Po 24kkm padla mi zarowka przednia lewa, i jak juz ktos tu opisywal, troche z tym gimnastyki dla palcow jest (aku, rurki, przewody, itp.). Wbrew oczekwianiom rozmontowalem wszystko ladnie i cacy, ale nie moge zalozyc z powrotem tej sprezynki. Jest tam taki maly wichajster, na ktory ta sprezynka ma zaskoczyc, ale za pioruna nie moge jej dociagnac. W ktora strone to ciagnac? Moze jakos ja scisnac? Jakies sugestie?
No i zapialem te sprezynke. Nie przyjrzalem sie uwaznie calemu mechanizmowi z poczatku i chcialem te sprezynke nalozyc na te blaszke co jest na gorze swiatla. A to wystarczylo zahaczyc _za_ te blaszke.
Teraz jeszcze tylko wyciagnac latarke spod silnika, hehe...
No i zapialem te sprezynke. Nie przyjrzalem sie uwaznie calemu mechanizmowi z poczatku i chcialem te sprezynke nalozyc na te blaszke co jest na gorze swiatla. A to wystarczylo zahaczyc _za_ te blaszke.
Teraz jeszcze tylko wyciagnac latarke spod silnika, hehe...
j.w.
zanim zakapowałem o co chodzi zajęło mi to ca. 30 min przy drugiej żarówce cała operacja do zamknięcia pokrywy silnika trwała już tylko 5 min.
Instrukcja być d o Bania (Luka)
Może durne pytanie
Jak wymienić żarówke.
Mało miejsca, ale jakoś dałem rade, po kilku próbach udało mi sie odpiąć sprężynke
Teraz już palce mie bolą , nie daje rady zapiąć sprężynki z powrotem.
To wyprofilowanie na sprężynie idzie pod czy nad tą wypustką którą namacałem.
Niestety głowy nie idzie włożyć.
Wiem że to kwestia chwili, tylko jak????
Wymiana lewej żarówki H4 zajęła mi wczoraj blisko godzinę. Poczułem się jak sprawny inaczej. Dostęp niemal zerowy, nie ma jak dłoni wcisnąć. jak już wcisnąłem to plastikowa tylna zaślepka wpadła mi do komory silnika . Musiałem wyjąć akumulator, aby ją sięgnąć. Dpiero wtedy miałem jakieś miejsce na manipulowanie. I chyba inaczej się nie da wymienić tej żarówki... Za konstrukcję haczyka utrzymującego żarówkę powiesiłbym rumuńskiego / francuskiego konstruktora za ... (ciach).
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Fakt - te plastikowe kapselki zakładane na gumową osłonę to słabo trzymają
A tak przy okazji najlepsze żarówki jakie dotychczas używałem to NARVA Range Power White (cena 25 zł za 2 sztuki H4, UV free, super biały kolor - nie blue, nie żółty, prawie xenon) - tylko dostępność na rynku w PL słaba
Dzisiaj wymieniałem lewą żarówkę H4 - myślałem, że mnie szlag trafi. Całe ręce mam pozdzierane - dostęp beznadziejny. Czy do wymiany żarówki wyjmowaliście akumulator, czy tak jak ja przez 1,5 godz. zdzieraliście kostki ???
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ciesz się że nie halogenk. Przy tej pogodzie jeśli ktoś nie dysponuje kanałem ... strach myśleć. Prócz tego potrzebny jest jeszcze kluczyk torx nie pamiętam jaki.
Nie wiem jaka pogoda w Lublinie ale do Łodzi wróciła zima, za to dzieci mają frajdę.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-11, 23:42
Ale widzisz stempik halogenek nie jest konieczny do jazdy i wymienić go możesz wtedy jak będziesz miał dostęp do kanału.
A H4 to niestety musisz wymienić w miarę szybko.
W Sandero też nie jest lekki dostęp, ale da się i można to zrobić - są auta w których się nie da.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-12, 12:08
Prawda jest taka, ze w kazdym nowym samochodzie samodzielna (pierwsza) szybka wymiana jest praktycznie niemozliwa Przy drugiej, tzreciej i nastepnej zarowce idzie juz znacznie lepiej Chociaz bywaja i takie modele, ze trzeba zrzucic zderzak by wymienic zarowke
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-12, 15:22 Re: wymiana H4
tomaszgebala napisał/a:
Dzisiaj wymieniałem lewą żarówkę H4 - myślałem, że mnie szlag trafi. Całe ręce mam pozdzierane - dostęp beznadziejny. Czy do wymiany żarówki wyjmowaliście akumulator, czy tak jak ja przez 1,5 godz. zdzieraliście kostki ???
???? Wczoraj także samo wymieniałem lewą żarówę H4. Operacja trwała 1 minutę. Może diesel ma inny rozkład osprzętu? W benzyniaku dostęp jest bardzo dobry.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ja też kilka miesięcy temu miałem przyjemnośc dwa razy wymieniać, w jednym miesiącu lewą stronę. W obu przypadkach, uporałem się bez żadnych kłopotów w kilka minut. Narazie ten ostatni komplet, działa do dziś. Ale trzeba przyznać, że lewa strona jest gorsza od prawej. Ale jak sie człowiek zabierze za to spokojnie, to idzie jak po maśle
fakt, wszyscy wypowiadający się wymieniali, ale w benzyniakach. Może faktycznie w dieselku jest inaczej. Ja mam całe pozdzierane kostki - ręka się nie mieści
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum