Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-10-28, 20:32   

No właśnie chcę sprawdzić ale nie mam czym...Dzisiaj zmierzyłem i mam 1,2kOhm pomiędzy D2 i D3 na sterowniku więc piny nie są "ślepe". Manetka zrobiona ale co z tego...Może znajdzie się ktoś, kto spróbuje...Ostatecznie, kupię ELM i ściągnę soft i spróbuję nie popsuć :).
_________________
Paweł
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-30, 16:44   

U mnie w delphim dcm tez byly"slepe" , musisz dodac piny do wtyczki i bedzie ok.
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-10-30, 19:38   

U mnie właśnie nie są ślepe, między D2 a D3 na ECU jest 1,2kOhm, instalacja jest fabrycznie zrobiona więc pinów do wtyczki nie muszę dorabiać. Zastanawiam się tylko jaką manetkę zrobić, na razie zrobiłem tą, która dodaje rezystancji (100, 200 i 900 Ohm) a może trzeba tą drugą? Nie wiem

Opis kolegi Tomasz 72:
"Z całym szacunkiem, ale absolutnie się nie zgadzam. Jak chcesz mieć tempomat a nie doktorat, idź sprawdzoną drogą, nie wymyślaj swojej.
Na 99.9% potrzebujesz lapotopa+pyrena i załącznik tempomatu lub zamiast załącznika zworkę na 3 minuty, aby podać 12v na odpowiedni pin.
jeśli masz ochotę zmierzyć rezystancję, odłącz akumulator, wyjmij odpowiednią wtykę z ecu i na pinach d2 i d3 zmierz opór. to forum podaje dwie opcje. albo masz nieskończoność i każdy z przycisków generuje rezystancje od 100ohm w górę, albo masz 3.8kilo i każdy z przycisków generuje swoją rezystancje, zgodnie z tym co jest napisane w tempomat.zip na 12 stronie. możesz jeszcze otworzyć kierownicę i tam na przyciskach sprawdzić rezystancje. Sprzęgło- jest tu parę osób które dołożyły czujnik naciśnięcia sprzęgła, pojedynczy i działa. Informacja o wciśnięciu sprzęgła do końca nie jest tempomatowi potrzebna.
_________________
Paweł
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-19, 16:24   

Ni i d....a, nie udało się. Uruchomiłem limiter - działa tak jak powinien Tempomat natomiast - zapala się cruise", zielona kontrolka i czeka na podanie prędkości. Jak tylko ruszę z miejsca to cruise zaczyna migać, kreseczki ..........km/h znikają i zapala się kontrolka taka jak przy słabym ciśnieniu w oponie ( pomarańczowe zygzaki) i nic nie można zrobić. Czyli jest tempomat ale go nie ma :). Macie jakiś pomysł co powinienem sprawdzić? Może coś z czujnikami opon? Czy w APS nie trzeba niczego zmieniać?
_________________
Paweł
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-19, 19:02   

Najlepiej jakbyś podpial interfejs do renault na Can'ie i tam zlogowal parametry CC ( Cruise Control ) .Wszystkie mapy i sterowanie CC sa zaprogramowane w Ecu silnika.
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-19, 20:40   

corrado napisał/a:
Najlepiej jakbyś podpial interfejs do renault na Can'ie i tam zlogowal parametry CC ( Cruise Control ) .Wszystkie mapy i sterowanie CC sa zaprogramowane w Ecu silnika.



pomożesz mi w tym?
_________________
Paweł
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-20, 18:36   

Zakup interfejs np Vgate Icar Pro lub Vgate icar2, 3 i podłącz się do ECM ( sterownika silnika ) w ddt4all.
http://www.daciaklub.pl/f...189&view=newest
Powineneś połączyć się ze swoim sterownikiem - nie wiem czy masz układ Boscha EDC17 a może Delphi dcm3.4/1.2 lub Siemensa - w zależności od układu wtryskowego.

Na poprzedniej stronie znalazłem, że masz Siemensa : "Sterownik Continental SID310 237106968R i soft 237107137R" ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2023-11-20, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-20, 19:19   

Tak, właśnie taki jak napisałem. Pomyślałem jeszcze, że może coś z instalacją jest nie tak ale jest fabryczna. Sprawdzałem piny z czujnika hamulca, czujnika sprzęgła, wszystko trafia na odpowiednie piny w ECU. PyRen i DT4 wykrywają sterownik. Tempomat się zapala ale dalej jest tak jak opisałem....Sprawdzę jeszcze ustawienia pedału sprzęgła "closed" "open", może tutaj jest zagadka.
Ale rozumiem, że jeżeli udało mi się wyłączyć brzęczyk pasów, zrobić wszystkie testy (licznik, oświetlenie itd) to ELM działa poprawnie? Zrobię printscreeny, zobaczysz. Wszystko jest niby ok :)
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-11-20, 19:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-20, 21:32   

Cytat:
Ale rozumiem, że jeżeli udało mi się wyłączyć brzęczyk pasów, zrobić wszystkie testy (licznik, oświetlenie itd) to ELM działa poprawnie? Zrobię printscreeny, zobaczysz. Wszystko jest niby ok :)

Powinno być ok ale nie ma jeszcze 100% pewności bo to z czym się łączyłeś i zmieniałeś parametry nie są sterowniku silnika , gdyż brzęczyk i oświetlenie są ustawiany w UCH (module komfortu ) a licznik chyba w TACHO czyli zegarach, A CC ( cruise control ) znajduje się w ECM ( sterowniku silnika ) i tam są jego parametry i to on nim steruje.
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-20, 21:41   

Wiem, miałem jakieś błedy ale dziwi mnie fakt, że limiter się odpalił a tempomat nie do końca. Przecież i jedno i drugie robi się tą samą komendą. Jak sprawdzam DT4 to CC/SL jest aktywne. To mnie dziwi i dlatego szukam przyczyny w sprzęgle/hamulcu. SL nie używa sprzęgła i hamulca a CC tak. Postawiłem sobie zadanie, żeby to odpalić :). Na co dzień nie potrzebuję ale mam jeden wyjazd w roku, że potrzebuję :)
Limiter też jest w ECU, a to zaczęło działać więc dostałem się do ECU chyba. Głupi juz jestem...
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-11-20, 21:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-20, 21:55   

Tak, dostałeś się jeżeli to widzisz. Możesz zrobić zrzuty ekranu na początek i zlogować do pliku parametry (Record data) podczas jazdy gdy włączasz tempomat , a on się nie załącza . Jak to nie pomoże to trzeba przejrzeć będziesz musiał może mapy CC w SID310 i swojej rewizji HW/SW, może być też jakiś switch do zmiany we flashu odpowiadający za CC.
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-20, 22:03   

Właśnie o to chodzi< że nie da się go włączyc tzn. ustalić prędkości. Jak rusze to Cruise miga i zapala się kontrolka z zygzakami :)
Może podjadę do Ciebie? Znajdziesz chwilę? Może być sobota :)
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-11-20, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-20, 22:11   

Domyślnie np. w SID307 masz wymaganie na prędkość min. 15km/h i nie załączy Ci się też tempomat domyślnie gdy masz błędy w ECU - a limiter może działać nawet z błędem. Ja na przykład też musiałem oszukać go we flashu gdyż po zmianie kół 5tego biegu na dłuższe przełozenie, rozłączał mi go gdy błąd w prędkości na 5tym biegu przekraczał dopuszczalny threshold błędu prędkości wyliczonej na podstawie ratio (przełożenia) biegu.
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-20, 22:31   

U mnie od prędkości 1 kmh zaczyna si pieprzyć tzn. nie mogę już ustalić prędkości. Tylko na postoju przy odpalonym silniku wszystko na zegarach wygląda ok tzn. tak jakby oczekiwał na ustalenie prędkości. Jak tylko rusze zaczyna migać "cruise, znikają kreski i zapala się kontrolka na drugim zegarze. Jutro wstawię zdjęcia. Zrzuty z pyren i/lub dt4 wskazują, żze powinno działać :)
_________________
Paweł
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-25, 13:50   

Zrobiłem trochę zdjęć z pyrena, nie dało się uruchomić CC :( i nie wiem jak wstawić te fotki.
_________________
Paweł
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 1.3 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2023-11-25, 18:31   

epopado napisał/a:
Zrobiłem trochę zdjęć z pyrena, nie dało się uruchomić CC :( i nie wiem jak wstawić te fotki.


Tu masz link do: instrukcja dodaj załącznik / zdjęcie. Nie należy przesadzać z rozmiarem. tak bezpiecznie do 200KB.

Zrzut ekranu zdjecie.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 177,67 KB

_________________

 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-26, 11:22   

Inaczej nie potrafiłem, zerknijcie prosze :) co robię nie tak...albo czego nie robię wcale.

https://wetransfer.com/downloads/c1a54dfb082d3c86d2f2be7d9482f88320231126101935/8375b951be4c8576610dcdc7831cd51420231126102025/2f7baa
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-11-26, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-26, 11:23   

tomekptk napisał/a:
epopado napisał/a:
Zrobiłem trochę zdjęć z pyrena, nie dało się uruchomić CC :( i nie wiem jak wstawić te fotki.


Tu masz link do: instrukcja dodaj załącznik / zdjęcie. Nie należy przesadzać z rozmiarem. tak bezpiecznie do 200KB.


Próbowałem tak...niestety nie udało się. Komunikat, że nie możesz załączyć pustego pliku...
_________________
Paweł
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-11-26, 11:35   

A tutaj jeszcze kilka zdjęć z DT4All. Konfiguracja sprzęgła (dotychczasowa)jest na jednym ze zdjęć, zmieniłem wszystko na "true" ale nic to nie dało. ECU odczytuje mi tylko te na czerwono i na zielono. Ten SID310 wybrany z listy....a to jest mój (co widać w zrzutach z ekranu z pyrena)

IMG_7192.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 76,24 KB

IMG_7188.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 121,52 KB

IMG_7187.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 129,52 KB

IMG_7186.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 148,46 KB

_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-11-26, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-30, 20:44   

https://wetransfer.com/downloads/c1a54dfb082d3c86d2f2be7d9482f88320231126101935/8375b951be4c8576610dcdc7831cd51420231126102025/2f7baa

nie działa już powyższy link, ale z tego co pamiętam jak na komórce obejrzałem ten plik *.odt parę dni temu ( słabo u mnie widać było na komórce te screeny w pliku word ale widziałem , że miałeś błąd DF... w pamięci po próbie usunięcia błędów) i widzę teraz też tutaj na screenie z ddt4all, to masz błąd czujnika sprzegła (Informacja multiplexowa czujnika sprzęgła - deactivated ) , więc nie ma możliwości uruchomienia na CC, tak jak pisałem o sterownikach Siemensa >=SID 307 . Można przełączyć switcha we flashu odpowiadającego za uruchomienie CC również w przypadku błędu ale nie wiem czy to zadziała i nie jest to dobre rozwiązanie bo może być niebezpieczne - CC działać może nadal gdy wciśniesz sprzęgło np mocno hamując albo zechcesz zredukować bieg by przyśpieszyć .
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-12-02, 08:28   

Cytat:
gdy wciśniesz sprzęgło

Muszę protestować trochę zachowanie CC w przypadku ciśnięcia sprzęgła, bo NA PEWNO nie wyłącza ono tempomatu w Loganie III.

Zadaję np 130km/h, dojeżdżam do ciężarówki na lewym pasie uprzednio zamrażając tempomat (by zwolnić), po dojechaniu bliżej naczepy wciskam sprzęgło redukuję do 5 biegu, ciężarówka wraca na prawy pas a ja odmrażam tempomat i auto przyspiesza, w okolicach 120km/h wciskam sprzęgło, wrzucam 6 bieg, puszczam sprzęgło a auto nadal przyspiesza.
(wcześniej z 90km/h wracałem do 130km/h bez redukcji, ale gdy TO odkryłem, to nie męczę już silnika i skrzyni)

W poprzednich Loganach sprzęgło definitywnie wyłączało CC, a teraz nie (kontrolka nie gaśnie)
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-12-02, 08:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-12-02, 15:00   

Cześć,
Tempomat działa. Sprzęgło i hamulec rozłączają prędkość tylko nie znika zadana prędkość z wyświetlacza. To może być związane z tym: "(Informacja multiplexowa czujnika sprzęgła - deactivated ) , więc nie ma możliwości uruchomienia na CC". Rozebrałem czujnik sprzęgła, podgiąłem blaszki - zamówiłem oczywiście nowy. U mnie jest taki z 4 stykami - kosztuje 220 PLN. Mimo tej informacji - tempomat działa. Błąd w pyren udało się skasować i jest czysto.

IMG_7222 (1).jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 105,89 KB

IMG_7220 (1).jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 105 KB

_________________
Paweł
 
epopado 


Marka: Dacia
Model: duster ph2
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 17 Paź 2023
Posty: 28
Skąd: Wieliszew
Wysłany: 2023-12-02, 15:36   

piotrek400 napisał/a:
Cytat:
gdy wciśniesz sprzęgło

Muszę protestować trochę zachowanie CC w przypadku ciśnięcia sprzęgła, bo NA PEWNO nie wyłącza ono tempomatu w Loganie III.

Zadaję np 130km/h, dojeżdżam do ciężarówki na lewym pasie uprzednio zamrażając tempomat (by zwolnić), po dojechaniu bliżej naczepy wciskam sprzęgło redukuję do 5 biegu, ciężarówka wraca na prawy pas a ja odmrażam tempomat i auto przyspiesza, w okolicach 120km/h wciskam sprzęgło, wrzucam 6 bieg, puszczam sprzęgło a auto nadal przyspiesza.
(wcześniej z 90km/h wracałem do 130km/h bez redukcji, ale gdy TO odkryłem, to nie męczę już silnika i skrzyni)

W poprzednich Loganach sprzęgło definitywnie wyłączało CC, a teraz nie (kontrolka nie gaśnie)


Sprzęgło w każdym aucie wyłącza zadaną prędkość (nie tempomat) stąd moje problemy - czujnik nie kontaktował.. U mnie też jeszcze jest coś nie tak, bo po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca zadana prędkość jest wyświetlana a powinna być tylko w pamięci. Z tą siecią multiplexową jeszcze powalczę - może będzie tak jak powinno a może w daci trzeba wcisnąć "0" lub całkowicie wyłączyć. To co napisałeś "w okolicach 120km/h wciskam sprzęgło, wrzucam 6 bieg, puszczam sprzęgło a auto nadal przyspiesza. " jest niepokojące. To przycisk "R" powinien przywracać zadaną aktywną prędkość. Ja swój cel osiągnąłem tj. nie musze trzymać nogi na gazie i hamuec i sprzęgło wyącza zadaną prędkość więc jest bezpiecznie.
_________________
Paweł
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-12-02, 16:02   

W LIII nie ma przycisku R. 0 powoduje zamrożenie systemu, strzałka w górę - odmraza zadaną prędkość i auto do niej wyrównuje, strzałka w dół - aktywuje CC ale na prędkości z którą akurat się jeździe, choć potwierdzam uczucie, że zawsze jakby o 1km/h przyspieszy.
Nastawy strzałkami co 1km/h, a gdy przytrzymamy przycisk strzałki, to co 10km/h.
Epopado - Brawo za uruchomienie systemu :-) :idea:
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-12-02, 16:07   

Cytat:
Sprzęgło w każdym aucie wyłącza zadaną prędkość (nie tempomat)

No właśnie nie bardzo w LIII. Ono jakby na czas wciśnięcia zawiesza działanie, ale po jego puszczeniu wznawia. Nic nie muszę klikać na kierownicy. I To jest ta różnica w stosunku do poprzednich generacji w których miałem CC. Tam trzeba było wznowić na kierownicy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-12-02, 16:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne