Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1099 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-12, 08:54
@a12w; sporo jeżdżę (ok 2.5-4tyś miesięcznie) po drogach i miastach/miasteczkach które z jednej strony nie sprzyjając oszczędzaniu paliwa, ale z drugiej - nie pozwalają na rozpędzanie się wy wysokich prędkości (średnia prędkość 39-41km/h - max 90-100km/h, ale często nie da się szybciej niż 80km/h). Z drugiej strony na Skach i A też nie odnotowują jakiś przesadnie wysokich prędkości ponieważ staram się uzyskać relatywnie wysoką prędkość średnią a nie chwilową. I wg mnie największe znaczenie mają nawyki i styl jazdy; Wszystko zaczyna się od głowy - gdzie jadę, jak długo potencjalnie może trwać podróż i jaką odchyłkę od tego czasu mogę mieć jadąc dynamiczniej i szybciej vs płynniej/spokojniej. Na znacznej większości tras okaże się że różnice najszybszego i najwolniejszego przejazdu będą niewielki (kilka minut) a spalanie, zużycie klocków, opony, ryzyko mandatów itp będzie w przypadku jazdy płynnej zdecydowanie mniejsze ( często robię 250-450km jednego dnia, odwiedzając 8-15lokalizacji w różnych miastach/wsiach. I między poszczególnymi destynacjami czas mojego przejazdu z dokładnością do 2-3minut mieści się w przewidywaniach GoogleMaps, a jadę tak że średnie spalanie z 32tyś km mam jak w stopce, opony raczej się zestarzeją niż je zedrę, klocki/tarcze na przeglądzie 30tyś km miały pomijalny stopień zużycia. Jeśli zależy Ci na niskim spalani/niskich kosztach eksploatacji, to po prostu doskonal swoje umiejętności w zakresie płynności jazdy i przewidywania sytuacji - każy samochód będzie oszczędniejszy i to może znacząco. Na początku to może być trudne i denerwujące - ja męczyłem się przez pierwsze kilka tyś km i pewnie 300-400godzin za kółkiem - ale ewaluowałem z trybu wariata drogowego który ścierał klocki hamulcowe w 25-30tyś km, do osoby która na klockach jeździ nie wiem jak długo - bo w samochodach które kupiłem jako używane, przez 100tyś km nie potrzebowałem ich zmieniać , a każdy samochód w który wsiada spala przynajmniej 20% mniej niż pod nogą jego właściciela ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-12, 08:56, w całości zmieniany 1 raz
staram się uzyskać relatywnie wysoką prędkość średnią a nie chwilową. I wg mnie największe znaczenie mają nawyki i styl jazdy; Wszystko zaczyna się od głowy - gdzie jadę, jak długo potencjalnie może trwać podróż i jaką odchyłkę od tego czasu mogę mieć jadąc dynamiczniej i szybciej vs płynniej/spokojniej. Na znacznej większości tras okaże się że różnice najszybszego i najwolniejszego przejazdu będą niewielki (kilka minut) a spalanie, zużycie klocków, opony, ryzyko mandatów itp będzie w przypadku jazdy płynnej zdecydowanie mniejsze (...) Jeśli zależy Ci na niskim spalani/niskich kosztach eksploatacji, to po prostu doskonal swoje umiejętności w zakresie płynności jazdy i przewidywania sytuacji - każy samochód będzie oszczędniejszy
Nic dodać, nic ująć -- kluczowa jest PŁYNNOŚĆ jazdy, którą zwykle daje LEKKIE ODPUSZCZENIE, obserwacja trasy i przewidywanie, a każde auto odwdzięczy się znacząco mniejszym spalaniem.
Aktualnie jeżdżę pudełkiem, które z racji kształtu w ogóle powinno być hiperpaliwożerne, a jednak bez większego wysiłku osiągam rezultaty znacznie niższe, niż producent przewidywał w homologacji. (W Peżocie sprawdza się nieźle działający tempomat, który akurat w moim Dusterze był pod tym względem kiepski.)
Ostatnio pobiłem swój rekord spalania w mojej Lodówce. Udało mi się zejść do 4,5 l/100km na trasie 340km (około 40 km po mieście, ale bez korków, 230 km autostradą i drogami szybkiego ruchu z prędkością 100 km/h na tempomacie, reszta zwykłymi drogami bez wyprzedzania). Jechałem sam bez bagażu i foteli 3 rzędu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1099 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-23, 21:11
@vonGrzegorz - jak w moim opisie - duster 1.0lpg 90/100ps, a spalanie średnie z 33tys km jak w stopce - 6.8L/100.
8/100 przekroczyłem chyba raz albo dwa.
Stąd to zdziwienie.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-23, 21:53, w całości zmieniany 2 razy
Joggerem nie ma szans zbliżyć się do tego wyniku. Obojętnie czy jeżdżę ja czy jeździ żona. Tym bardziej ze masy mają zbliżone do siebie (Jogger 1216 Duster 1252). Chyba że współczynnik oporu na to wpływa? To nie moje pierwsze auto z gazem i powiem szczerzę że liczyłem na spalanie w granicach 7 litrów silnik 1,0 miałem kiedyś xsare 1.4 z gazem 75hp i 7,5 to była norma 23 lata temu. Wiec słabo ale przeliczając na cene benzyny to 10,52lpg (3,20)0= 5,16l (6,52) benzyny lub 4,36 ropy (7,69) więc i tak tragedii nie ma... ... ale liczyłem na mniejsze spalanie i w salonie Pan czarował że 10 to na pewno nie przekroczę .....
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1099 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-24, 10:40
vonGrzegorz, nie sądzę żeby to był wynik nieosiągalny dla joggera. Wg
Spritmonitor jogger średnio potrzebuje ok 0.5l/LPG mniej niż duster.
Średnia dla joggera:
https://www.spritmonitor....101&powerunit=2
Jak widać wyniki poniżej 7l/100 są jak najbardziej realne.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-24, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Da radę. sam mam ponad 20 tysięcy przebiegu i 8lpg/100 spala mi zazwyczaj (albo i mniej bo robię ponad 500km, ale nawet już tego nie liczę :) Da radę nawet i 7/100 - tylko to nie dla mnie bo nie lubię się tak toczyć. Kwestia tego jak jeździsz i jakie odcinki pokonujesz.
No nie wiem często S-ka i miasto. Jeżdżę dość dynamicznie. Tak jak wcześniejszymi autami i np Xsara przy moim stylu jazdy mieściła się w 7,5l/100km Skoda Romster1,4TDI to 4,8l/100km a tu 10 i ciężko mi zejść poniżej.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1099 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-24, 17:07
vonGrzegorz,
TDI bym nie porównywał bo to inne paliwo. Ale Xsara jak się domyślam silnik wolnossący - znacznie łatwiej nim uzyskać niższe spalanie niż turbo, tak samo jak trudniej przy podobnej mocy uzyskać dynamikę podobną turbo benzyny.
corrado,
Sortowanie było od najniższego żeby pokazać że spalanie poniżej 8L/100 nie osiągalne tylko w wyjątkach sytuacjach przez nielicznych, a spalanie 8-12L nie jest cechą silnika/samochodu, tylko efektem stylu/warunków jazdy.
No nie wiem często S-ka i miasto. Jeżdżę dość dynamicznie. Tak jak wcześniejszymi autami i np Xsara przy moim stylu jazdy mieściła się w 7,5l/100km Skoda Romster1,4TDI to 4,8l/100km a tu 10 i ciężko mi zejść poniżej.
To w drugim zdaniu masz odpowiedź. Xsara to chyba jednak mniejszy samochód od joggera ? Jaki tam silnik miałeś ? skoda też chyba mniejsza?
Co do jednostki w Joggerze to powiem tak dość fajnie się zbiera jak na 1.0 i raptem 100hp. Odczucia z jazdy przyjemne :) poza spalaniem. W prędkościach 0-120 na pewno dużo lepiej niż auta z listy.
Co do jednostki w Joggerze to powiem tak dość fajnie się zbiera jak na 1.0 i raptem 100hp. Odczucia z jazdy przyjemne :) poza spalaniem. W prędkościach 0-120 na pewno dużo lepiej niż auta z listy.
Właśnie czegoś tu nie rozumiem. Porównujesz joggerra do swoich poprzednich aut które miały o wiele mniej mocy, były krótsze, niższe, lżejsze itd i oczekujesz że spalanie będzie mniejsze lub takie same ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum