Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-23, 21:13 Radio CB w Dacii Duster
Witam
Mam pytanie w temacie czy ktoś montował już radio CB w Dusterze? Może ktoś wie czy dostać gdzieś już można np. konsolę przypinaną do podsufitki?
Dotychczas w poprzednim samochodzie użytkowałem CB marki Uniden 78.
Miałem zainstalowane na górze konsoli przedniej ale tam była prosta płaska półka bez żadnych przetłoczeń. Dla niewtajemniczonych dodam ,iż Uniden78 to jest niezła cegła.
Wymiary szerokość 160mm wysokość 55 mm głębokość 217mm
Jaras
Witam
Czekam na jakieś podpowiedzi odnośnie gdzie zamontowaliście CB w Dusterkach.
Dzisiaj zamontowałem pod siedzeniem ale to chyba nie jest najlepszy pomysł.
Ja zrobiłem najprostsze rozwiązanie,wsadziłem radio do kieszeni za oparciem pasażera.Dostęp jest na wyciągnięcie ręki i nie trzeba kaleczyć auta.Oczywiście w Sandero, a jak w Dusterze to się nie orientuję, ale nie kaleczył bym autka.
Ostatnio zmieniony przez styrc 2010-08-24, 20:00, w całości zmieniany 2 razy
hmmm albo estetycznie, albo bez "okaleczania", chociaż nie wiem czy dwa wkręty + przeciągnięcie przewodów przy innych przewodach od tylnej klapy do tunela środkowego jest okaleczaniem...
nie mam w tym momencie zdjęć, ale opisując antenę mam na tylnej klapie po prawej stronie, przewód udało mi się przełożyć w między blachami (tak jak idą przewody do centralnego zamka, tylko że one idą po lewej, a ja zrobiłem po prawej) dalej przez wężyk podsufitką, pod wzdłuż drzwi na sam dół (przy innych przewodach), na wprost do grodzi w lewo i już :) Radio zamontowane na bocznej ściance tunelu pod samym schowkiem (tak aby wyświetlacz był czytelny). Co do tamtego miejsca (pod pokrętłami) odpadało, bo często rano jeżdżę z kubkiem kawy, a ponadto mam tam cyfrowy termometr przyklejony (z czujnikiem zewnętrznym z tyłu w prawym profilu...)
PS Układałem przy okazji wygłuszania, także miałem wszystko rozłożone... Myślę że spokojnie można te przewody wciskać pod uszczelki tak żeby ich nie było widać...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-08-24, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-08-30, 18:22 Problemy z CB radiem
Witam kolegów, mam problem. Nabyłem w ostatnim czasie zestaw CB radio alan100+ i do tego niezła antenka typu president . mam jednak problem bo w radyjku słychać silnik i wycieraczki, czy ktoś spotkał się z tym problemem w swojej draculi. Wiem że takie przypadki są w wielu autach ale na wielu daciach widziałem anteny cb i nie wierzę że każdemu tak radyjko pierdzi. Czy spotkał się ktoś z takim problemem i zaradził temu?
CB radio to ekstra sprawa ale przy takim pierdzeniu to tak jakbym jeździł bez radia bo i tak g... słychać.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-30, 18:44
Trzeba podpiąć pod akumulator albo zastosować jakiś filtr przeciwzakłóceniowy - chociaż pierwszy sposób na pewno skuteczniejszy. Alan 100+ niestety sam w sobie jest trochę pierdzący
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
A jak je zamontowałeś? Mam podobne ustrojstwo, choć antena nie tak dobra. Także, jeśli chodzi o montaż, u mnie najprostsza wersja - zasilanie z zapalniczki plus antena na magnes. I na "pierdzenie", przynajmniej w wypadku mojego CB jest jedna rada - zwiększyć redukcję szumów. A, jak wspomniał jeden z Przedmówców, proste alany to niestety szumofony.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-08-31, 05:41 Re: Problemy z CB radiem
slavo88 napisał/a:
gigi303 napisał/a:
Czy spotkał się ktoś z takim problemem i zaradził temu?
Kupić porządne CB radio.
Hehe też o tym myślałem ale tak naprawdę to też nie daje gwarancji, czytałem na elektordzie że gościu wybulił dużo kasy na porządny zestaw i ma to samo co ja więc to nie reguła.
O aku też myślałem, muszę się przejechać do serwisu cb niech majstrują, co do filtrów z allegro podobno są g.. warte i szkoda kasy na nie.
Co do skręcenia też tak robię ale to tylko dlatego że łeb pęka od zakłóceń i drugi fakt że i tak nie rozumiem co mówią przez to pierdzenie, minusem jest to że jest wtedy bardzo krótki zasięg.
Wysłany: 2010-08-31, 12:04 Re: Problemy z CB radiem
gigi303 napisał/a:
Witam kolegów, mam problem. Nabyłem w ostatnim czasie zestaw CB radio alan100+ i do tego niezła antenka typu president . mam jednak problem bo w radyjku słychać silnik i wycieraczki, czy ktoś spotkał się z tym problemem w swojej draculi. Wiem że takie przypadki są w wielu autach ale na wielu daciach widziałem anteny cb i nie wierzę że każdemu tak radyjko pierdzi. Czy spotkał się ktoś z takim problemem i zaradził temu?
CB radio to ekstra sprawa ale przy takim pierdzeniu to tak jakbym jeździł bez radia bo i tak g... słychać.
witaj;
można się oczywiscie bawić filtrami ale to przeważnie mało daje. Zakłócenia "wchodzą" albo po zasilaniu albo po antenie. Pomaga montaż anteny w otworze ale rozumiem niechęć do kaleczenia karoserii. Pozostaje znaleźć radio o lepszych filtrach lub... przywyknąć.
Z doświadczenia wiem że bardzo skuteczne filtry ma yosan pro120 / lafayette atena. U mnie dał sobie radę nawet z beznadziejnie siejącym multijetem w służbowym fiacie doblo. W astrze mam unidena którego filtr anl dość dobrze daje sobie radę z zakłoceniami (na multijeta jednak nie pomógł).
Alany, onwy mk3 i tego typu radia nie są dobrze odfiltrowane. One potrafią pierdzieć nawet w domu zbierając zakłocenia od domowego agd
Najprościej byłoby przeciągnąć kabel od akumulatora tak po zewnątrz na próbę aby sprawdzić na ile to pomoże. Uruchomić auto i włączyć np: wycieraczki.
Jeśli efekty będą zadowalające to dopiero wtedy zamontować docelowo.
Nie wszystkie Alany to pierdziawki.
Ja osobiście używam Alana 48Plus i jego filtr świetnie daje sobie rade.
Kiedyś mając Unidena 520 przeciągnąłem specjalnie kabel zasilający bezpośrednio z akumulatora i efekt był bardziej niż zadowalający.
Robiłem to w służbowym VW Caddy.
Wcześniejsze próby z dokupionym w sklepie z akcesoriami CB filtrem przeciwzakłóceniowym nie dały rezultatu.
W zasadzie trzeba zacząć od podstaw czyli dobrze zestrojona antena z bardzo dobrym i nie uszkodzonym czy zmiażdżonym kablem.
Oczywiście jeśli ktoś używa anteny na podstawie magnetycznej dobrze jest raz do roku rozebrać ja, oczyścić ogniska korozji i ewentualnie wymienić kabel na nowy jeśli będzie trochę zaśniedziały. Na kablu nie warto oszczędzać i należy kupować najlepszy. Wymieniając kabel trzeba pamiętać aby był dokładnie takiej samej długości jak stary.
Istnieje jeszcze jedna przyczyna dużych zakłóceń dla Alanów 100.
Jeśli radio pracowało na uszkodzonej lub nie zestrojonej antenie następuje spalenie końcowego tranzystora mocy. Objawia się to brakiem możliwości zestrojenia anteny, ciągłymi dokuczliwymi szumami i przy podłączeniu miernika mocy jego wskazanie jest około 0,5 W zamiast 4 W.
_________________
Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-08-31, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 735 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-31, 11:53
Na grudzień mam odbiór dacii pick-up i będę zmuszony zamontować tam cb-radio (w sumie to potrzebne tylko na dłuższe trasy). Z racji że to autko ma trochę przestrzeni za siedzeniami myślę właśnie gdzieś tam upchać cb. Macie jakiś pomysł gdzie to przykręcić (tylna ściana między siedzeniami, podsufitka)?
Zastanawiam się jak tam podciągnąć zasilanie bo z anteną (na stałe montowana) to raczej nie powinienem mieć problemów.
mgg napisał/a:
Stes tak nawiasem jakie masz zasilanie , doświadczeni CB-owcy sugerują by nie ciągnąć zasilania z zapalniczki tylko z kabli od radia.
Tak się właśnie zastanawiam i:
- bezpośrednio z akumulatora - kolejny kabel, bezpiecznik i ciągnięcie przez samochód,
- pod radioodtwarzacz - ponoć są tam filtry i cb-radio będzie miało mniej szumów ale czy starczy amperów?
- dodatkowo pod gniazdo zapalniczki - ciekawa opcja bo bezpiecznik już jest a nigdy tego gniazda nie używałem w żadnym samochodzie tylko zastanawiam się jak z podciągnięciem kabla od zapalniczki na tył.
Jak panowie myślicie - czy jest sens pakować radio z tyłu? Czy w rzeczywistości muszę widzieć co się wyświetla na panelu radia i mieć je cały czas w zasięgu ręki (oczu)? Gruszka radia będzie gdzieś przy lewarku hamulca zapewne. Cb-radio zakończone będzie wtykiem do zapalniczki więc na tyle auta i tak musiałbym gdzieś pociągnąć kabel i zakończyć gniazdem (przyda mi się też np do podpięcia koguta ostrzegawczego gdy będę coś gabarytowego pilotował a zdażało mi się).
mam prosbe do szczesliwych posiadaczy Dustera o kilka zdjec mianowicie:
1. pod kierownica nad pedałami
2.tunelu srodkowego pomiedzu przednimi fotelami
3 Jesli ktos posiada to podłekietnika (plus ewentualnie jego wymiary)
co prawda nie mam jeszce auta ale juz sie zastanawiam gdzie bede umieszcał cb i tak
ad1 szwagier ma w swojej Toyotce tu zamontowane i to bardzo wygodne rozwiazanie (zastanawiam sie czy tam bedzie wystarczajaco duzo miejsca
ad2 tu kiedys trzymałem w lagunie bardzo porecznie bylo ale na widoku
ad3 puzniej zamontowalem na stale w podlokietniku i było super ni trzeba bylo nic chowac przed nieproszonymi goscmi w samochodzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum