Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stodoła od konkurencji
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-05-08, 22:16   

słoń napisał/a:
po parudziesięciu/set kilometrach może boleć. Odczuwasz taką niedogodność Lza, czy nie?


Nie, ale wzrost mam przeciętny (180 cm). O ile ta dźwignie mnie nieco denerwuje (mogło by jej po prostu w ogóle nie być, tak jak to zrobił citroen w C4GP, dyskretnie za kierownicą), to dyskomfortu związanego z trzymaniem nóg na pedałach nie mam. W dłuższych i krótszych trasach dużo używam tempomatu. Można nim przyśpieszać i zwalniać bez dotykania gazu czy hamulca. W połączeniu z automatem to bardzo wygodne. Denerwuje mnie natomiast nisko położona stacyjka i wiecznie brelok dynda mi po kolanie. Mam też wrażenie, że kiedyś upitolę kluczyk kolanem.

Z wad, po roku i 23000 km nalotu ja bym wymienił:
- brak rolety w bagażniku / siatki oddzielającej bagażnik od części pasażerskiej
- za krótki o kilka cm podłokietnik
- brak dodatkowego oświetlenia bagażnika
- dla wersji 5-miejscowej grand, tylna kanapa nie składa się tak, by tworzyć płaską podłogę. (nie dotyczy 7-miejscowej, tam złożone fotele 3-ciego i 2-go rzędu tworzą płaską podłogę)
- tylna kanapa mogła by być jak w rodzinnych vanach, 3-ma niezależnymi fotelami.
- mała DMC przyczepy (1136kg)
- na autostradzie, przy dużych prędkościach żre jak smok.. (pisałem o tym wyżej)
- problemy z manewrowaniem. Ciasne parking to spore wyzwanie, trzeba się nakręcić. Na zachodzie Europy, w Alpach i starych miasteczkach kilkukrotnie spotkała mnie sytuacja, gdzie nie mogłem się "złamać na raz" aby wjechać z jednej ciasnej w drugą ciasną drogę, zwłaszcza gdy kąt pod jakim ulice się stykają jest >90 stopni. Musiałem awaryjne i kołyska przód-tył-przód. A parę lat jeździłem po tejże Euriopie tirem i raczej jakie takie doświadczenie w tej materi posiadam. Konsekwencja gabarytów, dużego rozstawu osi. Ale gdyby koła się bardziej skręcały, chociażby tak jak w asteroidzie... Tu więc mamy jednak IMHO do czynienia z wadą.
- brak możliwości odtwarzania plików z USB w/g katalogów. (być może wada usunięta w autkach z systemem Sync3)

Z zalet to:
- niskie zużycie paliwa jak na te gabaryty i masę. (mam średnią 5.87l/100km od kupna do dziś)
- ogromny komfort jazdy i prowadzenia. W aucie jest cicho, nawet przy dużych prędkościach. Jedzie się miękko, nierówności nie czuć.
- przednia szyba wielka jak imax - doskonała widoczność.
- ogromne wnętrze, nie ma ciasnoty, tak powszechnej w innych samochodach
- porządny system audio. To pierwsze auto w którym nie musiałem robić poprawek.
- półeczki pod sufitem z przodu i zamykane schowki pod sufitem z tyłu. Są genialne. Bardzo użyteczne na rzeczy które się używa w podróży najczęściej.
- powerShift, ta skrzynia to majstersztyk. Pracuje tak płynnie i szybko., że po roku wciąż mam wrażenie, że to auto nie ma w ogóle skrzyni. ;)
- super bagażnik ;)
- możliwość używania autka jako minicampera ;)

tu jest trochę lektury od innych użytkowników: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=241668
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-05-08, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-05-08, 22:26   

Dzięki za esencję tematu.
Jeszcze jedno pytanko. Jak sa rozwiązane nawiewy dla 2 rzędu? Zapytałem sprzedawcę to jakoś tak skwapliwie skorzystał z mojej sugestii że pod siedzeniami ( tak jak w Lodgy) i w sumie nie zrobiłem "sprawdzam" zagladając pod przednie fotele. W trzecim rzędzie nie podpowiesz bo nie masz.
_________________

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-05-08, 22:35   

Tak, są pod przednimi fotelami.
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-10, 12:02   

Jeden z moich poprzednich pracodawców "od zawsze" na służbówki brał Fordy w dieslu - dostawczaki i mondeo z reguły 2-3 latki po leasingu, Fiesty i Focusy raczej nówki. Dziś rozmawiałem z byłym szefem i chwali przede wszystkim ceny osprzętu typowego dla diesli - np regeneracja turbo 800-900 zł, dwumasa ze sprzęgłem ok 1600 zł. Do tego rzeczy te wymagały interwencji w 95% przy przebiegach 250-300 kkm. Nie wiem ile kosztują te auta jako nówki (nie mam zwyczaju zaglądania komuś do portfela) ale w kategorii trwałość vs koszty jak dla mnie rewelacja :lol:
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-11, 13:12   

To potwierdzam. Sam mam w robocie flotę 14 fordów: 2 kugi, 8 mondeo i 4 focusy.
Generalnie wszystko brane od nowości i jeżdżone przez 3-4 lata, potem albo odkup przez forda i wstawienie nowego na miejsce starego, albo zostaje w firmie do wykupu przez pracownika (taki bonus od firmy-premia). Raz, że kupujesz pojazd którym sam się poruszasz, dwa, że wiesz, że wszystko robione jest i było na czas, trzy, wszystko w aso a nie u mietka w garażu, a cztery, że te auta są praktycznie nie pozajeżdżane, bo zasada jest 1 auto - jeden kierowca (baaaardzo awaryjnie zdarza się, że drugi pożyczy np jak główny kierowca jest na urlopie, a drugi ma wizytę w serwisie która trwa kilka dni...).

Gdyby była padaka to od kilkunastu już lat, ford nie byłby w stanie utrzymać takiej rzeszy klientów.

PS. Jedynie zarząd postanowił zainwestować w klasę premium i kupili Volvo :) Cała reszta myka fordami :)
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-05-11, 13:29   

To się wpisuje w fakt, że ford to jest jedyny (znany mi) koncern motoryzacyjny, który daje możliwość rozszerzania gwarancji do 10 lat / 200000 km
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-09-16, 21:09   

Jak pewnie wiecie, mój connect ma straszliwą wadę genetyczną: Jest kompletnie pozbawiony oświetlenia bagażnika. Ponieważ rok temu przyklejoną taśmę LED udało mi się "Ale urwał" zawadziwszy krzesłem kempingowym na jakimś wyjeździe, potrzeba było to naoprawić i zabezpieczyć przed kolejnym zerwaniem. Dzień staje się coraz krótszy, postanowiłem poprawić fabrykę, tym razem porządniej.

Przeklejam mój post z fordowskiego forum, bo w zasadzie zbudowana przeze mnie lampka może być zmodyfikowana pod potrzeby daci, a nawet do użycia w domu / garażu itp.

Aletak naprawdę to przekljam po to, żeby się lansować i żebyście mnie podziwiali jaki jestem wszechstronnie uzdolniony, ą i ę. Oklaski!

Co potrzeba:
taśma led, samoprzylepna 1 metr:



i jej parametry:



profil do taśm LED z kloszem o długości 1 metr oraz 2 zaślepki. Jedna z dziurką na kabel druga pełna.



wtyczka zapalniczkowa 12V z wyłącznikiem i diodą.



przyda się też kilka prostych narzędzi i taśma klejąca dwustronna:



Wyzwań nie ma żadnych, składa się to jak klocki lego.. Profil i klosz trzeba skrócić o 8cm, aby dostosować je do wymiarów półki podsufitowej. (92 cm). Przyciąć też trzeba taśmę LED - taśma ma co kilka cm oznaczone miejsca, w których można ją bezpiecznie ciąć.

Taśma LED, ma fabrycznie podklejoną warstwę samoprzylepną - Wystarczy więc podłączyć kabelek, przykleić do profilu, założyć klosz i zaślepki. Jeszcze tylko polutować drugi koniec kabelka do wtyczki zaplaniczkowej i lampka gotowa.









Zostaje już tylko przyklejenie przy pomocy taśmy dwustronnej profilu do szafki podsufitowej. (Jeśli ktoś nie ufa taśmie - można kupić w zamian 2 uchwyty do profilu, które mocuje się wkrętem, a następnie profil zatrzaskuje w uchwytach.



I teścik, czy lampa emituje fale elektromagnetyczne o długości fali z przedziału widma rejestrowalnego przez ludzkie oko ;)



Eureka, Emituje, Świci! ;)

A wieczorną porą trza udać się do samochodu ponownie by zobaczyć prawdziwy efekt jaki dają diody 5630.







Efekt przerósł oczekiwania: lampka jest tak mocna, że nawet oświetla spory fragment parkingu za samochodem:



OKLASKI ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-09-16, 21:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-09-17, 06:15   

Brawo Ty :lol:
_________________
RowerekCombi
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-09-17, 07:41   

_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-17, 08:24   

Jasno, klimatycznie - jak w lodówce :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-17, 08:41   

Oklaski słusznie się należą. :-)


Może mnie to zmobilizuje i poprawię oświetlenie w bagażniku Dustera.
W przyczepie już wszystkie lampki zrobiłem na taśmach led.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-09-17, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-09-17, 08:53   

gregorisan napisał/a:
Jasno, klimatycznie - jak w lodówce :mrgreen:

można pójść dalej - jakieś kolorowe i migające + sprzęt grający i na trawniku mamy disco ;-) - ale serio - efekt rzeczywiście "olśniewający" w porównaniu z mżącą żaróweczką
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-17, 15:17   

Extra! :-D
Też niedługo tak samo zrobię. Już od dawna planowałem tak zrobić, ale brak czasu uniemożliwiło mi zrealizować ten plan.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2018-02-13, 20:42   

Pojawiły się pierwsze zdjęcia liftu connecta.

https://www.motor1.com/ne...ct-wagon-debut/

Co sądzicie?
_________________
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-13, 20:49   

Na plus, agresywniejszy przód. Wcześniejsze też mogą mieć drzwi z tyłu zamiast klapy czy to jedna z nowinek? W sumie zawsze widywałem z klapą.
_________________

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2018-02-13, 20:53   

tourneo connecty (czyli pasażerskie) mają klapę, transity connecty (czyli towarowe) mają podwójne drzwii. Ale w Ameryce jest inne nazewnictwo, wersje też są inne (inaczej nazwane) niż w Europie. Tam nazwa tourneo nie występuje, same transity.

Mi się w nowej wersji podoba deska rozdzielcza.
Hmm. ciekawe, czy teraz już będzie lampka w bagażniku :lol:
_________________
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-02-13, 20:58   

Zawsze możesz jankesom sprzedać swój pomysł na oświetlenie bagażnika xDD
_________________

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 414
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-02-14, 09:28   

No nareszcie... W obecnej wersji te tunele do licznika powodują to, że ustawienie krzesła optymalnie i wysoko powoduje, że cyferblatów nie widać było w dużej mierze i aby zobacyzć jaką mam prędkośc to musiałem zrobić nura.
_________________
Moja galeria
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2018-03-01, 10:17   

~ tydzień temu, w Wolińskim Parku Narodowym uchwyciłem taką sytuację ;)

_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2018-03-01, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-01, 10:30   

Ooo... To już jest wyraźne porównanie dla kolegi Wieża. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2018-03-17, 11:33   

Idzie wiosna.

_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-17, 11:52   

Biała wiosna... :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2018-04-24, 22:26   

Drugi przegląd - niecałem 2 lata od zakupu, 40000km. Tym razem 1026zł. Przy okazji znaleźli jakiś wyciek oleju przy filtrze oleju PowerShifta (autom.skrzyni - nawet nie wiedziałem że taki jest). Usunięte w ramach gwarancji.
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2018-10-08, 10:06   

Stodoła dostała markizę kempingową. Tu na zdjęciu daszek jest ukośnie, żeby deszcz spływał. Normalnie można rozstawić prosto ;)

_________________
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 10:22   

Pięknie. Jak kwiatek na łące. 8-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne