Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
przemyślenia z konfigurowawania/zakupu
Autor Wiadomość
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-01, 20:41   przemyślenia z konfigurowawania/zakupu

Niedawno konfigurowałem w salonie nowe auto i wielu rzeczy nie da się zamówić nawet za dodatkową dopłatą:
- wersji trzydrzwiowej
- większych pojemności zbiorników na paliwa
- innych konfiguracji kół
- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi
- wygodniejszych foteli
- szyb podgrzewanych elektrycznie
- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień
- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów
- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego
- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos
- twardsze/wyższe zawieszenie
- bardziej cichy tłumik
- zabezpieczeń tłumika, katalizatora, tablic rejestracyjnych, wycieraczek, wlewu paliwa, kamer wspomagających parkowanie
- demontażu/chowania ekranu multimedialnego
- bez relingów
- hamulców tarczowych na tylną oś
- lamp doświetlających zakręty
- bez loga, liter, napisów
- lepszego akumulatora
- dźwiękowego sygnalizatora cofania
Część wyposażenia jest wykonywana na linii montażowej ale salon ma większe pole manewru. Ponadto mamy 2023 rok a samochody nadal sprzedają ludzie którzy wiedzę czerpią głównie z broszurek i szkoleń. Dodajmy jeszcze takie kwiatki jak dopłata za dywaniki które są na standardowym wyposażeniu.
A może to ja źle trafiłem? To mój pierwszy osobisty zakup nówki salonowej ale spodziewałem się czegoś więcej mimo że to "tylko" dacia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-01, 21:47   

Większość pozycji z listy wypadła już nawet z opcji w prestiżowych markach, więc nie ma najmniejszego sensu oczekiwanie ich w Dacii. Przecież to marka, która dopiero w obecnej generacji wyszła w ogóle z totalnej budżetowatości. Jednocześnie sprzedaje się tak dobrze, że fabryki nie nadążają z produkcją, więc nawet nie ma najmniejszej potrzeby dodatkowego uatrakcyjniania oferty.

A sprzedawcy z wiedzą z broszurek nie są "nadal", tylko "dopiero" - i teraz się tylko coraz bardziej upowszechniają...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-05-02, 05:25   

Dobrą drogą byłby katalog części zamiennych i samodzielny montaż - żaden problem, żeby wstawić 5 kół bez loga z hamulcami tarczowymi, 3 albo 6 drzwi, a co do elektryki to już hulaj dusza. :idea: :idea: 8-)
Widzę, że jedynie z palety silników jesteś zadowolony, to się chwali. :-D :-D :-D :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2023-05-02, 05:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 600
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-05-02, 06:23   

Dywaniki nie są standardowym wyposażeniem. Nawet kupując auto ze średniej półki 20 lat temu kolega zdziwił się, że odbierał samochód bez dywaników.
Moim zdaniem przesadzasz. Znajdź wersję 3- drzwiową pandy, merivy.
Jakbyś chciał te wszystkie dodatkowe opcje to cena poszybowałaby do góry, a dacia to nadal jednak auto budżetowe, celuje w innego klienta.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 243
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-05-02, 09:38   

dss3e, przepraszam, że zapytam wprost, czy byłeś z tą listą pytań w Salnie Dacia?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-02, 09:55   

Hallo to nie jest forum Porsche ani Bentleya niestety 😀
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-05-04, 10:59   

Niektóre twoje oczekiwania są dość absurdalne, ale zrozumiałe przy pierwszym podejściu do zakupu auta.

Mnie drażni nowe podejście do wyglądu zewnętrznego.

Nowa wersja Extreme narzuca brązowe akcenty (np. lusterka), które wyglądają dobrze jedynie w zestawieniu z kolorem zielony cedar, a np. z czarnym są kompletnie niespójne. Podobnie obręcze kół - albo białe w expression/journey albo czarne w extreme. Nie da się dzisiaj skonfigurować Dacii w 100% w czarnym kolorze. Podobnie, nie da się skonfigurować wersji Extreme w 100% białym.

Rozumiem uproszczenia w procesie produkcyjnym, niech w takim razie dają czarne lusterka wszystkim a felgi białe w standardzie a czarne za dopłatą.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-05-04, 16:10   

pójdź z tą listą do dealera Mercedesa/BMW i dostaniesz te same odpowiedzi co w Dacii :D
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2023-05-04, 17:29   

- wersji trzydrzwiowej
Ale jaki model? Nawet Sandero nie ma sensu w takiej wersji.

- większych pojemności zbiorników na paliwa
To by się przydało... czasami...

- innych konfiguracji kół
Znaczy czego? Trzy koła z przodu jedno z tyłu? ;-)

- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi
Tak, to by się przydało.

- wygodniejszych foteli
Popieram, także dla pasażera.

- szyb podgrzewanych elektrycznie
No może...

- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień
Tak!

- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów
Kierownica może trochę ale reszta to fanaberia

- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego
Opony już są trochę lepsze niż 30 lat temu. Mi wystarczy butelka wody - jakby mi się chciało pić czekając na assistance ;-)

- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos
To chyba niedługo będzie obowiązkowe?

- twardsze/wyższe zawieszenie
Wyższe tak. Twardsze - nigdy w życiu. I tak uważam że nowy Duster ma za twarde.

- bardziej cichy tłumik
Tak - ale tylko do modeli z 3-litrowym V8 ;-)

- zabezpieczeń tłumika, katalizatora, tablic rejestracyjnych, wycieraczek, wlewu paliwa, kamer wspomagających parkowanie
Jakich?

- demontażu/chowania ekranu multimedialnego
Po co skoro Dacia i tak daje go mocno z boku i nie przeszkadza podczas jazdy.

- bez relingów
Popieram

- hamulców tarczowych na tylną oś
Co by to zmieniło? Oprócz tego że miałbym tylne tarcze ciągle zalepione błotem?

- lamp doświetlających zakręty
Przydały by się.

- bez loga, liter, napisów
No tak, ale jaki w tym ma interes producent?

- lepszego akumulatora
Jest wystarczająco dobry. No chyba że masz wyciągarkę.

- dźwiękowego sygnalizatora cofania
Żeby piszczał jak śmieciarki na wstecznym? Przecież w tych autkach widać jako ktoś stoi za samochodem.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 339
Skąd: KR
Wysłany: 2023-05-04, 19:52   

Podgrzewane/klimatyzowane pedały?
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-05-04, 20:44   

I koniecznie klamki!
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-04, 20:47   

eplus napisał/a:
Widzę, że jedynie z palety silników jesteś zadowolony, to się chwali. :-D :-D :-D :-D

No z LPG nie było innego wyboru. Bardziej pasuje że jest 6 a nie 5 biegów.

EBmazur napisał/a:
Dywaniki nie są standardowym wyposażeniem. Nawet kupując auto ze średniej półki 20 lat temu kolega zdziwił się, że odbierał samochód bez dywaników.
Moim zdaniem przesadzasz. Znajdź wersję 3- drzwiową pandy, merivy.
Jakbyś chciał te wszystkie dodatkowe opcje to cena poszybowałaby do góry, a dacia to nadal jednak auto budżetowe, celuje w innego klienta.

W folderze reklamowym jest mowa że na wyposażeniu (nie w opcjach) są dywaniki z topograficznym wzorem. Czyli w standardzie jak jak np. antena płetwa zamiast patyka.
Od dawna zanosiłem się na zakup Skody Citigo 3drzwiowej z fabrycznym LPG ale okazało się że czeskie parchy przestały robić spalinówki na rzecz elektryków więc musiałem szukać dalej. Głównie jeżdżę samemu lub w dwie osoby więc wolałem większe drzwi bo w trzydrzwiowych zawsze są większe żeby pasażer po uchyleniu fotela mógł wpełznąć do tyłu a kierowca na większych drzwiach zyskuje niejako przy okazji.
I dlatego napisałem że nie da się zamówić nawet za dopłatą.

MartinezTychy napisał/a:
dss3e, przepraszam, że zapytam wprost, czy byłeś z tą listą pytań w Salnie Dacia?

Tak, rozmowa na temat konfiguracji trwała prawie 2 godziny, do tego jazda testowa i formalności, cała wizyta trwała ponad 4 godziny.

temporar napisał/a:
Nowa wersja Extreme narzuca brązowe akcenty (np. lusterka), które wyglądają dobrze jedynie w zestawieniu z kolorem zielony cedar, a np. z czarnym są kompletnie niespójne. Podobnie obręcze kół - albo białe w expression/journey albo czarne w extreme. Nie da się dzisiaj skonfigurować Dacii w 100% w czarnym kolorze. Podobnie, nie da się skonfigurować wersji Extreme w 100% białym.

Rozumiem uproszczenia w procesie produkcyjnym, niech w takim razie dają czarne lusterka wszystkim a felgi białe w standardzie a czarne za dopłatą.

W kwestii kół chodziło mi o coś innego. Koło wiadomo musi mieć jeden lub dwa sąsiednie rozmiary ale ja wolałbym mniejszą felgę, np. 14" ale grubszą oponę i na dodatek całoroczną. W kwestii kół nie da się zmienić ABSOLUTNIE NIC a przecież koła to nie nadwozie gdzie zrozumiałe jest że nie można sobie zażyczyć wycięcia dodatkowego okna. Chodzi o ekonomię. Mniejsze felgi to tańszy koszt u wulkanizatora a grubsza opona to większy dystans pomiędzy bieżnikiem a rantem felgi czyli mniejsza podatność na potencjalne uszkodzenia. No i brak zabawy w dwa doroczne rytuały wymian zimowe <-> letnie.

Henry napisał/a:
- wersji trzydrzwiowej
Ale jaki model? Nawet Sandero nie ma sensu w takiej wersji.

- większych pojemności zbiorników na paliwa
To by się przydało... czasami...

- innych konfiguracji kół
Znaczy czego? Trzy koła z przodu jedno z tyłu? ;-)

- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi
Tak, to by się przydało.

- wygodniejszych foteli
Popieram, także dla pasażera.

- szyb podgrzewanych elektrycznie
No może...

- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień
Tak!

- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów
Kierownica może trochę ale reszta to fanaberia

- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego
Opony już są trochę lepsze niż 30 lat temu. Mi wystarczy butelka wody - jakby mi się chciało pić czekając na assistance ;-)

- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos
To chyba niedługo będzie obowiązkowe?

- twardsze/wyższe zawieszenie
Wyższe tak. Twardsze - nigdy w życiu. I tak uważam że nowy Duster ma za twarde.

- bardziej cichy tłumik
Tak - ale tylko do modeli z 3-litrowym V8 ;-)

- zabezpieczeń tłumika, katalizatora, tablic rejestracyjnych, wycieraczek, wlewu paliwa, kamer wspomagających parkowanie
Jakich?

- demontażu/chowania ekranu multimedialnego
Po co skoro Dacia i tak daje go mocno z boku i nie przeszkadza podczas jazdy.

- bez relingów
Popieram

- hamulców tarczowych na tylną oś
Co by to zmieniło? Oprócz tego że miałbym tylne tarcze ciągle zalepione błotem?

- lamp doświetlających zakręty
Przydały by się.

- bez loga, liter, napisów
No tak, ale jaki w tym ma interes producent?

- lepszego akumulatora
Jest wystarczająco dobry. No chyba że masz wyciągarkę.

- dźwiękowego sygnalizatora cofania
Żeby piszczał jak śmieciarki na wstecznym? Przecież w tych autkach widać jako ktoś stoi za samochodem.


Sandero to najniższy model więc mogli by dać wersję 3D.
Skoro jest "fabryczna" instalacja gazowa to mimo 2023 roku nie dość że nadal zbiornik jest w wannie na koło zapasowe jak w instalacji u gazownika ziutka na podwórku z 1995 roku to zbiornik LPG powinien być dedykowany, np. 100L a benzyna tylko tyle co na rozruch czyli 2x rezerwa, powiedzmy 10 litrów. Na pocieszenie dzięki podwójnej podłodze po 10 latach będzie można wsadzić większą butlę ale to i tak będzie tylko max z 50 L.
Szyby powinny być prawdziwie podgrzewane czyli z drucikami w środku a nie dmuchawa z powietrzem które ciepłe będzie za nie wiadomo kiedy.
Gdy przy temperaturze -20*C podeszwa buta będzie twarda jak kamień i będziesz próbował operować pedałami tak samo twardymi nie czując palców u nóg to stwierdzisz ogrzewanie pedałów by się przydało. To kwestia nie tyle co komfortu ale bezpieczeństwa więc to powinno być wymogiem "unijnym" dostępnym w standardzie, bez dodatkowych opłat.
Ja lubię jeździć twardymi zawieszeniami. Opony trzymam zawsze na 3 bary. Podobnie cichym autem stąd preferuje możliwie najbardziej cichy tłumik.
Zabezpieczenia tłumika i katalizatora to dodatkowa krata z porządnej stali, do tablic stalowa rama, wycieraczki nie wiem ale każdy głupek w jedną chwilę może je ukraść, klapkę wlewu paliwa bez problemu podważasz śrubokrętem przy okazji obdzierając lakier natomiast obiektywy kamer nie mają żadnych osłon przeciw soli, wodzie i promieniom UV.
Ekran multimedialny nie dość że wygląda jak paskudny tani tablet z grubymi ramkami to jeszcze stanowi obiekt zainteresowania osiedlowego elementu ubierającego się w spodnie z trzema paskami. Producent nie pomyślał nawet o głupim mechanicznym chowaniu.
Co do tarczowych to jeden obrót koła na hamowaniu i oczyszczone. Skomplikowanie i złe doświadczenie z bębnowymi skłania mnie do tarczowych z przodu i z tyłu, mimo wszystko.
Co do liter i loga są kolekcjonerzy znaczków, podważy taki logo śrubokrętem i przy okazji obedrze lakier.
Fabryczny akumulator wygląda jak chińska tandeta. Mamy rok 2023 i standardem powinien być AGM. Co prawda wciągarki nie mam ale mam przetwornice pełny sinus 1000W i chciałbym ja choć parę minut poużywać na samym aku.
O ile tłumik chciałbym jak najbardziej cichy to na wstecznym ze względów bezpieczeństwa chciałbym hałasować możliwie jak najskuteczniej.

--
Ogólnie chodzi mi o funkcjonalność i bezpieczeństwo a nie o żadne fanaberie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-04, 21:36   

dss3e napisał/a:
Ogólnie chodzi mi o funkcjonalność i bezpieczeństwo a nie o żadne fanaberie.

Zapraszamy do salonu Mercedesa itp, za skromną dopłatą dopieszczą kolegę z każdej strony i w każdej pozycji...
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 598
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-05-05, 01:26   

Henry napisał/a:


- bez loga, liter, napisów
No tak, ale jaki w tym ma interes producent?

Dacia i tak już jest bardzo oszczędna w umieszczaniu oznaczeń silnika i poziomu wyposażenia na karoserii. Od wielu już lat (no, w Sandero 1 chyba były) praktycznie ich brak. Tylko nazwa modelu. Nie ma nic o silniku i jego mocy, pojemności czy nawet rodzaju (benzyna czy diesel).
Np. mój stary Peugeot 306 ma oznaczenie XND, gdzie XN to wyposażenie (podstawowe), a D to diesel.
Ja tam lubię te wszystkie emblematy i zawsze mi się podobały te chromowane napisy np. w starych "japończykach". Toyota miała kiedyś nawet oddzielne "herby" dla każdego modelu, umieszczane w wielu miejscach, np. na kierownicy, kołpakach, grillu.
https://www.flickr.com/ph...@N05/6323621522
Pamiętam że kiedyś ojcu ukradli napis Diesel z klapy bagażnika naszej Cresssidy i zostało tylko DX i dwie dziurki. Wielka i bolesna to była dla mnie strata.
https://www.flickr.com/ph...ster/4248268016
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-05-05, 01:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 598
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-05-05, 01:34   

dss3e napisał/a:
Głównie jeżdżę samemu lub w dwie osoby więc wolałem większe drzwi bo w trzydrzwiowych zawsze są większe żeby pasażer po uchyleniu fotela mógł wpełznąć do tyłu a kierowca na większych drzwiach zyskuje niejako przy okazji.

Długie drzwi w wersjach 3-drzwiowych to udręka na ciasnych parkingach, a dodatkowo sięganie po pas bezpieczeństwa jest utrudnione, bo słupek B jest przesunięty do tyłu. Ja żadnych zalet wersji 3d nie widzę. No, może nieco niższa masa i większa sztywność nadwozia.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 243
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-05-05, 10:48   

Potwierdzam w Mercedesie,BMW i VW dymają cię aż miło,przy tym dopieszczają z każdej strony,Ty za to płacisz i jeszcze dziękujesz.
Tak całkiem serio to szukając nowej Dacii wiadomo,że nie stać na Mercedesa,w drugą stronę jest dużo łatwiej :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-05-05, 12:45   

Kolega Powolny 2.0 :-D Na sprzęgle nogi się nie trzyma, na hamulcu - rzadko. Nie lepiej skierować nadmuch na nogi :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-16, 22:13   

Henry napisał/a:
- twardsze/wyższe zawieszenie
Wyższe tak. Twardsze - nigdy w życiu. I tak uważam że nowy Duster ma za twarde.

Nie wiem jak w przypadku dustera ale w sandero stepway ewidentnie jest potrzebne twardsze zawieszenie. Na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=66u-lOAnK18 jest pokazana symulacja awaryjnego omijania przeszkody i przy prędkości _tylko_ ~70km/h auto ledwo się trzyma na kołach.

eplus napisał/a:
I koniecznie klamki!

eplus napisał/a:
Kolega Powolny 2.0 Na sprzęgle nogi się nie trzyma, na hamulcu - rzadko. Nie lepiej skierować nadmuch na nogi

Po cynizmie tudzież nie zrozumieniu tego co napisałem wnioskuję że kolega z tych świadomych kupujących co wchodzą do salonu i mówią: poproszem jeden samohut :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-17, 02:10   

dss3e napisał/a:
przy prędkości _tylko_ ~70km/h auto ledwo się trzyma na kołach.

Bynajmniej - _cytat_ z zalinkowanego filmu:
    "reakcje były prawidłowe i zbliżone do innych pojazdów typu SUV przy podobnej prędkości [73km/h]".
Jest wiele innych modeli z twardszymi zawieszeniami, więc to dobrze, że jest też jakikolwiek wybór dla osób preferujących komfort większy niż w jakimś wozie drabiniastym...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1056
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-05-17, 07:29   

Zawieszenie w SS nie jest za miekkie, a za twarde. Dla mnie, szybkie pokonywanie zakretów skończyło się jak juz nie muszę młodego do przedszkola przed pracą wozić. Doceniam komfort wynikający z braku pospiechu, co nie znaczy ze zamulam.

Ale, nie lubię stresować pasazerów, nie lubię jak mi cos lata po bagazniku.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 598
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-02-24, 19:53   

Patrzcie, do czego doszło. Obecnie, żeby mieć Sandero z wolnossącym silnikiem, trzeba kupić Mitsubishi Colta za prawie 73 000 zł i zadowolić się mocą jedynie 66 KM i przyspieszeniem do setki ponad 17 sekund. Ani Sandero, ani Clio nie jest już dostępne z takim silnikiem.
W Sandero 2 ten silnik miał 73 KM, przyspieszał do setki w około 14 sekund, a w wersji Laureate można go było kupić poniżej 40 000 zł. No i wtedy to miało jeszcze sens, gdy ktoś chciał koniecznie nowe, w miarę proste auto tanio, i mieć zapewnione jako takie osiągi.
https://www.youtube.com/watch?v=MgDfp8Y5S7A (cennik od 8:25).
Produkują to podobno w Turcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PcOYTl51VpM
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-02-24, 20:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne