Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno

Wysłany: 2023-01-26, 00:09   

U mnie kolejne tankowanie: 46,2L i 711km w cyklu mieszanym - czyli 6.5L/100 LPG :)
Tylko gaz coraz droższy :(
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-26, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 00:24   

Tak jak obiecałem, tak wrzucam wyniki z dłuższego dystansu. :shock:
Logan III 1.0 TCE.
W 9 miesięcy zrobione 20100 km.
Zatankowałem 1473 l LPG (nie licząc oczywiście tankowania pierwszego).
Daje to wynik 7,33 l/100km.
Ale chcąc być dokładnym muszę odjąć ok 1000 km na rozruch (latem ok 1% udziału, zimą ok 5% udziału w dystansie) i przeganianie silnika co 4 kkm na dystansie 100-200 km (zawsze w trasie) celem zrównania kotekt długoterminowych.
Zatem należy przyjąć realne spalanie LPG na poziomie 7,75 l/100km.
Na wyświetlaczu raczej oscyluje w granicach 8,4 do 8,6.
Nigdy nie udało mi się zatankować powyżej 40 l. Zawsze mniej. Postaram się w lato podregulować wielozawór, bo często jest na wskaźniku mały zapas, a instalacja wyrzuca na Pb (wiadomo, ciśnienie).
Przeważnie robię 430 km na zbiorniku. Pb ciężko sprawdzić, bo zawsze mam zatankowane max lub 3/4. Ale ale z jeden zbiornik mogłem wypalić. Tak na oko :lol:
Jeżdżę dynamicznie, dużo na ekspesowych i autostradach. Wyprzedzam. 99% tras na tempomacie. Poza tym reszta na bardzo krótkich odcinkach miejskich. Zimą rozgrzewam auto, czyszcząc szyby. Pewnie gdy skończę garaż, to spalanie Pb jeszcze spadnie.
Szerokości!
P. S. Jeżdżąc 90km/h to i pewnie 6l można uzyskać, ale mam swoją teorię na ten styl jazdy, no i... Wiecznie nie mam czasu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-01-26, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
vonGrzegorz 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 20 Sty 2023
Posty: 22
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2023-01-26, 07:46   

Cały czas mówi się o zmniejszaniu pojemności o zmniejszaniu spalania. Nie porównuje jogger pod względem wielkości tylko pod względem technologicznym w Xsarze siedziała przestarzała jednostka 1.4 z przed 25 lat a tu nowowczesna jednostka i wcale nie pali mało. Dla porównania mercedes klasy C 1.8 z gazem mieści się w 9l z 2007r. Bez porównywania osiągów i masy. Liczyłem na mniej. Troszkę się zdziwiłem że tyle pali. Wiadomo można wyprzedzać fakty odpuszczać gaz jechac za tirem itd. Ale powyższe samochody miały takie wyniki przy komfortowej jeździe
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-01-26, 08:56   

vonGrzegorz napisał/a:
Mam tylko seryjne belki na dachu nic nie wożę staram się zmieniać biegi jak pokazuje podpowiadacza. Jogger od marca 2022 na liczniku 15K


Relingi czy belki?
 
vonGrzegorz 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 20 Sty 2023
Posty: 22
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2023-01-26, 21:42   

Relingo-belki :) A tak na serio złożone (czyt. reling). No dobra jest jak jest nie drążmy tematu. Jak to mówią na giełdzie ile wlejesz tyle spali :)
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 22:14   

Grzesiu, myślę, że za wysoko kręcisz przy zmianach biegów. W trasie wiadomo 3k i zmiana, ale w mieście spokojnie 2,5k.
Druga sprawa to sposób "dochodzenia" do zadanej prędkości obrotowej. Tu masz turbinę i na prawdę trwa to krótko. Nie trzeba trzymać jak w matizie. Spróbuj szybkie dojście do kolejnego biegu. Wykorzystaj bezwładność łopatek turbiny. :arrow:
Trzecia sprawa to teren po którym jeździsz. Czy start pod górę, czy ostro w miasto i dynamicznie, czy dużo kg/pasażerów wozisz?
W Joggerze masz turbinę, co daje nieporównywalnie korzyści i satysfakcję z jazdy niż wolnossak. Ale trzeba się jej trochę "nauczyć" bo będzie chlać.
I tak na marginesie, lepiej palić gaz niż zawory - stara maksyma. Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy :lol:
Szerokości
_________________

 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-01-27, 11:40   

piotrek400 napisał/a:
Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy


Czyli równa, miarowa jazda w trasie, powiedzmy na 2-2,5 tys. obrotów, oznacza problemy ze sprzęgłem i filtrem GPF? A ciągłe przyspieszanie, redukowanie, oznacza brak takich problemów?

Moje pudełko właśnie jest na pierwszym rocznym przeglądzie, jak mi coś powiedzą, że nie halo -- nie omieszkam się publicznie podzielić (jak coś się schrzani później, też się pochwalę).
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-29, 20:20   

Nadinterpretacja tekstu.
Poza tym jazda dynamiczna nie musi oznaczać przyspieszania i hamowania. Owe czynności wykonuję właściwie tylko gdy mam przed sobą wyścigi słoni. Poza tym trzymam równe tempo, na chwilę na lewy pas, wio i powrót.
Bywa nawet tak, że na trasie 300km, raz tylko schodzę do III biegu (jadę S8, redukuję pod rondem zeslancow syberyjskich i dalej dynamicznie do 90-95km na tempomacie - tak wiem, tam jest ograniczenie do 80 i potem redukcja do IV celem wjazdu z S7 na S8. Później do samego Białegostoku VI bieg i zabawa wyłącznie przyciskami tempomatu). Manewry podejmuję z dużym wyprzedzeniem, ot cała logika. W tym czasie wyprzedzam jakieś 100 tirów i 50 osobowek. Najczęściej ustawiam 134km/h a na gps mam 129. :mrgreen:
_________________

 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2023-01-29, 21:47   

piotrek400 napisał/a:
Najczęściej ustawiam 134km/h a na gps mam 129.

Oba pomiary mogą być mylące. Czasem sie zastanawiam o ile mój licznik przeszacowuje liczbe przejechanych km. W różnych fabrykach liczniki moga byc inaczej ustawione. Pomijam zmienne ciśnienie w oponach, bieżnik.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno

Wysłany: 2023-01-30, 00:10   

Zazdroszczę wszystkim którzy tak często korzystają z eSek i Autostrad ;)
U mnie 95% czasu to miasto i drogi 2 i 3 cyfrowe, miasta, miejscowości i wsie. 90km/h na liczniku to niezbyt częsty widok, 100km/h to święto ;) 6tka praktycznie nie używana a zakres biegów 2-5 non stop w akcji. Średnia prędkość z całego miesiąca to najczęściej 39-41km/h. Lewarek non stop w ruchu. Cała masa korków w Ostrowie Wlkp, kaliszu, Wieluniu, Opolu itp i przestoje po 30-50minut. Bardzo dużo "wybiegu" na luzie, albo hamowaniem silnika, przyspieszanie raczej spokojne, ale bywa że co drugi bieg.
Ale generalnie jak duster rano rusza to najczęściej wieczorem staje po domem z licznikiem powiększonym o 200-450km. A średnia spalania LPG jak w podpisie :)
Benzyna niemal pomijalna.
Ale jak na liczniku dłużej gości 90km/h niż taka zmienność, to spalanie spada ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-30, 00:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
dovectra 


Marka: Dacia
Model: duster / Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 110km? dci 88 KM
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 38
Skąd: Piastów
Wysłany: 2023-02-02, 16:19   

Dci 4x4 duster
średnio poniżej 6 l.
Z dystrybutora,
Komputerek wskazuje poprawnie gdy jest powyżej 20 st .C
Gdy jest zimno zawyża
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno

Wysłany: 2023-02-02, 20:19   

dovectra napisał/a:

Komputerek wskazuje poprawnie gdy jest powyżej 20 st .C
Gdy jest zimno zawyża

O! to może to jest taka zależność u mnie ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2023-02-03, 12:29   

Po wymianie filtra oryginalnego OE Renault na Filtrona (133/5 w przypadku Dustera 1,3 Tce), zauważyłem zmniejszenie spalania. (po wymianie filtra zrobiłem już ok. 2000 km więc raczej to nie przypadek ani subiektywne odczucie).
Spadek spalania ok.1- 2 litry (i w trasie i w mieście).
Było 10-11 miasto (jest 9) było 8-9 trasa (jest 7-8)
Styl jazdy i pokonywane trasy takie same.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-03, 12:49   

u Ciebie jest taka :
Za mało gazu (lub kiepskiej jakości lpg) - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
-> czyt: wysoka temperatura w komorze cylindra - wypalone zawory / pęknięta głowica lub padnięta turbosprężarka
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno

Wysłany: 2023-02-03, 17:37   

corrado napisał/a:
u Ciebie jest taka :
Za mało gazu (lub kiepskiej jakości lpg) - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
-> czyt: wysoka temperatura w komorze cylindra - wypalone zawory / pęknięta głowica lub padnięta turbosprężarka


Rozumiem że poparte jest to starannymi badaniami z twojej strony :)))
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
vonGrzegorz 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 20 Sty 2023
Posty: 22
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2023-02-06, 20:46   

Nowy rekord spalania Joggera wykręciłem 16,40l/LPG na 100km
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-02-06, 21:02   

vonGrzegorz napisał/a:
Nowy rekord spalania Joggera wykręciłem 16,40l/LPG na 100km

toż to prawie jak TIR tylko,że na lpg .Jak to zrobiłeś ?
 
vonGrzegorz 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 20 Sty 2023
Posty: 22
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2023-02-06, 21:04   

Powrót z morza paliwa starczyło na 240km weszło na stacji 39,4l
 
P_Floyd 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 26
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-02-07, 07:04   

vonGrzegorz napisał/a:
Powrót z morza paliwa starczyło na 240km weszło na stacji 39,4l

Jak tak kiedyś miałem, gdy wracałem spod białoruskiej granicy. Zatankowałem na stacji "no name", bo nie było innej w okolicy. Na tym paliwie przejechałem o ponad 100 km mniej niż normalnie, a mój styl jazdy się niczym się nie różnił.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno

Wysłany: 2023-02-07, 08:41   

U mnie od ostatnich 3 tankowań coś się stało - spalanie wzrosło do 7.1-7.4/100 bez zmian stylu jazdy, tankowanie na różnych stacjach. Średni zasięg 630-650 zamiast 700-750km ? Generalnie "przepał".A
le bede miał samochód zostawiony w ASO do lekkiej korekty nadwozia po tym jak 3 miesiące temu młodociany kierowca wjechał mi w tyłek na światłach, to może panowie sprawdza co się wydarzyło ?

Ale 14/100 jest naprawdę spektakularne. Dynamika i prędkość na maksa przez całą drogę ? A może z tym joggerem coś jest nie tak że tyle pali ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-02-07, 09:00   

Z rowerami na dachu, też mi się udało uzyskać 16/100 przy 120km/h. Przy 105km/h i zdjęciu sakw z rowerów, zeszło do 8l/100km.

Inny przykład, odśnieżanie z włączonym silnikiem, od razu pół litra w górę pokazuje. Stanie w korku z wyłączonym start and stop, też mocno podwyższa średnia.

Jeźdżę też Hondą Civic 1.5 turbo, i w niej wciśnięcie pedału gazu do dechy, podczas wyprzedzania, też strasznie podnosi średnią. Według serwisu, podobno wtedy przelewa paliwo, aby zapobiec spalaniu stukowemu. Coś w tym jest, bo w tym momencie w lusterku pojawia sie sporo dymu, choć myslałem ze to para wodna.
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-02-07, 09:15   

vonGrzegorz napisał/a:
Nowy rekord spalania Joggera wykręciłem 16,40l/LPG na 100km

Ewidentnie z twoim egzemplarzem jest coś nie tak. Chyba że utrzymujesz cały czas 5k obrotów :mrgreen:
Wczoraj wyjeździłem cały lpg. Dystans lpg 520km (jazda mieszana, używałem tez klimy i grzania szyby i lusterek). czyli wychodzi jakieś 7,7/100
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-02-07, 11:11   

vonGrzegorz napisał/a:
Powrót z morza paliwa starczyło na 240km weszło na stacji 39,4l


Jeśli to był powrót "z morza", to powinieneś podawać dystans w milach morskich ;-)

(no i nikt nie zapytał, czy to był holownik, czy masowiec)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno

Wysłany: 2023-02-07, 14:37   

Dziś odebrałem zastępcze clio z LPG. zresetowałem komputer, zrobiłemkrótką trasęS8 i dojazd do domu przez wioski. spalanie średnie na kompie mam 5.9L/100 LPG a średnią prędkość 86km/h - wskaźnik diodowy "butli" nadal świeci wszystkimi dioadami.
Kiedy odbierałem samochód, średnie spalanie LPG komputer pokazywał 9.8L/100, a zasięg 280km, teraz pokazuje zasięg 360km/h. Myślę że spalanie 1.0TCE LPG zależy najbardziej od kierowcy.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
dovectra 


Marka: Dacia
Model: duster / Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 110km? dci 88 KM
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 38
Skąd: Piastów
Wysłany: 2023-02-09, 12:27   

duster 4x4 na at dci 1,5 110 KM na mrozach i w mieście plus trasa 6,9 l ON 100 km
A normalnie temp pow. kilka kilkanaście plus 5,9 l 100km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne