Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:03
hamowanie zimnym silnikiem dCi
Autor Wiadomość
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-03-18, 08:19   hamowanie zimnym silnikiem dCi

Czy hamowanie zimnym silnikiem dCi jest szkodliwe?

Po wyjeździe z domu mam około 400 metrów a dosyć sporej górki. Lepiej zjeżdżać na hamulcu? czy silniku?
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-03-18, 09:03   

Zdecydowanie lepiej hamować silnikiem. Szybciej nabiera temperatury. Stosunek ciepła jakie się wytwarza w silniku na skutek tarcia do ciepła jakie jest odbierane z silnika do chłodnicy jest różny przy jeździe na luzie i przy hamowaniu silnikiem. Hamując silnikiem wytwarza się więcej ciepła, zaś elementy są lepiej smarowane przy 2200 -1200 obrotów (ja tak akurat hamuję zimnym silnikiem) niż przy 800, gdzie pompa oleju będzie pracowała na możliwie najniższych obrotach, a silnik będzie pracował na bogatej mieszance spalając więcej paliwa.

Nawet w DCi spalanie na zimnym silniku jest dużo wyższe niż przy rozgrzanym. Warto więc wykorzystywać wszelkie zjazdy do hamowania silnikiem, gdyż pozwala to niezwykle efektywnie oszczędzać paliwo bez jakiejkolwiek szkody dla silnika (pod warunkiem, że go nie przeciążamy).
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-03-18, 09:32   

OK. Pod koniec zjazdu z górki (hamując silnikiem na drugim biegu) mam na liczniku jakieś 60-65 km/h. Czy to jest OK, czy to już za dużo (zimny silnik)?
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-18, 09:54   

Zdecydowanie za dużo. Max. obroty dla zimnego silnika to 2500. Posiłkuj się hamulcem albo zjeżdżaj na 3.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-18, 09:59   

przy 60-65 ja bym hamował na 4 biegu schodząc na 3 bieg gdy obroty na czwartym będą w granicach 1200-1400 obrotów. Taką zasadę stosuję na każdym biegu.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-03-18, 12:06   

Też wyznaję zasadę, że obroty, które najmniej szkodzą zimnemu silnikowi to do 2500. Hamując można redukować przy 1200 jak pisał Eryk. Ale na dwójce 65 przy zimnym silniku nawet hamując jest szkodliwe, bo to oznacza obroty ok 3500/min!
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne