Nie warto także z tego powodu, że kierowca tak wyposażonego pojazdu może mieć problem w kraju, gdzie wideorejestrator jest niedozwolony (nie wystarczy mieć go wyłączonego -- wypadałoby go nie mieć w ogóle).
To nie jest problemem ponieważ wiele samochodów sprzedawanych nawet w tych krajach takie wideorejestratory ma wbudowane fabrycznie bez możliwości usunięcia/demontażu. Możesz je najwyżej wyłączyć a i to nie zawsze całkowicie.
Nie warto także z tego powodu, że kierowca tak wyposażonego pojazdu może mieć problem w kraju, gdzie wideorejestrator jest niedozwolony (nie wystarczy mieć go wyłączonego -- wypadałoby go nie mieć w ogóle).
To nie jest problemem ponieważ wiele samochodów sprzedawanych nawet w tych krajach takie wideorejestratory ma wbudowane fabrycznie bez możliwości usunięcia/demontażu. Możesz je najwyżej wyłączyć a i to nie zawsze całkowicie.
Jesteś tego pewien? Taka sama lampka rowerowa tylna sprzedawana na rynku PL i DE różni się jednym podstawowym detalem: ta polska ma funkcję migania, ta niemiecka potrafi świecić tylko światłem stałym -- ponieważ na niemiecki rynek nie wolno wprowadzać rzeczy niespełniających warunków (a rowery nie mogą z tyłu migać). Zdaje się, że podobnie jest z rowerem elektrycznymi "z manetką" (tymi, które w DE nazywają się "s-bike", "schnell bike" lub podobnie): na rynku PL manetkę można przeprogramować, rower niemiecki będzie miał ustawiony ten parametr na zicher (a klient będzie pamiętał, że mając rower z napędem nie-wspomagającym musi kupić polisę i założyć tablicę rejestracyjną).
Zdziwiłbym się, gdyby niemiecki kierowca był wystawiany na ryzyko posiadania pojazdu, za który mógłby dostać mandat czy co tam dają za kamerkę.
Witam... czy warto inwestować w wideorejestrator jazdy daciowy orginał ten w lusterku do daci duster 2,może ktoś ma zamontowaną taką kamerkę i prosił bym o podpowiedź jak się sprawuje,jak nagrywa, czy jest wyraźny czytelny obraz ,czy dobrze łączy się z telefonem bo cena jest nie mała warto się zastanowić ,nr tej kamerki jaki wyczytałem w internecie to 8201713925 a producent madein china czy tak pisze na każdej.
Posiadam i nie polecam. Dostęp do wideorejestratora i jego usatweiń odbywa się jedynie poprzez aplikację na smartfona. Oficjalna apka na Androida nie jest już dostępna za pośrednictwem sklepu Play, tylko z nieoficjalnych źródeł. Poza tym trudności w łączeniu wideorejestratora z aplikacją. Jakość obrazu ogólnie - moim zdaniem słaba.
Ostatnio zmieniony przez Cistu 2024-07-08, 06:59, w całości zmieniany 1 raz
No dobrze, to dotyczy jednego rodzaju kamery jednego producenta. Nie wiemy (nie chce mi się sprawdzać) jak postepują inni producenci -- ale skoro ta organizacja zamierzała podjąć jakieś kroki vs. Tesli, to można przypuszczać, że próbowała wymusić coś, co inni producenci stosowali.
(A dla rozluźnienia atmosfery: w Niemczech piwo i wino może pić 14-latek
Witam... czy warto inwestować w wideorejestrator jazdy daciowy orginał ten w lusterku do daci duster 2,może ktoś ma zamontowaną taką kamerkę i prosił bym o podpowiedź jak się sprawuje,jak nagrywa, czy jest wyraźny czytelny obraz ,czy dobrze łączy się z telefonem...
Miałem taki rejestrator (analogiczny, ale dla Sandero2- to samo w innej obudowie). Wszystko zależy czego oczekujesz od urządzenia. W moim wypadku dość szybko zorientowałem się, że potrzebuję rejestratora z trybem parkingowym, no i dodatkowo tylnej kamery a tego to urządzenie nie oferuje, więc wymieniłem na Viofo.
Podsumuję plusy tego wynalazku:
-wbudowany moduł GPS;
-doskonale wygląda i integruje się z wnętrzem samochodu;
-brak własnego ekranu;
-całkiem fajny sposób sygnalizacji stanu urządzenia za pomocą kontrolki LED;
-włącza się i wyłącza całkowicie bezobsługowo (podłączenia pod stałe +12V i +12V po zapłonie);
-miałby całkiem przyzwoity obraz (choć nie najwyższej rozdzielczości), gdyby nie jedna rzecz...
Minusy:
-ta jedna rzecz, to widoczne masakryczne odbicie deski w szybie (tak było w Sandero) a nie ma fabrycznie możliwości instalacji filtra polaryzacyjnego na obiektywie;
-brak jakiegokolwiek trybu parkingowego;
-brak wygodnej możliwości zabezpieczenia nagrania (w przypadku wystąpienia zdarzenia);
-notoryczne zrywanie połączenia z telefonem albo po prostu zawieszanie się apki podczas przeglądania czy ściągania nagrań na telefon, praktycznie uniemożliwia sens korzystania z rejestratora (w sensie - wiesz, że masz ważne nagranie, ale nie jesteś w stanie go szybko zobaczyć i pokazać, bo pierdzieli ci się łączność ze smartfonem), jedyny skuteczny sposób to wyjęcie karty i odczytanie jej innym sposobem na smartfonie czy komputerze.
-u mnie pracujący rejestrator uniemożliwiał całkowicie odbiór radia cyfrowego DAB+, jak się okazało generował jakieś zakłócenia w tym paśmie. Czyli wtopa całkowita
Czyli- świetny pomysł i idea dyskretnego zabudowania rejestratora, ale spierniczona przez wady wykonania i braki funkcyjne. Produkcja oczywiście China, ale źródłowo wyrób firmy Falcon Electronics (USA) dla Renault- firma oferuje niezależne kamerki, ale tutaj raczej im nie poszło...
Za o wiele mniejsze pieniądze masz podwójną, albo i potrójną kamerkę na wypasie, z pełnym trybem parkingowym, filtrem polaryzacyjnym i ewentualnie dodatkowym przyciskiem do zabezpieczania nagrań, lub używającą poleceń głosowych.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-07-08, 09:58, w całości zmieniany 4 razy
Cześć,
dostałem dziś paczkę z adapterem zasilania VIOFO HK4, będę dziś próbował zamontować ją w Joggerze.
Kupiłem 2x bypass (bezpieczniki micro2)
Na tablicy bezpieczników nie ma oznaczenia, który odpowiada za stacyjkę.
Szukałem przykładow, ale w sieci znalazłem tylko dla Dustera/Sandero z inną skrzynką bezpieczników.
W Jogger 2023 mam taki rysunek:
Czy mając multimetr i słabą wiedzę mechaniczno-elektryczną wystarczy, że sprawdzę bezpieczniki, przez które płynie prąd kiedy silnik/komputer pokładowy jest wyłączony, żeby wpiąć się z adapterem zasilania?
Zależy mi na trybie parkingowym.
Ostatnio zmieniony przez operatorpilota 2024-07-17, 07:32, w całości zmieniany 2 razy
Czy mając multimetr i słabą wiedzę mechaniczno-elektryczną wystarczy, że sprawdzę bezpieczniki, przez które płynie prąd kiedy silnik/komputer pokładowy jest wyłączony, żeby wpiąć się z adapterem zasilania?
Odpowiem sam sobie, póki jestem w trakcie. W instrukcji adaptera zasilania jest podane, żeby znaleźć bezpieczniki: + ACC napięcie po zapłonie i + napięcie non-stop, co w teorii poszerzyło moje możliwości - z wcześniejszych postów sądziłem, że musi być bezpiecznik stacyjki.
Znalazłem jeden bezpiecznik z napięciem non-stop, ale z bardzo niskim napięciem (0.02V) - oznaczony GPL na diagramie.
Muszę przerwać operację, bo po przejrzeniu dolnego rzędu bezpieczników nie sięgam już multimetrem do wyższych partii.
Chciałem zdjęć osłonę, ale blokuje mnie panel sterowania LPG. Nie wiem jak bezpiecznie wypiąć dolny fragment, lub dolny wraz z zaznaczonym na zielono panelem LPG, bo ze wszystkim podnosi się również panel nawiewu.
Jak na razie odkręciłem tylko jedną śrubę, T20 na samym dole, pod klapką bezpieczników.
Jakieś rady jak działać dalej?
Ostatnio zmieniony przez operatorpilota 2024-07-17, 19:55, w całości zmieniany 3 razy
Po stacyjce masz zapalniczkę a stały jak się nie nic nie zmieniło podłącz pod przyczepkę i nie kombinuj już.
Dokładnie tak samo mam podłączone u siebie w Jogger 2024 i działa świetnie :) Pytanie czy jest jakiś inny bezpiecznik pod ACC bo ten od zapalniczki chciałbym podpiąć do przedłużacza 12v aby miec gniazdko w badażniku ? Nie chce mieć kamery i tego przedłużacza na tym samym bezpieczniku :|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum