Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-17, 21:12
Generalnie moja teoria która mi się sprawdza w ekonomii i efektywności przejazdu jest taka, że wybieram taka prędkość która pozwala mi praktycznie nie zwalniać o więcej niż 10km/h na dłużej niż kilka -kilkanaście sekund (oczywiście nie hamując -tylko mogą z gazu). Na S8 najczęściej mam 100 czasem 110km/h na S3 110, a czasem nawet licznikowe 124-126km/h ale większe prędkości tylko kiedy mam do pokonania dystans na którym wyższą średnią cokolwiek zmienia. Jeśli z całej trasy (szybkiego ruchu/autostrady) średnia prędkość jest o więcej niż 8-12km/h niższa niż moja " tempomatowa" to znaczy że źle ja dobrałem - chciałem jechać za szybko w stosunku do możliwości.
Równa jazda to oszczędna jazda
Jak to robicie że macie takie małe spalanie? Może jak bym jechał z mniejszą prędkością to by mniej spalił
Niestety taka prawda. Najmniejsze spalanie na 5 biegu 80km/h. Jak podskoczy do 90km/h to już spalanie rośnie o jakieś pół litra, a potem wzrasta lawinowo :) Dlatego w mieście na tempomacie jeżdżę 58km/h, poza miastem 72km/h, a na drogach szybkiego ruchu 80km/h, albo ciut więcej jeśli mnie poganiają tiry :)
Nie jest to proste, bo trzeba cały czas kontrolować co się dzieje z tyłu. Oczywiście takie warunki pozwolą wyśrubować wynik, ale kierowcy wkurzają się czasami. Dlatego czasem trzeba przyspieszyć i jechać około 96km/h, aby tiry nie doganiały.
* Podaje prędkości licznikowe, nie wiem ile faktycznie jadę. Zakłądam, że wolniej według gpsa będzie.
na drogach szybkiego ruchu 80km/h, albo ciut więcej jeśli mnie poganiają tiry :)
Nie jest to proste, bo trzeba cały czas kontrolować co się dzieje z tyłu
Jak już lubisz taki sport, to lepiej siedzieć komuś na ogonie, niż mieliby siedzieć Tobie: znajdź sobie równo i przepisowo jadącą ciężarówkę, ustaw się 50 m za nią, wbij na tempomacie te 90 km/h -- uzysk na tunelu aerodynamicznym skompensuje zwiększone zużycie paliwa.
(Ja tak czasem robię, ale staram się wybrać tych, którzy jadą nieco szybciej
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 315 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-06-19, 19:52
Cytat:
uzysk na tunelu aerodynamicznym skompensuje zwiększone zużycie paliwa
Do pierwszego kamienia na szybie...
Mnie osobiście bardzo męczy jazda tempem innego pojazdu, wymaga ciągłych korekt. Przecież to jest jakiś dramat!
Czasem trafi się ktoś na podobnym ustawieniu tempomatu, więc jest łatwiej.
Osobiście wolę być tym z przodu, a najszczęśliwszy jestem gdy nikogo przede mną nie ma (po wyprzedzałem wszystkich i spokój na kilka minut).
Ale co kierowca, to inne fantazje...
(128km/h na tempomacie daje 123 na nawigacji i pochłania 7,75 l LPG, więc prawie jak za darmo - 19zl/100km, a to uczciwa cena bez męczenia siebie a przede wszystkim innych)
uzysk na tunelu aerodynamicznym skompensuje zwiększone zużycie paliwa
Do pierwszego kamienia na szybie...
Generalnie na polskich drogach nie da się nie jechać za kimś... jak jest transport z żwirowni, to lepiej wiać do przodu, ale poza tym bez przesady, aż tyle kamieni na autostradach czy ekspresówkach nie leży.
("Zajączek" z przodu ma też szereg innych zalet
Jeżdżę jakieś 25.000 km rocznie. Mam prawo jazdy od 1997 roku. W sumie pamiętam trzy sytuacje, kiedy kamyczek w szybę uderzył i z tych trzech tylko raz szyba pękła :) Ciekawe jak u innych?
Haha. Dawno temu jechałem maluchem za ciężarówką chyba to była wywrotka. Dostałem kamieniem w szybę zrobiła się kaszą i nic nie widziałem. Zjechałem na pobocze wywaliłem szybę i tak bez szyby jechałem 40 kilometrów do domu a była jesień
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-20, 15:34
Przez ok. 1.5-2mln km za 3-4 szyby. W tym roku dostałem strzał w dusterze - szyba do wymiany. Najpierw pomyślane że mogłem dobrać ochronę w szyb przy pakiecie ubezpieczeniowym, ale potem policzyłem że przez ostatnie 20lat żadnej szyby szyby nie zmieniałem więc gdybym profilaktycznej ubezpieczał to kosztowo było by przez ten czas znacznej drożej - wymiana kosztowała 990pln ;)
Wcale nie trzeba jechać za ciężarówką żeby kamyczek uszkodził szybę, mi kamień trzasnął z pod samochodu jadącego z naprzeciwka i to na drodze dwujezdniowej, na szczęście było to jeszcze w starym samochodzie a szybę dało się naprawić.
A w temacie spalania to u mnie Sandero 1.0 TCE średnie zużycie lpg z 8k km wychodzi 8,06l/100km (mierzone z dystrybutora), jak dla mnie całkiem zadowalający wynik bo lubię jeździć dynamicznie i dość często przyśpieszam z gazem w podłodze. Na tą chwilę wystarczy mi że spala ~2L mniej LPG niż mój poprzedni samochód a w razie czego mam pole do poprawy zmianą stylu jazdy. A benzyna nie znika praktycznie wcale w poprzednim samochodzie spokojnie pól baku bym już zużył.
Ostatnio zmieniony przez suchy8909 2024-06-20, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
co do uszkodzeń szyb, to w ciągu ostatnich 12 lat (bo tyle czasu posiadam różnego rodzaju Dacie) uszkodzenia szyb zdarzyły mi się 3 razy co około 3-4 lata każde:
1/ kamyczek odpryśnięty z jadącego z naprzeciwka samochodu (powstało tzw bawole oko) - szyba po ok 2 tygodniach pękła. wymieniona w ramach ubezpieczenia ( a dokładnie otrzymałem 900 zł z ubezpieczenia, a szybę wymieniłem za ok. 600 i to nawet na lepsza bo z przyciemnianym paskiem)
2/ uderzenie kamieniem w nocy - (nie wiem skąd i jak) ale też bawole oko powstało ok. 0,5 cm średnicy.
tym razem naprawa w ramach ubezpieczenia - bezgotówkowo. Śladu na szybie nie było
3/ pęknięcie szyby w silne mrozy - jakaś musiała być wada konstrukcyjne - wypłata do ręki ok. 1000 zł i wymieniłem jak poprzednio za ok. 600 zł.
Generalnie płacę ubezpieczenie szyb , bo na rok mnie wychodzi 30 zł więc osobiście uważam, że warto.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-07-03, 07:36
Kolejny raz mój eco-g mnie zaskoczył - na dystansie 573km ruchu lokalnego - miasta do 100tyś + drogi miedzy nimi ze średnią prędkością 39km/h, średnie spalanie z dystrybutora wyszło 5.71/100 LPG (koszt przejechania tego dystansu to 88zł!!) :) Komputer pokazywał 6.1/100. Większość rozruchów porannych wykonywanych było na Pb i ręcznie przełączałem się na LPG kiedy silnik silnik był już cieplejszy.
Trudno mi powiedzieć czy to zasługa nowej turbiny, czy innego oleju (GULF zamiast SHELa) czy jeszcze innych czynników, ale spalanie poniżej 6/100 zaczęło się pojawiać po tych zmianach. Na pierwotnej turbinie i Shell-u chyba nigdy nie miałem spalania poniżej 6/100
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-07-03, 07:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-07-03, 16:32
velomar napisał/a:
No i ile na te rozruchy poszło przez ten dystans benzyny i jakie wyszło średnie jej spalanie? Da się to odczytać?
Na Pb mam średnie spalanie 7.5-8.2/100 Pb . Nie wiem ile poszło na to tankowanie LPG bo Pb i LPG mają oddzielnie liczone kilometry a nie tankuje jednocześnie obu paliw jeśli nie muszę.
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 858 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,66 l/100 km.
Jazda miejska ok. 20 %, jazda pozamiejska ok. 80 %
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,5 l/100 km.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-07-06, 15:01
Jak widać współczesne samochody potrafią mało spalać jeśli są umiejętnie traktowane ;)
To chyba specyfika 3 cylindrowc - przy niewielkim i średnim obciążeni potrafią spalić mniej niż odpowiedniki pojemnościowe R4, przy dużym potrafią spalać więcej.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-07-06, 15:03, w całości zmieniany 1 raz
Jazda pozamiejska. Może być 90 km/h albo 140 km /h więcej będzie różnica w spalaniu
Nie trzeba być Szerlokiem, żeby odgadnąć, że nie było to 140 km/h, a i pewnie rzadko powyżej 100 km/h. Ale niełatwo też podać prędkość z jaką przejechało się dystans 858 km -- nawet średnia prędkość nie musi wiele powiedzieć.
Średnia prędkość z komputera pokładowego to zaledwie 49,6 km/h. Na autostradach czy ekspresówkach 100 km/h jest czasami przekraczana (sporadycznie), ale tylko w trakcie wyprzedzania lub rozpędzania się pasem rozbiegowym, aby te manewry wykonać w miarę sprawnie i bezpiecznie nie uprzykrzając życia innym kierowcom, maksymalna prędkość chwilowo może osiągać wtedy 120-130 km/h. Jednak znaczna większość dystansu tras pozamiejskich jest na drogach krajowych, gdzie często są ograniczenia prędkości jak i sygnalizacje świetlne.
Ogólnie swój styl jazdy mogę określić jako emerycki, ale ze świateł na szczęście jeszcze nie ruszam tempem żółwia.
Samochód z tym silnikiem nadaje się głównie do miasta, a na trasach to nie ma za bardzo z czym poszaleć, zwłaszcza jak w upalne dni trzeba jeszcze z klimy skorzystać, ale kupując ten samochód byłem tego świadomy po oglądnięciu kilku jego testów jak i odbyciu jazd próbnych.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2024-07-11, 12:15, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-07-14, 19:37
Kolejna trasa S i A z prędkościami 136-150km/h - klima Auto, silny wiatr + ok 100km DK i wioski, miejscowości z prędkościami 40-70km/h (ograniczenia). Na pokładzie 3osoby, średnia prędkość powyżej 100km/h z całości - średnie spalanie 8.9/100 LPG (21,5pln/100km)
Spalanie duże, ale jak na samochód i warunki chyba nie jest źle.
Mnie znów naszło pojechać moim pudełeczkiem (Peżo Rifter) na zwiedzanie Górnych Łużyc. W sobotę rano troszkę się spieszyło, więc autostradą A4 i A18 ciąłem z prędkością ok. 115 km/h, co przy średniej przelotowej 100 km/h (!) dało spalanie w okolicach 6,3 litra / setkę.
Później pojeździliśmy Bundes-szosami, miasteczkami, jakieś parkingi, do domu nigdy się aż tak nie spieszę, więc w drodze powrotnej ustawiłem tempomat na 105 km/h -- i z tego dnia spalanie wyszło w okolicach 5,7 litra / setkę. Prawie cały czas włączona klimatyzacja, auto zapakowane po uszy (bo to już w sumie taki mikro-kamper się zrobił).
Pierwsze wakacje od 17 lat za nami :) Wyjazd Dusterem żony (1.0T bez lpg) na Węgry.
Pierwsza trasa 400km przez Tatry Niskie na Słowacji. Zerowanie licznika, natankowana do pełna, 4 osobowa rodzina i bagaże. Spalanie 5,2l/100km, przy normalnej jeździe (nie eko).
Druga trasa podobna, tylko tym razem przez większą część Polski i Tatry Wysokie. Spalanie 5,4l/100km i też jazda normalna, nie eko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum