Ale przy "resztkach" LPG na pewno odczuwasz spadek dynamiki pracy silnika przy wyższych jego obrotach, a nawet na końcówce tzw. szarpanie
nic takiego się nie dzieje...
Piotr_K napisał/a:
Przy przeglądzie 15 tys. km (LPG) a może i wcześniej pogadam, czy coś można zmienić w tej kwestii aby wypalał LPG do końca ..
ile udało się zatankować przy pierwszym tankowaniu LPG?
bo być może to nie jest problem wypalania LPG do końca tylko nieodpowiednie ustawienie zaworu w zbiorniku... u mnie na początku było tak, że przy pierwszym tankowaniu weszło tylko ok. 50 l i dopiero po całkowitym wyjeżdzeniu gazu - ponowne ustawienie zaworu i teraz wchodzi ponad 62 l LPG...
Zawór ustawiali Ci w serwisie gazowym? Byli chętni do współpracy po Twoich sugestiach?
U mnie po pierwszym i drugim tankowaniu LPG wchodzi około 47 litrów.
U mnie po pierwszym i drugim tankowaniu LPG wchodzi około 47 litrów.
To chyba trochę za mało. W mojej instalacji mam zbiornik 55 l i przy tankowaniu do zbiornika pustego (wyjeżdżonego) wchodzi 44 - 47 l gazu, i robię na tym średnio 400 - 420 km, no chyba że lecę autostradą - to wychodzi dużo mniej km.
Maksymalna prędkość na LPG na A4 którą osiągną Dusterek to 162 km/h wg GPS, to jest 6 - 8 km/h mniej niż na benzynce a zużycie gazu oscyluje około 20 l - to i tak połowę tego co Pb 95 w tych warunkach.
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2012-02-17, 20:02, w całości zmieniany 1 raz
Zawór ustawiali Ci w serwisie gazowym? Byli chętni do współpracy po Twoich sugestiach?
- u mnie po pierwszym i drugim tankowaniu LPG wchodzi około 47 litrów.
nie było żadnych problemów... jedynie musiałem podstawić samochód z całkowicie opróżnionym zbiornikiem gazu, zawór został przestawiony i teraz mieści się ponad 62 l.
- podejrzewam, że jak Ci własciwie ustawią zawór to będzie podobnie ...
malygabrys napisał/a:
Maksymalna prędkość na LPG na A4 którą osiągną Dusterek to 162 km/h wg GPS, to jest 6 - 8 km/h mniej niż na benzynce a zużycie gazu oscyluje około 20 l -to i tak połowę tego co Pb 95 w tych warunkach
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-17, 21:24
malygabrys napisał/a:
Maksymalna prędkość na LPG na A4 którą osiągną Dusterek to 162 km/h wg GPS, to jest 6 - 8 km/h mniej niż na benzynce a zużycie gazu oscyluje około 20 l - to i tak połowę tego co Pb 95 w tych warunkach.
Masz na myśli oczywiście koszty paliwa, a nie wartośc spalania w tak ekstremalnych warunkach?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-17, 21:51
TD Pedro napisał/a:
chyba "a nie ilość spalania..."
Hmmm wartość to dla mnie niejako "skala" danego zjawisko np. 20litrów/100km. Ilość odniósłbym bardziej do jednostki pomiarowej np. ilość zatankowanego paliwa, ilość przejechanych kilometrów itp itd. ale nie upieram się, może jestem w błędzie. POlitykiem nie jestem, nie mam monopolu na rację
Panowie,
Ile gazu powinno wchodzić do zbiornika "fabrycznego" Loganie MCV?
Jaka jest całkowita pojemność tego zbiornika montowanego fabrycznie zamiast koła zapasowego?
To taki sam zbiornik jak w Dustim?
Z tego co mi wiadomo to zbiorniki we francuzach montują pod samochodem na miejscu koła zapasowego i jego pojemność jest standardowa dla wszystkich. U mnie wchodzi ok 43 litrów...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 10:49
370 km/32 l.LPG=8.6 l.LPG/100km. Cały dystans wyłącznie trasa i wyłącznie na LPG.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
hmm, zrobiłem 270 km i już mi świeci czerwona kontrolka gazu.
Pierwsza zielona zgasła po 70km...
Na razie mam 330km i jeszcze jedzie na gazie...ale ma wrażenie ze spalanie jest przerażająco duże.....
Inna sprawa że jak już pisałem prawie ciągle mam 2 cegiełki temperatury płynu chłodzącego. Dziś zrobiłem trasę do Krakowa (koło 100km) i cegiełki....dwie
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 21:01
jkab napisał/a:
hmm, zrobiłem 270 km i już mi świeci czerwona kontrolka gazu.
Pierwsza zielona zgasła po 70km...
Na razie mam 330km i jeszcze jedzie na gazie...ale ma wrażenie ze spalanie jest przerażająco duże.....
Inna sprawa że jak już pisałem prawie ciągle mam 2 cegiełki temperatury płynu chłodzącego. Dziś zrobiłem trasę do Krakowa (koło 100km) i cegiełki....dwie
Kontrolki gazu psu w dupę... Sprawdź spalanie od tankowania do tankowania. U mnie spalanie wg kontrolek jest całkowicie niewiarygodne. Mam Landi Omegas VI.
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Mam dokładnie to samo wrażenie Landi Renzo, instalacja fabryczna w MCV. Inna sprawa, że podobno za wskazanie odpowiada producent zbiornika, a to mam Stako (tak wynika z wkładki do instrukcji gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.
Jak mi zbyt dużo spali (>11l) to nie będę czekał 20kkm na przegląd tylko od razu zgłoszę w ASO usterkę + te 2 cegiełki....
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 21:37
jkab napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Kontrolki gazu psu w dupę...
Mam dokładnie to samo wrażenie Landi Renzo, instalacja fabryczna w MCV. Inna sprawa, że podobno za wskazanie odpowiada producent zbiornika, a to mam Stako (tak wynika z wkładki do instrukcji gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.
Jak mi zbyt dużo spali (>11l) to nie będę czekał 20kkm na przegląd tylko od razu zgłoszę w ASO usterkę + te 2 cegiełki....
U mnie po montażu niefabrycznego gazu pierwszy przegląd był po 1.5 tys. km i po nim wszelkie usterki jak ręką odjął. Widać potrzebna dobra regulacja. Spalanie 11+ jest możliwe w mieście, w trasie powinno być dobrze poniżej 10l...
"2 cegiełki" zaczęły u mnie występować po montażu LPG. Wcześniej silnik zawsze grzał sie do 4. Może to wydłużenie obiegu płynu powoduje niedogrzewanie silnika? Wczoraj podczas jazdy ok 180 km, do 100 km/h silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.
Wcześniej pomagało zasłonięcie chłodnicy, ale jak mi złapał 6 cegieł po ostatnich ociepleniach, osłony wyrzuciłem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
"2 cegiełki" zaczęły u mnie występować po montażu LPG. Wcześniej silnik zawsze grzał sie do 4. Może to wydłużenie obiegu płynu powoduje niedogrzewanie silnika? Wczoraj podczas jazdy ok 180 km, do 100 km/h silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.
1) Jakie wydłużenie obiegu płynu?
2) Nawet jeżeli obieg się wydłużył to termostat powinien się później otworzyć. Jest ustawiony na temperaturę a nie na litry
Jednym słowem...coś mi tu nie gra
nie wiem czy ma sens porównanie powyższych parametrów w MCV i Dusterze, pojemność silnika niby taka sama, pojemność układu chłodzenia nie wiem ale u mnie cztery cegiełki łapie bez problemu i to dosyć szybko i trzyma..., na temat "precyzji" działania wskaźnika poziomu LPG już pisałem (i nie tylko ja) w tym temacie wcześniej... jest beznadziejny ale to w sumie mały pikuś, obecne zużycie LPG - po ostatnich pomiarach to trochę poniżej 10 l/100
- jazda mieszana w proporcji ok. 40/60 (miasto/teren)...
jeżeli już to raczej po to by trochę wyciszyła... jeżeli chodzi o sprawność cieplną silnika to chyba nie ma takiej potrzeby, w ostatnie silne mrozy silnik "łapał" na wskaźniku temperatury cztery cegiełki bez problemu...
Parownik-reduktor także masz teraz wpięty w układ chłodzenia, stąd jego większa objętość.
jan ostrzyca napisał/a:
silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.
Układ chłodzenia ma pewną bezwładność, więc jeśli jest dość chłodno, to wydajność chłodnicy faktycznie może być na tyle duża, że schłodzi płyn do 2 cegiełek.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-04, 18:11
370km/39l.LPG
W Jastkowie przy cmentarzu LPG kosztuje 2.59 zł/l.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Za wiele póki co nie powiem bo zrobiłem dopiero 30 km na gazie. Przełączenie z benz na gaz następuje bardzo szybko i niezauważalnie. Cena w porównaniu do ASO baaaaaardzo korzystna.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-02, 21:20
sory, faktycznie nie doczytałem. Szczerze mówiąc nie słyszałen o takich wtryskach, ale jak zakładał to kumaty fachowiec to wie najlepiej co założyć. Koszty rzeczywiście bardzo korzystne, na auchan gdzie tankuję ceny a dzisiaj to 5.79zł PB95 i 2.66zł LPG więc rachunek jest prosty...
robił to chłopak, który zakładał gazioki m.in w kilkudziesięciu naukach jazdy w clio II i to w samym ostatnim roku, słowem dobry i zaufany gaziarz. Te wtryski przynajmniej wśród "moich" mechaników są dość popularne i sprawdzone. Za 1000 km czyli jakieś pewnie 2 tygodnie mam podjechać na regulację, na pewno będę opisywał na bieżąco wrażenia. Nubirką na gazie zrobiłem kilkadziesiąt tys bez problemów, tu nie powinno być inaczej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum