Wcześniejsze wersje 4x4 coś tam miały pod podwoziem, ale wiadomo, że akcesoryjne płyty osłonowe zawsze są godne polecenia (mam taką pod miską, w przednionapędowym, mucha nie siada).
Moje spostrzeżenia tak na szybko, po użytkowaniu trzech poprzednich Dusterów i po zobaczeniu nowego. Bardzo subiektywne, ale może się komuś przydadzą:
6. Wreszcie fajny podłokietnik ze schowkiem
Byłem ostatnio na przeglądzie Sandero i w ASO w Zamościu mogłem obejrzeć z bliska nowego Dustera, usiąść, pomacać, powąchać.
Wnętrze już na zdjęciach mi się nie podobało, a na żywo wygląda jeszcze gorzej. Cyfrowe zegary - a fuj. A ten podłokietnik to jest ergonomiczna porażka, za którą kazałbym projektanta końmi włóczyć i pasy z niego drzeć. Ostry kant wrzynał mi się w sam łokieć podczas manipulowania lewarkiem zmiany biegów. Jest za wysoko i za blisko, a nie da się przesunąć, jedynie podnieść, ale i tak nie będzie stał w tej pozycji, bo przy hamowaniu niechybnie opadnie. Z wierzchu pokryty jakimś łatwo brudzącym się materiałem. To już lepszy podbity cienką gąbką skaj.
Tylna klamka - ohyda i znów kompletny brak ergonomii.
Bagażnik też jakiś taki płytki i nieustawny.
Osłony pod podwoziem naprawdę z jakiejś usztywnionej szmatki czy filcu. Kto to wymyśla?
Obok stał jeszcze bogaty egzemplarz starej wersji (1.3 TCE) i tam w środku poczułem się od razu lepiej, jakby dwie klasy wyższa jakość, ergonomia i stylistyka. Choć wolałem i tak wersję z okrągłymi nawiewami i starą kierownicą.
Jak dla mnie, Dacia idzie w złym kierunku i z pewnością nowego Dustera bym nie kupił.
Nawet wsiadając do swojego Sandero poczułem jakąś ulgę.
P.S.
Nawet te nowe literki z nazwami modeli, wycięte z jakiejś folii samoprzylepnej, to szczyt tandety w porównaniu do eleganckich, plastikowych, ale jednak chromowanych literek.
Tak, wiem, te nowe pewnie parę eurocentów tańsze i kilkanaście gramów lżejsze, bo przecież trzeba pakować kolejne systemy wyręczania kierowcy w myśleniu za kierownicą, czarne skrzynki itp. Ekosadyści - ręce przecz od samochodów!
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-07-17, 07:30, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-07-17, 07:42
Ciekawe... moja siostra wybiera samochód - nowy duster, albo Captur. W salonie gdzie udała się ze swoją przyjaciółką, dokładnie obejrzała oba oba samochody - a właściwie 3 modele, bo dustera obejrzała starego i nowego stwierdziła, że jeśli duster to stary - wprawdzie zewnątrz prezentuje się lepie, ale wnętrze starego zdecydowanie na plus, a jeszcze lepiej wnętrze mojej wersji - czyli z okrągłymi nawiewami. Ostatecznie pewnie będzie captur - do czego zresztą ją namawiałem - różnica klas w wykonaniu wnętrza, a wielkość wystarczająca. Cenowo bardzo podobnie jak nowy duster (nieporozumienie dla mnie)
Uchwyt w drzwiach też moim zdaniem nie jest ergonomiczny, bo za szeroki, kanciasty i za płaski, źle mi leżał w dłoni. Stare były wygodniejsze.
Honor Dacia ratuje wersją Essential, gdzie przynajmniej są normalne, wskazówkowe zegary, brak obrzydliwego tabletu i tego koszmarnego podłokietnika.
https://www.youtube.com/watch?v=5OsRgqTWYLo
No to ja mam teraz zagadkę, której nie mogę rozwiązać. Słyszałem informacje jakoby wersja 4x2 i 4x4 różniła się przodem i tyłem, miała inne skosy i inne wytłoczenia. Czy to prawda? Ja patrzę na fotki i nic takiego nie widzę, ale może ktoś kto widział obie obok siebie może to potwierdzić?
No to ja mam teraz zagadkę, której nie mogę rozwiązać. Słyszałem informacje jakoby wersja 4x2 i 4x4 różniła się przodem i tyłem, miała inne skosy i inne wytłoczenia. Czy to prawda? Ja patrzę na fotki i nic takiego nie widzę, ale może ktoś kto widział obie obok siebie może to potwierdzić?
4x4 ma mieć, jak zawsze, minimalnie wyższy prześwit, co przekłada się na troszkę inne kąty zejścia, natarcia i rampowy. Inne zawieszenie (wielowahaczowe) może -- ale nie musi -- przekładać się na różnicę w niektórych elementach z tyłu, aż do zderzaka (w dotychczasowych modelach to się chyba nie zdarzało).
Od spodu słabo to wygląda, zwłaszcza w wersji 4x4. A już te maty z jakiejś włókniny to kompletne nieporozumienie w takim samochodzie.
https://www.youtube.com/watch?v=t9tTLoM6384
Mogłem zanim napiszę wiadomość sprawdzić stronę wcześniej. Kolega wkleił bardzo ciekawy filmik na ten temat :)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1835 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-08-07, 16:49
Dzisiaj z ciekawości postanowiłem zajechać do salony Dacii i na żywo obejrzeć nowego Dustera III. Z zewnątrz auto ładne ale w środku to już wygląda tragicznie. Oglądałem wersję Journey, z rozpiski wynikało, że to auto wyceniane jest na ponad 108 tyś. zł a na boczkach drzwiowych zero miękkiego materiału jaki był w poprzedniej generacji, wszędzie twardy plastik, pewnie ten sam co w poprzedniej generacji ale tutaj wygląda on znacznie gorzej. Uchwyt na drzwiach również słabo wygląda a po jego złapaniu wyczuwałem ostre krawędzie. Słabo ocenię też podłokietnik, w takim aucie powinien być już on z regulacją a tutaj jej brak. Dużym minusem jest również wsiadanie i wysiadanie z auta. O ile zajęcie pozycji na fotelu kierowcy nie robi problemu to wyjście już tak. Mam 190cm wzrostu, aby wyjść z auta musiałem dobrze schylić głowę ponieważ uderzałem nią w słupek A czego nie doświadczyłem w Dusterze II. Z tyłu natomiast miałem problem aby wejść do auta. Mój wzrost + stopy w rozmiarze 45 powodowały to że musiałem je nienaturalnie wyginać aby zasiąść na tylnej kanapie, z wyjściem nie było już problemów. Co do kolejnych minusów Dustera III to według mojej oceny gorsze jest zabezpieczenie podwozia. W poprzednich generacjach na płytę podłogową naniesiona była jakaś zabezpieczająca powłoka. W trójce w niektórych miejscach również występują ale tam gdzie producent założył szmaciane osłony, już zabezpieczenia podwozia brag, blacha psiknieta jest tylko szarym podkładem i koniec. Do miasta tego rodzaju zabezpieczenie moze i wystarczy, ale jeśli ktoś będzie chciał to auto użytkować w terenie to nie widzę sobie tego bez dodatkowej konserwacji. Ogólnie mam mieszane uczucia co do tego auta. Myślałem, że w środku będzie lepiej się prezentował ale dla mnie wygląda gorzej niż w Joggerze który stał koło oglądanego Dustera. Gdybym miał kupować nowa Dacie wybrał bym właśnie Joggera. Może jak za rok czy dwa Duster 3 się trochę oklepie to zmienię zdanie na temat tego auta, na razie mam takie a nie inne. Na zakończenie dodam, ze byłem z 3 znajomymi i każdy miał identyczna opinię na temat Dustera III jak ja.
Tez to juz nie moja bajka w postacii tego dustera ... ale niestety ekologia ( rygorystyczne normy spalin) i chciwosc producenta doprowadziły do takiej tylko oferty silnikowej.
Miekka hybryda jest koncepcyjnie spoko ale spadajaca stale pojemnosc baterii i jej waga jest dla mnie mało ekonomiczna I ekologiczna.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-07, 18:47
corrado napisał/a:
ale spadajaca stale pojemnosc baterii i jej waga jest dla mnie mało ekonomiczna I ekologiczna.
Ale ten 1.2 tce 48V ma akurat jedną z największych pojemności aku w miękkich hybrydach. o ile pamiętam prawie 0.9 kWh, podczas gdy pełna hybryda 140KM ma "tylko" 1.2kWh. Dopiero e-tech 1.2 200KM ma chyba coś ok 2kWh akumulator.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-08-07, 18:48, w całości zmieniany 2 razy
Przeciez napisałem, ze nie dla mnie właśnie wożenie balastu w formie baterii , która zalicza spadek pojemnoscI z każdym ladowaniem/rozladowaniem, tracac przy tym na wartości pojazdu .
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 354 Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-14, 17:49
Pamiętajmy o tym, że układ działa zgodnie z założeniem? producenta dopóty, dopóki mamy prąd.
Jak to się sprawdza na przykład, podczas długich podjazdów w albańskich, czy rumuńskich górach? Na asfalcie to jeszcze pół biedy pewnie, bo w miarę szybko lecą kilometry, a na drogach gdzie jedziemy ze średnią prędkością 10-15 km/h?
Dla mnie również zbędny balast.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2024-08-14, 17:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-14, 18:52
Na takich długich podjazdach większy problem będzie miała pełna hybryda niż miękką - na podjeździe wykorzystywany będzie moment/noc spalinowej jednostki chyba że jakiś oszołom za wszelką cenę będzie chciał robić podjazd na 1500obrotow na silniku. miękką hybryda ma wspomaganie chyba 16KM a w zasadzie liczy się jej moment którym trochę wspomaga silnik w zakresie obrotów najniższych, gdzie turbo jeszcze nieefektywnie pompuje, albo zanim zacznie to robić (lag turbiny). Akumulator jest relatywnie duży więc biorąc pod uwagę relatywnie mały pobór mocy przez niewielkie wspomaganie, energii zawsze powinno być pod dostatkiem (chyba że kierowca nigdy nie korzysta z hamowania silnikiem - ale taki nie powinien się zapuszczać w góry). Generalni w takim rozwiązaniu elektryka nie przyczynia się do możliwości "podjazdowych". Pewnie dlatego też producent podaje moc i moment takiego samochodu bazując na parametrach samego silnika i nie uwzględnia elektryfikacji. Zupełnie inaczej jest w pełnej hybrydzie - to mocny silnik elektryczny odpowiada za napędzanie samochodu i brak energii w Aku to brak mocy obiecanego momentu u mocy na kołach - dlatego akumulator trakcyjny często napędzany jest przez silnik spalinowy równocześnie z przeniesieniem napędu tego ostatniego na koła. To oczywiście może mieć swoje konsekwencje - bo na długich podjazdach,kiedy skończy się energia w Aku, nie dość że stracimy wspomaganie elektryczne to jeszcze relatywnie słaby silnik wolnossący zostanie poza koniecznością wciągania samochody na górę obciążony doładowanie akumulatora trakcyjnego.
Dlatego uważam że pełna hybryda jest dedykowana dla osób które większość dystansów pokonują w mieście albo na drogach podmiejskich a nie na "trasach" i nie jest wcale czymś "lepszym".
Jeśli ktoś robi więcej kilometrów w trasie, wg mnie najlepszy z obecnie oferowanych rozwiązań to dobrze wykonana 48v miękką hybryda. Racji wielkości akumulatora ta 1.2 48v wydaje się naprawdę sensowną. Podobnie fajnie wygląda nowa jednostka puretech 1.2 136 ze zelektryfikowana skrzynia automatyczna (ale to tylko teoria - praktyka pokaże co się sprawdzi)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-08-14, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Mam trochę przewrotne podejście do zakupu i tego co dostaję za jakąs kwotę bazową w wersji podstawowej i ewentualne dodatkowe opce przy kolejnych poziomach wyposażenia nie są tak oczywiste, branie dodatkowych wersji wyposażenia bo kiedyś przy sprzedaży doostanę za to miliony jest głupie i nie polega na prawdzie. Sprzedawałem auta w wersji podstawowej i nie było problemu z ceną nikt nie zwracał uwagi na Fluence Acces bo miał LPG i to się liczyło oraz stan techniczny.
Miałem ostatnio okazję przetestować 2 wersje nowego Dustera wersję jurney z silnikiem 1,2 130 KM (101 tys zł) i Hybrydę z autoamtem 140 KM. (117 tys zł) Pierwsze wrażenie jest takie że auto prowadzi się świetnie, nie gibie się na boki nawet przt 170/h . Można wrszcie jechać 140 na autostradzie nie krzycząc przy 120, jest cicho przy 100 bardzo cichutko. Zawieszenie jest bardzo komfortowe, intuicyjne i po prostu łądne. No na prawde tym razem sie postarano.
Natomiast są i wady beznadziejne sa wyświetlacze, a zwlaszcza ten na tabicy rozdzilczej jest nieczytelny i nie wiadomo o co chodzi. Aby mieć normalne nalogowe zegary trzeba wybrać wersję esential i po prostu dokupić alufelgi i opony (całotroczne) przy odsprzedży stolowych 16 i opon cena takiej wersji wyjdzie ok 82 tys w wersji LPG. Czy ktoś już testował tę wersję bo ciekawy jestm wrażeń z jazdy.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-24, 19:45
Szkoda że nie można dokupić analogowych wskaźników do wyższych wersji :/
Ale może za 2-3 lata,w wersji 3FL, jak będę kupował, to będzie opcja ? ;)
Co do wersji bazowej to niestety dla mnie brakuje wielu elementów których nie da się dokupić (tak samo było w jak brałem 2fl - np. kanały ogrzewania na tył, lampka nad tylna kanapa były tylko w najbogatszej wersji.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 10 Skąd: Polska
Wysłany: 2024-08-25, 04:15
Cenowo za takich wymiarow suv I nowe wzornictwo to nie jest źle . Odnośnie hałasów to kwestia wyciszenia nawet za male pienoadze - mam spore doswiadczenie w dieslu.
Jakby mieli jakiś silnik wysokoprezny typu 1.6hdi lub 1.6tdi to b.możliwe ze zawitalbym w salonie i bym kupił dacie.
Niestety szukam teraz Seata Ateci / Skody Karoq / Peugota 3008 i juz nie ma w ofercie pojemności ok 1.6L. Sa tylko jeśli już w przypadku VAG : 2.0L I koniecznie tylko z Dsg. Peugeot juz wogole nie ma diesla.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1133 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-26, 08:53
corrado napisał/a:
Przeciez napisałem, ze nie dla mnie właśnie wożenie balastu w formie baterii , która zalicza spadek pojemnoscI z każdym ladowaniem/rozladowaniem, tracac przy tym na wartości pojazdu .
No właśnie ile traci co rok bateria, ile kosztuje nowa, bo kiedyś trzeba by wymienić.
Nie mogę znaleźć faktycznego prześwitu, ktoś to sprawdzał w realu, zamiast łykać liczby z katalogów? I czy wersja Extreme 4x4 jest faktycznie podniesiona o kilka mm?
Zastanawiam się co oznacza zdanie z katalogu Dustera 4x4 Extreme - "Prześwit dostosowany do jazdy po bezdrożach: 217 mm (między osiami) w przypadku wersji 4x4 – jeden z największych w tym segmencie rynku." - Chodzi o napis "między osiami".
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1133 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-30, 13:40
Czy macie funkcje My driving w tablecie. W instrukcjach jest wszystko, ale w rzeczywistości nie wszystko jest w samochodzie. Oczywiście pomijam hybrydy, bo tam jest jeszcze coś innego.
Duster 4x4 Extreme miał przyjechać na przełomie września i października, ale zadzwonili, że już dziś trafił na plac. Szybko pojechałem, oglądnąłem, podpisałem umowę. Jutro zarejestrują, w poniedziałek przygotują i we wtorek będzie można odebrać. Jak się coś opóźni, to najdalej w środę. Ale się jaram :) Najbardziej jestem ciekawy spalania oraz sam zrobię mały test prześwitu, bo w sieci krążą informacje sprzeczne i muszę sam to zbadać. Nagram filmik z krótkiego testu i wstawię na forum.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1184 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-05, 16:16
Gratuluję!
A ile spala średnio wg producenta ? Wg mnie na dotarciu powinie się zmieścić w normie, a po dotarciu zejść 10-15% poniżej danych producenta - chyba że będziesz cały czas jeździł autostrada z prędkością 140km/h - to wiadomo że będzie wyżej że żadna norma nie przewiduje takiej prędkości na autostradzie (polska ma najbezpieczniejsze drogi tej kategorii dlatego mamy tak wysoki limit prędkości ;) )
Nie patrzyłem ile katologowo spalają. Miałem trzy silniki w Dusterach i najmniej palił 1.0TCe (3c), na drugim miejscu 1.6SCe (4c) i najwięcej mi palił 1.2TCe (4c), teraz jestem ciekaw ile spali 1.2TCe(3x) :)
Moja jazda wygląda tak, że 75% to małe miasteczka + wioski, do tego około 10% drogi krajowe, do tego 10% autostrady+dwupasmówki, no i na końcu 5% to duże miasta. Dwa silniki palą mi poniżej 6l, a jeden powyżej 6l. Nie mam gazu, same benzysnki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum