Przewagą elektryków jest to, że w nich napęd osiąga maksymalną moc już przy bardzo niskich obrotach i ta moc jest utrzymywana na stałym poziomie aż do końca zakresu obrotów. Nie ma też w nich skrzyni biegów (tylko jednobiegowa przekładnia redukcyjna), więc i strat na zmiany biegów podczas przyspieszania. Oczywiście stała moc wraz ze wzrostem obrotów oznacza, że moment obrotowy jest maksymalny już od najniższych obrotów, ale potem (tu powyżej 2500 obr/min) cały czas spada. Tylko że przełożenie jest wciąż to samo wraz ze wzrostem prędkości, więc na kołach ten moment aż tak bardzo nie maleje. To znaczy maleje, ale w spalinowych samochodach też maleje, bo aby dojść do prędkości maksymalnej musimy wrzucać coraz dłuższe (słabsze) przełożenia.
Dlatego tak, na mieście Spring, pomimo niskiej mocy maksymalnej, może sobie radzić naprawdę dobrze.
https://www.automobile-ca...g_electric.html
Ostatecznie jednak braku mocy maksymalnej nie da się obejść i mocny napęd spalinowy, jeśli tylko kierowca umie korzystać ze skrzyni biegów, zwykle wygra.
https://www.youtube.com/watch?v=6YuTpPr3Uv0
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-09-16, 11:22, w całości zmieniany 3 razy
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-11-28, 19:10 Spring - Przejażdżka Traficar
Z własnej ciekawości, skusiłem się dziś na przejażdżkę elektryczną Dacią Spring, po Łodzi.
Skorzystałem z oferty firmy car sharingowej Traficar.
Była to moja pierwsza przejażdżka samochodem elektrycznym w ogóle.
Przejechałem w sumie około 30 kilometrów.
Ogólnie autko bardzo małe wewnątrz o wiele mniejsze od mojej Sandero.
Drzwi sprawiają wrażenie bardzo cienkich. Mam 180 cm i ustawiwszy pod siebie fotel kierowcy, pozostało niewiele miejsca na nogi dla ewentualnego pasażera za mną.
Siedzi się dosyć wysoko, dobre pole widzenia wokoło.
Do 50 km/h przyspiesza bardzo ładnie i spod świateł jest pierwsze - 125 Nm robi robotę.
Później jednak dynamika słabnie no ale to w końcu ledwo ponad 40 KM mocy silnika.
Bagażnik zadziwiająco przestronny. Ogrzewanie bardzo sprawne - w końcu jest na grzałkę.
Audio gra przyzwoicie. Kamera cofania - pikseloza.
Gdy wsiadłem autko miało 54 km zasięgu, gdy skończyłem podróż, 24 km więc zgodnie z prawdą. Podsumowując, do miasta fajny smyk, zwinny i dynamiczny. Na trasę z pewnością nie. No i nie za taką cenę.... 78 tysięcy to drogo.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3809 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-29, 08:59 Re: Spring - Przejażdżka Traficar
Wojciech-EL napisał/a:
Ogólnie autko bardzo małe wewnątrz o wiele mniejsze od mojej Sandero.
Porównanie z Sandero jest totalnie na wyrost. Wnętrze kabiny Springa (a zwłaszcza szerokość tylnej kanapy) jest znacznie mniejsze od Matiza, gdzie przecież legalnie wchodziło 3 osoby. Za to bagażnik jest już całkiem spory.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-29, 09:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-11-29, 15:23 Re: Spring - Przejażdżka Traficar
Dymek napisał/a:
Porównanie z Sandero jest totalnie na wyrost. Wnętrze kabiny Springa (a zwłaszcza szerokość tylnej kanapy) jest znacznie mniejsze od Matiza, gdzie przecież legalnie wchodziło 3 osoby. Za to bagażnik jest już całkiem spory.
Dlatego Spring jest rejestrowany na 4 osoby (na kanapie jest miejsce dla 2 osób).
Nie przymierzyłem się z tyłu z ustawionym pod siebie fotelem kierowcy.
Jak wynajmę autko kolejny raz to sobie muszę to sprawdzić, ale to jak będzie ładna pogoda i w dzień
Wysłany: 2022-11-12, 19:54 Jeździłem 3 dni Dacią Spring....
Dzięki koleżeńskiej przysłudze przez ostatnie 3 dni miałem okazję pojeździć Springiem. Jeździłem sam, we 2 i 4 osoby. Nawet z psami w bagażniku. Fajne toczydełko dla niewymagających. Dzisiaj na działce przy baterii 30% i zasięgu 49km podłączyłem go do zwykłego gniazdka i zacząłem ładowanie. Przez 3 godziny wskoczyło na 60 % i 100km zasięgu. Na pokładzie kima i kamera cofania. Ale SS3 przy niej to już luksusik. Ale jazda jak tramwajem i na buspasach..... bezcenne.
Cennik nowego Springa już dostępny na oficjalnej stronie Dacii. Od 76 900 za Essential do 93 600 za w pełni wyposażonego, kolorowego Extreme. Cena róbi wrażenie, zważywszy że używane 2-3 letnie Spring poprzedniej generacji chodzą na otomoto po 60-70 tys.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2024-04-17, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 41 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-05-03, 10:55
Ceny nówek faktycznie pozytywnie zaskakują ale pakietyzacja wyjątkowo złośliwa - w tańszej wersji brak klimy i nie da się jej zamówić. Ja kupiłem wczoraj używkę z 2021 i zaznajamiamy się...
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 41 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-05-06, 08:37
Dokładnie tak... Dlatego napisałem że to złośliwa pakietyzacja bo nawet klimy nie domowisz jako opcji. A sprzedaj tu potem auto bez klimy...
Ja kupiłem używanego Springa 2,5 rocznego za 44 tys z klimą i ladowaniem CCS do 33 kW (niecałe 15 tys przebiegu). Taką kasę to można jeszcze dać, choć auto oczywiście jest budżetowe i kompromisy widać w wielu miejscach. Ale jeździ się tym całkiem sympatycznie.
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 41 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-09-01, 11:21
Jeżeli w Springu przy dodaniu gazu macie takie puknięcie to naprawiają to wymianą softu. Jest na to akcja serwisowa..Pewno łagodzą sterowanie od strony elektrycznej. U mnie pomogło ale luzy mechaniczne pozostają i zawsze będą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum