zdzisiu27, Program Nawigacja jest tylko na Androida i to w fazie beta. Google maps jest to program do wyznaczania tras, przeglądania map, czyli tego samego co wykonujesz na stronie http://maps.google.pl/maps?hl=pl&tab=wl
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 351 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-07-25, 14:45
Testowałem już to Google Maps Navigator na moim i5700. Powiem tak - zajebista jest funkcja rozpoznawania komend głosowych. Powiedziałem nazwę ulicy i miasta i odczytał :D Lektor wydaje zrozumiałe komunikaty, animacje jak i sam projekt jest ładny. Minusem jest to, że czasami nawi myli ulice ktore sa rownolegle do siebie.
wczoraj jeździłem po mieście na mapach Nokii wersja 3.0.6 zauważyłem że mówi trochę za późno kiedy mam skręcać na skrzyżowaniach , jakieś 5 metrów przed skrętem według mnie powinna mnie ostrzec że mam skręcić z 100m przed skrzyżowaniem by mieć czas na zajęcie pasa. Tym bardziej w mieście gdy nie ma czasu na zbytnie patrzenie w ekran telefonu czy będzie się skręcać. Zainstalowałem ponownie wersję 3.0.8 zobaczymy jak dzisiaj będzie się zachowywać, Dzisiaj też wgrałem najnowsze mamy z 15 lipca ( jest już przedłużenie Krańcowej do Kunickiego, wcześniej nie było)
dzisiaj po mieście wypróbowałem Sygnica 10 ver 8.24. Po prostu jest jedwabista żadnych problemów i żadnych internetów, wszystko działa jak należy, w przyszłym roku jeśli nie wyjadę do Anglii to kupuję licencję na mapy
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Czy ktoś testował najnowszą AutoMapę (6.8.1g?)? Podobno soft stacza się wraz ze wzrostem numeracji chciałbym zaktualizować mapy, ale z tego co wiem, to muszę jednak wziąć nowsze oprogramowanie, bo inaczej nie da rady (chyba że się doinstaluje do roku od zakupu)?
Z tego co wiem to aktualne mapy są w wersji 1106 6.8.1d w wersji 1106 g są następujące zmiany:
Zmiany w mapach:
autostrada A2 Konin-Stryków oznaczona jako płatna,
poprawki w działaniu Asystenta Pasa Ruchu w rejonie Wrocławia, Opola i autostrady A4.
Zmiany w programie:
usprawnienie dla urządzenia: NavRoad Vivo,
wsparcie działania LiveDrive! dla urządzeń NavRoad DUXO, Blow 500 Traffic.
Może zmiany w programie stwarzają jakiś problem? Ja mam wersję d i działa bez problemu na 64 MB pamięci w urządzeniu Canva 8018 z Windows Mobile 5.0
Ku mojemu miłemu zaskoczeniu w wersji d już jest oznaczona przyszła droga S7 na odcinku Koszwały - Kazimierzowo, a moje biuro projektów skończyło opracowanie na początku tego roku.
Czy ktoś testował najnowszą AutoMapę (6.8.1g?)? Podobno soft stacza się wraz ze wzrostem numeracji chciałbym zaktualizować mapy, ale z tego co wiem, to muszę jednak wziąć nowsze oprogramowanie, bo inaczej nie da rady (chyba że się doinstaluje do roku od zakupu)?
Ja instalowałem, ale przejechałem z nią nie więcej jak 100 km. W porównaniu z poprzednią nie zauważyłem pogorszenia.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
A jak tam porównanie do poprzednich wersji pod kątem użycia procka i pamięci? Ja mam aktualnie 6.5.0 i Larka z prockiem 400 MHz i trochę powolne to to jest ... ktoś pisał gdzieś na forum, że właśnie od wersji 6.0 jest coraz gorzej - wolno, pomyłki itp. raz podobno Hołek się obraził po wymuszeniu zmiany trasy i się nie odzywał do końca wycieczki
PS. Rozumiem, że aktualnych map nie dam rady wrzucić do mojej 6.5.0?
PS2. Czy ktoś ma też taki objaw, że godzina na nawigacji przeskakuje mu ciągle o 6 godzin do przodu? Przy włączonej synchronizacji z GPS czasem wraca samo z powrotem ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-08-12, 10:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-15, 19:04
maciek napisał/a:
mam pytanie czemu wierzyć prędkości podawanej przez GPS czy tej na liczniku?
dzisiaj na liczniku 120km/h na GPS 113km/h
Wziąwszy pod uwagę uśrednianie pozycji z GPS i tendencję liczników samochodowych do zaniżania - GPS.
Chociaż typowy błąd GPSu wynosi ±5 m, czyli zakładając idealnie sferycznego pecha i błąd co sekundę w inną stronę, błąd pomiaru prędkości mógłby wynieść ±15 km/h. :)
Jeden i drugi pomiar jest obarczony błędem. Ale ze względu na konstrukcję GPS oraz zastosowany algorytm w urządzeniu, czym większa szybkość tym pomiar z GPS jest dokładniejszy, gdyż kompensuje się tzw "szumy". Oczywiście sam pomiar opiera się na błędzie pochodzącym z czasu próbkowania przez urządzenie oraz naturalnego błędu po zniesieniu tzw. S/A (Selective Availability), który pokazuje pozycje z dokładnością 4 - 12 m.
Algorytm oprogramowania kompensuje te błędy i podaje szybkość z dokładnością do około 3% przy szybkościach do 50 km/h - oczywiście pomiary laboratoryjne. Przy większych prędkościach do 100 km/h ten błąd się zmniejsza do około 2,5% Mimo wszystko najdokładniejsze szybkościomierze mają błąd około 5%. Najlepiej wykonać pomiar na słupkach piketażowych (kilometrowych), przejeżdżając ze stałą prędkością np 90 km/h mierząc jednocześnie czas stoperem. Warto wykonać kilka przejazdów i wyciągnąć średnią. A prędkość obliczyć ze wzoru V = 3600/t
W geodezji dokładność jest znacznie większa, gdyż opiera się ona na rozlokowanych na terenie Polski stacjach bazowych do których nawiązują się urządzenia geodezyjne i tak np. dla systemów POZGEO i POZGEO-D wynosi ona 1 mm.
Tylko, że w czasie jazdy nie da się wykonać pomiaru pozycji z taką dokładnością. A w praktyce trudno osiągnąć dokładność mniejszą niż 10 mm przy pomiarze RTK.
Ale nie próbowałem jeszcze mierzyć prędkości odbiornikiem geodezyjnym... Muszę spróbować czy się da... Ale cudów bym się nie spodziewał ponieważ mając odbiornik wewnątrz samochodu otrzymujemy dokładność zbliżoną do odbiorników "samochodowych".
Pisałem o warunkach laboratoryjnych, błędy pomiary zależą od typu anteny, urządzenia, czasu próbkowania i oczywiście jak dobry jest programista, który ułożył algorytm.
Przyrządami geodezyjnymi GPS nie da się łatwo zmierzyć prędkości, ja podałem dla przykładu jaka jest różnica w pomiarze GPS używanych do celów cywilnych (4-12m) i geodezji (1 mm).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum