Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 09:52
Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 19:18   






Propozycje zegarów do Dustera i Sandero
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 22:16   

bebe napisał/a:
Już. Wczoraj padłem na twarz. :(

Tarcza od przodu.

Tarcza od tyłu.

Tarcza na białej kartce.

Nie wstawiałem zdjęć, bo zostawiłem w oryginalnej rozdzielczości.


Bebe, podpowiesz mi jak w Inkscapie zmienia się czcionkę obiektu ?
Pracuję nad Twoim licznikiem licznik*.svg i klikając na liczby obrotomierza, nie wiem jak zmienić czcionke, mogę zmienić kolor, powiększyć pomniejszyć itd , ale nie wiem jak zmienić czcionkę :oops:
Dzięki z góry.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 23:04   

corrado napisał/a:
Bebe, podpowiesz mi jak w Inkscapie zmienia się czcionkę obiektu ?
Pracuję nad Twoim licznikiem licznik*.svg i klikając na liczby obrotomierza, nie wiem jak zmienić czcionke, mogę zmienić kolor, powiększyć pomniejszyć itd , ale nie wiem jak zmienić czcionkę :oops:
Dzięki z góry.

Nie da się, bo to nie jest (już) czcionka, tylko kształty (krzywe). Po prostu wywal i wstaw na to miejsce swoje, takie jakie chcesz. Zamieniłem teksty na krzywe, bo raz, że dzięki temu plik jest przenaszalny (nie trzeba mieć tych samych czcionek co ja), a dwa, że nie jestem pewien jak jest z prawami do tej czcionki (to jest krój liter z zegarów Cessny i innych latadełek GA :).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 01:20   

Coś takiego "wymodziłem"
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-03-20, 09:05   

fajne
też bym taką chciał
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-21, 21:18   

Taką znalazłem przeglądając Ruskie strony . Całkiem też fajna z tym niebieskim wyświetlaczem.


https://www.youtube.com/w...AI&feature=plcp
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-21, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-03-22, 06:39   do Sandero

Mój Rumunek by się ucieszył z takich zegarów :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 08:47   

Gotowe tarcze do druku do LOGANA i SANDERO a do Dustera po małej zmianie ikonek






 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 12:14   

Mam folie do drukowania na laserówce.
Bebe, jak to trzeba ustawić taki projekt w SVG w Inkscapie w DPI czy mm do druku tak , żeby dobrze się to wszystko wydrukowało jak orginał ?
Chyba powinna być szerokość takich zegarów ok. 297mm czyli tak jak kartka A4?
Bo przy eksporcie do pliku PNG, pokazuje że tarcze są na prawie pół metra :)
Ile trzeba ustawić DPI w tym pliku przed rastrem, i czy później dany obrazek PNG rastrowy można drukować na dowolnym programie graficznym , np IRFANVIEW z domyślnymi ustawieniami ?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 12:49   

corrado napisał/a:
Bebe, jak to trzeba ustawić taki projekt w SVG w Inkscapie w DPI czy mm do druku tak , żeby dobrze się to wszystko wydrukowało jak orginał ?

Nie mam pojęcia. Ja bym po prostu spróbował tak i tak, drukując testowo na zwykłym papierze. Można nawet na okoliczność prób wywalić czarne wypełnienie tarcz, żeby tonera po próżnicy nie marnować.

corrado napisał/a:
Chyba powinna być szerokość takich zegarów ok. 297mm czyli tak jak kartka A4?

Nie. Od początku do końca tych haczyków na śruby tarcza ma 300 mm, na 109 mm wzrostu. Mi się nie mieściła na płycie skanera wzdłuż, musiałem ją położyć na ukos.

corrado napisał/a:
Bo przy eksporcie do pliku PNG, pokazuje że tarcze są na prawie pół metra :)

No właśnie to dziwne trochę jest. :) Wzięło się to stąd, że jako podkładu używałem skanów tarczy od Dustera i mojej, zrobionych w 600 DPI, i one dość ogromne były. Czemu Inkscape sobie tego jakoś nie przeskalował po przestawieniu projektu na 600 DPI - nie wiem.

corrado napisał/a:
Ile trzeba ustawić DPI w tym pliku przed rastrem, i czy później dany obrazek PNG rastrowy można drukować na dowolnym programie graficznym , np IRFANVIEW z domyślnymi ustawieniami ?

Tak na wyrywki to nie wiem. Patrz wyżej - ustaw, jak Ci się wydaje ok, i spróbuj wydrukować na zwykłym papierze.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 14:05   

Dzięki Bebe, kliknąłbym pomógł. Będę że tak to nazwę robił na piechotę. Faktycznie wydrukuje najpierw na kartce i przyłożę do tarczy orginalnej czy będzie OK.

TUTORIAL DIY na przykładzie zegarów do MAZDY
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-03-27, 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 22:51   

Po wielu próbach znalazłem mniej więcej wymiar żeby pasowało, okazało się że Irfanview dodaje jakiś margines przy drukowaniu. Nie zdąrzyłem już z folią, bo jeszcze ikonki muszę poprawić. Wydrukowałem na kartce z czcionką IMPACT.

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 09:30   

Dzielę się swoją wersją zegarów do Dustera dieselka.
Tam gdzie ma być białe podłożyć od spodu białą kartkę/ kalkę i podkleić.
http://pics.tinypic.pl/i/00513/bu6qh7uxw55f.jpg
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-03-28, 11:10   

no tak przy okazji to można było wyskalować prędkościomierz co "nieparzystą" dziesiątkę .... tak jak to ma większość samochodów ..... z nowymi daćkami włącznie :-D
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-29, 22:03   

nowe tarcze zainstalowane

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 13:27   




Wygląd wieczorem. Jest mała jednak poświata białych LEDów ( czarny lekko przebija ) na zdjęciach tego raczej nei widać - trzebaby podkleić 3 folię wydrukowaną albo na kartce pod spodem :-) no i naprostować obrotomierz bo się lekko "zmierzwił"
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-16, 16:26   

Co lepsze wg was?

czy

czy może to ? :mrgreen:
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-16, 16:49   

Pozycja numer 1 :mrgreen:
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-16, 18:39   

Też jestem za jedynką. Przyjemnie i spokojnie się prezentuje.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-16, 18:56   

sprawa gustu - jedno jest pewne - jeśli białe zegary to takie same okienko, jeśli pomarańczowe, to też pomarańczowe. W różnych kolorach wygląda to nieco choinkowo
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-16, 21:27   

No to Ja wam pokaże co ja mam, Dacia Lodgy !!!!!
JEDNO wskazanie z komputera + poziom paliwa.

Jak chcę sobie zobaczyć ile samochód przejechał muszę se przeklikać.
Jak chce sobie zobaczyć ile km ma licznik dzienny muszę se przeklikać.
Jak chce sobie zobaczyć temperaturę to tak zgadliście muszę se przeklikać.
Jak chce sobie zobaczyć godzinę to oczywiście muszę se przeklikać.

Cudowne, a jako wisienka na torcie dzisiaj świeci się na stałe kontrolka co zgasnąć powinna.

Odnośnie Twojego pytanie, oczywiście fotka nr 1.

IMG_0103.JPG
Plik ściągnięto 439 raz(y) 68,14 KB

Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-04-16, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-16, 21:27   

Dzięki Panowie, też tak się przychylałem do jedynki :-)
Zaprezentuję całość po przelutowaniu diód.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-17, 10:19   

corrado napisał/a:
Co lepsze wg was?

"Trójka, lordzie Farquaad, trójka!".
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-04-17, 12:10   

grapess napisał/a:
No to Ja wam pokaże co ja mam, Dacia Lodgy !!!!!
dzisiaj świeci się na stałe kontrolka co zgasnąć powinna.


Czy po odpaleniu silnika, też nie gaśnie Ci ta kontrolka?
Powinna zgasnąć dopiero po odpaleniu silnika.

Wariant nr 1 mnie się podoba najbardziej. Przyjemne dla oka.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-17, 12:12   

gladki83 napisał/a:


Czy po odpaleniu silnika, też nie gaśnie Ci ta kontrolka?
Powinna zgasnąć dopiero po odpaleniu silnika.



Tak, świeci się ciągle, samochód już w ASO. Działają
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne