A jak wygląda sprawa z regulacją luzów zaworowych w Loganie MCV 1.2 z fabrycznym gazem rocznik 2015? Bo w ASO sprzedali mi bajkę o tym że co roku powinno być regulowane przy okazji każdego przeglądu serwisowego ale jaka tam jest ta regulacja to już nie wiedzieli
Ostatnio zmieniony przez marceli 2022-10-05, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
W 1 l.2 jest regulacja na śrubki ;)
Regulacja co ok 25-30tys. km powinna wystarczyć;)
Nie jest to jakoś skomplikowane. Jak nabierzesz wprawy to w 2h się wyrobisz bez problemu.
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2022-10-05, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-24, 10:31
Dzisiaj zadzwonilem do ASO Szczecin w celu dowiedzenia sie o regulacji luzow zaworowych w 0.9 90 KM LPG.
Odpowiedz dzialu serwisu:
W silniku znajduja sie popychacze zaworowe (szklanki) producent silnika nie przewiduje ich sprawdzania/regulacji( wymiany)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-24, 11:19
ceranix3 napisał/a:
Dzisiaj zadzwonilem do ASO Szczecin w celu dowiedzenia sie o regulacji luzow zaworowych w 0.9 90 KM LPG.
Odpowiedz dzialu serwisu:
W silniku znajduja sie popychacze zaworowe (szklanki) producent silnika nie przewiduje ich sprawdzania/regulacji( wymiany)
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-24, 13:08
Nie wiem czy nic nowego.Nigdzie konkretnej odpowiedzi nie ma tylko gdybanie.Sa posty wzgledem 0.9 90 KM gdzie pisza ze jest regulacja hydrauliczna, inni ze regulacja na srubki i tacy ze sprawdzac/ wymieniac w razie potrzeby popychacze zaworowe.
A i tak na odpowiedz# czekalem 20 min bo tyle zajelo im sprawdzenie tego i oddzwonienie.
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 2022-11-24, 13:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-24, 14:34
Nic nowego w tym sensie, że serwis odpowiedział zgodnie z prawdą- silnik ma szklanki bez hydrauliki a Renault w harmonogramie obsługi tego silnika nie przewiduje kontrolowania i regulacji luzów zaworowych, ani też prewencyjnej wymiany łańcucha rozrządu. Obojętne czy w wersji z LPG czy bez. Zresztą to samo widzisz też w swoim harmonogramie obsługi. Natomiast co piszą i co robią we własnym zakresie użytkownicy tych silników, to już inna historia...
A co do opisu budowy tego silnika, to nie ma chyba bardziej szczegółowej "sekcji zwłok", niż ten (polecany już) rosyjski film. Dla "młodych widzów" są polskie napisy, choć z wieloma błędami w tłumaczeniu, ale i tak jest OK.
LINK do Youtube
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-24, 14:49, w całości zmieniany 4 razy
Dzisiaj zadzwonilem do ASO Szczecin w celu dowiedzenia sie o regulacji luzow zaworowych w 0.9 90 KM LPG.
Odpowiedz dzialu serwisu:
W silniku znajduja sie popychacze zaworowe (szklanki) producent silnika nie przewiduje ich sprawdzania/regulacji( wymiany)
Producent nie przewiduje ale popychacze nie są hydrauliczne i wymagają regulacji zwłaszcza na LPG power
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-24, 16:49
Zylem w swiadomosci ze sa hydrauliczne.
No nic,zycie.Jechac i sprawdzic.Nastukane 100 tys. a jak nie przewiduja sprawdzenia to na bank nikt nie zaglada.Jak podchodzicie do tej kwestii? Sprawdzaliscie juz luzy zaworowe w swoich 0.9tkach?
Dzieki za filmik.Ogladne na spokojnie przy browarku wieczorem
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-10, 18:43
Witam , temat moze troche stary, ale tutaj jest wszystko napisane.Zawory i gniazda zaworowe w dackach z fabrycznym LPG sa utwardzane przy produkcji.Zreszta poczytajcie sami i choc jest to temat z tego roku tyczy sie pewnie starszych jednostek.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-10, 19:53
Temat utwardzanych gniazd zaworowych w daciach z fabrycznym LPG ciągnie się od kilku lat. Głowica z fabrycznym LPG ma inny numer części niż głowica silnika zasilanego tylko i wyłącznie PB ale dopóki nikt nie weźmie dwóch głowic i zawiezie ich do firmy obrabiającym głowice aby sprawdzić z jakich materiałów zostały zrobione i ich gniazda zaworowe to możemy sobie pisać że są wzmocnione bo tak producent podaje. To samo producent pisał o głowicach i zaworach w silnikach 1.2 D4f zasilanych fabrycznie LPG, w harmonogramie nie podawał nawet okresu po jakim powinno się sprawdzić luz zaworowy a później okazywało się że silnik nie dociągał do 100tys km bo wypaliły się zawory. Wiem że w tych dwóch silnikach regulacja dokonywana jest w inny sposób ale czy to miało by aż tak duży wpływ na wytrzymałość głowicy.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-11, 17:57
No u mnie na blacie 111000 tysi nabite,jestem pewien ze luzy nie byly sprawdzane mimo ze trzeba sprawdzac co 30 tysiecy i (tfu, tfu, tfu) jezdzi.
Ja ide w druga strone i jezeli ktos nie udowodni ze sa takie same to w tej kwesti "wierze " producentowi.
Dziwiłbym się jakby gniazda zaworowe nie były fabrycznie wzmocnione. Takie wzmocnione gniazda jest w stanie wstawić zwykły zakład obróbki głowic. To nie jest wiedza tajemna
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2023-04-12, 11:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-12, 19:23
Jednak chyba jest to "wiedza tajemna" poniewaz napisalem wczoraj do Dacia Polska w sprawie roznic glowic miedzy 0.9 TCe 90 KM zasilanych LPG a zasilanych tylko Pb.Oto pelna odpowiedz:
"W nawiązaniu do Pana zapytania o szczegóły techniczne dotyczące różnic w silniku 0.9 TCe 90 KM z 2018 z LPG jak i bez LPG chciałbym przekazać, że takie informacje są dostępne jedynie dla autoryzowanych serwisów Marki jak i służb technicznych producenta i nie są udostępniane na zewnątrz"
Jednak chyba jest to "wiedza tajemna" poniewaz napisalem wczoraj do Dacia Polska w sprawie roznic glowic miedzy 0.9 TCe 90 KM zasilanych LPG a zasilanych tylko Pb.Oto pelna odpowiedz:
"W nawiązaniu do Pana zapytania o szczegóły techniczne dotyczące różnic w silniku 0.9 TCe 90 KM z 2018 z LPG jak i bez LPG chciałbym przekazać, że takie informacje są dostępne jedynie dla autoryzowanych serwisów Marki jak i służb technicznych producenta i nie są udostępniane na zewnątrz"
już tłumaczę z serwisowego na polski "nie mamy danych technicznych czy są utwardzane czy nie ale nie możemy o tym napisać"
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-14, 08:13
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-14, 13:49
Aktyn napisał/a:
...to dlaczego glowice mają rożne numery ??
A dlaczego przez cały okres produkcji tego silnika nie ma żadnego wiarygodnego potwierdzenia, że ma to związek z tymi zaworami? Przecież takie potwierdzenie byłoby w sumie na korzyść Renault.
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?
to dlaczego glowice mają rożne numery ??
bo tak to sobie ktoś wymyślił, jest masa części identycznych stosowanych w róznych markach i modelach o różnych właściwych dla danej marki/modelu numerach.
Jako,że dacia wie ale nie powie ... to nasza dyskusja pozostanie nierozstrzygnieta ... przynajmniej do czasu jak na forum odmelduje się po kilku uzytkownikow z wypalonymi gniazdami zaworów. Wtedy w zalezności czy mieli auto z gazem czy bez i wielkości przebiegu bedzie coś można stwierdzić . Generalnie chyba wielkiego problemu nie ma - 1.0tce widziałem w wielu dusterach na taxi , ponadto sporo tych silników jest w clio które uzytkuja floty i trochę killometrów te auta na pewno nakręciły ...
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 78 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-14, 18:00
Aktyn-sam mam 111tysi. i na ta chwile jezdze bez problemow i na Pb i LPG fabrycznym
.Jak to ktos napisal na forum renault w podobnym temacie ze wszystkie sa wypuszczane jak pod LPG a ze ktos chce bez LPG to juz jego sprawa ale glowica i zawory sa wzmocnione tak czy siak.Moze stad wynika ze obie glowice wystepuja pod tym samym numerem.
No coz skoro nie ma potrzeby servisowej regulacji tych zaworow to po co sie przejmowac.
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?
to dlaczego glowice mają rożne numery ??
A dlaczego silnik 1.0 tce lpg i eco-g lpg różnią się tylko nazwą ? ( są identyczne taką odpowiedź dostałem od dacii) Odpisali ponieważ jest to "oznaczenie marketingowe"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum