Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-11-20, 18:06
Konkurenci Dacii?
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-13, 21:56   

chciałem sobie luknąć Tatę ale w Lublinie nie ma dealera i dupa. a w regionalnej gazecie ogłaszają ze już od 21tys zł :evil:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-13, 22:04   

No to trochę to Loganik zawikle napisął ale ok.
Maciek: tak to prawda, kupisz Tatę już za 21950zł ale poprzednią wersję (ale wyposazenie takie same jak Vista za niecałe 30tys - wszystkie szybki elektryczne, klima, centralny zamek z pilota, i pare rzeczy jeszcze) KUmpel z czystej ciekawości pytał się chyba w jaworznie u dealera to facet mu rzucił propozycję:
-cena 21 950zł już z metalikiem
-do wyboru: zimówki dobrej klasy lub ubezpieczenie na 1 rok gratis
-dywaniki, chlapacze gratis
-kredyt dużo korzystniejszy niż bank gdzie ma od kilku lat konto(pytał na razie w 6 bankach i nigdzie nie dali lepszych warunków)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-14, 08:50   

benny86 napisał/a:
No to trochę to Loganik zawikle napisął ale ok.
loganik napisał/a:
Jaki to konkurent do Dacii, jeśli jej w ogóle nie ma u dealera

benny86, Co w tym jest zawiłego? Lepiej się przyznaj, że najpierw przeczytałeś pobieżnie a potem nie chciałeś się do tego przyznać. :mrgreen:
_________________
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-10-14, 09:56   

laisar napisał/a:
Po trzecie - mimo wszystko mnie osobiście jak najbardziej cieszą wszelkie obniżki, bo w końcu sprowadzają ceny do nieco bardziej realnych poziomów. A pojawiły się właśnie dzięki Dacii (: - i liczę, że skoro ta marka ma podobno jedną z wyższych w branży marż zysku, to jeszcze powalczy cenowo, dla dalszej naszej, klientów, korzyści, pod takim wpływem [:


No w przypadku wlascicieli Dacii, to tak torche smiech przez lzy jest - poniewaz Dacia cen nie obniza, a obnizaja lepsze marki. Co sie przelozy na to, ze Dacie bedziecie sprzedawac za nieduze kwoty.
Jesli nowe auto lepszej marki mozna kupic za takie same pieniadze jak Dacie - to znaczy, ze cos tu jest nie tak z polityka cenowa firmy.
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-14, 10:07   

fi, dokładnie tak jak piszesz. Clio w obecnym rabacie, jeszcze przed wyprzedażą rocznika jest w cenie Sandero. Podobnie EVO/Grande Punto, Fabia, i20. To trochę paradoks. Tak jak pisałem kiedyś, kupowanie Sandero pod koniec roku to raczej słaby pomysł.

Inaczej sprawa ma się z MCV (to raczej nie samochód dla przeciętnego Polaka tylko osób stawiających na przestrzeń ładunkową i 7 miejsc), ze Stepwayem i bezkonkurencyjnym tylko w niskich konfiguracjach cenowych Dusterem.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-10-14, 10:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-14, 10:36   

Pooglądałem sobie te Taty, i musze stwierdzić, że konkurencją dla Daćki one będą za 3-4 lata. Czeka ich jeszcze modernizacja wyglądu i ugruntowanie marki jako producenta samochodów nie dla Hindusów ze slumsów, tylko dla Europejczyków. Tylko że za 3-4 lata Daćka będzie się biła z tatimi markami jak peżociki, skodziki i seaciki.

Chyba. :roll:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Ammianus 2010-10-14, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-10-14, 10:58   

Pytanie tylko, po co Dacia ma się bić teraz na ceny. Nie chce mi się szukać, ale we wrześniu w Polsce sprzedano 96 Sandero. Jeśli tych salonów, czy jak to ładnie brzmi - koncesjonariuszów jest np. 50 to wypada po 2 samochody na salon. Po co mają obniżać ceny, jak i tak Dacia z rabatem 2000zł jest lekko tańsza od podobnej konkurencji, ma tańsze przeglądy, 3 lata gwarancji. Jak widać kupujących jest więcej niż fabryka może wyprodukować.
Co innego, gdyby Dacia chciała w Polsce sprzedawać 500 sztuk Sandero miesięcznie, to wtedy naprawdę musiałaby podjąć rękawice.
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-10-14, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-14, 11:16   

MarkD, Wszystko się zgadza, ale nie tylko Dacia nie wyrabia z produkcją - w Skodzie na Octavie czekasz 2-3 miesiące, na Roomstera nawet 4. To nie tylko przypadłość Dacii. 96 Sandero miesięcznie to żaden wynik?
We wrześniu Skoda sprzedała w Polsce łącznie - 3 341 sztuk - biorąc pod uwagę około 90 dealerów w Polsce wychodzi prawie 40 aut na salon.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-14, 12:33   

fi napisał/a:
Dacia cen nie obniza

Ależ obniża - dokładnie tak samo jak pozostałe marki: w postaci trwających ad mortum usrandum "promocji"...

...Aczkolwiek - nawet jeśli mnie to ciszy - to nie wiem po co, bo:
MarkD napisał/a:
Jak widać kupujących jest więcej niż fabryka może wyprodukować.




fi napisał/a:
lepsze marki

Takie zwierzę nie istnieje - bo lepszość jest zawsze subiektywna.


Cytat:
Dacie bedziecie sprzedawac za nieduze kwoty

Niska cena wyjściowa = niska kwota odsprzedaży, to chyba dość oczywiste.

Natomiast procentowa utrata wartości jest zdaje raczej przeciętna, a nie ponadnormatywna.

A co będzie w przyszłości - będę się martwić, jak nadejdzie... <;

Zasadniczo - jako inwestycja to auto w ogóle jest kiepskim pomysłem... <<<:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-14, 12:46   

marektbg napisał/a:
w Skodzie na Octavie czekasz 2-3 miesiące, na Roomstera nawet 4. To nie tylko przypadłość Dacii

Różnica jest taka, że Skoda pracuje na 60% mocy produkcyjnych, zaspokajając pewnie dobrze ponad 90% popytu, natomiast Dacia pracuje na 110%, jest w trakcie przechodzenia na 150%, a popyt zaspokaja chyba gdzieś najwyżej w 50%.

Czyli teraz faktycznie nie jest dobrze - ale za to perspektywy są niezłe.... (;


(Konkretne liczby z palca (; ale proporcje pewnie bliskie rzeczywistym).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-14, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-14, 12:58   

A ja myślałem że Chevrolet ma długie terminy na najbogatsze wersje (ok 5-6tygodni) Tańsze wersje Aveo teoretycznie do 2 tyg a w praktyce od ręki bo dealerzy mają sporo aut na placu
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-15, 09:12   

Rynku się nie oszuka. Jest duzy popyt, to i ceny pójdą w górę.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-22, 20:45   

http://www.renault.com.ar...angoo2/imagenes

- ktoś tu chyba daćkowe doświadczenia wykorzystał (;

...Ale przydałoby się też w drugą stronę: fotki w sieci są dość marne, jednak na tych w katalogu w PDF-ie widać, że środkowy pas drugiego rzędu jest zamontowany w samej kanapie - i to mimo niemal identycznego kotwiczenia oparcia do ścian nadwozia. Czyli - da się! (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-22, 21:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
bartek 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 51
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-11-09, 17:42   

http://moto.pl/MotoPL/10,...ncia_w_USA.html

W Motodzienniku ranking, 5 najbardziej udanych konstrukcji dla licznej rodziny, a na pierwszym miejscu samochód fabrycznie nowy 7 osobowy z najwygodniejszym na świecie trzecim rzędem foteli... Dacia Logan MCV :-)

Nareszcie dziennikarze publicznie doceniają Daćki :-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku!

www.priam.com.pl
Ostatnio zmieniony przez bartek 2010-11-09, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-11-10, 19:46   

Hyundai i20 jednak poległ, mniej miejsca z tyłu na nogi niż w Fabii. Za to i30 wymiata, sporo miejsca, fajny wygląd, 5 lat gwarancji - tylko cena "trochę" większa niż Sandero ;-) Co ciekawe w salonie mogłem sobie wybrać jazdę testową i30 z silnikiem 1.4, 1.6, dieslem ....
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-10, 20:28   

MarkD wydaje mi się czy też coraz bardziej ciągnie Cię w stroną Sandero?:)
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-11-10, 20:41   

Ciągnie mnie do nowego samochodu za rozsądną cenę ;-) Sandero jest na pierwszym miejscu i nikt z moich znajomych tego nie rozumie ;-) Obawiam się, że po przejażdżce Skodą z silnikiem TSI, może się coś odwrócić.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-10, 22:32   

To prawda, dziś jechałem tylko jako pasażer fabią TSI 105 koni i ten silnik potrafi nieżle ciągnąć, i to przy każdych obrotach... Omega 2,5 V6 to przy nim muł
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-11, 09:23   

benny86 napisał/a:
To prawda, dziś jechałem tylko jako pasażer fabią TSI 105 koni i ten silnik potrafi nieżle ciągnąć, i to przy każdych obrotach... Omega 2,5 V6 to przy nim muł

Hehehe, trochę przesadzasz, chyba tą Omegą jechałeś na wstecznym. Mój kumpel kocha się w Omegach właśnie tych V6 i już ma chyba czwartą - teraz właśnie ta 2.5 V6 - i przy nim Octavia 1.4 TSI 122KM czy Passat 1.8T to taczki:) Wracając z wakacji zamieniliśmy się autami i Omega to Demon - miałem okazję jechać Polo 1,2 TSI i raczej porównania nie ma.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-11, 10:34   

Widocznie kwestia konkretnego egzemplarza, kuzyn kiedyś miał omega B w kombi 2,5 V6 i owszem chodziła lepiej niż przeciętnie, ale bez fajerwerków zbytnio. Porównywanie do uturbionych silników w ogóle jest troche ebz sensu bo inny przebieg momentu i mocy, innego segmentu autka itp. Mondeo 2,5 którym teraz śmiga przy kazdych obrotach lepiej odchodzi, o Focusie RS nawet nie wspominając (na 1 omega zostaje jakieś 2-3 długości za mondeo i dobre 30-35 metrów za focusem rs)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 10:37   

Ogladalem ostatnio w jednym z marketow samochod TATA INDICA VISTA. Mysle ze w cenie ok 30000 pln jest godnym konkurentem dla Sandero. Nowa wersja jest w srodku po prostu na tyle przyjemna, zaprojektowana tak, ze nie odbiega wygladem od samlochodow klasy B w cenie do 35 tys pln.

http://www.auto-swiat.pl/...sie-spodziewasz


http://otomoto.pl/tata-indica-vista-C14926023.html
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-11, 10:51   

benny86 napisał/a:
Porównywanie do uturbionych silników w ogóle jest troche ebz sensu bo inny przebieg momentu i mocy, innego segmentu autka itp

Nie ja zacząłem ;-)

mekintosz napisał/a:
Ogladalem ostatnio w jednym z marketow samochod TATA INDICA VISTA.

Muszę przyznać, że to auto jest po prostu ładne - byłem sceptyczny, ale obejrzałem ostatnio będąc w Rzeszowie i byłem pozytywnie zaskoczony - i co najważniejsze stała demówka do jazdy, nie tak jak w Dacii trzy tygodnie szukania demówki Sandero.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Stig_PL 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-11-11, 11:07   

Hmm... Nie wiem, czy TATA, odnotuje sukces tak jak Dacia 1 milion sprzedanych aut.
_________________

 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-11, 11:25   

Czas pokaże, dopiero wchodzą na Polski rynek a Dacia już parę lat jest obecna. Jak wprowadza na europejski rynek super tani model Nano to chyba chętnych nie zabraknie.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-11, 11:47   

Dokładnie, wprawdzie o cenie 8 tys. zł możemy zapomnieć ("sprytni" dziennikarze przeliczyli równowartość 2 tys euro - cena w Indiach nie uwzględniając dostosowania auta do norm UE - emisja spalin, bezpieczeństwo itp) ale podobno realna jest cena na poziomie 15-17 tys. zł za autko 4 osobowe, z silniczkiem 0,8-1.0 spalajacym ok 4-4,5 litra więc całkiem całkiem... No i nie zapominajmy, ze tamtejsza motoryzacja nie ogranicza się do jednego koncernu Tata - mało nie brakowało a na Żeraniu montowany byłby Chery QQ (chiński odpowiednik Matiza)
Osobiście znam jednego właściciela starej Indici i jest zadowolony autka - przez 1,5 roku jedyne wydatki to paliwo, przegląd i wymiana opon sezonowa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne