Wysłany: 2008-01-07, 19:11 Płyn w układzie wspomagania kierownicy
Cześć,
Poziom płynu w układzie wspomagania jest już bliski min.
Co Koleżanka i Koledzy radzą ??? Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO.
W poprzednich wózkach nie mieliśmy wspomagania.
Przegląd mam we lutym (formalnie coś koło połowy) trzeba też będzie zrobić kontrolę stanu technicznego pojazdu (tak wynika z papierów)
Wysłany: 2008-01-07, 20:35 Re: Płyn w układzie wspomagania
piotrres napisał/a:
Cześć,
Poziom płynu w układzie wspomagania jest już bliski min.
Co Koleżanka i Koledzy radzą ??? Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO.
W poprzednich wózkach nie mieliśmy wspomagania.
Przegląd mam we lutym (formalnie coś koło połowy) trzeba też będzie zrobić kontrolę stanu technicznego pojazdu (tak wynika z papierów)
Tez bym podjechał raczej do ASO, niech sprawdzą...
Lepiej sprawdź w ASO bo możesz mieć jakieś minimalne wycieki na pompie od wspomagania i za jakiś czas zacznie bardziej ciec, a wtedy to może skończyć się nawet tym że podczas jazdy nagle nie będziesz mógł odpowiednio wykonać manewru skrętu.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Wysłany: 2009-10-05, 16:32 Płyn układu wspomagania kierownicy.
Jaki płyn leje się do układu wspomagania w Dacii Logan (pierwszy rok sprzedaży w PL)? Szukałem przez google i przez szukajkę forumową ale nic nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony przez barnaba 2009-10-05, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio zmieniony przez barnaba 2009-10-05, 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2011-05-17, 07:51
witam. W MCV, który ma 33 tyś. zauważyłem wyciek płynu wspomagania. Czy te pompy się tak psują czy mi trafił się wadliwy egzemplarz? Dodam, że jestem długoletnim kierowcą więc nie trzymałem za długo kierownicy na max skręconej. Jestem pierwszym właścicielem.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-27, 18:18
Piąty rok użytkowania Logana i moje podejrzenia zostały potwierdzone w warsztacie. Od jesieni zeszłego roku zauważyłem, że coś za szybko ubywa płynu do układu wspomagania. Wcześniej trzymał niezmiennie stały poziom. Teraz przy okazji przeglądu znaleziona została przyczyna: niewielka nieszczelność, przewód przy pompie lekko poci się, wilgotnieje. Jeździć dalej można, tylko trzeba częściej kontrolować ilość płynu w zbiorniku. Jak zacznie cieknąc, pojawią się krople, to pompa układu wspomagania idzie do regeneracji. Koszt około 350-400 zł.
Uwaga! W przypadku większości awarii pompy całość wyciekającego płynu wychlapywana jest na pasek rozrządu.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-27, 18:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-09-28, 16:27
ian napisał/a:
Uwaga! W przypadku większości awarii pompy całość wyciekającego płynu wychlapywana jest na pasek rozrządu
Toż pasek rozrządu jest pod metalową obudową. Chyba masz na myśli wieloklin do osprzętu silnika..? Czy ja się postarzałem i nie pamiętam jak to jest...?
To mi ian namieszał, pompa wspomagania poniżej alternatora, pasek rozrządu przykryty osłoną, płyn do wspomagania to olej Elfmatic G3, jak on opryska pasek rozrządu?
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-30, 15:20
kratylos To ten sam przypadek -nic nie robiłeś przy pompie przez 30.000 tyś km? Mnie też mechanik doradził zostawić pompę w spokoju, tylko stale pamiętać o dolewkach... Podobno to wystarczy...
Cytat:
To mi ian namieszał
Mnie namieszał mechanik Mówił jak nakręcony. Tak jak kiedyś przy odbiorze samochodu sprzedawca, który maniacko powtarzał o konieczności sprawdzania poziomu oleju i jego wskaźniku...
Jak już coś robię przy Loganie, lub silniku, to najprzód zaglądam do książek o eksploatacji i naprawie Renault Clio II. Na zasadzie analogii. Wieloklinowy pasek napędu osprzętu, wieloklinowy pasek napędu alternatora i pasek rozrządu. Wszystkie poprawnie wymieniłem?
Samochód, który do tej pory serwisowałem tylko w ASO miał źle (krzywo) dokręcony filtr oleju. W warsztacie zdejmowali go jakąś obejmą i w trakcie odkręcania pękł. Mam pytanie: czy w ASO mogli źle wkręcić filtr oleju?, czy może w warsztacie w złą stronę kręcili? Wiele lat temu przed garażem spotkałem zasapanego, wściekłego sąsiada z ogromnym młotkiem. Przestraszony, że może chce porozmawiać z małżonką zacząłem się dopytywać, co się stało. Nie umiał odkręcić filtru oleju, ale zamiast odkręcać cały czas go dokręcał .....
Ciekawy paradoks (to komplement): im ktoś ma niższe wykształcenie, tym większą wiedzę np. o mechanice samochodowej, oprogramowaniu, sieci internetowej. Rozumiem, że kobieta, doktor nauk medycznych może nic nie wiedzieć o użytkowanym samochodzie (nie potrafi nawet napompować opony), ale znam mężczyznę, doktora socjologii (chyba już habilitowanego) o równie mizernej wiedzy na ten temat. Po prostu wręcza kluczyki mechanikowi i odbiera samochód po kilku godzinach, lub następnego dnia.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-30, 15:30, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-30, 19:05
ian napisał/a:
Ciekawy paradoks (to komplement): im ktoś ma niższe wykształcenie, tym większą wiedzę np. o mechanice samochodowej, oprogramowaniu, sieci internetowej.
Bzdura.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-09-30, 19:08, w całości zmieniany 4 razy
ELFMATIC G3 SYN jest całkowicie syntetycznym olejem do przekładni automatycznych, układów wspomagania i systemów hydraulicznych.
ELFMATIC G3 SYN spełnia szereg poniższych norm i homologacji:
GENERAL MOTORS: DEXRONR III; RENAULT: DP0, SU0; FORD: MERCONR; MERCEDES BENZ: arkusz 236.5; MAN: 339 F; ALLISON: C4; NISSAN; VOITH: 55.6335.32 (G 607); ZF TE-ML: 14
B i 16L.
2. ELFMATIC G3
>OLEJ DO UKLADÓW WSPOMAGANIA
ELFMATIC G3 jest olejem najnowszej generacji do przekładni automatycznych i układów wspomagania.
ELFMATIC G3 spełnia wymagania następujących norm i specyfikacji:
GENERAL MOTORS: DEXRONR III; FORD: MERCONR; MAN: 339 F; NISSAN;
BMW: 24-3.0; ALLISON: C4; VOITH: 55.6335.32 (G 607); ZF TE-ML: 11 i 14.
Wysłany: 2015-10-01, 20:11 Poziom płynu wspomagania
Witam.
Mam pytanie odnośnie płynu wspomagania a dokładniej dzisiaj chciałem go skontrolować ale jest w takim miejscu, że kompletnie nie widać miarki czy jest na max czy też min.
Zrobiłem zdjęcie
i teraz pytanie czy ta kratka po lewej co jest w zbiorniku powinna być cała pokryta płynem?
może ktoś może zrobić u siebie zdjęcie albo sprawdzić jak to wygląda.
Kolejna sprawa to po lewej stronie (patrząc na silnik) jest jakaś taka rurka gumowa przezroczysta która idzie prawie do samego dołu i jest podłączona do czegoś natomiast wylot rurki jest na górze i nie jest podłączony do niczego - co to może być?
( nie znam się więc pojęcia nie mam jak to dokładniej wytłumaczyć hehe).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-10-07, 19:01, w całości zmieniany 1 raz
Jak możesz to pomacaj ręką cały zbiornik to może wyczujesz jakby dwie wytłoczone poziome kreski to jest min i max. Jak nie widzisz dobrze to zaświeć latarką zbiornik z jednej strony a drugiej strony zobacz ile płynu widzisz pomiędzy kreskami.
Druga sprawa to możesz cyknąć fotkę tej gumowej rurki? MSZ to jest rurka do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów.
A propos, to popraw w awatarze swój pojazd jeśli masz Dacię, a jak nie, to pisz o który model Dacii konkretnie piszesz.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-08, 14:46
Shadown napisał/a:
Mam pytanie odnośnie płynu wspomagania a dokładniej dzisiaj chciałem go skontrolować ale jest w takim miejscu, że kompletnie nie widać miarki czy jest na max czy też min.
Zrobiłem zdjęcie
[...]
i teraz pytanie czy ta kratka po lewej co jest w zbiorniku powinna być cała pokryta płynem?
może ktoś może zrobić u siebie zdjęcie albo sprawdzić jak to wygląda.
Sprawdziłem u siebie, fabrycznie mam zalane do MAX i w tym zbiorniczku wspomagania mam jednolitą ciemną powierzchnię płynu/oleju, w której absolutnie nie widać żadnych platikowych elemencików. Ale wiesz, ja mam DD 2015, u mnie ten zbiorniczek wygląda nieco inaczej, m.in. poziom sprawdza sie z boku (od lewej strony stojąc przodem do silnika), tak więc nie wiadomo, czy można się tym moim widokiem sugerować.
Wysłany: 2017-06-11, 22:29 Płyn do wspomagania kierownicy
Witam
Zauwazylem ze mam ubytek plynu do wpomagania kierownicy. Czy ktoś wie jaki plyn kupic? Nie wiem co bylo poprzednio. No i pytanie - czy można dolac czy trzeba cały spuścic i na nowo zalać bo są różne zdania na ten temat?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-06-12, 12:26
laisar napisał/a:
czy może auto "znaczy teren"...
nie musi, u mnie w astrze też kiedyś sporo ubyło a pod autem sucho - przedostał się do manszety maglownicy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-06-12, 12:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum