Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Płyn chłodzący
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 422 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18047
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-06, 14:39   Płyn chłodzący

https://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=265

Objętość:
- bez klimatyzacji: 4,5 dm³;
- z klimatyzacją: 5,5 dm³.

Wymiana: co 4 lata.

Rodzaj: Glaceol RX (typ D) - G11.


O rodzajach:

https://www.daciaklub.pl/...1846774#1846774

villager napisał/a:
No to od początku:
G-11 zawartość krzemianów 500-680 mg/l,
G-12/G12+ nie zawiera krzemianóww,
G-12++/G-13 - zawartość krzemianów 400-500 mg/l.

Borygo Supreme G-12++
Borygo Ultimate G-13
Borygo Nowy G-11
Borygo Premium G-12/G-12+
Borygo Premium Extended Life G-12+
Borygo EVO G-12

Wszystkie powyższe Boryga są na bazie glikolu etylenowego. Czy jest to "mono" to bez znaczenia: monoetylenowy i etylenowy są synonimami.

Płyny EKO są na glikolu propylenowym i nie należy ich mieszać z etylenowymi.

Borygo i Petrygo różnią się tylko nazwą i ceną - Petrygo jest droższe. Obecna produkcja posiada wyraźne oznaczenia technologii (G-XX(+..) na etykietach. Starsze mogą nie być oznaczane.
Niekiedy podają, że rodzaj płynu należy dobierać do daty produkcji samochodu, jednak data produkcji samochodu nie oznacza, że silnik w nim zastosowany (rodzaj materiałów, uszczelnienia, materiał konstrukcyjny chłodnicy i pompy wodnej, itd.) również pochodzi z tego samego roku. Silniki mogą być produkowane według technologii zastosowanych materiałów wg. kategorii wcześniejszej. Więc na to nie zwracałbym większej uwagi. Najważniejsze jest jakiej klasy płyn został zalany przez producenta i tego bym się trzymał dolewając lub zmieniając na nowy.
Podstawowa zasady są takie:
Nie zmieniać płynów etylenowych na propylenowe (i odwrotnie). Nie zamieniać i nie dolewać płynów różnych technologii: G-11 na G-12 (dodaatkowe oznaczenia ww postaci "plusa" można sobie darować), G-11 na G-13, G-12(+) na G-12++ i G-13.
Z dużą dozą ostrożności podchodzić do płynów uniwersalnych, które wg. deklaracji producenta można jakoby mieszać ze wszystkimi innymi, i Które nadają się do wszystkich samochodów. Może można, może nie można, może do wszystkich, może nie do wszystkich - czort ich wie. Wcześniej podałem przykład mojego Matizka, któremu rzekomo markowy płyn zeżarł wirnik pompy. Kolory mogą mieć znaczenie tylko dla produktów jednego wytwórcy i nie są w żaden sposób kompatybilne z kolorami innych producentów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne