być z klockami/tarczami. Jeśli mi się uda jutro to zrzucę koła i zobaczę jak klocki/zmierzę tarcze ale pewnie będą do wymiany bo rant już jest dość spory mimo, że nie mam 40 tys, przebiegu od 2018 r.

Co na podmiankę możecie polecić? Wiadomo jakie są tarcze/klocki są zamontowane fabrycznie czy bez sprawdzenia/zmierzenia się nie obejdzie?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-06-26, 15:14   

Więc skup się na hamulcach. Najprostszy test to sprawdzenie luzu jarzma. Część pływająca (ruchoma) ma mieć zero luzu. Jeżeli są jakiekolwiek luzy to do regeneracji. Samo piszczenie może być spowodowane blokowaniem klocków w jarzmie. Trzeba rozebrać zacisk, wyciągnąć klocki, wyczyścić wszystkie naleciałości i rdzę i poskładać z powrotem. Idealnie byłoby przesmarować prowadnice specjalnym smarem do układu hamulcowego, ale prawdopodobnie nie masz takiego na stanie. Zablokowane klocki nie powodują żadnych stuków, wiec wyczyszczenie brudu pod klockami to jedno, a przyczyna stuków pewnie jest inna. Może jednak masz luz na jarzmie?
_________________

 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 153
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-12-04, 21:27   

Piski to oczywiście były zużyte klocki i tarcze, które tak dawały o sobie znać.

Klocki i tarcze wymienione. Samochód po przeglądzie w ASO gdzie zgłaszałem im ten problem. Podobno podociągali śruby właściwym momentem tak dla świętego spokoju i twierdzą, że nie wiedzą skąd to pukanie przy ruszaniu. Nie chciało im się nic szukać (ot taka zlewka).

Pukanie jak było tak jest i trochę wk...wia kierującego pojazdem ;).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne