Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
terkotanie od strony silnika - duster 1.0 tce lpg
Autor Wiadomość
jakub 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0Tce
Rocznik: 2023
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-03-07, 15:17   

Cześć!

Jak wspominałem wyżej - mam Clio V 1.0Tce 2020, na szczęście już po wymianie turbiny ;-) W przyszłym tygodniu odbieram Dustera II Journey+ Eco-G 100 2023 z oferty Up&Go.

Czy ktoś z Was posiada podobny model (silnik, rocznik) i może potwierdzić czy problem z turbo nadal występuje czy został rozwiązany?

Pozdrawiam,
Jakub
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-07, 16:01   

jakub napisał/a:
Cześć!

Jak wspominałem wyżej - mam Clio V 1.0Tce 2020, na szczęście już po wymianie turbiny ;-) W przyszłym tygodniu odbieram Dustera II Journey+ Eco-G 100 2023 z oferty Up&Go.

Czy ktoś z Was posiada podobny model (silnik, rocznik) i może potwierdzić czy problem z turbo nadal występuje czy został rozwiązany?

Pozdrawiam,
Jakub


Myślę że jest pewna niedomówienie.

ASO musi wymienić całą turbinę , bo takie ma wytyczne. Dostawca tego elementu również.
Dlatego jeśli uszkodzeniu ulega jeden z elementów turbosprężarki to oni i tak muszą wymienić całą.

Turbina składa się z wielu elementów.
Jeśli zużywa się nastawnik bądź inny element ruchomy to korpus sprężarki dalej jest całkowicie sprawny.

Nie możemy wtedy mówić że turbina jest wadliwa bo rdzeń jest sprawny i nie posiada luzów, oraz nie przepuszcza oleju.

Dopiero w przypadku gdy uszkodzeniu ulegnie wirnik turbiny i zaczyna brać olej to to jest do wymiany.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-13, 15:21   

Wymiana turbo zatwierdzona, element zamówiony, czekam informację kiedy podstawić samochód :) Mam nadzieję że będzie wersja poprawiona, ale nawet jeśli nie, a soft będzie ograniczał drżenie do początku, to wieżę że jakieś min 150tyś km powinna wytrzymać ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-13, 18:36   

r70 napisał/a:
Wymiana turbo zatwierdzona, element zamówiony...

Gratulacje! Ja szykuję się na czerwiec... Daj znać czy wymienią na poprawioną wersję i czy przywracają poprzednia wersję softu, która płynnie reguluje siłownikiem a nie skokowo. Chodzi mi o poprawę osiągów auta. U mnie po zmianie softu samochód jest strasznie zamulony jak już kiedyś pisałem...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-13, 18:57   

Wszytko co będę widział oczywiście napisze :)
Ja nie przypominam sobie żeby soft "wygluszajacy" jakoś specjalnie zamulił mi samochód, ale może przez to że generalnie jeżdżę płynnie i " gładko" a nie dynamicznie.
Dziś świętuje (po cichu licząc na poprawioną turbinę ;) ), bo samochód jest przy przebiegu prawie 80tys w świetnej kondycji - zawieszeni bez żadnych luzów, zbieżność idealna, amorki mieszczą się w klasie "bardzo dobre" - czyli najwyższej, hamulce zużyte nie więcej niż w połowie... Silniczek pracuje idealnie, nie wymaga dolewek oleju a jego kolor po 15tys km sugeruje że możnaby wydłużyć ten interwał (po 15tys zrobię test oleju przepracowanego - da mi odpowiedź czy zostać przy interwale 15 czy wydłużyć do 20tys).
Nic tylko zakładać nowe, ciche turbo i robić kolejne dziesiątki czy setki tys km ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-13, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-15, 07:55   

Jeżdżę już ponad tydzień na podłożonym oringu.
Drgania poprzeczne zostały zniwelowane, zostały jeszcze na przekładni nastawnika.

Dołożyłem jeszcze długi oring na dociąganie cięgna do nastawnika. Tego jeszcze nie pokaże bo testuję.

Jest prawie całokowicie bez drgań.
Drgania osiowe zostały zniwelowane, zostały jeszcze na przekładni nastawnika.


Korekty ciśnienia doładowania z +11% na -9%, to informacja o tym że zawór się domyka.

Zniknęło falowanie ciśnienia doładowania co odczuwałem jako nie liniowy przyrost mocy.
Więc subiektywnie uważam, że przez to że cięgno nie ma kompensacji drania uszkadza nastawniki.
Sam nastawnik jest tak słabo wykonany że nie jest zabezpieczony przed takim błędem

Na tej stronie wiki piszą że zmiana jest na turbo z hr10ddt .

"The 1.0 TCe 110 engine (code H5D) is not affected by the turbine problems of the 1.0 TCe90 / ECO-G 100 engine (code H4D) - both equipping the Jogger.
The H5D has a turbine with a more cleverly made dump valve - which is "stolen" from the Nissan HR10DDT - the H5D's brother - which no one complains about rattling, or cascading errors or separating the connecting rod from the valve stem... "
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-03-15, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne