Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
zamulanie silnika - prawda czy mit?
Autor Wiadomość
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-07-06, 10:17   

Swego czasu w Krakowie w Alejach też były takie tablice z prędkością. Całkowicie nieprzydatne ponieważ tylko ja je stosowałem i zwykle stado baranów wyprzedzało mnie na pełnej prędkości po to by zaraz na kolejnych światłach panicznie hamować.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-07, 13:34   

opos napisał/a:
Swego czasu w Krakowie w Alejach też były takie tablice z prędkością
I nie zawsze stosując się do podanej prędkości trafiało się na zielone.
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-07-07, 17:23   

Ale czasami się udawało, zwłaszcza w niedzielę przy małym ruchu
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-07, 18:18   

benny86 napisał/a:
No ja na krótkie dystanse po mieście jeżdżę rowerem jeśli tylko pogoda na to pozwala, szybciej dojadę niż stojąc w korkach, zdrowiej no i parę złotych zostaje w kieszeni


Takoż i ja czynię, choć jadąc przy pseudoobwodnicy RZ można się nabawić raka (odpukać w twarde plastiki) wdychając spaliny z rozregulowanych ubóstwianych "TeDeIków" :cry:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 23:36   

Pereira napisał/a:
nad głównymi arteriami miejskimi wisiały tablice, na których wyświetlano optymalną prędkość dla płynnego przejechania przez miasto. Ale my nie będziemy się uczyć od tępych... jak im tam? Łotyszy? My jesteśmy Europejczykami pełną gębą...

Wielokrotne pudło <:
opos napisał/a:
Swego czasu w Krakowie w Alejach też były takie tablice z prędkością

oraz np http://www.daciaklub.pl/f...p?p=39508#39508 - i kilka innych doniesień...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-09, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 23:47   

Pereira napisał/a:
No i nie zrozumieliśmy się. Nie chodzi mi o deptanie do spodu spod świateł, ale o jazdę z prędkością 50 km/h na piątym biegu (patrz pierwszy post w temacie).

Nie zrozumieliśmy, bo kręcicie, panie Kopernik, zmieniając zeznania w locie <; - ja odpowiedziałem jedynie na to, co faktycznie napisałeś (oznaczyłem podkreśleniem):

Pereira napisał/a:
zasady ecodrivingu jakoś mi nie pasują. Wiem, że autko spala więcej, ale lubię kiedy silnik "swobodnie oddycha" i radośnie nabiera obrotów.

- a przecież nabiera tylko przy przyspieszaniu, natomiast przy samej jeździe, obojętnie: wolnej czy szybkiej, to się kręci równo...


Cytat:
Zresztą święte zasady ecodrivingu jak dobrze pamiętam

Ja tam nie znam żadnej świętej księgi ecodrivinizmu - może coś polecisz, pośmiejemy się razem (((:

bardziej serio: jak to w życiu - nie wszyscy, którzy się na jakiś temat wypowiadają, na pewno się na nim znają...


Cytat:
Poza tym tytuł tematu brzmi : "zamulanie silnika - prawda czy mit?" a nie "płynna jazda w mieście". No, chyba że źle przeczytałem? :shock:

No a kto zaczął ten OT? d:
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-11, 19:24   

Widzę, że temat sie trochę rozrósł wzdłuz i wszerz.
Od strony technicznej nie należy jezdzic przy zbyt niskiej predkosci obrotowej, tj ponizej ok 1400-1500obr poniewaz korbowody nie maja wtedy optymalnego smarowania, a mieszanka paliwowej wymaga wyzszych napiec do zaplonu, negatywnie wplywajac na cewki i przewody WN

Osobiście jezdze oszczednie bo wiem, ze jadac rowniej robie takie same czasy, 1-1,5l paliwa mniej mi pali. Pasazerka/i moga spokojnie podczas jazdy rano lub w nocy sie zdrzemnac, a nie przezywac rollercoastera
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-18, 14:44   

Szarpanie silnika to moment krytyczny oszczędnego jeżdżenia i granica ryzyka. Jeździłem oszczędnie (tzn. 1500-1800 obr/min., ale spalanie około 6,2-6,3 l), aż usłyszałem, że zbyt niskie obroty, zbyt częste szarpanie silnika to jednak jest spore zagrożenie. Trzeba po prostu znaleźć rozsądny kompromis pomiędzy spalaniem, a eksploatacją silnika. Teraz moje minimum to około 2000-2100 obr/min, spalanie około 6,6-6,7 l.

Jeszcze zdanie z "Motoru" (29/2010):
"Dość łatwo możemy sprawdzić, czy dane obroty są optymalne, czy nie: jeżeli po wciśnięciu gazu samochód jest w stanie jeszcze przyspieszać, to obroty są właściwe. Jeżeli nie - to zredukujmy bieg, aby zmniejszyć obciążenie układu korbowo-tłokowego."

Chyba do rozmowy należy zaprosić użytkowników Skód Fabii z silnikami trzycylindrowymi o mocy 54, lub 64 KM. Z założenia oszczędne palą średnio nawet 7,5-7,7 l, gdyż płynna jazda wymaga stałego używania wysokich obrotów, oraz częstej zmiany biegów.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-07-26, 13:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-18, 15:22   

ian napisał/a:
Szarpanie silnika to moment krytyczny oszczędnego jeżdżenia i granica ryzyka.
I jest to prawda - miałem dwóch kolegów, którzy oszczędnie jeżdżąc swoimi Fiatami 1500 (wrzucali 5-tkę przy b. małej prędkości) - po prostu rozwalili swoje skrzynie biegów. Wiadomo, że nie ta technika co dzisiaj, ale zawsze, żyłowanie silnika na wysokich biegach i małych prędkościach, żadnemu autku nie służy.

Poza tym (chyba to już pisałem) co to za przyjemność z jazdy: patrzeć cały czas ile mi spali - czy nie za dużo. A gdzie te przyspieszenia, gdzie ta radość, gdzie "wiatr we włosach", gdzie "Easy Rider's " .... hymm no gdzie? :-P
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-20, 10:52   

Coś z prehistorii. Wielu z forumowiczów chyba wtedy jeszcze nie było na świecie :-D

1980 rok, lipiec. Wiele firm produkujących samochody proponuje mechaniczne skrzynie biegów 5-przekładniowe w bogatszych wersjach wyposażenia, lub jako opcję. I tutaj cytat z kultowego dla mnie czasopisma "Młody technik", artykuł Renault 18, autor Zdzisław Podbielski, cykl "poznajemy samochody":

"Jakie są korzyści ze stosowania 5 zamiast 4 przełożeń do jazdy w przód?. Bardzo istotne w obecnej chwili-zmniejszone zużycie paliwa. Rozpędzanie samochodu wyposażonego w 4 lub 5 przełożeń jest podobne.Gdy już rozpędzimy pojazd do zamierzonej prędkości i włączymy 5 przełożenie w skrzyni 5-przekładniowej wówczas spadają obroty silnika. Silnik pracuje bardziej ekonomicznie, gdy jest mniej wysilony (...) Oprócz zmniejszenia zużycia paliwa mamy jeszcze jedną korzyść ze stosowania 5 biegu, a mianowicie-bardziej cichą pracę silnika, którego wał korbowy obraca się zmniejsza prędkością."

Renault blisko Dacii, więc jeszcze jedno zdanie:

"Oto wyniki pomiarów porównawczych samochodu Renault 18, za francuskim miesięcznikiem fachowym "Rta". Przy prędkości 90 km/g R 18 TS (skrzynia 4 przekładniowa) zużywa 6,61 l/100 km, R18 GTS (skrzynia 5 przekładniowa)-6,1 l/100 km".

Tymczasem współcześni dziennikarze motoryzacyjni narzekają, że na V biegu w wielu samochodach czas przyspieszenia do 100 km/g jest zdecydowanie za duży (średnio od 25 do 30 sekund), a dobór przełożenia za długi. Tylko bieg ten, z założenia dodatkowy, został dodany w zupełnie innym celu, nie do dynamicznej, szybkiej jazdy!. Zresztą ja też początkowo sądziłem, ze mając wreszcie nowoczesny silnik pod maska będę mógł swobodnie np. wyprzedzać na V biegu.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-07-20, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-07-25, 20:40   

"Młody technik", Renault 18 Zdzisław Podbielski

Aleś bracie prehistorią poleciał... Dzisiejszy testerzy mają wymagania wobec każdego auta jak wobec aut supersportowych. Nie liczy się funkcjonalność, ekonomia i przyzwoite materiały. Paliwo i fura za darmo to się potem a recenzji wypisuje głupoty niczym marzenia dzieciaka do auta z plakatu.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-29, 21:55   

Zamulanie silnika to raczej mit, który bazuje na starych silnikach gdzie technologia obróbki była słaba. Warto raz na jakiś czas pociągnąć obroty na trasie ale nie bez przerwy. Ja sam przejechałem 100tys.km z obrotami 2500-3000 przy 16 zaworowym silniku i silnik wcale nie jest zamulony. W Dacii tez będę mulił ale jeszcze niżej po to diesel 2000-2500 obr/min. :-P
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-10-11, 09:36   

Cytat:
Lubię jeździć sobie na 5tce 50 km/h moim Sandero na płaskim terenie, uprzednio odpowiednio się rozpędziwszy. Mam wtedy obroty poniżej 2tys.


Pojeździłem trochę w ten sposób. V bieg, około 60 km/g, 1600-1700 obr/min. Praktycznie każda próba przyspieszenia, mocniejsze wciśnięcie pedału gazu wymaga już redukcji na IV bieg. Czyli najlepiej pokonywać w ten sposób długie proste, "nizinne" odcinki z małym natężeniem ruchu.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-10-11, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-10-11, 17:23   

dam dobry przykład dziadek miał malucha a jezdzil nim na 4 max 70 caly czas, gdy mu dalem gaz do dechy wiecej jak 90 nie jechal a pod gorki to zwalnial do 50, pojezdzilem nim przez dwa tygodnie dosc ostro i wszystko wrocilo do normy na prostej bez problemu do 125 jechal, mechanikiem nie jestem ale jesli nie korzysta sie z wyzszych obrotow tworzy sie rant w tulejach ktory ogranicza/utrudnia poruszanie tłoka jednak przy wysokich obrotach ten tłok jakies setne mm sie wydłuża
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-08, 13:38   

A ja uważam to za całkowity mit - jeżdżę tak od wielu lat z czystego lenistwa - nie chce mi się zmieniać biegów bez potrzeby - jak już wrzucę 5 to na niej jadę chyba że sytuacja na drodze zmusi mnie do zwolnienia poniżej 40/h. Zrobiłem tak 110tkm Audi 100 i 204tkm Renault Laguną z K4M, czyli tym samym silnikiem który mam obecnie w Dusterze. Jakoś się nie zamulił, jak było trzeba to na niemieckiej autostradzie jechałem te 150 do 160 ( wg licznika, czyli pewnie ze 145 rzeczywiście ) i nie było kłopotu. Jak skrzynia biegów jest zestopniowana odpowiednio to mażna tak jeździć. A o tym że uprawiam ecodriving dowiedziałem sie ze trzy lata temu,. :mrgreen:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-08, 13:42   

Lukas87 napisał/a:
dam dobry przykład dziadek miał malucha a jezdzil nim na 4 max 70 caly czas, gdy mu dalem gaz do dechy wiecej jak 90 nie jechal a pod gorki to zwalnial do 50, pojezdzilem nim przez dwa tygodnie dosc ostro i wszystko wrocilo do normy na prostej bez problemu do 125 jechal, mechanikiem nie jestem ale jesli nie korzysta sie z wyzszych obrotow tworzy sie rant w tulejach ktory ogranicza/utrudnia poruszanie tłoka jednak przy wysokich obrotach ten tłok jakies setne mm sie wydłuża

Ten maluch to jakiś cud, chyba miał silnik z innego samochodu, zresztą z doświadczeń z Maluchem wydaje mi się że przy 125 toby się buda rozpadła, z przeliczenia mocy na kilogramy wynika że Maluch co najwyżej powinien osiągnąc 100/h, powyżej to co najwyżej kwestia odpowiednio wyskalowanego prędkościomierza.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-08, 13:54   

Mój maluch licznikowo osiągał 120-122km/h ale to była totalna porażka pod względem prowadzenia, hałasu itp. Chcąc podróżować w jako-tako ludzkich warunkach nie należało przekraczać 80km/h. efektu zamulania też nie zauważyłem,w zimie często nim jeździłem na 4ce przy 40-50km/h (nikt nie jechał szybciej) i żaden z wymienionych objawów nie występował
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-09, 19:20   

sam miałem malucha który wyciągał 140 dane z gpsa silnik na ostrym wałku rozrządu,inne dysze,głowica -3,5mm,sportowy tłumik itd na serii 120 bez problemu mozna uzyskac
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-09, 20:06   

To widać mój i bardzo dużo egzemplarzy moich znajomych (przed 20 laty był to najpopularniejszy pojazd w Polsce) były z jakiejś innej, wybrakowanej serii :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-12-09, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-10, 11:46   

tam kiedyś czytałem że maluszki wyjezdzające z fabryki miały moc uwaga od 18 do 24KM
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-10, 13:13   

Wg dokumentacji producenta te starsze 600ki miały moc 1KM mniejszą (czyli 23 KM) choć na drodze wrażenie były z goła odmienne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne