Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-10-31, 12:20   

mercurysable napisał/a:
Wgranie softa lipa . W końcu nie wytrzymałem i zacząłem sam grzebać , pomogło odpięcie czujnika temperatury zasysanego powietrza . Nie faluje , zato pojawiły się piękne pomarańczowe kontrolki , udaje że ich nie widzę . Nawet kop jest większy, zobaczymy co dalej 😇

nic, bedzie wiecej palil bo bez tego czujnika sterownik dostaje stala wartosc, pewnie zimowa czyli ciagle na bogatej mieszance
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-11-01, 17:07   

mam ten sam problem który wraz z kolejnymi wgraniami oprogramowaniami trochę się zmniejszył
ale nadal jest- u mnie dzieje się tylko na zimnym silniku jak auto noc postoi i jest to losowe
odpalam autko, wyjeżdżam z garażu i jak słyszę falowanie zatrzymuje auto wyłączam silnik i odpalam ponownie-problem znika, co ciekawe problem nigdy nie występuje gdy na zewnątrz jest temp od 7 stopni w dół, cała zima zawsze działa jak powinno , najgorzej latem nie dość ,że lubi falować to jeszcze nie raz jest problem w ogóle go odpalić a jeszcze silnik jest ciepły to już dopiero-tu pomaga tylko dodanie gazu.
ASO nie umie sobie z tym poradzić.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-11-01, 20:49   

marszelest napisał/a:
latem nie dość ,że lubi falować to jeszcze nie raz jest problem w ogóle go odpalić a jeszcze silnik jest ciepły to już dopiero-tu pomaga tylko dodanie gazu.
ASO nie umie sobie z tym poradzić.

prawdopodobnie sterownik silnika zbyt szybko odcina dodatkową dawkę na tzw "ssanie" czyli zimny rozruch. Trzeba by pomajstrować jeszcze przy mapie wtrysku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-11-01, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-11-02, 00:14   

Wykręciłem świeczki , zmieniłem przerwę na na 1mm , dostała paliwa na Shell-u wysoko oktanowego , czujnik podpięty , check zniknął po kilku odpaleniach , znaczy że czujnik o.k . Falowanie ledwo wyczuwalne , hmm ciekawe .
 
cygan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-11-07, 21:15   falujace obroty DD 1.6 4x2

witam Widzę, że we wszystkich ASO siedzą "OSŁY" i imbecyle Ja ze swoją DD walczę już od lutego 2014 Soft miałem wgrywany trzy razy i tyle samo miałem wymienianych komputerów sterujących wtryskami LIPA Na infolinii w Warszawie ciągle mówią, że jeszcze pracują nad najnowszym softem :shock: W każdym ASO mówią, że pana przypadek jest pierwszy :roll: Teraz Daćka tylko na zimnym silniku faluje a przy 1750 - 1900 ma tzw zadławienie się a nawet dzisiaj zgasła mi dwa razy z rzędu przy ruszaniu na skrzyżowaniu. LIPA TOTALNA Kto dopuszcza do ruchu takie buble ? :shock:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-07, 22:47   

Może rzeczywiście pracują - w dieslu pracowali prawie rok, ale w końcu dali radę usunąć problem.
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-11-09, 21:39   

Jak narazie , falują i to delikatnie na zimnym silniku , kilkadziesiąt sekund po odpaleniu , potem ledwo odczuwalne falowanie . Może problem tkwi w świecach , źle została dobrana ich ciepłota , przecież zmieniła się przepustnica na elektroniczną . Jak ASO po raz kolejny da ciała , spróbuje założyć świeczki platynowo-irydowe . :roll:
Natomiast nie mam objawów dławienia , zaniku mocy itp , nie gaśnie.
Za to po włączeniu migacza lewego gasną lub przygasają światła , a jak jest wilgoć to po wbiciu wstecznego załącza się " automatycznie " tylna wycieraczka , ale jazda :mrgreen:
I jeszcze jedno przed ingerencją w silnik na wolnych obrotach i załączonej klimie , tak nim trzepało , że w wytłumieniu maski wytarło mi dziurę . Wszystko do reklamacji , zobaczymy co ASO na to . :-P
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-09, 22:37   

mercurysable napisał/a:
Jak narazie , falują i to delikatnie na zimnym silniku , kilkadziesiąt sekund po odpaleniu , potem ledwo odczuwalne falowanie . Może problem tkwi w świecach , źle została dobrana ich ciepłota , przecież zmieniła się przepustnica na elektroniczną . Jak ASO po raz kolejny da ciała , spróbuje założyć świeczki platynowo-irydowe . :roll:
Natomiast nie mam objawów dławienia , zaniku mocy itp , nie gaśnie.
Za to po włączeniu migacza lewego gasną lub przygasają światła ,


Przełącznik kierunków do wymiany, też tak miałem i jest to typowy problem.
 
radek6 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-11, 14:54   

Witam wszystkich borykających się z problemem falujących obrotów/dławienia się silnika.

Czy komuś może udało się rozwiązać problem "na własną rękę" ?

Jadę we wtorek do ASO czwarty raz (namówiłem ich na przeczyszczenie przepustnicy - a nóż pomoże...). Oczywiście cały czas trzymają się wersji, że wszystko jest w normie. Jeśli ta wizyta nie pomoże pozostaje certyfikowany rzeczoznawca samochodowy i walka "na noże" :)

Pozdrawiam
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-04, 13:45   

Witam wszystkich,

Od niedawna posiadam DD, jednak auto od nowości ma problem z falowaniem obrotów i dziwnym dławieniem podczas dodawania gazu od około 2k obrotów. W ASO twierdzą, że problem zgłoszony i rozwiązywany u producenta, więc trzeba poczekać na wynik :) Taka odpowiedź jest dla mnie czarnym humorem, gdyż według mnie nie powinno coś takiego występować w NOWYCH autach :/
Czy komuś udało się w jakimś ASO rozwiązać te problemy? Z tego co wyczytałem wyżej, to wiele osób miało/ma ten sam zgryz co ja...

Pozdr
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-04, 15:38   

A dlaczego nie ma Powitanka w odpowiednim dziale?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-04, 18:43   

Było wcześniej czytać forum, a nie dopiero po kupnie... LPG czy samo Pb :?: A w ogóle to jakiś wysyp trolli może... :?: Nie przywita się taki, nie przedstawi, od razu żale wylewa... Może trzeba dodać okienko "wpisz dowolną liczbę trzycyfrową, aby udowodnić, że nie jesteś botem"? :lol: :evil:
Oczywiście zastępczo tu witam Kolegę serdecznie, mając nadzieję, że jednak nie jest botem :!: 8-)
To tylko Dacia... :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7429
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-02-04, 18:47   

No i jeszcze się wstydzi skąd pochodzi.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-04, 18:50   

eplus napisał/a:
Było wcześniej czytać forum, a nie dopiero po kupnie... LPG czy samo Pb :?: A w ogóle to jakiś wysyp trolli może... :?: Nie przywita się taki, nie przedstawi, od razu żale wylewa... Może trzeba dodać okienko "wpisz dowolną liczbę trzycyfrową, aby udowodnić, że nie jesteś botem"? :lol: :evil:


No pewnie, bo przecież wiadomo, że w silnikach Dacii nie zdarza się falowanie, więc jak ktoś coś takiego pisze to na pewno przez konkurencję podstawiony bot, gdzieżby to mogła być prawda .....
W ogóle to same bot-y w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-02-04, 18:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-04, 18:56   

Przecież piszę, że gdyby wcześniej poczytał, to kupiłby co innego. U mnie nie falują (albo falują, ale ja nie zauważam), ale wierzę tym, którym falują - przy szalejącej ekologii silniki gasnące na wolnych obrotach będą normą, to taka przejściówka do powszechnego stop-start.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-04, 19:01   

eplus napisał/a:
Przecież piszę, że gdyby wcześniej poczytał, to kupiłby co innego. U mnie nie falują (albo falują, ale ja nie zauważam), ale wierzę tym, którym falują - przy szalejącej ekologii silniki gasnące na wolnych obrotach będą normą, to taka przejściówka do powszechnego stop-start.


Ale po co ta gadka?
To nie norma, tylko normalny babol w oprogramowaniu.
Jak ich przycisnąć to potrafią poprawić, tylko że normalnie nie bardzo im się opłaca, wolą wysyłać klientów na drzewo, taniej wychodzi.

Mój egzemplarz (diesel) też falował prawie przez rok i cudownym sposobem, po wgraniu n-tej wersji softu przestał.
Pewnie wreszcie ktoś się przyłożył do roboty i znalazł przyczynę.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-04, 19:10   

Aleśmy Chłopa zjechali, jak na forum biemdablju.W sumie przeze mnie bo ja od razu z buta ;-) teraz to tu chyba nie wejdzie już nigdy, chyba że ma poczucie humoru
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-02-04, 19:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-04, 19:29   

Ludzi bez poczucia humoru mamy tu pod dostatkiem, lepiej żeby nowy je miał....... :-D :-D :-D :-D :-D :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
8061
[Usunięty]

  Wysłany: 2015-02-05, 08:42   

Witam raz jeszcze w ten piękny słoneczny dzień :roll: ,

Dziękuje Wam za przytoczone sugestie, postaram się poprawić na przyszłość, aby nie podpadać w taki sposób Zadowolonym użytkownikom Dacii ;))

Cieszę się, że temat ożył, po moim poście wylano trochę pomyj więc mam nadzieję, że teraz będzie tylko lepiej :mrgreen:
Ucinając Wasze spekulacje to nie pracuję dla konkurencji, stałem się zwykłym posiadaczem DD, któremu wydają się dziwne w/w opisane problemy w nowym samochodzie.

Pozdawiam
Forumowy Troll ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-02-05, 11:00   

Niestety jest to efekt dostosowywania do norm emisji spalin - silnik projektowany do E3 dostosowany do E6 - silnik z normą E3 nigdy nie falował ( Laguna 1998) z E5 też (Dacia 2010)
Od E6 zaczęły się skargi i kolejne wersje softu - męcz ASO niech wgrywają, aż ustanie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-05, 12:00   

do 2011 było jeszcze E4 (przepustnica na linkę )
od 2012 było już E5 (przepustnica elektroniczna )
od 2014 (duster ph II ) mamy już E6
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-05, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-05, 20:53   

eplus napisał/a:
Ludzi bez poczucia humoru mamy tu pod dostatkiem, lepiej żeby nowy je miał....... :-D :-D :-D :-D :-D :-D


A jednak ma poczucie humor! Tylko znów powitanie nie w tym dziale...
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-05, 20:56   

8061 napisał/a:
,

Dziękuje Wam za przytoczone sugestie, postaram się poprawić na przyszłość, aby nie podpadać w taki sposób Zadowolonym użytkownikom Dacii ;))
Pozdawiam
Forumowy Troll ;-)


Nikt nie powiedział że wszyscy są zadowoleni ,ale miło że mimo ''ochrzanu'' jesteś nadal na forum
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-06, 08:18   

Zauważyłem, że na forum i w użytkowaniu do DD trzeba mieć 'zdrowe' podejście, pozostaje jeszcze męczenie dealera :roll: :mrgreen: Co jak co, ale z autka jestem zadowolony i oby jak najdłużej.

Dzięki za niektóre rzeczowe odpowiedzi, być może ktoś jeszcze się odezwie z posiadaczy silnika 1.6Pb co zauważył podobną przypadłość na zimnym silniku... :-)
 
radek6 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-09, 20:38   

Wpadłem na stronę autoświat. Można tam zgłosić problem z autem i poprosić o interwencję:
http://www.auto-swiat.pl/interwencje/zglos

Ja już zgłosiłem. Może jak więcej osób zgłosi to zainteresują się problemem przycisną Renault w jakimś stopniu :) (może by coś na stronie na ten temat napisali... ? )

Proponuję spróbować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne