Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-12, 16:44
Ciekawie zapowiada się ta hybryda 1.8
Prawdopodobnie zastosowano główny silnik elektryczny opart na technologii przepływu osiowego. Dzięki temu jest o 30-40% i zużywa 20-30% mnie energii niż obecny co w połączeniu z akumulatorem trakcyjne większy niż do tej pory (1.4kWh vs1.2kWh) powinno zagwarantować większość autonomiczność elektryczna i przyczynić się do większej ekonomi jazdy. Spalinowy też zauważalnie silniejszy, dalej w trybie atkinsona.
Fajnie gdyby okazało się że ma hydraulikę zaworów ;) wtedy nadałby się do LPG ;))
Docelowo ma trafić także do duster 3
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-10-12, 16:45, w całości zmieniany 1 raz
Ja kibicuje, żeby powstał taki największy duster 7 osobowy, 20cm dluzszy od bigstera(ale cały czas ta sama szerokość i płyta podłogowa), tym razem z ekranem dla 2 rzędu i subwooferem, żeby poczuć prestiż i luksus. Albo pójść dalej i daj oświetlenie ambientowe, bo tego jeszcze nie było chyba i tak go wycenić, żeby full kosztował ze 190k albo i 200k. Wtedy to już hybryda z 2.0 i phev z aku na 20km.
Osobiście to wolałbym, żeby był na tyle szeroki by 3 dorosłe osoby mogły wygodnie siedzieć w drugim rzędzie a nie tylko trzy pokurcze lub dwoje dorosłych + podłokietnik.
Teraz Bigster to taki napompowany koleś z małym ptakiem ;). Nawet nie ma wersji 6 os.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-12, 19:14
Stereo napisał/a:
A zbiornik z bagazniku? XD
Jeśli miałbym 670l bagażnik, dzielony 40/20/40 to być może bym się pokusił, zabudowując go razem z np. Subwoofer-em :) ale wcale nie jest powiedziane że nie będzie miejsca na zapas i tam spokojnie by wszedł. 50l jak w dusterze dałoby zasięg pewni 1200km na samym LPG ;)
Ale nie ma co gdybać, sądzę że silnik nie będzie dostosowany do wyższej temp spalania i pewnie bardziej będę zainteresowany eco-g 140km
50l jak w dusterze dałoby zasięg pewni 1200km na samym LPG
50 czyli efektywnie 40l, 1200km czyli 3.3l LPG na 100. Ambitnie.
Ogólnie to była ironia trochę, bo dacia operuje w zakresie klasy B. A tej nie da się wiecznie przedłużać. Z drugiej strony cena za mimo wszystko bardzo kompromisowy wóz. A zamiast iść w komfort to tylko większe kola. Powinni od razu dać 21 cali.
Zaraz się okaże, że to samochody dla fanatyków marki.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-12, 21:26
Stereo napisał/a:
Cytat:
50l jak w dusterze dałoby zasięg pewni 1200km na samym LPG
50 czyli efektywnie 40l, 1200km czyli 3.3l LPG na 100. Ambitnie.
Ogólnie to była ironia trochę, bo dacia operuje w zakresie klasy B. A tej nie da się wiecznie przedłużać. Z drugiej strony cena za mimo wszystko bardzo kompromisowy wóz. A zamiast iść w komfort to tylko większe kola. Powinni od razu dać 21 cali.
Zaraz się okaże, że to samochody dla fanatyków marki.
A Ty masz w dusterze 40l użytecznej ? Bo ja mam prawie 50L LPG, co przekładać się na oczekiwana 4.15/100 - bardzo ambitnie, ale wykonalnie w wielu scenariuszach
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-12, 22:51
Słyszałem że dodatkowe 10KM w silniki 1.2tce 140KM i 1.2eco-G 140 otrzymała dzięki turbinie zapożyczonej z Plugin 300KM (1.2). Silnik eco-g ma na LPG 130KM, a 140 na Pb, ale maksymalnych obciążeniach potrafi się przełączać na Pb żeby zaoferować mac mocy/momentu.
W ciągu roku może się pojawić wersja 1.2 eco-g 4x4 z automatem i mocą ok 170KM !
Stereo, Po co ten sarkazm.
Sam masz Duster-a 1.0 z podtlenkiem, jakieś tam Mini z 300kucyków, coś z dwoma kołami, każdy ma zmartwienia na miarę zasobności portfela.
Ktoś lubi Dacię a inny pomarańcze lub jak mu nogi śmierdzą, jak się nie obrócisz to i tak z tyłu masz w tej samej płaszczyźnie plecy i du...ę...........
Nie nawołuj do bojkotu nie oceniaj negatywnie, tyle opinii co ludzi. Nowego Bigstera nie nazwałbym tak, to raczej Grand Duster skoro podobieństwo z Dusterem jest niemal bliźniacze.
Bardzo mi się spodobał i nie rozumiem tej krytyki... Jeszcze to nie wyjechało na ulicę, a już atak.
Dacia zawsze była produktem skierowanym dla pewnej grupy odbiorców ( co przekuło się na sukces ) i raczej nigdy nie będzie Land Roverem...
Podoba mi się zajebiście: Prześwit do jazdy po małych wertepach ( swoją drogą, to czasami zjazd z promu w Chorwacji jest dużym wyzwaniem, dla niektórych osobówek...), duży bagażnik, który ma kształt pudłościanu i hybryda. Idealne połączenie. Bagażnik, choć nie najmniejszy wykluczał zwykłego Dustera. Ideał oczywiście to nie jest, choćby ten monitor, ale to nie tylko u Dacii.
Jedyne co mnie martwi, to nowy silnik 1,8. Nie chodzi o moc, bo mam w to w d..pie, czy wykręci setkę w 9 sekund, czy w 10. Chodzi o to, że to nowość... Nie chciałbym być królikiem doświadczalnym... Ma ktoś większą wiedzę w tym temacie?
Wczoraj testowałem nowego Kodiaka. Czułem się stłamszony przez ilość tych wajch, guzików na i przy kierownicy... Niby bagażnik gigantyczny, bo 910 litrów, ale taki pisuarowaty...
Podstawa podobna do Bigstera w bogatym, zapowiadanym wyposażeniu: elektryczny fotel, klapa bagażnika zelektryfikowana.. Prześwit jednak mniejszy. Tyle, ze cena 174000 z miękką hybrydę...
Osobiście nowy Kodiak mi się podoba, ale nie poczułem tego czegoś...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-13, 12:28
Silnik ma oznaczenie HR18 - ja wiele na jej temat nie znalazłem poza tym że był projektowany od poczęli pod hebrydę, w przeciwieństwie do HR16 który zasila obecna starsza hybrydę 1.6 140-145km
Ale to nie mogę napisać, że dla mnie ich polityka cenowa jest ciekawym eksperymentem społeczno-socjalnym?
Jest jakiś wymóg ochów i achów?
Napisałem jasno, że bigster 7os byłby spoko, ale w wersji 5os w o tyle wyższej cenie to dla mnie coraz mniej interesująca oferta w segmencie.
Duster był spoko, bo był tani, jogger jest super, jak chcesz mieć 7os samochod i masz w dupie opinie innych, choć idąc do salonu i wsiadając najpierw do joggera, potem do nowego dustera chyba każdy myślał sobie- czemu nie mogą zrobić połączenia designu dustera z 7 osobowością joggera? Potem wiele miesięcy przecieków, by na koniec się okazało że pewnie kiedyś, ale nie teraz.
MartinezTychy, a jakbym miał jeszcze malucha i poloneza to coś by to zmieniało?
Ja po prostu jestem pragmatyczny. Różne oczekiwania wobec różnych samochodów, choć faktycznie smutne jest to, że mniej niż 2 lata temu mój countryman kosztował nie aż tak dużo więcej niż będzie kosztował bigster.
W salonie powiedziano mi, ze 7osobowość Bigstera została sztucznie rozdmuchana przez media... Oni od dawna mają wiedzę, że nie będzie 7 foteli. Przyznał pan też, że mają dziesiątki telefonów, od rozżalonych, potencjalnych nabywców, 7 osobowego Bigstera.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-14, 18:11
Pragmatyzm polega na tym, że wybierasz racjonalnie a nie z marudzisz co nie tak, co za drogo. Jak Ci za drogo to zmień obiekt zainteresowania na taki które dla ciebie jest lepiej wyceniony. To jest pragmatyzm ;)
Na razie nie ma co pragmatyzmie oceniać, bo nikt nie wie jak się będzie bohaterem jeździło, jakie będzie dawał poczucie wygody, komfort, praktyczności.
Jeśli będzie taka jak w dusterze i będzie od 5000euro droższy oferują 140KM mhev 48VLPG zamiast 100KM LPG, lepsze wyposażenie i więcej miejsca i dużo większy bagażnik to będzie dobrze wyceniony., nawet jeśli będzie kosztował tyle ile znacznie mniejsza i mniej komfortowa toyota ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-10-14, 18:20, w całości zmieniany 1 raz
Pragmatyzm polega tutaj na tym, że nie kupuje jako fanboy i nie napalam się się. Oceniam cechy na zimno, a dla mnie, jak i dla myślę wielu innych liczyła się jedna cecha tego nowego modelu. Nie chcę pisać o tym 10 raz :)
Nie ma znaczenia jak będzie jeździł, tym bardziej, że nie sądzę aby specjalnie kogokolwiek miał zaskoczyć.
Brakuje tylko argumentu, że jak mi nie pasuje, to żebym w stodole sobie lepszego złożył ;)
Do mnie nie trafił, jak trafił do Ciebie, to bierz, ciesz się i chwal:)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1262 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-21, 15:21
Ja też nie kupuję jako fanboy - dla mnie z perspektywy 3-7 letniego użytkowania, dacia po prostu daje zdecydowanie najlepszą ofertę cenową na wszystkie modele w kontekście tego co oferuje.
Nie ma żadnego samochodu na rynku, które pobije mojego dustera (który ma dla mnie wystarczającą przestronność, bezawaryjność, wygodę, wyposażenie i jakość wykonania - o prestiż pozycjonowanie społeczne, całkowicie nie dbam bo nie muszę) pod względem TCO w skali na razie 3 a docelowo 5 albo 7 lat. Po prostu nie ma konkurencji.
Sądzę że podobnie może być z bigsterem - tak naprawdę jedyną konkurencją mogą być jakieś modele renault - zobaczymy.
A mi się podoba Bigster. Ma proporcje jak trzeba, Duster jest karłowaty. Mi niepotrzebne ani 7 miejsc, ani 4x4. Za to ważny jest dla mnie automat, hybryda na plus. Super, że jest w końcu panorama. Ładnie wygląda w dwukolorowym nadwoziu. Czekam tylko na cenę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum