Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DCI 40 000km
Autor Wiadomość
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-15, 10:20   

Ja kiedyś używałem Elf'a mineralnego Sporti SRI 15W40 i przestałem, jak pewnej zimy przy ok -18°C przewróciła mi się otwarta butelka [w ok.50% pełna] i nic się z nej wylało bo olej był gęsty jak miód - od tej pory nie stosuję olejów Elf.
Obecnie jeżdżę na Mobil1 5W50 i nie nażekam. Podobno dobry jest też Catrol ale droższy.

Do nowego samochodu, którym jeżdzi się stosunkowo dużo, i co najważniejsze, który nie bierze oleju warto jest stosować olej syntetyczny o stosunkowo dużej gęstości przy wysokich temperaturach [zwłaszcza w dieslu]. Nawet jeżeli olej ten bedzie o 100-150zł droższy to i tak w rozbiciu na miesiące wychodzi 8-12zł przy założeniu, ze wymieniamy co rok.
 
marekp 


Marka: Dacia
Model: Logan 1.5dci
Silnik: 1500cm Diesel
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-17, 08:53   

Przestal klekotac i dzwonic na zimno. Czyli to jednak napinacz hydrauliczny musial byc. On (ten napinacz) ma male otworki. Byc moze sie zatkaly. Teraz sie przplukaly i nie dzwoni. Te napinacze sa starsznie proste. Kulka sperzyna i dziutki w cylinderku. Wiec pewnie cos sie przeplukalo. Moze mieli racje w serwisie ze nie naprawiali. Ale istotnie nie wiem dlaczego nie wlali syntetycznego oleju. Musze zapytac. Powinni zapytac wedlug mnie. Nie pytaja czyli daja to co trzeba. Tak mysle.

Juz mam 42000km. Wady Logan ma. I to duzo. I zalete. Jest tani. Dosc malo pali.

MarekP
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-17, 12:15   

Dziwi mnie jedno, że nie pilnujesz tego co robi ASO i pozwalasz na wlanie półsyntetyku. A to że coś Ci tam dzwoni to Ci przeszkadza i skoro tak ufasz ASO to czemu nie chciałeś im zaufać jeżeli chodzi o dzwonienie. Wybór oleju to ważna rzecz dla nowego silnika i jeżeli wlali Ci półsyntetyk to ja bym ich tam odwiedził i przedyskutował sprawę.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
marekp 


Marka: Dacia
Model: Logan 1.5dci
Silnik: 1500cm Diesel
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-18, 09:52   

Widzisz to jest olej ktory jest zalecany przez Dacia w instr. obslugi. Wiec czemu nie? Tak napisali i nie wlewaja innego niz ten ktory zaleca firma. Czyli to jest wlasciwy olej. Kiedys byla taka moda ze sie do oleju dolewalo jakiegos super silikonu. Mial on powodowac ze silnik wrecz paliwo zacznie produkowac - taka oszczednosc. A badanie dokladne wskazalo ze zatykal tylko filtr oleju i nic wiecej. Wiec moglo sie np. zdarzyc ze ktos kto mial juz bardzo niskie cisnienie oleju bo zuzyte panewki po wlaniu widzial wzrost cisnienia. Czyli dobrze. Ale to nie poprawialo smarowania. Wiem ze sa oleje syntetyczne. Wiec dlaczego wytworania zaleca ten wlasnie olej? A nie inny? Zapytam w ASO czy wlac inny olej i co to da. Na razie nie widze bledu w swoim rozumnienu swiata. Wlewaja wlasciwy olej i jest ok. Dzwonil - to slysze - wiec powiedzialem ze mi to przeszkadza. Uzanli ze moze sobie dzwonic. OK. Mam jeszcze 2 lata gwarancji wiec moze i dobrze. Jak sie rozleci to dadza nowy silnik a nie bede naprawiac stary. A ja zglosilem problem wiec nie mozna zarzucic ze jezdzil pan mimo ze bylo slychac ze jest zle. W gwarancji jest napisane ze watpliwosci trzeba zglaszac. Wiec zrobilem co nalezalo. Fakt ze przestal dzwonic w pewnym momencie. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze sie zatykaly te otworki. A nowy olej je przeplukal i sie poprawilo.

MarekP
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-18, 09:59   

Nie znam się aż tak bardzo , ale nowy silnik to zawsze syntetyk. Przy większych przebiegach wlewa się półsyntetyki, a potem mineralne.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-18, 10:00   

A nie zastanowiło Cię to czym i dlaczego się zatkały? Może to właśnie kwestia oleju.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-18, 10:05   

Jakoś o tym nie pomyślałem - ale nie zdziwiłbym się. Ciekawe kiedy po dotarciu kolega wymieniał olej, po 10 czy po 20 tysiakach? Może się tak zasyfił że się i coś pozatykało - a jeżeli rzeczywiście dzwonienie było spowodowane jakimś przytkaniem to ja bym od razu zlał olej i zalał syntetykiem, szczególnie że syntetyk ma też lepsze właściwości "czyszczące".
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
marekp 


Marka: Dacia
Model: Logan 1.5dci
Silnik: 1500cm Diesel
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-18, 12:11   

Olej sam z siebie nie zatka niczego. Pewnie cos zostalo wyplukane - smiecie po montazu.
Ja na ogol uznaje ze instrukcja obslugi jest miarodajna. Skoro tam pisze ze ma byc taki olej to taki byc powinien.
A to ze serwis nie umial powiedziec dlaczego dzwoni? Coz. Komputer nie wie ze dzwoni. :-) .

MarekP
 
magcn 


Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-19, 13:45   

Black Eryk napisał/a:
Nie znam się aż tak bardzo , ale nowy silnik to zawsze syntetyk.

Generalnie tak. Silnik powienien jeździć na takim oleju, do którego został zaprojektowany. Przejście z olejem "w górę" albo "w dół" wielce prawdopodobnie przyspieszy zużycie silnika. Obecne silniki są przystosowane do zalewania syntetykiem. Ale i to jest uogólnienie, bo jak wiadomo są różne oleje i ... różne silnki. Należy stosować tej klasy (normy), jaką zaleca producent silnika - producent oleju, to sprawa mniej istotna.
Black Eryk napisał/a:
Przy większych przebiegach wlewa się półsyntetyki, a potem mineralne.

Krążą takie teorie, że po 100kkm zmienia się na półsyntetyk, a po 200kkm tylko mineralny. IMHO to nie ma sensu. Wszystko zależy od stanu silnika. Jak wyżej wspomiałem - należy zalewać takim olejem, jaki zaleca producent auta. Schodzi się "w dół", gdy silnik daje oznaki zużycia (np. poważnie bierze olej). Ale to jest odkładanie na poźniej remontu silnika (najczęściej przez kolejnego właściciela) i doraźne leczenie objawów (bardziej eleganckie niż wlewanie różnego rodzaju "moto-doktorów" :lol: ), a nie przyczyny.
Jak kupiłem swojego paska, to miał coś ok. 160kkm i poprzednik zalewał do mineralem (elf sporti). Po pierwszym sezonie zimowym, miałem dość katowania silnika i rozrusznika i zmieniłem na półsyntetyk (też elf, tyle że competition 10W40). Auto ma już 250kkm i nie widzę żadnych powodów, żeby wlewać mineral. Chyba tylko zmienię markę, bo ten elf cosik drogi jest.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-19, 15:46   

Tak czytam, czytam i sie troche dziwie...

Ja musze lac do TDI olej z norma 505.01 do pompowtryskiwaczy i zaden inny olej sie do tego nie nadaje. O oleju mineralnym nie ma mowy, bo po prostu nie istnieje z taka norma. Leje Shell Helix Diesel Plus VA 5W-40. Innych nie probowalem.

Ale moj post zmierza do jednego...
Czy dacia i silnik dCi nie wymaga jakiegos specjalnego (lepszego) oleju? Bo moim zdaniem zalewanie silnika olejem mineralnym przez ASO jest skrajna glupota. Moim zdaniem dlugo taki silnik nie pociagnie, a przedewszystkim turbina, ktora jest olejem smarowana. Mineralny olej jest gestszy i NIE ZMARUJE dostatecznie dobrze turbiny.

Nie wiem jak z gwarancja, ale bardzo duzo producentow nie uznaje gwarancji na turbine, zwalajac wine na uzytkownika (brak chlodzenia po ostrzejszej jezdzie, gwaltowna jazda na zimnym silniku itp.)
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-19, 15:51   

Teraz doczytalem ze chodzilo o olej polsyntetyczny a nie mineralny, ale to i tak moim zdaniem chyba zly wybor jak dla nowego samochodu.
Jak widac ASO wie lepiej :mrgreen: Moze biora za syntetyka, a wlewaja polsyntetyka??
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-19, 21:26   

Marcin napisał/a:
Teraz doczytalem ze chodzilo o olej polsyntetyczny a nie mineralny, ale to i tak moim zdaniem chyba zly wybor jak dla nowego samochodu.
Jak widac ASO wie lepiej :mrgreen: Moze biora za syntetyka, a wlewaja polsyntetyka??


nie wiem ale u mnie zalewają syntetykiem.
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
marekp 


Marka: Dacia
Model: Logan 1.5dci
Silnik: 1500cm Diesel
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-21, 17:39   

10w40 Elf sa co najmniej 2. Competition i Turbo Diesel. Wiec nie calkiem w ASO sa same niedouki.
Ja mam 1.5 dCi i wyglada ze 10w40 Turbo Diesel sie nadaje do tego samochodu.

MarekP
 
magcn 


Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-23, 10:22   

marekp napisał/a:
10w40 Elf sa co najmniej 2. Competition i Turbo Diesel. Wiec nie calkiem w ASO sa same niedouki.
Ja mam 1.5 dCi i wyglada ze 10w40 Turbo Diesel sie nadaje do tego samochodu.

Elf Turbo Diesel to mineralny 15W40: http://www.elf.com.pl/pro...niki/diesel.htm
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-14, 21:56   

U mnie też coś zaczęło stukać a akurat wtedy gdy z ASO przestałem korzystać :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-08-15, 08:08   

Ja do swojego DCi leję olej specjalnie zaprojektowany do silników turbo-diesel. Jest to mianowicie Valvoline DuraBlend Diesel 5W40. De facto w tym przypadku do silników diesla nawet 5W30 jest olejem półsyntetycznym stworzonym na bazie syntetycznej. Ponoć takie oleje są dziś zalecane do nowoczesnych diesli, ten konkretny przewyższa najsurowsze chyba normy Hondy i VW 505.01.

P.S. Zbliża się przegląd 40 000km - ciekawe ile w serwisie kasy zostawię.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne