Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 308 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 00:24
Tak jak obiecałem, tak wrzucam wyniki z dłuższego dystansu.
Logan III 1.0 TCE.
W 9 miesięcy zrobione 20100 km.
Zatankowałem 1473 l LPG (nie licząc oczywiście tankowania pierwszego).
Daje to wynik 7,33 l/100km.
Ale chcąc być dokładnym muszę odjąć ok 1000 km na rozruch (latem ok 1% udziału, zimą ok 5% udziału w dystansie) i przeganianie silnika co 4 kkm na dystansie 100-200 km (zawsze w trasie) celem zrównania kotekt długoterminowych.
Zatem należy przyjąć realne spalanie LPG na poziomie 7,75 l/100km.
Na wyświetlaczu raczej oscyluje w granicach 8,4 do 8,6.
Nigdy nie udało mi się zatankować powyżej 40 l. Zawsze mniej. Postaram się w lato podregulować wielozawór, bo często jest na wskaźniku mały zapas, a instalacja wyrzuca na Pb (wiadomo, ciśnienie).
Przeważnie robię 430 km na zbiorniku. Pb ciężko sprawdzić, bo zawsze mam zatankowane max lub 3/4. Ale ale z jeden zbiornik mogłem wypalić. Tak na oko
Jeżdżę dynamicznie, dużo na ekspesowych i autostradach. Wyprzedzam. 99% tras na tempomacie. Poza tym reszta na bardzo krótkich odcinkach miejskich. Zimą rozgrzewam auto, czyszcząc szyby. Pewnie gdy skończę garaż, to spalanie Pb jeszcze spadnie.
Szerokości!
P. S. Jeżdżąc 90km/h to i pewnie 6l można uzyskać, ale mam swoją teorię na ten styl jazdy, no i... Wiecznie nie mam czasu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-01-26, 00:26, w całości zmieniany 1 raz
Cały czas mówi się o zmniejszaniu pojemności o zmniejszaniu spalania. Nie porównuje jogger pod względem wielkości tylko pod względem technologicznym w Xsarze siedziała przestarzała jednostka 1.4 z przed 25 lat a tu nowowczesna jednostka i wcale nie pali mało. Dla porównania mercedes klasy C 1.8 z gazem mieści się w 9l z 2007r. Bez porównywania osiągów i masy. Liczyłem na mniej. Troszkę się zdziwiłem że tyle pali. Wiadomo można wyprzedzać fakty odpuszczać gaz jechac za tirem itd. Ale powyższe samochody miały takie wyniki przy komfortowej jeździe
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 308 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 22:14
Grzesiu, myślę, że za wysoko kręcisz przy zmianach biegów. W trasie wiadomo 3k i zmiana, ale w mieście spokojnie 2,5k.
Druga sprawa to sposób "dochodzenia" do zadanej prędkości obrotowej. Tu masz turbinę i na prawdę trwa to krótko. Nie trzeba trzymać jak w matizie. Spróbuj szybkie dojście do kolejnego biegu. Wykorzystaj bezwładność łopatek turbiny.
Trzecia sprawa to teren po którym jeździsz. Czy start pod górę, czy ostro w miasto i dynamicznie, czy dużo kg/pasażerów wozisz?
W Joggerze masz turbinę, co daje nieporównywalnie korzyści i satysfakcję z jazdy niż wolnossak. Ale trzeba się jej trochę "nauczyć" bo będzie chlać.
I tak na marginesie, lepiej palić gaz niż zawory - stara maksyma. Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy
Szerokości
Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy
Czyli równa, miarowa jazda w trasie, powiedzmy na 2-2,5 tys. obrotów, oznacza problemy ze sprzęgłem i filtrem GPF? A ciągłe przyspieszanie, redukowanie, oznacza brak takich problemów?
Moje pudełko właśnie jest na pierwszym rocznym przeglądzie, jak mi coś powiedzą, że nie halo -- nie omieszkam się publicznie podzielić (jak coś się schrzani później, też się pochwalę).
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 308 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-29, 20:20
Nadinterpretacja tekstu.
Poza tym jazda dynamiczna nie musi oznaczać przyspieszania i hamowania. Owe czynności wykonuję właściwie tylko gdy mam przed sobą wyścigi słoni. Poza tym trzymam równe tempo, na chwilę na lewy pas, wio i powrót.
Bywa nawet tak, że na trasie 300km, raz tylko schodzę do III biegu (jadę S8, redukuję pod rondem zeslancow syberyjskich i dalej dynamicznie do 90-95km na tempomacie - tak wiem, tam jest ograniczenie do 80 i potem redukcja do IV celem wjazdu z S7 na S8. Później do samego Białegostoku VI bieg i zabawa wyłącznie przyciskami tempomatu). Manewry podejmuję z dużym wyprzedzeniem, ot cała logika. W tym czasie wyprzedzam jakieś 100 tirów i 50 osobowek. Najczęściej ustawiam 134km/h a na gps mam 129.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 890 Skąd: EL
Wysłany: 2023-01-29, 21:47
piotrek400 napisał/a:
Najczęściej ustawiam 134km/h a na gps mam 129.
Oba pomiary mogą być mylące. Czasem sie zastanawiam o ile mój licznik przeszacowuje liczbe przejechanych km. W różnych fabrykach liczniki moga byc inaczej ustawione. Pomijam zmienne ciśnienie w oponach, bieżnik.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-30, 00:10
Zazdroszczę wszystkim którzy tak często korzystają z eSek i Autostrad ;)
U mnie 95% czasu to miasto i drogi 2 i 3 cyfrowe, miasta, miejscowości i wsie. 90km/h na liczniku to niezbyt częsty widok, 100km/h to święto ;) 6tka praktycznie nie używana a zakres biegów 2-5 non stop w akcji. Średnia prędkość z całego miesiąca to najczęściej 39-41km/h. Lewarek non stop w ruchu. Cała masa korków w Ostrowie Wlkp, kaliszu, Wieluniu, Opolu itp i przestoje po 30-50minut. Bardzo dużo "wybiegu" na luzie, albo hamowaniem silnika, przyspieszanie raczej spokojne, ale bywa że co drugi bieg.
Ale generalnie jak duster rano rusza to najczęściej wieczorem staje po domem z licznikiem powiększonym o 200-450km. A średnia spalania LPG jak w podpisie :)
Benzyna niemal pomijalna.
Ale jak na liczniku dłużej gości 90km/h niż taka zmienność, to spalanie spada ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-30, 00:12, w całości zmieniany 2 razy
Po wymianie filtra oryginalnego OE Renault na Filtrona (133/5 w przypadku Dustera 1,3 Tce), zauważyłem zmniejszenie spalania. (po wymianie filtra zrobiłem już ok. 2000 km więc raczej to nie przypadek ani subiektywne odczucie).
Spadek spalania ok.1- 2 litry (i w trasie i w mieście).
Było 10-11 miasto (jest 9) było 8-9 trasa (jest 7-8)
Styl jazdy i pokonywane trasy takie same.
u Ciebie jest taka :
Za mało gazu (lub kiepskiej jakości lpg) - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
-> czyt: wysoka temperatura w komorze cylindra - wypalone zawory / pęknięta głowica lub padnięta turbosprężarka
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-03, 17:37
corrado napisał/a:
u Ciebie jest taka :
Za mało gazu (lub kiepskiej jakości lpg) - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
-> czyt: wysoka temperatura w komorze cylindra - wypalone zawory / pęknięta głowica lub padnięta turbosprężarka
Rozumiem że poparte jest to starannymi badaniami z twojej strony :)))
Powrót z morza paliwa starczyło na 240km weszło na stacji 39,4l
Jak tak kiedyś miałem, gdy wracałem spod białoruskiej granicy. Zatankowałem na stacji "no name", bo nie było innej w okolicy. Na tym paliwie przejechałem o ponad 100 km mniej niż normalnie, a mój styl jazdy się niczym się nie różnił.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-07, 08:41
U mnie od ostatnich 3 tankowań coś się stało - spalanie wzrosło do 7.1-7.4/100 bez zmian stylu jazdy, tankowanie na różnych stacjach. Średni zasięg 630-650 zamiast 700-750km ? Generalnie "przepał".A
le bede miał samochód zostawiony w ASO do lekkiej korekty nadwozia po tym jak 3 miesiące temu młodociany kierowca wjechał mi w tyłek na światłach, to może panowie sprawdza co się wydarzyło ?
Ale 14/100 jest naprawdę spektakularne. Dynamika i prędkość na maksa przez całą drogę ? A może z tym joggerem coś jest nie tak że tyle pali ?
Z rowerami na dachu, też mi się udało uzyskać 16/100 przy 120km/h. Przy 105km/h i zdjęciu sakw z rowerów, zeszło do 8l/100km.
Inny przykład, odśnieżanie z włączonym silnikiem, od razu pół litra w górę pokazuje. Stanie w korku z wyłączonym start and stop, też mocno podwyższa średnia.
Jeźdżę też Hondą Civic 1.5 turbo, i w niej wciśnięcie pedału gazu do dechy, podczas wyprzedzania, też strasznie podnosi średnią. Według serwisu, podobno wtedy przelewa paliwo, aby zapobiec spalaniu stukowemu. Coś w tym jest, bo w tym momencie w lusterku pojawia sie sporo dymu, choć myslałem ze to para wodna.
Nowy rekord spalania Joggera wykręciłem 16,40l/LPG na 100km
Ewidentnie z twoim egzemplarzem jest coś nie tak. Chyba że utrzymujesz cały czas 5k obrotów
Wczoraj wyjeździłem cały lpg. Dystans lpg 520km (jazda mieszana, używałem tez klimy i grzania szyby i lusterek). czyli wychodzi jakieś 7,7/100
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-07, 14:37
Dziś odebrałem zastępcze clio z LPG. zresetowałem komputer, zrobiłemkrótką trasęS8 i dojazd do domu przez wioski. spalanie średnie na kompie mam 5.9L/100 LPG a średnią prędkość 86km/h - wskaźnik diodowy "butli" nadal świeci wszystkimi dioadami.
Kiedy odbierałem samochód, średnie spalanie LPG komputer pokazywał 9.8L/100, a zasięg 280km, teraz pokazuje zasięg 360km/h. Myślę że spalanie 1.0TCE LPG zależy najbardziej od kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum