Trzeci rok mam przyjemność serwisować auto u Nawrota - a ostatnio jestem tam dość częstym gościem.
Bez zadnych problemów wymieniono mi zardzewiale ramiona wycieraczek.
Zamontowano mi głośniki na tylnej półce za symboliczne 10zl (koszt przejsciowek).
Wielokrotnie zgłaszałem stuki w zawieszeniu - diagnoza na podnosniku nic nie wykazywała. Zaproponowano mi jazdę z tzw. rzeczoznawcą. Zdiagnozował usterkę i przystąpiono do naprawy. Wymieniono prawą półoś (naprawa gwarancyjna). Stuki nie ustały, kolejne umawianie sie, kolejna jazda i wymiana drążka kierowniczego prawego (również naprawa gwarancyjna) i sukces - cisza Za każdym razem, gdy auto zostawało w serwisie dłuzej niż dobę dostawałem auto wymyte :)
Sporym minusem jest to, że salon i serwis zajduja sie na peryferiach (Długołeka) gdzie dojeżdża jeden autobus (jeden na godzine) i jesli naprawa/przegląd jest przewidziany na ~2h to czeka nas siedzenie w salonie,bo nie ma gdzie sie ruszyć naokoło pola i dwupasmówka: Oleśnica - Wrocław.
Umawiać na wizyty trzeba sie z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-12, 12:25, w całości zmieniany 1 raz
* pracownicy (sprzedawca, serwis) są bardzo uprzejmi, choć kontakt mejlowy czasem trwał trochę długo, no i trzeba było dzwonić;
* można było nawet sporo wytargować przy zakupie samochodu;
* paliwa na start nalewają 5 litrów i sprzedawca na moją prośbę przypilnował, żeby dokładnie tyle było nalane (i rzeczywiście było);
* serwis ma problem z oddzwanianiem - mieli oddzwonić z migającym wyświetlaczem i cisza (być może była jedna próba z ich strony, ale wtedy nie mogłem odebrać) - szkoda mi czasu i pieniędzy, żeby do nich dzwonić, bo ta usterka nie jest uciążliwa - jak będę tam przy okazji to się o to dowiem;
* stuki (http://daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=218) naprawili i rzeczywiście teraz ucichły w 99% przypadków, choć zaraz po naprawie jeszcze się odzywały;
* nie ściągają kasy na wszystkim, jak byłem z tymi stukami to prosiłem, żeby jeszcze coś sprawdzili odnośnie podwozia - nie było problemu, tak samo założenie pokrowców w cenie itp.;
* jak się umawiałem w serwisie to termin był dopiero ok. 2 tygodnie później.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Rozumiem, że umawianie się z dwutygodniowym wyprzedzeniem dotyczy przeglądów i drobnych napraw.
Jeżeli samochód z powodu uszkodzenia nie może być użytkowany, to chyba nie czeka się dwa tygodnie?
Mam pytanie do Wrocławian: czy kupując Logana dostaliście jakiś bon serwisowy na przegląd? Z tego co tu inni klubowicze piszą taki bon się dostaje, a ja nic nie otrzymałem. Czy w związku z tym ceny przeglądy były jakieś inne (bo standard to ponoć 89 zł)?
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ja dostałem bon z dokumentami samochodu, ale kilka razy o nim przypominałem sprzedawcy. Nie wiem czy dałby sam.
Dodano 2008-05-06, 19:54:
Wróciłem właśnie z pierwszego przeglądu okresowego. Umówiłem się dwa tygodnie wcześniej, sam mogłem wybrać termin i godzinę.
Dla zainteresowanych podaję ceny:
Przegląd - 89 zł
Wymiana oleju (na moje życzenie) - 91,50 zł
Olej ELF 10W40 3,5l - 102,48 zł
Filtr oleju - 45,76 zł
Uszczelka - 8,55 zł
Od ceny netto dostałem rabat 10% i za całość zapłaciłem 303,56 zł.
_________________ Ryszard
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-21, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jaki jest filtr, bo na halę nie ma wstępu. Nie zapytałem też o to. Olej jest "z kranu", więc muszę wierzyć, że taki jak napisali. Wstępna wycena prac była na 400 zł, więc i tak ucieszyłem się, że tylko 300. Zresztą teraz mogę zrezygnować z wymiany oleju za rok.
A mam takie pytanie - czy jak chcę zmienić olej, to trzeba wcześniej im zgłaszać czy oni zawsze są na to gotowi? Bo umówiłem się na przegląd i zapomniałem powiedzieć, że chcę wymienic olej.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Jako że jestem z tego pokolenia, które od 5 klasy podstawówki uczyło się już angielskiego, a nie rosyjskiego, nie bardzo potrafię rozszyfrować powyższą cyrlicę, ale domyślam się, że chodzi o to, iż serwis powinien być przygotowany, tak? Dzięki za odpowiedź.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Zgadza się (; - aczkolwiek mogłoby się oczywiście zdarzyć, że np w nawale wcześniej umówionych i czekających klientów jednak odmówią. Zasadniczo jednak nie jest to skomplikowana i pracochłonna operacja, a w końcu "klyjent naś pannnn" (a może raczej "pecunia non olet"? (; - w każdym razie liczy się i tak efekt...).
Byłem w ubiegłym tygodniu na przeglądzie po 15000 km i po roku (akurat się zbiegło), wymieniłem też olej. Koszt ok. 350 zł, olej elf 10W40, bo taki zaleca Renault (5W40 ponoć za rzadki dla tego silnika). Trwało to ok. godziny, jedyne co znaleźli to spalona żarówka świateł mijania, którą wymienili. W związku z tym łączny koszt z tą żarówką wyszedł bodaj 377 zł.
Ostatnio zmieniony przez psur 2008-10-27, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-27, 12:28
psur napisał/a:
Byłem w ubiegłym tygodniu na przeglądzie po 15000 km i po roku (akurat się zbiegło), wymieniłem też olej. Koszt ok. 350 zł, olej elf 10W40, bo taki zaleca Renault (5W50 ponoć za rzadki dla tego silnika). Trwało to ok. godziny, jedyne co znaleźli to spalona żarówka świateł mijania, którą wymienili. W związku z tym łączny koszt z tą żarówką wyszedł bodaj 377 zł.
A czasem nie powinien być olej 5W40 ???
Chyba takim zalewają w fabryce.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-27, 12:45
Kratylos napisał/a:
dla beznyny sa do wybo\ru 5w30 i 10w40 oraz 5w40
No tak, ale jak się już zaleje półsyntetyk 10W40 to nie powinno się już później powracać do syntetyka 5W40.
A jak wcześniej miał 5W40 i nie miał żadnych wycieków to szkoda że już mu zalali silnik półsyntetykiem 10W40.
Moim zdaniem jak nie było powodów to należało wlać 5W40.
u mnie od pierwszego przegladu leje 5w40 zaliczylem juz 3 wymiany i ten olej dobrze sluzy silnikowi praktycznei oleju nei bierze silnik pracuje jak zyleta...
pomimo ze leje to co aso ma w beczce...
Zawsze się zastanawiam - co oni w tych beczkach mają? Ale jakby to był np. jakiś Lotos, to by już były niezłe przegięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum