Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-17, 23:48
Kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-19, 12:32   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1156

- filtr, czujnik, zawór zwrotny, zegary, olej...
 
Inzynier 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-30, 00:02   Świecenie kontrolki oleju w 1.5 dCi - rozwiązanie problemu

Chciałbym się podzielić sposobem rozwiązania problemu braku ciśnienia smarowania po rozruchu zimnego silnika. W egzemplarzu, który trafił w moje ręce (100 kkm przebiegu 1.5 dCi 4WD) kontrolka ciśnienia oleju gasła po 5 s od uruchomienia silnika. Na gorąco – niemal natychmiast. Z rozeznania w internecie i wśród kolegów z ASO wiem, że problem zdarza się notorycznie i że niektóre egzemplarze mają tę wadę niemal od początku. Niestety, nikt nie pokusił się o sprawdzenie, co konkretnie jest powodem, a przynajmniej sam odpowiedzi nigdzie nie potrafiłem znaleźć.
Jako, że za spływ oleju po wyłączeniu silnika odpowiada najniższy punkt układu smarowania, czyli pompa, doszedłem do wniosku, że muszą to być przecieki w samej pompie. Wymontowałem pompę i zamieniłem ja na nową, jednak ani nie OE Renault, ani żaden chiński zamiennik, ale niemiecki Pierburg. Numer katalogowy 7.03416.14.0 nie crossuje się bezpośrednio z moim autem, ale postanowiłem zaufać porządnej firmie. Najważniejsze, że problem ustąpił
Pokusiłem się o sekcję wyjętej pompy i pomierzyłem luzy międzyzębne i między kołami a obudową. Luz wynosi do 0,15mm, co daje szczelinę aż 4,5mm2. To odpowiednik okrągłego otworu o średnicy 2,4 mm – to bardzo dużo i przez kilka godzin takim otworem spokojnie spływa cały olej z pompy i sponad niej. Ponieważ nie jest to efekt zużycia, ale niechlujnego wykonania – należy to uznać za wadę wykonawczą. Pompa nie jest droga, ale dostanie się do niej wymaga demontażu sań silnika z rozpięciem zawieszenia i półosi, demontażu przystawki napędu 4x4 i ogólnie szybkiemu mechanikowi zajmuje przynajmniej 6 godzin. Nie należy jednak lekceważyć braku ciśnienia na zimno, bo jak wykazują liczne przypadki zatarć silników 1.5 dCi - żelazo tego nie lubi. Może komuś się to przyda.
Ostatnio zmieniony przez Inzynier 2019-12-30, 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-01-04, 13:12   

Inzynier, a to nie jest tak, ze po 2012 roku zaczeli do 1.5 dCi wkladac podobne pompy (ekologia) co w 1.6 dci- czyli samoregulujace cisnienie- nie ma zaworu przelewowego tylko sprezyna regulujaca.
Pytam, bo gdzies sie natknalem na taka informacje...
A jezeli nie chcesz, zeby olej Ci splywal do miski i zostawal w filtrze, zmien filtr na ten z VW 03L115561 produkcji Purfluxa na pierwszy montaz do VW i Porsche z silnikiem biturbo. Ma zawory po stronie czystej i brudnej (nic nie cieknie przy wymianie...), cisnienie otwarcia zaworu przelewowego jest takie same jak w oryginale (wszystko posprawdzalem w katalogach trzech roznych producentow), rozstawienie uszczelek, itp. Do tego sam filtr jest okolo 30mm wyzszy, wiecej materialu filtracyjnego. Jezdze na tym od 3 lat, zmiane zrobilem wlasnie dla wlasnego dobrego samopoczucia.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-01-04, 13:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-01-05, 11:53   

to odpowiednik u mana o numerze: W7052 ??
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-01-05, 14:22   

Wygląda na to, że to jest ten numer.
Choć osobiście uważam, że purflux ls929 jest lepsza opcja, bo ma wieksza powierzchnię filtracyjna...
 
wojtasm 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2020-11-28, 19:33   

U mnie jak u jednego z poprzednikow jest tak:
Przy zimnym silniku po calej nocy postoju:
po zalaczeniu stacyjki: kontrolka braku ciesnienia oleju swieci sie,
przekrecam stacyjke , zalaczam silnik, gasnie na ok. 0,5 sek,
po czym zaswieca sie na ok. 2 sek i potem gasnie.

Jak juz raz silnik pochodzi to potem nawet pomimo ze dalej jest zimny to ten problemu juz nie wystepuje.

Mechanik stwierdzil ze skoro tak dziala lampka to jest tak, ze po nocnym postoju gdzies w silniku jest pustka olejowa, i pompa najpierw wypelnia ta pusta przestrzen i dlatego kontrolka gasnie.
Pozostaje pytanie, czemu na poczatku po zaplonie kontrolka gasnie, skoro pompa musi napelnic pustke w ukladzie? Nie wiem.
Mechanik zasugerowal ze w tym silniku panewki lubia sie wytrzec i zeby moze wymienic, ze moze ta pustka ma zwiazek z wytartymi panewkami.

Wymienilismy panewki korbowodowe, gorne byly juz wytarte, tak ze warstwa miedzi byla przydarta. Silnik ma juz ok. 100k przebiegu.

Po wymianie myslalem ze problem zniknal. Ale jednak nie.
Dalej jest tak ze po calonocnym postoju rano po zaplonie kontrolka na chwilke gasnie, potem zaswieca sie na ok 2 sek i potem juz gasnie na caly czas pracy.

Kolega ktory pisal o tym duzym luzie na zaworze przelewowym czy spustowym uwazam ze to ma sens. Ze w tym jest problem, w tej pompie.

Pytanie czy jezeli jest tak ze lampka zaswieca sie na ok. 2 sek. - uklad napelniany jest olejem w tym czasie silnik nie ma natychmiastowego smarowania - czy ruszac temat i wymieniac pompe ?
Czy tez jest to akceptowalne i nie przejmowac sie?

Pozdrawiam :-)
_________________
======================
Ostatnio zmieniony przez wojtasm 2020-11-28, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-11-28, 19:51   

Kiedyś ciśnienie mierzyliśmy zwykłem manualnym zegarem. Zamiast czujnika wkręcało sie to i było widac co się dzieje. Pewnie jest wiecej urządzen do pewnego pomiaru ciśnienia na rynku. Po takim dopiero zawierzac całej elektronice i czujnikom w aucie.Ja bym starał sie to sprawdzic.
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-28, 21:01   

wojtasm, a próbowałeś wymienić czujnik ciśnienia oleju? :-)
Ostatnio zmieniony przez Puncu 2020-11-28, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtasm 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2020-11-29, 17:56   

Puncu napisał/a:
wojtasm, a próbowałeś wymienić czujnik ciśnienia oleju? :-)

Nie nie wymienialem czujnika, bo moim zdaniem dziala poprawnie.
Problem jest w ukladzie. Skoro po calonocnym postoju po rozruchu zaswieca sie na 2 sek i potem gasnie, a potem jak sie odpala to juz tego nie ma, to znaczy ze pierwszy rozruch po dluzszym postoju rozni sie od nastepnych rozruchow, kiedy uklad jest juz napelniony olejem.

Wyglada to tak ze z ukladu schodzi po prostu olej i przy uruchomieniu po dluzszym postoju pompa musi na nowo napelnic caly uklad. Ktoś wczesniej pisal, ze pierwsze sekundy pracy silnika ze jest glosniejszy. Byloby to logiczne, bo uklad dopiero napelnia sie olejem i dlatego silnik pracuje glosniej.

Dziwi mnie tylko jedno. Skoro uklad napelniany jest od nowa i to wymaga ok. 2-3 sek. to czemu kontrolka tuz po zaplonie gasnie na ok. 0,5 sek?

A/ Czy taka jest elektronika, ze robi ta lampke nieczula na brak oleju na 0,5 sek po zalaczeniu, bo jak wszystko jest ok. to w tym czasie cisnienie jest juz normalne i kontrolka by sie nie zalaczala?

B/ Czy tez jest tak ze jakims dziwnym sposobem czujnik na 0,5 sek przy rozruchu widzi dobre cisnienie, a po 0,5 sek czeka az pompa nabije ok. 3 sek i dopiero gasnie?

Mysle ze jest raczej jak w pytaniu A/. Ale nie wiem tego na pewno.

Moze ktos na forum zna problem i pomoze w wyjasnieniu.
_________________
======================
Ostatnio zmieniony przez wojtasm 2020-11-29, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtasm 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2020-11-29, 17:58   Re: Świecenie kontrolki oleju w 1.5 dCi - rozwiązanie proble

Inzynier napisał/a:
Chciałbym się podzielić sposobem rozwiązania problemu braku ciśnienia smarowania po rozruchu zimnego silnika. W egzemplarzu, który trafił w moje ręce (100 kkm przebiegu 1.5 dCi 4WD) kontrolka ciśnienia oleju gasła po 5 s od uruchomienia silnika. Na gorąco – niemal natychmiast. Z rozeznania w internecie i wśród kolegów z ASO wiem, że problem zdarza się notorycznie i że niektóre egzemplarze mają tę wadę niemal od początku. Niestety, nikt nie pokusił się o sprawdzenie, co konkretnie jest powodem, a przynajmniej sam odpowiedzi nigdzie nie potrafiłem znaleźć.
Jako, że za spływ oleju po wyłączeniu silnika odpowiada najniższy punkt układu smarowania, czyli pompa, doszedłem do wniosku, że muszą to być przecieki w samej pompie. Wymontowałem pompę i zamieniłem ja na nową, jednak ani nie OE Renault, ani żaden chiński zamiennik, ale niemiecki Pierburg. Numer katalogowy 7.03416.14.0 nie crossuje się bezpośrednio z moim autem, ale postanowiłem zaufać porządnej firmie. Najważniejsze, że problem ustąpił
Pokusiłem się o sekcję wyjętej pompy i pomierzyłem luzy międzyzębne i między kołami a obudową. Luz wynosi do 0,15mm, co daje szczelinę aż 4,5mm2. To odpowiednik okrągłego otworu o średnicy 2,4 mm – to bardzo dużo i przez kilka godzin takim otworem spokojnie spływa cały olej z pompy i sponad niej. Ponieważ nie jest to efekt zużycia, ale niechlujnego wykonania – należy to uznać za wadę wykonawczą. Pompa nie jest droga, ale dostanie się do niej wymaga demontażu sań silnika z rozpięciem zawieszenia i półosi, demontażu przystawki napędu 4x4 i ogólnie szybkiemu mechanikowi zajmuje przynajmniej 6 godzin. Nie należy jednak lekceważyć braku ciśnienia na zimno, bo jak wykazują liczne przypadki zatarć silników 1.5 dCi - żelazo tego nie lubi. Może komuś się to przyda.


To ma sens.

Kolega inzynier napisal ze zastapil fabryczna pompe pompą Pierburg
Jak patrze na stronie to ta pompa pasuje do modeli:
1.5 dCi, Rok wyprodukowania 06.2010 - 01.2018, 1461 , 107

Ja mam silnik z 2011 roku 1.5 dci. Jak i gdzie moge cos odczytac zeby byc pewnym ze ta pompa bedzie pasowac do mojego egzemplarza ?
_________________
======================
Ostatnio zmieniony przez wojtasm 2020-11-29, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtasm 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 14 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2020-12-20, 22:47   

Inzynier, Czy po wymianie pompy problem zapalania sie kontrolki po dluzszym postoju zniknal?
_________________
======================
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2021-06-09, 12:01   

też jestem ciekaw czy problem ustąpił czy nie po wymianie pompy.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-07, 18:22   

widzę że temat chyba umarł ale coś dopiszę.
DCI 90KM 2011r.
Kontrolka troche późno gasła, w 2021 po zimie się wkurzyłem.

Krystian67 napisał/a:
Kiedyś ciśnienie mierzyliśmy zwykłem manualnym zegarem. Zamiast czujnika wkręcało sie to i było widac co się dzieje. Pewnie jest wiecej urządzen do pewnego pomiaru ciśnienia na rynku. Po takim dopiero zawierzac całej elektronice i czujnikom w aucie.Ja bym starał sie to sprawdzic.
I tak też zrobiłem bo tak robimy w ciągnikach - między czujkę z przewodem wstawia trójnik, dorabia wężyk i zakłada manometr i doprowadza do kabiny a potem patrzysz jak ciśnienie się rozkłada przy uruchamianiu, dodawaniu gazu i jak jest przy rozgrzanym silniku (w 2 ciągnikach z 3 już tak mam, w 3cim muszę dotoczyć jedną przelotkę).
W sumie tutaj wpiął się warsztat a nie ja i .... przy uruchamianiu wyszło faktycznie że skacze do 2 a po 5-6 sekundach idzie do chyba 4.

Szybka decyzja kiedy wstawić auto i zwalamy miskę bo auto 125k km i szkoda zmarnować praktyczne auto (olej co 10-12 tysia wymieniany i zawsze elf).
Miska zdjęta i pompa wymieniona i .....


ex_perimental napisał/a:
Inzynier, a to nie jest tak, ze po 2012 roku zaczeli do 1.5 dCi wkladac podobne pompy (ekologia) co w 1.6 dci- czyli samoregulujace cisnienie- nie ma zaworu przelewowego tylko sprezyna regulujaca.
Pytam, bo gdzies sie natknalem na taka informacje.......
I tutaj pojawił się mechanikowi problem bo faktycznie oryginalnie teraz montuje się inne pompy i trochę się zdziwili bo zamówili OE z Renault.


Inzynier napisał/a:
Chciałbym się podzielić ....Pokusiłem się o sekcję wyjętej pompy i pomierzyłem luzy międzyzębne i między kołami a obudową. Luz wynosi do 0,15mm, co daje szczelinę aż 4,5mm2. To odpowiednik okrągłego otworu o średnicy 2,4 mm – to bardzo dużo i przez kilka godzin takim otworem spokojnie spływa cały olej z pompy i sponad niej. Ponieważ nie jest to efekt zużycia, ale niechlujnego wykonania – należy to uznać za wadę wykonawczą. Pompa nie jest droga, ale dostanie się do niej wymaga demontażu sań silnika z rozpięciem zawieszenia i półosi, demontażu przystawki napędu 4x4 i ogólnie szybkiemu mechanikowi zajmuje przynajmniej 6 godzin. Nie należy jednak lekceważyć braku ciśnienia na zimno, bo jak wykazują liczne przypadki zatarć silników 1.5 dCi - żelazo tego nie lubi. Może komuś się to przyda.

I teraz dwie kwestie - pierwsza - poprosiłem o zwrot części z warsztatu i pompa miała hmm - no w ciągniku to taka by spowodowała zatarcie - wyjęta z logana, przy kręceniu palcami wykazywała dziwne luzy których nie uświadczyłem w żadnej z pomp czy silników hydraulicznych (a kilka się przewinęło przez ręce i nawet te które wymieniało się na nowe nie latały tak).

Druga sprawa - faktycznie się tam dostać to więcej roboty niż kosztuje pompa +wymiana oleju więc naszło mnie coś jeszcze. Zwalamy stopę/podporę wału z panewką. Mechanik mówi, że to może być zbędny koszt a ja żeby zdjąć bo za jakiś czas nie będę przecież wymieniał panewek i znów zwalać miskę i robocizna większa niż koszt panewek.
3 cylinder bo wg mechanika tam się zaczyna zacieranie - stopa zdjęta, panewka miała niewielką ni to ryska ni to huk wie co (a wiosną zdejmowałem w ciągniku stopy bo uszczelniacz na tulei cylindrowej poszedł i pociągnęło petrygo do oleju i te w ciągniku panewki lepiej wyglądały niż te z logana).
No i doszedł koszt wymiany panewek ;(

i teraz pytanie
ex_perimental napisał/a:
....A jezeli nie chcesz, zeby olej Ci splywal do miski i zostawal w filtrze, zmien filtr na ten z VW 03L115561 produkcji Purfluxa na pierwszy montaz do VW i Porsche z silnikiem biturbo. Ma zawory po stronie czystej i brudnej (nic nie cieknie przy wymianie...), cisnienie otwarcia zaworu przelewowego jest takie same jak w oryginale (wszystko posprawdzałem w katalogach trzech roznych producentow), rozstawienie uszczelek, itp. Do tego sam filtr jest okolo 30mm wyzszy, wiecej materialu filtracyjnego. Jezdze na tym od 3 lat, zmiane zrobilem wlasnie dla wlasnego dobrego samopoczucia.



Czy ktoś jeszcze testował tę metodę?
Pytam bo skoro pompa wymieniona, panewki nowe to przecież mogę włożyć lepszy filtr przy każdej wymianie.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-01-09, 10:15   

że tak się wtrącę - z pompą oleju widzę że renault poszło drogą VAG, tam też solidne pompy zamieniono na takie z samoregulatorem . i efekt jest taki że silniki się zacierają no ale ...ekologia :-)
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2022-12-22, 13:46   

Witam wszystkich.
Podłączyłem manometr aby zmierzyć ciśnienie oleju ponieważ po wymianie oleju jakoś dziwnie silnik miał problemy z zaciągnięciem oleju aby kontrolka zgasła. No i się okazało że na wolnych obrotach ciśnienie jest ( na zimnym silniku ) tak +1bar ale po dodaniu gazu ciśnienie wali prawie do 10bar a jak by jeszcze docisnąć to pewnie by przekroczyło 10bar.
Sprawa kolejna to gdy zwiększam obroty to w pewnym momencie ciśnienie spada np z 3bar na 2bary i przy dalszym zwiększaniu obrotów ponownie rośnie ale gdy obroty spadną na 850 obr manometr pokazuje prawie zero.
Bałem sie go mocna rozgrzewać ale po lekkim nagrzaniu oleju przy normalniej jeździe 1,5-2,5 tyś/obr ciśnienie niewiele przekracza 1bar , natomiast na wolnych obrotach manometr pokazuje praktycznie zero ale kontrolka oleju nie zapala sie.
Ogólnie jest tak że po odpaleniu ciśnienie pokazuje powyżej 1bara ale jak dodam gazu i obroty spadną na 850 wskazówka manometru pokazuje niewiele ponad zero. Mimo że kontrolka oleju nie zapala się ale znalazłem gdzieś informacje że czujnik ciśnienia oleju ustawiony jest na 0,3 bara . Podejrzewam że regulator ciśnienia szwankuje tylko czy stało sie to po wymianie oleju czy tylko teraz to zauważyłem.
Skoro kontrolka nie zapala sie to można jeszcze jeździć czy lepiej dać sobie spokój z jazdą i szukać nowej pompy?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-22, 15:09   

Podobne problemy z ciśnieniem i wygaszaniem kontrolki bezpośrednio po wymianie oleju miałem kiedyś w Daewoo. Przyczyna rzeczywiście miała związek z wymianą oleju i szybko się wyjaśniła- wadliwy filtr oleju...
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2022-12-22, 16:14   

Zamieniałem filtry i na starym i na nowym jest tak samo.
Pomijając już to że miał problem z zassaniem oleju po wymianie to dlaczego teraz po odpaleniu trzyma ciśnienie na wolnych obrotach powyżej 1 bara a gdy dodam gazu i obroty z powrotem spadną to nie utrzymuje ciśnienia jak po odpaleniu tylko wskazówka manometru spada prawie na zero. Raczej jest ciśnienie powyżej tych 0,3 bara bo kontrolka sie nie zaświeca a prawdopodobnie na tyle są ustawione czujniki.
Ostatnio zmieniony przez okey32 2022-12-22, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-23, 16:43   

pompa?
a jaki filtr miałes i jaki założyłeś?
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2022-12-23, 21:22   

Był filtron teraz orginał renault.Zmieniałem filtry i na obu jest tak samo.
Kontrolka nigdy w czasie jazdy mi sie nie zapalała, od nowości miał tak że po odpaleniu gasła po kilku sekundach.
Teraz filtrona rozciąłem zobaczyć czy nie ma jakiś opiłków ale filtr był czysty tak że z silnikiem nic sie nie dzieje.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-24, 10:00   

ja bym obstawiał pompę bo u mnie właśnie ona robiła problem i tak jak wyżej już było pisane ma luzy itp.
Wykonanie słabe - w sensie gdyby taka pompa chodziła u mnie w ciągniku to bym go zatarł zapewne ale tam inne trochę parametry są.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2022-12-28, 08:45   

Nie ma w sandero problemu ze zdjęciem misy olejowej? Chyba nie będę się zastanawiał i wymienię pompę, nowa Pierburg nie całe 300 zł
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-28, 11:19   

mi robił to warsztat, przy okazji wymienili panewki na moją prośbę.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2022-12-28, 14:01   

Mała aktualizacja.
Kupiłem nowy bardziej dokładny manometr (do10bar) i pokazuje że ciśnienie jest, nawet po rozgrzaniu nie spada poniżej 1 bara ale przy 4 tyś obr. pokazuje 6 bar.
sprawdzałem na trzech różnych filtrach tak że to nie wina filtra.
Ktoś się orientuje jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach ? dla mnie to dziwnie wygląda. Później wrzucę filmik z pomiaru.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2022-12-28, 15:40   

https://drive.google.com/file/d/1jKyYJoRV70xpDRrQmOR978oJKRFts9BY/view?usp=sharing
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
  Wysłany: 2022-12-29, 10:34   

Ten pierwszy film był na rozgrzanym silniku .ten poniżej jest po około godzinie postoju.
w 2:24 min filmu tak samo z siebie nagle ciśnienie wzrosło .
https://drive.google.com/file/d/1jTJyH3GLwqB5zXIzCjq81DL6jbL_soBQ/view?usp=sharing

A moze tak ma być , mam zajebi...e cisnienie a ja szukam dziury w calym. :shock:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne