No to trochę to Loganik zawikle napisął ale ok.
Maciek: tak to prawda, kupisz Tatę już za 21950zł ale poprzednią wersję (ale wyposazenie takie same jak Vista za niecałe 30tys - wszystkie szybki elektryczne, klima, centralny zamek z pilota, i pare rzeczy jeszcze) KUmpel z czystej ciekawości pytał się chyba w jaworznie u dealera to facet mu rzucił propozycję:
-cena 21 950zł już z metalikiem
-do wyboru: zimówki dobrej klasy lub ubezpieczenie na 1 rok gratis
-dywaniki, chlapacze gratis
-kredyt dużo korzystniejszy niż bank gdzie ma od kilku lat konto(pytał na razie w 6 bankach i nigdzie nie dali lepszych warunków)
Po trzecie - mimo wszystko mnie osobiście jak najbardziej cieszą wszelkie obniżki, bo w końcu sprowadzają ceny do nieco bardziej realnych poziomów. A pojawiły się właśnie dzięki Dacii (: - i liczę, że skoro ta marka ma podobno jedną z wyższych w branży marż zysku, to jeszcze powalczy cenowo, dla dalszej naszej, klientów, korzyści, pod takim wpływem [:
No w przypadku wlascicieli Dacii, to tak torche smiech przez lzy jest - poniewaz Dacia cen nie obniza, a obnizaja lepsze marki. Co sie przelozy na to, ze Dacie bedziecie sprzedawac za nieduze kwoty.
Jesli nowe auto lepszej marki mozna kupic za takie same pieniadze jak Dacie - to znaczy, ze cos tu jest nie tak z polityka cenowa firmy.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-14, 10:07
fi, dokładnie tak jak piszesz. Clio w obecnym rabacie, jeszcze przed wyprzedażą rocznika jest w cenie Sandero. Podobnie EVO/Grande Punto, Fabia, i20. To trochę paradoks. Tak jak pisałem kiedyś, kupowanie Sandero pod koniec roku to raczej słaby pomysł.
Inaczej sprawa ma się z MCV (to raczej nie samochód dla przeciętnego Polaka tylko osób stawiających na przestrzeń ładunkową i 7 miejsc), ze Stepwayem i bezkonkurencyjnym tylko w niskich konfiguracjach cenowych Dusterem.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-10-14, 10:14, w całości zmieniany 2 razy
Pooglądałem sobie te Taty, i musze stwierdzić, że konkurencją dla Daćki one będą za 3-4 lata. Czeka ich jeszcze modernizacja wyglądu i ugruntowanie marki jako producenta samochodów nie dla Hindusów ze slumsów, tylko dla Europejczyków. Tylko że za 3-4 lata Daćka będzie się biła z tatimi markami jak peżociki, skodziki i seaciki.
Chyba.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Ammianus 2010-10-14, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Pytanie tylko, po co Dacia ma się bić teraz na ceny. Nie chce mi się szukać, ale we wrześniu w Polsce sprzedano 96 Sandero. Jeśli tych salonów, czy jak to ładnie brzmi - koncesjonariuszów jest np. 50 to wypada po 2 samochody na salon. Po co mają obniżać ceny, jak i tak Dacia z rabatem 2000zł jest lekko tańsza od podobnej konkurencji, ma tańsze przeglądy, 3 lata gwarancji. Jak widać kupujących jest więcej niż fabryka może wyprodukować.
Co innego, gdyby Dacia chciała w Polsce sprzedawać 500 sztuk Sandero miesięcznie, to wtedy naprawdę musiałaby podjąć rękawice.
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-10-14, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-14, 11:16
MarkD, Wszystko się zgadza, ale nie tylko Dacia nie wyrabia z produkcją - w Skodzie na Octavie czekasz 2-3 miesiące, na Roomstera nawet 4. To nie tylko przypadłość Dacii. 96 Sandero miesięcznie to żaden wynik?
We wrześniu Skoda sprzedała w Polsce łącznie - 3 341 sztuk - biorąc pod uwagę około 90 dealerów w Polsce wychodzi prawie 40 aut na salon.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
w Skodzie na Octavie czekasz 2-3 miesiące, na Roomstera nawet 4. To nie tylko przypadłość Dacii
Różnica jest taka, że Skoda pracuje na 60% mocy produkcyjnych, zaspokajając pewnie dobrze ponad 90% popytu, natomiast Dacia pracuje na 110%, jest w trakcie przechodzenia na 150%, a popyt zaspokaja chyba gdzieś najwyżej w 50%.
Czyli teraz faktycznie nie jest dobrze - ale za to perspektywy są niezłe.... (;
(Konkretne liczby z palca (; ale proporcje pewnie bliskie rzeczywistym).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-14, 12:48, w całości zmieniany 1 raz
A ja myślałem że Chevrolet ma długie terminy na najbogatsze wersje (ok 5-6tygodni) Tańsze wersje Aveo teoretycznie do 2 tyg a w praktyce od ręki bo dealerzy mają sporo aut na placu
- ktoś tu chyba daćkowe doświadczenia wykorzystał (;
...Ale przydałoby się też w drugą stronę: fotki w sieci są dość marne, jednak na tych w katalogu w PDF-ie widać, że środkowy pas drugiego rzędu jest zamontowany w samej kanapie - i to mimo niemal identycznego kotwiczenia oparcia do ścian nadwozia. Czyli - da się! (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-22, 21:09, w całości zmieniany 3 razy
W Motodzienniku ranking, 5 najbardziej udanych konstrukcji dla licznej rodziny, a na pierwszym miejscu samochód fabrycznie nowy 7 osobowy z najwygodniejszym na świecie trzecim rzędem foteli... Dacia Logan MCV
Hyundai i20 jednak poległ, mniej miejsca z tyłu na nogi niż w Fabii. Za to i30 wymiata, sporo miejsca, fajny wygląd, 5 lat gwarancji - tylko cena "trochę" większa niż Sandero Co ciekawe w salonie mogłem sobie wybrać jazdę testową i30 z silnikiem 1.4, 1.6, dieslem ....
Ciągnie mnie do nowego samochodu za rozsądną cenę Sandero jest na pierwszym miejscu i nikt z moich znajomych tego nie rozumie Obawiam się, że po przejażdżce Skodą z silnikiem TSI, może się coś odwrócić.
To prawda, dziś jechałem tylko jako pasażer fabią TSI 105 koni i ten silnik potrafi nieżle ciągnąć, i to przy każdych obrotach... Omega 2,5 V6 to przy nim muł
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-11, 09:23
benny86 napisał/a:
To prawda, dziś jechałem tylko jako pasażer fabią TSI 105 koni i ten silnik potrafi nieżle ciągnąć, i to przy każdych obrotach... Omega 2,5 V6 to przy nim muł
Hehehe, trochę przesadzasz, chyba tą Omegą jechałeś na wstecznym. Mój kumpel kocha się w Omegach właśnie tych V6 i już ma chyba czwartą - teraz właśnie ta 2.5 V6 - i przy nim Octavia 1.4 TSI 122KM czy Passat 1.8T to taczki:) Wracając z wakacji zamieniliśmy się autami i Omega to Demon - miałem okazję jechać Polo 1,2 TSI i raczej porównania nie ma.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Widocznie kwestia konkretnego egzemplarza, kuzyn kiedyś miał omega B w kombi 2,5 V6 i owszem chodziła lepiej niż przeciętnie, ale bez fajerwerków zbytnio. Porównywanie do uturbionych silników w ogóle jest troche ebz sensu bo inny przebieg momentu i mocy, innego segmentu autka itp. Mondeo 2,5 którym teraz śmiga przy kazdych obrotach lepiej odchodzi, o Focusie RS nawet nie wspominając (na 1 omega zostaje jakieś 2-3 długości za mondeo i dobre 30-35 metrów za focusem rs)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 10:37
Ogladalem ostatnio w jednym z marketow samochod TATA INDICA VISTA. Mysle ze w cenie ok 30000 pln jest godnym konkurentem dla Sandero. Nowa wersja jest w srodku po prostu na tyle przyjemna, zaprojektowana tak, ze nie odbiega wygladem od samlochodow klasy B w cenie do 35 tys pln.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-11, 10:51
benny86 napisał/a:
Porównywanie do uturbionych silników w ogóle jest troche ebz sensu bo inny przebieg momentu i mocy, innego segmentu autka itp
Nie ja zacząłem
mekintosz napisał/a:
Ogladalem ostatnio w jednym z marketow samochod TATA INDICA VISTA.
Muszę przyznać, że to auto jest po prostu ładne - byłem sceptyczny, ale obejrzałem ostatnio będąc w Rzeszowie i byłem pozytywnie zaskoczony - i co najważniejsze stała demówka do jazdy, nie tak jak w Dacii trzy tygodnie szukania demówki Sandero.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-11, 11:25
Czas pokaże, dopiero wchodzą na Polski rynek a Dacia już parę lat jest obecna. Jak wprowadza na europejski rynek super tani model Nano to chyba chętnych nie zabraknie.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Dokładnie, wprawdzie o cenie 8 tys. zł możemy zapomnieć ("sprytni" dziennikarze przeliczyli równowartość 2 tys euro - cena w Indiach nie uwzględniając dostosowania auta do norm UE - emisja spalin, bezpieczeństwo itp) ale podobno realna jest cena na poziomie 15-17 tys. zł za autko 4 osobowe, z silniczkiem 0,8-1.0 spalajacym ok 4-4,5 litra więc całkiem całkiem... No i nie zapominajmy, ze tamtejsza motoryzacja nie ogranicza się do jednego koncernu Tata - mało nie brakowało a na Żeraniu montowany byłby Chery QQ (chiński odpowiednik Matiza)
Osobiście znam jednego właściciela starej Indici i jest zadowolony autka - przez 1,5 roku jedyne wydatki to paliwo, przegląd i wymiana opon sezonowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum