och jaka śliczna moja Drakula - nawet obtrzaskanego przodu nie widać.
PS Na 80% zostanie uturbiona :) Teraz tylko dogadać warsztat, części i... finanse.
Zrób to może i ja się skuszę.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-26, 21:51, w całości zmieniany 1 raz
Ceny na szczęście mnie nie odstraszyły (prawdopodobnie zamknę wydatki w czterocyfrowej kwocie także całkiem miło), zobaczymy czy coś z tego wyjdzie (staram się aby warsztat kupował części, bo mimo, że jest dość renomowany to dostałem informację typu jak pan kupi to chętnie zamontujemy).
Jestem dobrej myśli, postaram się aby jesienią na Muchowcu była uturbiona benzynowa Drakula :)
w planach jest turbosprężarka IHI, intercooler FMIC, dolot powietrza HKS PF reloaded i pompa paliwa Forced Performance.
Czyli uturbiona. Jako, że Logan 1.6 (słynny na youtubie) jest ukompresorowany, zobaczymy jakie będą wyniki w moim przypadku (jako, że mam LPG zapewne nie będę dążył do dużych ciśnień na turbo (nie konsultowałem jeszcze tego ale pewnie 0.4-0.5)
może to że chciałem aby wyglądało porządnie, w tym momencie mam jednak napotkałem na dwa problemy. Różnica między kompresorem a turbiną przede wszystkim jest gdzieś przy kolektorze, bo kompresor napędzamy paskiem, a turbinę spalinami. Whatever istnieje poważne zagrożenie pomysłu (przez co jestem smutny).
Jednym z problemów jest kwestia techniczna, mianowicie doładowanie tego konkretnego silnika podobno nie jest dobrym pomysłem, podobno już przy ciśnieniach rzędu 0.3bara są problemy z korbowodami, a i sama firma tuningowa wydaje się pomału wycofywać z pomysłu, a szkoda.
Zaświtał mi jednak inny pomysł, może by tak swap na 1.6 16v (w marzeniach może nawet 2.0 16v...), ma ktoś może wiedzę jak wygląda kwestia powiadomienia wydziału komunikacji i ubezpieczyciela?
Nie do końca też jestem pewien czy rozumiem, o co Ci chodzi z tym wpływem ciśnienia na korbowody - bo bezpośredniego nie ma oczywiście żadnego, natomiast pośrednie jest przecież regulowane. Można się więc powstrzymać przez znacznym przekraczaniem mocy maksymalnej... I wcale to nie neguje sensu uturbiania - bo przecież silnik i tak zyska na dynamice.
(Aczkolwiek doskonale rozumiem, że mimo wszystko "trochę" szkoda by było w takim przypadku nie powiększyć stada koników... (; ).
Co do swapa: jeśli w gamie danego modelu nie istnieje odpowiednia wersja z "większym" silnikiem, pod którą można by się spróbować "podpiąć", to obawiam się, że trzeba by chyba przejść normalną procedurę homologacyjną... No ale to moja gdybologia - może ktoś będzie wiedział lepiej. Na pewno najprościej zapytać ów wydział komunikacji, ubezpieczyciela, SKP oraz PIMOT / ITS (;
Jak znajdę czas to chętnie bym poszukał czegoś więcej (gdyby nie to może warto by było nawet pomyśleć nad 2.0 16v z clio sport, tzn odłożyć trochę więcej).
Jeśli chodzi o techniczną stronę - wie ktoś może jak to wygląda? Silniki 1.6 16v można znaleźć na allegro za 4-5tysięcy skrzynia to pewnie kolejne jakieś 2-3k co i tak fajnie wygląda, bo rozwiązanie wydaje się być bezpieczniejsze z punktu widzenia czasu życia samochodu.
Jednak nie wykluczam, że jeśli ktoś uturbi k7j (albo ukompresoruje) i będzie miał zakład w którym zadba się o wał i tłoki oraz nie będzie miał problemów przez 10-15k km to powrócę do myśli. Ale faktycznie w tej cenie można wsadzić 1.6 16v (w tym momencie w dowodzie nie ma nawet numerów silnika, więc kwestia zgłoszenia zmiany pojemności i mocy, chyba...).
EDIT: Jeśli miałoby być to delikatne to ekstremalnie delikatne, bo na forach tuningowych mówi się że już 0.3bara powoduje problemy, ja liczyłem na 0.4-0.5.
Jak na razie muszę jechać do gazownika bo cztery razy na 15k ukochana zgasła mi w trakcie dojeżdżania do świateł, nie muszę chyba ukrywać że jest to nie fajne bo a) nie działa wspomaganie, b) hamulec staje się twardy, c) nie ma reakcji na gaz.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-04-27, 19:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 19:34
30 dni jest na zgłoszenie takiego myku w wydziale komunikacji. A gdy policja złapie - panie, toż to tydzień temu zamontowane, nie zdążyłem jeszcze zgłosić Co do uturbiania - nie wiem jak się turbinka IHI sprawuje, ale niedawno zagłębiłem się nieco w sposób uturbienia rovera 2.0 i nissana 1.8t- turbo Garret t25 (zależnie od ustawień westgate'a dmucha sobie od 0,5 bara wzwyż), trzeba doprowadzić do niej smarowanie, więc mamy do wywiercenia dziurkę zaraz za pompą oleju, trza doprowadzić chłodzenie, dobrze jest odprężyć silnik (grubsza uszczelka pod głowicą), przeprogramować kompa, mocniejsza pompka paliwa, mocniejsze wtryskiwacze (ale nieraz wyrabiają te standardowe). Do tego intercoolera zamontować i można zaworek blow off jak komuś zależy na dźwięku A co do samego silnika - myślę, że z standardowych daciowych motorów najsensowniej byłoby zaturbić 1.6 8v (16v mi się wydaje za 'delikatne' nie wiem czemu). Może i kolektor pod turbinę by od jakiego innego auta przypasował
Żeby to było naprawdę bardzo ale to bardzo solidnie zrobione to jeszcze kute tłoki, korbowody, ostry wałek... I tak dalej
Taki Garret daje około 30-40 koni
A najfajniej by tam pracowało 1.8 williams albo 2.0 turbo z powiedzmy r21
1.6 16v rozważam jako alternatywę do uturbiania 1.4 8v. Efekt podobny, cena podobna, a ryzyko prawdopodobnie mniejsze. Czyli montuję, idę z fakturami do wydziału komunikacji, oni wydają mi pozwolenie czasowe i czekam na nowy dowód rejestracyjny - czy tak?
Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 19:47
Tak, z tym że tak jak napisałem - 30 dni jest i sporo aut jest takich co są po swapie i śmigają lata bez zgłaszania faktu w WK.
Mały offtop zrobię - Czaju, to Twoja Drakulka ta granatowa co ją często widzę na Reymonta pod AGHem? Bo gdzieśtam w którymś temacie pisałeś, że na AGH urzędujesz
Moja Drakulka jest jasnoniebieska (Blue Mineral, czy jakoś tak).
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł zrobić listę elementów które różnią się w Sandero 1.4 8v i 1.6 16v. Czy to ogranicza się (tylko) do skrzyni biegów, silnika i komputera benzynowego?
Czy ktoś zna warsztat który podjąłby się czegoś takiego? Mam na myśli demontaż 1.4, montaż 1.6, dostrojenie wszystkiego (najlepiej gdyby w rozliczeniu wziął 1.4).
Wszelka pomoc w tej kwestii jest mile widziana (łącznie z wypisaniem co się może nie udać, co nie będzie tak jak być powinno). Powiedzmy, że 2.0 w Dacii to delikatne przegięcie, dlatego skupmy się na 1.6
EDIT: Na parkingu wisły parkuję (zainwestowałem w karnet)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-04-27, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 20:18
Hmm może i jasnoniebieska, w każdym razie niebieska - raz w dzień chyba się minęliśmy tam na Reymonta
Co do swapa - wiązka elektryczna pewnie będzie inna, ale ponieważ te samochody są cały czas produkowane a Renault nie kombinuje zbytnio - swap powinien być typu plug&play
Tak, zgadzam się, co do zmiany zawieszenia, układu hamulcowego, ale:
a) zmiana mocy wyniesie ok 30% (20% w stosunku do 1.6 8v...)
b) nie potrzebuję mocy by jeździć szybciej, tylko po to by samochód był bardziej elastyczny. Głównie chodzi o manewr wyprzedzania, kiedy dobrze jest zbudować dość szybko dużą różnicę prędkości
różnice w numerach katalogowych są dobrym pomysłem (aby czegoś nie przeoczyć). A może by podjechać do ASO zapytać czy zrobią coś takiego (żart)
@czaju: Najprościej: umów się z kimś, kto ma 1.6, na podnośnik, i sobie porównaj. Bo owszem, np ja mogę zrobić listę wg numerów referencyjnych części - ale z tego, że dwie półosie napędowe będą miały je różne, wcale nie wynika, że będą się też różniły wymiarami... Dlatego podstawa to wizja lokalna.
Zasadniczo: o ile tylko silnik się zmieści, to swap powinien być ociupinkę prostszy - trzeba go tylko dopasować jako cały klocek, a nie modyfikować jego poszczególne elementy wewnętrzne.
Inna rzecz, że autko to "maszyna naczyń połączonych" - lepsze osiągi to właściwie konieczność zmiany jeszcze np zawieszenia i hamulców...
Na koniec - jeszcze taka linka: http://www.gaprojects.com...upercharger.htm (ale jest wiele innych, bardzo podobnych - i to jest pomysł na właściwie zniwelowanie obaw o wał itp, bo zmniejsza tylko "straty" silnika, które normalnie idą na pracę sprężu, więc nie dodaje mocy, a jedynie zwiększa dynamikę).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-27, 21:01, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-28, 20:31
W tv podawali ze 205 pkt nie 250, pewnie typowo dziennikarska pomyłka w którymś ze zródeł...Kurde rozumiałbym gdyby po alkoholu kolesiowi idbiło i takie jaja robił, ale na trzezwo...przecież za brak oc teraz nawet auta nie zatrzymują na parking policyjny tylko mandacik plus sprawa do UFG (kara w zależności od zcasu pozostawanie ebz OC 125, 250 lub 500 euro) przeliczane wg aktualnego kursu, czyli obecnie max 2tys niecałe
oj za brak oc się choluje (bmw które rozbiłem na dacii odholowali, mimo że było na parkingu pod supermarketem...)
ale w ogóle przypał na maksa, poobijać samochód bo się nie ma dokumentów...
po co ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny? - po prostu holują, dają mandat i już, przecież to nie zaczęło się (chyba) od stłuczki?!
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-28, 21:08
Czaju przepisy się niedawno zmieniły i teraz już podobno nie mają obowiązku holować, a Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny to instytucja właściwa w kwestii nałożenia grzywny administracyjnej za brak obowiązkowego OC (znaczenie ma tutaj charakter prawny tego środka karnego - nie ejst on mandatem), UFG upewnia się czy na pewno nie wykupił, czy wykupił ale z jakiegoś powodu nie ma stosownego dokumentu itp itd. Jeśli brak OC to bez surowej grzywny się nie obejdzie. W podobnych przypadkach OC sprawdzają wydziały komunikacji przy odbiorze stałęgo dowodu - musi pokrywać się data wykupienia OC z datą rejestracji, jak jest zwłoka też zawiadamiają UFG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum