Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Bezstykowy aparat zapłonowy.
Autor Wiadomość
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2023-01-17, 18:56   Bezstykowy aparat zapłonowy.

Witajcie!
Chcę rzucić hasło jak w temacie bo nie wiem czy istnieje taki aparat do naszych Drakul?
U nas nic o tym nie słyszałem (może tylko ja?) ale być może w Rumunii jest do kupienia bo oni tam jak mi się zdaje są profesjonalistami w tuningu tego modelu. Pewnie jest ktoś kto ma kontakt i mógłby się wypowiedzieć bardziej konkretnie dzieląc się wiedzą w tej kwestii.
Mam nadzieję że ktoś podejmie temat, wszak zawsze przydałaby się większa iskra na kociołku.
To na razie bywajcie.
_________________
daciowy
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3584
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-18, 10:02   

Nanoplex programowalny Twoim przyjacielem.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3584
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-18, 12:49   

Tu masz gotowca ale tanio nie jest:
https://www.classicautoel...0-r16tx-ts.html
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-01-18, 20:01   

Dzięki, to jesteśmy na tropie.
Może ktoś ma takie cudo pod maską w Daci 1300? Przydałoby się coś w bardziej przyzwoitej cenie.
_________________
daciowy
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-01-23, 20:52   

A może takie coś? ;-)
--------------------------------------
https://www.youtube.com/w...hannel=gotronic
_________________
daciowy
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3584
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-29, 11:35   

No takie coś , zamiast przerywacza jest czujnik Halla tak jak na zbliżeniu
https://www.youtube.com/watch?v=Wh-tHHxg5KI
Mam tylko wątpliwości co do prawidłowego kąta wyprzedzenia zapłonu.
W idealnej realizacji montuje się magnes na kole zamachowym , czujnik halla , czujnik podciśnienia i do tego programuje się mapę zapłonu w zależności od prędkości obrotowej i podciśnienia w kolektorze.
Widziałem taką realizację w Zastavie 1100p przygotowanej do rajdu Monte Carlo.
Ale może ten półśrodek wystarczy , przynajmniej regulacja odstępu przerywacza odpadnie.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-01-29, 12:48   

Kolega ma to w swojej Daci i sobie chwali, nie wchodząc w szczegóły jeśli daje lepszą iskrę i jest niezawodne to niczego więcej nie potrzeba, żadnych map, i dodatkowego ustrojstwa etc.
To ma być genialna prostota bo to argument naszych starych gratów które dzięki temu mają przewagę nad tymi nowoczesnymi plastikowo-elektronicznymi wynalazkami. Co do regulacji zapłonu to wiem że regulował lampą i nic się nie skarżył to może oznaczać że jest dobrze.
Może jak uda mi się to nabyć drogą kupna to jako użytkownik będę wtedy znał to z autopsji.
W każdym razie to chyba dobry kierunek a i cena nie zwala z nóg.
_________________
daciowy
Ostatnio zmieniony przez daciowy 2023-01-29, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Renault
Model: Fluence Z.E.
Silnik: EV
Rocznik: 2012
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4047
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-30, 08:26   

Pamiętam z czasów poloneza (miałem fiata z ostatniego roku produkcji oznaczonego LE co oznaczało zapłon elektroniczny) że były wtedy montowane elektroniczne ( bezstykowe) aparaty zapłonowe .
Powinno się udać dostosować .
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=51764.0
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3584
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-30, 12:45   

Da się dostosować o ile silniki te w Daciach czy Renault miały fabryczne aparaty bezstykowe, może pod koniec produkcji gdy już się pojawiały normy Euro takowe robiono.
W innym przypadku będzie ciężko, bo każdy silnik ma inną charakterystykę regulacji zapłonu zarówno odśrodkową jak i podciśnieniową.
I dlatego ostatecznym najlepszym rozwiązaniem w takich przypadkach jest programowalny układ zapłonowy plus dołożone magnesy/czujniki Halla na kole zamachowym plus czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne