najpierw musze zarobic na to w wakacje... mysle ze w okolicach najpozniej lipca sierpnia. ze zmianą sterownika nie ma tak łatwo. czekałaby mnie zmiana wstryskiwaczy, zmiana mapy wtrysku i jeszcz wielu rzeczy. dostałem info ze jak chce zmienic moc i moment to nie w ten sposób, czyli został mi tylko chi, ewentualnie SWAP ( ale na to sie nie zdecyduje )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-01-05, 14:03, w całości zmieniany 1 raz
Maja chlopcy fantazje :D "Program sportowy jest przygotowaliśmy tak, aby osiągnąć maksymalne parametry mocy i momentu. Użytkowanie w warunkach zimowych samochodu z takim programem, a nie wyposażonego w system kontroli trakcji, wymaga już sporych umiejętności od kierowcy, ale za to sprawia olbrzymią przyjemność z jazdy. "
Jakby kto nie widzial to chodzi o program 86KM@4000obr na 210Nm@2000obr :D
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-06, 01:07
RnR napisał/a:
"(...) Użytkowanie w warunkach zimowych samochodu z takim programem, a nie wyposażonego w system kontroli trakcji, wymaga już sporych umiejętności od kierowcy, ale za to sprawia olbrzymią przyjemność z jazdy. "
Miałem turbodiesla 101 KM 280 Nm. :| W warunkach zimowych użytkowanie takiego samochodu wymagało sporych umiejętności od kierowcy, głównie w materii przekonania i/lub przekupienia swoich kolegów, by ci po raz kolejny wynieśli go wraz z samochodem z zaspy. :Z Przy takim momencie obrotowym bowiem było niemożliwe utrzymać koła na granicy przyczepności przy wyjeżdżaniu z płyciutkiego choćby śniegu - przy super-delikatnym puszczaniu sprzęgła auto potrafiło zerwać bez problemu przyczepność na czwartym biegu. "Przyjemność z jazdy" my ass! :Z
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-06, 12:49
RnR napisał/a:
Maja chlopcy fantazje :D "Program sportowy jest przygotowaliśmy tak, aby osiągnąć maksymalne parametry mocy i momentu. Użytkowanie w warunkach zimowych samochodu z takim programem, a nie wyposażonego w system kontroli trakcji, wymaga już sporych umiejętności od kierowcy, ale za to sprawia olbrzymią przyjemność z jazdy. "
Jakby kto nie widzial to chodzi o program 86KM@4000obr na 210Nm@2000obr :D
Ok, ale goście pewnie mieli na myśli ogólną charakterystykę tego pakietu, a nie konkretnie motor 1.5 dci. Przy większej pojemności, przyrost mocy i momentu w tym pakiecie chipu pewnie sporo większy. W ford klub polska jest wiele zchipowanych mondeo np. 2.0TDCI czy 2.2 TDCI (tutaj moment obrotowy często przekracza 400NM) i wtedy właśnie sprawa "wymaga już sporych umiejętności" (choć sa wszystkie te 3-literowe systemy na pokładzie)
może pomyślę nad turbiną ze zmienną geometrią łopatek lub turbinę z 1,5 DCI 105 KM z Clio i większy intercooler. głównie zależy mi na mocy jak na mocy ale na momencie obrotowym
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Mam wiadomość z firmy V-tech dotyczy modeli 1.5dci 65km. To tak apropo cen które padały w tym temacie z ASO, które najprawdopodobniej korzysta z tej firmy a podpisuję się jako ASO
witam
W tym modelu posiadamy dwa rozwiązania do wyboru.
Pierwsza opcja to zmiana oprogramowania sterownika czyli chip. Osiągi
rzędu 15-20km oraz30- 40NM, oczywiście ostateczne parametry uzależnione
są od charakterystyki programu fabrycznego, dlatego tez każda modyfikację
staramy sie łączyć z badaniami na specjalistycznej hamowni, co z kolei
pozwoli na dobór optymalnego rozwiązania. Druga opcja to moduł zewnętrzny.
Parametry niższe o około 5%. Duży plus tego rozwiązania to łatwość montażu i
demontażu. koszt programu wynosi 1490zł(brutto). Program wykonujemy przez
złącze serwisowe W cenę wliczone jest juz dwukrotne badanie na hamowni.
W obecnej chwili posiadamy promocje świąteczna 20% na modyfikacje
programową.(do 15.01.2011) Każde rozwiązanie wykonujemy w granicy rozsądku
tak aby nie było problemów z podzespołami pojazdu. .
Dwuletnia gwarancja od dnia montażu na nasze rozwiązanie.
Koszt modułu to 1290zł(brutto)
Pozdrawiam
Ewelina Woźniak
a to dostałem z OPOLA:
Skoro zależy Panu kompleksowym tuningu to w przypadku tego samochodu będącego prawdopodobnie na gwarancji proponujemy opcję optymalizacji programowej wraz z wymianą na korzystniejszy olej marki Motul
Podając ceny przekazujemy informacje co do technologii i zakresu usługi aby Pan wiedział jaki zakres obejmuje dana usługa i zarazem aby mógł Pan podjąć dobrą decyzję.
Cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez Chip Tuning Super VIP to inwestycja w aktualnej PROMOCJI na 16 lecie działania naszego zespołu w tuningu : 1800 zł ( cena dotyczy samochodu z seryjnym wyposażeniem bez wykonanych dodatkowych modernizacji )
Olej do tego silnika jest w cenie 205 zł za 5 litrów, filtry mogą być seryjne jednakze trzeba będzie wymienić zaleznie od przebiegu co najmniej olejowy.
Zakres modernizacji zawarty w cenie:
- diagnostyka stanu jednostki napędowej przed przystąpieniem do modernizacji
- wykonanie pomiarów mocy i momentu, elastyczności
- wykonanie pomiarów analizy spalin AFR
- sprawdzenie danych odczytowych âlive dataâ (dane pracy silnika np.: wartości doładowania)
- sprawdzenie ogólnego stanu kluczowych elementów samochodu np.: praca skrzyni, sprzęgła oraz układu hamulcowego i etc.
W przypadku gdy jednostka napędowa jest w dobrej kondycji przystępujemy do modernizacji, jeżeli nie to odstępujemy od modernizacji rozliczając się za wykonane pomiary i diagnostykę wskazując zarazem co należy uczynić aby przywrócić sprawność jednostce napędowej.
W przypadku gdy samochód posiada drobne usterki np.: uszkodzony przepływomierz, filtr powietrza to staramy się o ile części są dostępne od ręki dokonać naprawy na miejscu ( jest to dodatkowo płatne)
Następnie kiedy jednostka w pełni nadaje się do modernizacji wykonujemy (ustalając przyrosty indywidualnie w zależności od potrzeb klienta i indywidualnego potencjału egzemplarza):
- odczytanie programu seryjnego odpowiednią najnowszą technologią
- na podstawie w/w pomiarów pracy silnika w Pana samochodzie, naszych danych konstrukcyjnych jak i Pana potrzeb wykonujemy nowe ustawienia bazując na seryjnym programie z Pana egzemplarza
- po nagraniu wykonujemy kolejne weryfikujące dokonane nowe ustawienia pomiary
- w razie potrzeby dokonujemy odpowiedniej korekty tak aby jednostka napędowa w pełni poprawnie pracowała z naciskiem na odpowiedni przebieg momentu obrotowego, kulturę pracy czy analizę spalin AFR ( stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej jest to ważny element aby samochód jeździł âna czystoâ, pozwalając silnikowi pracować bezpieczniej, w przypadku silników z filtrem cząstek stałych umożliwia dłuższą nawet żywotność)
Na potwierdzenie otrzymuje Pan wyniki pomiarów mocy i momentu opcjonalnie także elastyczności wraz z âPoradnikiem użytkownika samochodu po tuninguâ będącą efektem naszego wieloletniego doświadczenia w tej branży jak i przeprowadzanych badań.
Dzięki niemu można się dowiedzieć jak lepiej dbać o jednostkę napędową, jaki warto stosować olej oraz co ile go wymieniać, jakie znaczenie ma stan filtra powietrza na żywotność silnika.
Czas wykonania optymalziacji programowej ok. 4-5 godzin
Wszystkie modernizacje przeprowadzamy dokonując indywidualnych optymalizacji na podstawie pomiarów na hamowni, pomiarów diagnostycznych oraz informacji technicznych uzyskanych podczas wcześniejszych badań wykonanych w naszych ośrodkach badawczych.
Dzięki temu wykonane modernizacje u nas w połączeniu z dobrą eksploatacją pozwalają na dokonywanie nawet normalnych przebiegów.
Ponadto rekomendowana przez nas modernizacja jest bezpieczna dla tej jednostki napędowej a na naszą modernizację elektroniczną - oprogramowanie udzielamy 2 letniej gwarancji.
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Posiadasz najslabszą wersje 1.5 dci więc trudna sprawa, bo 65/68 konne mają najslabsze wtryskiwacze. Wersje 82-100km mają mocniejsze, identyczne wtryski. Więc jeżeli na powaznie myslisz o większych wymianach czegokolwiek, to koniecznie wymiana wtryskiwaczy i komputera. Bez zmiany kompa to nie ruszy. Następna sprawa, to zwiększenie doładowania turbawy o 0,1 b. W wersji 82 konnej turbo jest identyczne i fabrycznie właśnie pompuje o 0,1b więcej od 65/68km. Intercoolera z tego co wiem, to masz, więc możesz spokojnie jechać na program i masz wyniki chipowanego 82 konnego, czyli jakieś 105km i 235-240Nm.
Jeżeli chcesz więcej, to montujesz sporo wydajniejszy IC, wkładasz turbine o zmiennej geometrii + komputer z tej wersji, bo sterowanie turbawy jest elektroniczne. Po tych modach powinno ze 260Nm i 115-120km być.
To jest raczej bezpieczny max, dla samego silnika jak i podzespołów, chociaż na dobrą sprawę, 105 konny 1,5 dci ma 240 niutów i po programie maja pod 300 Nm, więc jak widać sam blok silnika jest dość odporny
Ostatnio zmieniony przez cliofunnn 2011-01-09, 12:07, w całości zmieniany 2 razy
bo nikt nie chce wszystkiego programowac, standardowe pytanie a po co ?? i proponują naprawę. wszystkie elektromechaniki przedzwonilem w okolicy. nawet z katowic firma DIAG tuningowa tez nie chce się z tym bawić... napisali mi że jak chce zwiększyć moc to nie tędy droga i proponują chip... ehhhh
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Znają się na rzeczy i powinni bez problemu zająć się całym autem, taka przekładka komputera to dla nich drobnostka.
Teraz musisz się zastanowić, czy będziesz zmieniał turbo na zmienna geometrie, czy zostawiasz swoje. Bo od tego zależy, czy wezmiesz kompa od 82 konnego lub 100 konnego dci. Następnie kup wtryskiwacze, umów się do tunera i wszysio
Ostatnio zmieniony przez cliofunnn 2011-01-09, 16:59, w całości zmieniany 2 razy
tylko znów kwestia przekładki, skrzynia sprzeglo itd... sąsiad coś mówił że może i by się coś większego zmieściło ... np 1,9 dci... no i jeszcze kwestia czy nie kupie jakiegoś trefnego, potem rejestracja czyli zmiana numerow silnika itd... dodatkowo nie miałbym go gdzie trzymac ...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
jakoś wolę dać porównywalną kwotę przekladki silnika, samego silnika i dogrania wszystkiego na nowy sterownik, wtryski, ewentualnie turbinka intercooler, może 6cio biegówka ... zobaczymy... jednak co swój silnik to swój
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum