Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2024-03-28, 15:54
Wychodzi na to, że silnik 1.3 Tce jako mild hybrid to tak naprawdę trzycylindrowy silnik 1.2. to chyba raczej nowa konstrukcja jeżdżąca już jakiś czas w Renault Austral. Ciekawe
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2024-03-28, 21:11
Dokładnie tak.
Liczba zaworów
12
Procedura homologacji
1
Moc maksymalna kW (KM)
96 (130)
Protokół homologacji
WLTP
Maksymalny moment obrotowy w Nm
230
Rodzaj paliwa
benzyna
Liczba cylindrów
3
Norma emisji spalin
Euro 6
Pojemność skokowa (cm3)
1199
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2024-03-29, 09:19
Dokładnie tak, czyli jest to silnik co najmniej mało popularny - rozważam zmianę samochodu, zależy mi koniecznie na 4x4, a zatem w obecnej konfiguracji tylko ten silnik wchodzi w grę. Chyba jednak wstrzymam się z decyzją do możliwości zobaczenia tego "na żywo"
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-29, 09:32
Silnik jeździ już jakiś czas w renault, w wersji 130KM 48V oraz 200KM e-tech ale w naszym kraju jest raczej mało popularny z racji modelu w którym znalazł do tej pory zastosowanie. Poza tym nie trafił chyba do samochodów flotowych więc nie ma informacji jak zachowuje się po większych przebiegach. Myślę że u nas dopiero duster ma szansę go w miarę spopularyzować.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-29, 09:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2024-03-29, 13:00
A tu co innego. Cytat za francuskie. pl
"Pod maską testowego Dustera znajduje się silnik 1.3 TCe 130 mild hybrid 48V. To trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 nowej generacji współpracujący z silnikiem elektryktrycznym o mocy 16 KM. Akumulator 48V ma pojemność 0,9 kWh a łączna moc napędu wynosi 131 KM. Maksymalny moment obrotowy, rzecz istotna dla 4×4, wynosi 230 Nm."
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-30, 13:34
Ale gdzie Ty widzisz rozbieżność poza błędem w tekście francuskie.pl która twierdzi że silnik o pojemności 1.2 nazywa się 1.3tce, podczas gdy na całym świecie zanywa się 1.2tce advanced mild hybrid 48v ?
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2024-03-30, 16:13
Patrząc na konfigurator, można odnieść wrażenie (przynajmniej ja tak, być może błędnie pomyślałem), że te 130 koni i 230 niutonometrów generuje jednostka spalinowa...
Fakt z 1,3 pomyłka.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1104 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-30, 19:57
No bo tak jest, elektryczny silnik wspomaga spalinowy w dolnym zakresie obrotów, gdzie ten nie rozwija ani 130KM ani 230Nm, więc obecność elektryka nie wpływa na podawane parametry a "jedynie" poprawia pracę spalinowego tam gdzie najbardziej to jest potrzebne :)
Frapuje mnie róznica w Extreme i Journey; pierwszy ma relingi modułowe, drugi nie ma. Podobnie z felgami 17" i 18", a przy tym dokładając pakiety wszystkie! do każdej z wersji extreme wychodzi drożej niż journey. Mam dylemat czy nie postawić tutaj na mniejsze felgi ze względu na koszty późniejszej eksploatacji.
No... Generalnie im mniejsza felga i wyższy profil opony - tym lepiej. Jeżeli chodzi o koszty, oczywiście.
Tak też myślałem, opony te mniejsze są tańsze i łatwiejsze do kupienia, 18 to ciężko później znaleźć. Chętnie bym w journey zmienił opony na 17. ale konfigurator nie daje.
I ciekawostka przykład Full journey z P1 i P3 =97300, a extreme z P2 P3 P4 czyli to samo =100000 .
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2024-04-03, 21:17
r70 napisał/a:
No bo tak jest, elektryczny silnik wspomaga spalinowy w dolnym zakresie obrotów, gdzie ten nie rozwija ani 130KM ani 230Nm, więc obecność elektryka nie wpływa na podawane parametry a "jedynie" poprawia pracę spalinowego tam gdzie najbardziej to jest potrzebne :)
Tak, to by to miało jakiś sens.
Ciekawe jak będzie z faktycznym zużyciem paliwa. Czy to zrekompensuje, w skrócie kolejny stopień skomplikowana samochodu.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2024-04-03, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Extreme ma modułowe relingi, tapicerkę microcloud, system kontroli zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC oraz miedziane akcenty, których nie da się domówić do Journey.
Co nie zmienia faktu, że podział na te wersje jest trochę bez sensu i tylko rozsierdza klienta niepotrzebnie.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2024-04-04, 12:38, w całości zmieniany 1 raz
Extreme ma modułowe relingi, tapicerkę microcloud, system kontroli zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC oraz miedziane akcenty, których nie da się domówić do Journey.
Co nie zmienia faktu, że podział na te wersje jest trochę bez sensu i tylko rozsierdza klienta niepotrzebnie.
Zgadzam się z Tobą, są i zagwozdki opony typu 17 i 18 cali. Jeśli chodzi o hamulce bębnowe to nie mają one związku z zastosowaniem elektrycznego sterowania. Może tarczowe będą dostawiać przy 4x4 lub hybrydzie. Nawet w Renault jest podobnie. Co do wielkości opon, to między 17 i 18 są malutkie różnice bo stosowane są różne średnice profili. A dodatkowo różnica w cenie dla większych jest kolosalnie duża.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum