Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.4 MPI + turbo
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7425
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-04-26, 04:53   1.4 MPI + turbo

Wydzielone z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3039.


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=50895#50895
czaju napisał/a:
och jaka śliczna moja Drakula - nawet obtrzaskanego przodu nie widać.
PS Na 80% zostanie uturbiona :) Teraz tylko dogadać warsztat, części i... finanse.


Zrób to może i ja się skuszę. ;-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-26, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-26, 08:19   

Ceny na szczęście mnie nie odstraszyły (prawdopodobnie zamknę wydatki w czterocyfrowej kwocie także całkiem miło), zobaczymy czy coś z tego wyjdzie (staram się aby warsztat kupował części, bo mimo, że jest dość renomowany to dostałem informację typu jak pan kupi to chętnie zamontujemy).
Jestem dobrej myśli, postaram się aby jesienią na Muchowcu była uturbiona benzynowa Drakula :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7425
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-04-26, 09:00   

Prztestujemy, przetestujemy :-D ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-26, 09:29   

@czaju: Uturbiona czy ukompresorowana (jak w Elii)? Bo to jednak dość istotna różnica...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-26, 16:16   

w planach jest turbosprężarka IHI, intercooler FMIC, dolot powietrza HKS PF reloaded i pompa paliwa Forced Performance.
Czyli uturbiona. Jako, że Logan 1.6 (słynny na youtubie) jest ukompresorowany, zobaczymy jakie będą wyniki w moim przypadku (jako, że mam LPG zapewne nie będę dążył do dużych ciśnień na turbo (nie konsultowałem jeszcze tego ale pewnie 0.4-0.5)
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-26, 19:23   

No to czekamy na efekty pracy ;-) Jak coś to zrób foto relacje z prac.
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-26, 19:24   

A co przeważyło za wyborem tego - znacznie chyba bardziej skomplikowanego - rozwiązania?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-26, 20:20   

może to że chciałem aby wyglądało porządnie, w tym momencie mam jednak napotkałem na dwa problemy. Różnica między kompresorem a turbiną przede wszystkim jest gdzieś przy kolektorze, bo kompresor napędzamy paskiem, a turbinę spalinami. Whatever istnieje poważne zagrożenie pomysłu (przez co jestem smutny).

Jednym z problemów jest kwestia techniczna, mianowicie doładowanie tego konkretnego silnika podobno nie jest dobrym pomysłem, podobno już przy ciśnieniach rzędu 0.3bara są problemy z korbowodami, a i sama firma tuningowa wydaje się pomału wycofywać z pomysłu, a szkoda.

Zaświtał mi jednak inny pomysł, może by tak swap na 1.6 16v (w marzeniach może nawet 2.0 16v...), ma ktoś może wiedzę jak wygląda kwestia powiadomienia wydziału komunikacji i ubezpieczyciela?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-26, 22:11   

A co jest niby "nieporządnego" w kompresorze???


Nie do końca też jestem pewien czy rozumiem, o co Ci chodzi z tym wpływem ciśnienia na korbowody - bo bezpośredniego nie ma oczywiście żadnego, natomiast pośrednie jest przecież regulowane. Można się więc powstrzymać przez znacznym przekraczaniem mocy maksymalnej... I wcale to nie neguje sensu uturbiania - bo przecież silnik i tak zyska na dynamice.

(Aczkolwiek doskonale rozumiem, że mimo wszystko "trochę" szkoda by było w takim przypadku nie powiększyć stada koników... (; ).


Co do swapa: jeśli w gamie danego modelu nie istnieje odpowiednia wersja z "większym" silnikiem, pod którą można by się spróbować "podpiąć", to obawiam się, że trzeba by chyba przejść normalną procedurę homologacyjną... No ale to moja gdybologia - może ktoś będzie wiedział lepiej. Na pewno najprościej zapytać ów wydział komunikacji, ubezpieczyciela, SKP oraz PIMOT / ITS (;
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-27, 19:21   

Otóż w Sandero mamy 1.6 16v... http://www.youtube.com/watch?v=jNOXBZml6Qc dla przykładu

Jak znajdę czas to chętnie bym poszukał czegoś więcej (gdyby nie to może warto by było nawet pomyśleć nad 2.0 16v z clio sport, tzn odłożyć trochę więcej).
Jeśli chodzi o techniczną stronę - wie ktoś może jak to wygląda? Silniki 1.6 16v można znaleźć na allegro za 4-5tysięcy skrzynia to pewnie kolejne jakieś 2-3k co i tak fajnie wygląda, bo rozwiązanie wydaje się być bezpieczniejsze z punktu widzenia czasu życia samochodu.

Jednak nie wykluczam, że jeśli ktoś uturbi k7j (albo ukompresoruje) i będzie miał zakład w którym zadba się o wał i tłoki oraz nie będzie miał problemów przez 10-15k km to powrócę do myśli. Ale faktycznie w tej cenie można wsadzić 1.6 16v (w tym momencie w dowodzie nie ma nawet numerów silnika, więc kwestia zgłoszenia zmiany pojemności i mocy, chyba...).

EDIT: Jeśli miałoby być to delikatne to ekstremalnie delikatne, bo na forach tuningowych mówi się że już 0.3bara powoduje problemy, ja liczyłem na 0.4-0.5.

Jak na razie muszę jechać do gazownika bo cztery razy na 15k ukochana zgasła mi w trakcie dojeżdżania do świateł, nie muszę chyba ukrywać że jest to nie fajne bo a) nie działa wspomaganie, b) hamulec staje się twardy, c) nie ma reakcji na gaz.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-04-27, 19:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 19:34   

30 dni jest na zgłoszenie takiego myku w wydziale komunikacji. A gdy policja złapie - panie, toż to tydzień temu zamontowane, nie zdążyłem jeszcze zgłosić :-P Co do uturbiania - nie wiem jak się turbinka IHI sprawuje, ale niedawno zagłębiłem się nieco w sposób uturbienia rovera 2.0 i nissana 1.8t- turbo Garret t25 (zależnie od ustawień westgate'a dmucha sobie od 0,5 bara wzwyż), trzeba doprowadzić do niej smarowanie, więc mamy do wywiercenia dziurkę zaraz za pompą oleju, trza doprowadzić chłodzenie, dobrze jest odprężyć silnik (grubsza uszczelka pod głowicą), przeprogramować kompa, mocniejsza pompka paliwa, mocniejsze wtryskiwacze (ale nieraz wyrabiają te standardowe). Do tego intercoolera zamontować i można zaworek blow off jak komuś zależy na dźwięku :-P A co do samego silnika - myślę, że z standardowych daciowych motorów najsensowniej byłoby zaturbić 1.6 8v (16v mi się wydaje za 'delikatne' nie wiem czemu). Może i kolektor pod turbinę by od jakiego innego auta przypasował :-D
Żeby to było naprawdę bardzo ale to bardzo solidnie zrobione to jeszcze kute tłoki, korbowody, ostry wałek... I tak dalej ;-)
Taki Garret daje około 30-40 koni

A najfajniej by tam pracowało 1.8 williams albo 2.0 turbo z powiedzmy r21 :mrgreen:
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-27, 19:42   

1.6 16v rozważam jako alternatywę do uturbiania 1.4 8v. Efekt podobny, cena podobna, a ryzyko prawdopodobnie mniejsze. Czyli montuję, idę z fakturami do wydziału komunikacji, oni wydają mi pozwolenie czasowe i czekam na nowy dowód rejestracyjny - czy tak?
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 19:47   

Tak, z tym że tak jak napisałem - 30 dni jest i sporo aut jest takich co są po swapie i śmigają lata bez zgłaszania faktu w WK.

Mały offtop zrobię - Czaju, to Twoja Drakulka ta granatowa co ją często widzę na Reymonta pod AGHem? Bo gdzieśtam w którymś temacie pisałeś, że na AGH urzędujesz ;-)
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-27, 20:13   

Moja Drakulka jest jasnoniebieska (Blue Mineral, czy jakoś tak).

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł zrobić listę elementów które różnią się w Sandero 1.4 8v i 1.6 16v. Czy to ogranicza się (tylko) do skrzyni biegów, silnika i komputera benzynowego?

Czy ktoś zna warsztat który podjąłby się czegoś takiego? Mam na myśli demontaż 1.4, montaż 1.6, dostrojenie wszystkiego (najlepiej gdyby w rozliczeniu wziął 1.4).

Wszelka pomoc w tej kwestii jest mile widziana (łącznie z wypisaniem co się może nie udać, co nie będzie tak jak być powinno). Powiedzmy, że 2.0 w Dacii to delikatne przegięcie, dlatego skupmy się na 1.6

EDIT: Na parkingu wisły parkuję (zainwestowałem w karnet)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-04-27, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 20:18   

Hmm może i jasnoniebieska, w każdym razie niebieska - raz w dzień chyba się minęliśmy tam na Reymonta :-P

Co do swapa - wiązka elektryczna pewnie będzie inna, ale ponieważ te samochody są cały czas produkowane a Renault nie kombinuje zbytnio - swap powinien być typu plug&play :-D
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-27, 20:57   

Tak, zgadzam się, co do zmiany zawieszenia, układu hamulcowego, ale:
a) zmiana mocy wyniesie ok 30% (20% w stosunku do 1.6 8v...)
b) nie potrzebuję mocy by jeździć szybciej, tylko po to by samochód był bardziej elastyczny. Głównie chodzi o manewr wyprzedzania, kiedy dobrze jest zbudować dość szybko dużą różnicę prędkości

różnice w numerach katalogowych są dobrym pomysłem (aby czegoś nie przeoczyć). A może by podjechać do ASO zapytać czy zrobią coś takiego (żart)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-27, 20:57   

@czaju: Najprościej: umów się z kimś, kto ma 1.6, na podnośnik, i sobie porównaj. Bo owszem, np ja mogę zrobić listę wg numerów referencyjnych części - ale z tego, że dwie półosie napędowe będą miały je różne, wcale nie wynika, że będą się też różniły wymiarami... Dlatego podstawa to wizja lokalna.


Zasadniczo: o ile tylko silnik się zmieści, to swap powinien być ociupinkę prostszy - trzeba go tylko dopasować jako cały klocek, a nie modyfikować jego poszczególne elementy wewnętrzne.


Inna rzecz, że autko to "maszyna naczyń połączonych" - lepsze osiągi to właściwie konieczność zmiany jeszcze np zawieszenia i hamulców...


Na koniec - jeszcze taka linka: http://www.gaprojects.com...upercharger.htm (ale jest wiele innych, bardzo podobnych - i to jest pomysł na właściwie zniwelowanie obaw o wał itp, bo zmniejsza tylko "straty" silnika, które normalnie idą na pracę sprężu, więc nie dodaje mocy, a jedynie zwiększa dynamikę).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-27, 21:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-28, 19:13   

offtopując http://www.youtube.com/watch?v=LQPI_B3k_oQ tak się jeździ w Dąbrowie :)
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-28, 19:31   

250 pkt karnych 500PLN mandatu i tłumaczenie: bo miałem nie aktualne OC i przegląd :mrgreen:
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-28, 20:31   

W tv podawali ze 205 pkt nie 250, pewnie typowo dziennikarska pomyłka w którymś ze zródeł...Kurde rozumiałbym gdyby po alkoholu kolesiowi idbiło i takie jaja robił, ale na trzezwo...przecież za brak oc teraz nawet auta nie zatrzymują na parking policyjny tylko mandacik plus sprawa do UFG (kara w zależności od zcasu pozostawanie ebz OC 125, 250 lub 500 euro) przeliczane wg aktualnego kursu, czyli obecnie max 2tys niecałe
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-28, 20:41   

oj za brak oc się choluje (bmw które rozbiłem na dacii odholowali, mimo że było na parkingu pod supermarketem...)
ale w ogóle przypał na maksa, poobijać samochód bo się nie ma dokumentów...
po co ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny? - po prostu holują, dają mandat i już, przecież to nie zaczęło się (chyba) od stłuczki?!
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-28, 21:08   

Czaju przepisy się niedawno zmieniły i teraz już podobno nie mają obowiązku holować, a Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny to instytucja właściwa w kwestii nałożenia grzywny administracyjnej za brak obowiązkowego OC (znaczenie ma tutaj charakter prawny tego środka karnego - nie ejst on mandatem), UFG upewnia się czy na pewno nie wykupił, czy wykupił ale z jakiegoś powodu nie ma stosownego dokumentu itp itd. Jeśli brak OC to bez surowej grzywny się nie obejdzie. W podobnych przypadkach OC sprawdzają wydziały komunikacji przy odbiorze stałęgo dowodu - musi pokrywać się data wykupienia OC z datą rejestracji, jak jest zwłoka też zawiadamiają UFG
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-05-02, 21:29   

Wracając do tematu - miło by było gdyby ktoś kto ma dostęp do katalogów mógł zrobić dokładną listę różnic (nawet jeśli dwie części różni tylko numer).

Nie chciałbym się po dwóch tygodniach obudzić z wiadomością, że coś jednak nie pasuje, po czym będę danej części szukał pół roku ;p
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne