Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1825
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-08, 15:42   

Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
łyknął z 1/3 bagnetu

dudu$ napisał/a:
Może dlatego, że moje silniki w każdym aucie były w stanie idealnym?


Czyli chyba jednak nie.. u mnie nigdy oleju nie zeżarło, ale może za mało hardocore'owo jeżdżę
używałem w chevrolecie olejów GM a w Daci leją mi


Wszystko zależy od tego jak się jeździ autem. Ja ostatnio często wkręcam silnik na wyższe obroty i to jest powodem zużycia oleju, tylko co to za zużycie +/- 300ml na 9000km? Myślę, że Twój również pije trochę tego oleju, jest to normalne zjawisko. Silnik spalinowy jest tak skonstruowany, że musi od wymiany do wymiany trochę wypić tego oleju .
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1136
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-08, 19:25   

W moich samochodach - a było ich kilkanaście w tym kilka nowych - żadne nie wymagał dolewek między zmianami - poza pierwszą generacją 1.2tce
Wszystkie samochody które miałem od nowości bardzo delikatnie traktowałem przez pierwsze 10-15tyś. Niektóre z nich po tym przebiegu dostawały mocno w palnik (ja byłem młody i głupi, fotoradarów jeszcze nie było a z panowie z suszarkami byli relatywnie wyrozumiali ;) )- i mimo to nie trzeba było im uzupełniać oleju.
Mam nadzieję że w 1.0tce też nie trzeba robić dolewek :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 260
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-12-08, 20:38   

r70 napisał/a:
Mam nadzieję że w 1.0tce też nie trzeba robić dolewek :)


http://www.daciaklub.pl/f...1828659#1828659

Cytat:
Silnik ten jest również znany jako „silnik Nissan HR” — został zaprojektowany i wyprodukowany przez Nissana (w szczególności Aichi Kikai Kōgyō Kabushiki Kaisha / Aichi Machine Industry Co., Ltd., Japonia) we współpracy z Renault, Mitsubishi i Mercedes-Benz. do 2013 roku, a więc jest to „stary” silnik, niezawodny, bez znanych „błędów”, natywnie nie zużywa oleju.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 161
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-08, 23:30   

dudu$ - dzięki. Tak właśnie myślałem. Wymianę mam co prawda dopiero w maju, raczej nie przekroczę 12 tysięcy, ale baniaczek chyba kupię teraz. Kto wie ile będzie kosztował na wiosnę.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 733
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-07, 14:18   

tak sobie patrzę na ceny Elf 5W30 Evolution Full Tech bo może mam 3x5litra w zapasie ale będę zamawiał i tak filtry to może i wezmę olej i cena 150-170zł w miejscach gdzie kiedyś było suuper tanio czyli max 120-130zł.

Czy ceny tak poszły?
I co sądzicie ewentualnie o zalaniu 1,5dci 90KM i 1,5dci 110KM VALVOLINE SynPower MST C4 5W30 bo skoro cenowo wychodzi podobnie???
Kiedyś brałem zawsze ELFa i wymiana co 10-12tysia max ale skoro ceny poszły w górę.......
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1825
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-07, 14:28   

Nikita_Bennet napisał/a:
tak sobie patrzę na ceny Elf 5W30 Evolution Full Tech bo może mam 3x5litra w zapasie ale będę zamawiał i tak filtry to może i wezmę olej i cena 150-170zł w miejscach gdzie kiedyś było suuper tanio czyli max 120-130zł.

Czy ceny tak poszły?
I co sądzicie ewentualnie o zalaniu 1,5dci 90KM i 1,5dci 110KM VALVOLINE SynPower MST C4 5W30 bo skoro cenowo wychodzi podobnie???
Kiedyś brałem zawsze ELFa i wymiana co 10-12tysia max ale skoro ceny poszły w górę.......


Ja do Swojego Duster leje olej do valvoline synpower 5w40 tylko że mam benzynę. Do drugiego auta jakim jest Corolla E12 vvt-i 1.4 leje valvoline maxlife 5w30. Nie odczuwam różnicy między nimi a elfem. Ceny poszly do góry dlatego teraz zaleje Duster olejem Shell Ultra 5w40 bo z tego co czytałem ma bardzo dobra specyfikację lepsza od valvoline, elfa, castrola. Porównywalny jest do Motula. Do wyboru mam jeszcze olej PMO 5w40 który jest w podobnej cenie ale jest w 100% olejem syntetycznym a nie tak jak pozostałe hydrakowane
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 733
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-07, 16:43   

hmm, patrze że z shella coś jest co spełnia rn0720, jest też motul ale widzę millersa i tutaj cena idzie w górę ;)
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 105
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-05-02, 09:52   

Poprzedni właściciel miał zmieniany olej w ASO RN700/710 5W40 Elf Evolution 900 SXR. Ja zmieniałem olej pod koniec listopada (2 miesiące wcześniej od terminu w ASO) poza ASO przy przebiegu na tamtym oleju ok. 9 tys. km na Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, który spełnia te normy z Renault. Stary olej wg mechanika (serwisuję swoje samochody u niego od około 13 lat) był zdecydowanie w dużo gorszej kondycji niż powinien być po takim przebiegu (Czarny jak smoła, jakby był w silniku wysokoprężnym używany a nie w benzynie), a filtra oleju nie można było odkręcić, jakby był od nowości tam.
Powiedział mi, że że zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów).
Po wymianie oleju silnik pracuje zdecydowanie lepiej i ciszej, mam aktualnie na nim przejechane ok. 2300 km, poziom na bagnecie jest taki sam. Na olejach tej marki jeżdżę już około 8 lat i jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłem, w przeciwieństwie do Elfa, do którego się w przeszłości się zraziłem, stąd moja decyzja, aby go aktualnie nie używać w swoim samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-02, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 902
Skąd: EL
Wysłany: 2022-05-02, 19:07   

michal22 napisał/a:
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, który spełnia te normy z Renault.
W karcie produktu przedstawiono wiecej właściwości fiz.-chem. niż podaje konkurencja - na plus. Po karcie wnioskuję że jest dobry. Ale drogi. Czy nie lepiej prawidłowo wymieniać ponad 2-krotnie tańszego elfa z filtrem? (jak podejrzewasz aso tego nie robiło)
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 105
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-05-02, 19:55   

eio napisał/a:
michal22 napisał/a:
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, który spełnia te normy z Renault.
W karcie produktu przedstawiono wiecej właściwości fiz.-chem. niż podaje konkurencja - na plus. Po karcie wnioskuję że jest dobry. Ale drogi. Czy nie lepiej prawidłowo wymieniać ponad 2-krotnie tańszego elfa z filtrem? (jak podejrzewasz aso tego nie robiło)

Samochód zamierzam eksploatować kilkanaście lat, dlatego bardzo mi zależy na dobrym stanie technicznym silnika. Przewidywane roczne przebiegi oscylują w granicach 6 tys. km. Co rok przy tak niskim przebiegu wymiana dobrego jakościowo oleju mam nadzieję pomoże mi utrzymać na te długie lata silnik w dobrej kondycji. Silnik samochodu eksploatowanego głównie w mieście nie ma lekko, dlatego pozostaję więc przy Liqui Moly, cena dla mnie jest w tym przypadku rzeczą drugorzędną. Na Elfie jak już wspomniałem kiedyś się przejechałem.
Mechanik mi kitu raczej nie wciskał, to nie jest "zaprzyjaźniony mechanik", to jest osoba z rodziny, której ufam.
P.S. Dobrze jest mieć takiego mechanika.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-05-02, 21:24   

Mi mechanik zmienił olej na castrol gtx 5w30 mówił,że ten powinien być lany do mojego. Czy to dobry olej do tego silnika ?Cena za bańkę coś koło 140 zł więc tanio raczej
Ostatnio zmieniony przez dacia 2022-05-02, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-05-02, 23:53   

dacia napisał/a:
castrol gtx 5w30


GTX 5W30 RN17 czy GTX 5W30 C4?
Ostatnio zmieniony przez imć 2022-05-03, 00:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 161
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-05-03, 13:27   

imć napisał/a:
GTX 5W30 RN17 czy GTX 5W30 C4?
Myślę, że miałoby to znaczenie gdyby ktoś chciał na jednej zmianie zrobić te 30 tysięcy. Jeśli zmienia się co 10 tysięcy przestaje to mieć znaczenie. Te oleje nie różnią się aż tak bardzo parametrami by przykładać do tego aż tak wielką wagę. W Dacii przy takich sezonowych przebiegach 10-12 tys. nawet Lotos da radę.
Ostatnio zmieniony przez villager 2022-05-03, 13:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 865
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-05-03, 13:30   

michal22 napisał/a:
zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów).


Biorąc pod uwagę kontrole jakości stosowane w ASO -- myślę, że wątpię, by to nie była kolejna miejska legenda. No ale każdy ukochany mechanik jest jeszcze bardziej ukochany, jeśli tylko odkryje taki spisek i zdoła mu się przeciwstawić ;-)
 
Petr 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,0 TCe LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-05-03, 16:29   

Przy odbiorze mojego Logana dostałem info o zalecanym oleju - Castrol 5W30 RN17.
Znalazłem dwa takie oleje:
RENAULT CASTROL RN17 5W30 1L ASO OE
https://allegro.pl/oferta/renault-castrol-rn17-5w30-1l-aso-oe-11543266460
oraz
Castrol GTX RN17 1 l 5W-30
https://allegro.pl/oferta/olej-5w-30-castrol-gtx-rn17-1l-11999448697

Jako kompletnie zielony w temacie olejów zapytać czy te oleje to to samo?
Chciałem kupić sobie butelkę 1L, żeby sobie dolać w razie jakby się zmniejszył poziom na bagnecie.
Który powinienem dolewać?
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 733
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-05-03, 17:13   

michal22 napisał/a:
....
Powiedział mi, że że zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów)...
no jak klient nie sprawdza przy odbiorze auta czy jest poziom oleju i czy olej jest tej samej barwy co przed oddaniem to trochę słabo dba o auto, tak samo z filtrem - przed oddaniem auta jedna niewielka ryska na filtrze i przy odbiorze widać czy nowy czy pozostawili ten sam.
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-05-03, 21:38   

villager napisał/a:
Myślę, że miałoby to znaczenie gdyby ktoś chciał na jednej zmianie zrobić te 30 tysięcy.


30kkm na jednej zmianie tzn że samochód na firmę i w leasingu. A potem cały zestaw problemów, no ale to już będzie się martwił kolejny użytkownik.

villager napisał/a:
Jeśli zmienia się co 10 tysięcy przestaje to mieć znaczenie. Te oleje nie różnią się aż tak bardzo parametrami by przykładać do tego aż tak wielką wagę.


I tak i nie. Porównałem sobie skład chemiczny oleju C3 i C4 producenta nieważne jakiego i ten skład się na tyle różni, że jeden olej jest lowSAPS a drugi midSAPS. Dla dCi z DPFem to może mieć znaczenie. Tak samo jak dla samochodów narażonych na LSPI. Więc mimo wszystko wolałbym się trzymać norm producenta silnika, chyba, że naprawdę ma się wiedzę odnośnie oleju a nie podstawową listę parametrów. Ale może przesadzam?

villager napisał/a:
W Dacii przy takich sezonowych przebiegach 10-12 tys. nawet Lotos da radę.


Lotos akurat ma bardzo dobre oleje, tak samo Olren. Pod warunkiem, że się wie czego się szuka... Akurat do RN720 szybciej bym zalał Orlena/Lotosa niż Castrola.

Petr napisał/a:
Przy odbiorze mojego Logana dostałem info o zalecanym oleju - Castrol 5W30 RN17.
Znalazłem dwa takie oleje:


Nie widziałem oddzielnej analizy z różnych beczek, ale zakładałbym, że to jest to samo (bo po co robić dwa różne na tą samą normę). Co więcej, niektórzy producenci podają na swoich olejach normy RN17, że można je mieszać z innymi olejami normy RN17. To na co bym zwrócił uwagę to na fakt, że Castrol był podrabiany i tym bym się bardziej przejmował, niż który olej RN17 dolewać. Co znie znaczy, że każda bańka Castrola jest podrabiana, ale, żeby kupować w miarę możliwości z dobrego (a nie najtańszego) źródła... A może znowu przesadzam?

Nikita_Bennet napisał/a:
no jak klient nie sprawdza przy odbiorze auta czy jest poziom oleju i czy olej jest tej samej barwy co przed oddaniem to trochę słabo dba o auto, tak samo z filtrem


Ja nie sprawdzam :mrgreen: Zawsze biorę odlaną próbkę zużytego oleju jak i stary filtr. ASO robi duże oczy, ale wiem, że nie oszukają, bo im mówię po co mi to. Zresztą zalewam olej którego skład chemiczny znam (Shell AR-L RN17, a który różni się od Castrola RN17) i po wymianie robię analizę próbki. Jak zauwazę skuche, to będzie wtedy siwy dym.
Ostatnio zmieniony przez imć 2022-05-03, 22:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1136
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-04, 14:41   

A dlaczego wybrałeś Shella ar-l zamiar Castrola ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-05-04, 16:37   

defunk napisał/a:
michal22 napisał/a:
zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów).


Biorąc pod uwagę kontrole jakości stosowane w ASO -- myślę, że wątpię, by to nie była kolejna miejska legenda. No ale każdy ukochany mechanik jest jeszcze bardziej ukochany, jeśli tylko odkryje taki spisek i zdoła mu się przeciwstawić ;-)


pracuję od lat w ASO różnych marek ( chociaż Renault się nie trafiło ) i takich numerów się od baaaaardzo dawna nie robi. Po prostu za duży problem vs zysk.
Garażowy mechanik nie wie że każda czynność jest rejestrowana, kontroli, tajemniczych klientów jest od metra i ciut ciut. Owszem czasem ASO idzie na skróty ale podkładać się na wymianie oleju to czysta głupota. Tym bardziej że sprzedaż oleju i filtrów to czysty zysk a często poziom sprzedaży oleju wpływa na wysokość bonusów i premii.

W moim SSIII przy wymianie oleju po 2 tys też ( u mnie w serwisie ) też mieli problem odkręcić filtr. tak po prostu czasem jest i tyle.
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-05-04, 16:54   

r70 napisał/a:
A dlaczego wybrałeś Shella ar-l zamiar Castrola ?


Bo gdyż:
- Shell w dużej części oparty jest o bazę GTL a nie hydrocrack, a co się z tym wiąże powinien lepiej płynąć w niskich temperaturach (ale doświadczenia z zamrażarką jeszcze nie robiłem)
- zawiera molibden i bor (uniwersalne dodatki które lepiej mieć niż nie mieć)
- ma wyższy TBN niż Castrol (9.7 vs 7.8)
- ma oficjalny sklep na alledrogo, co powoduje, że może nie jest najtaniej, ale wiadomo, że nie podróba

Ale na przeglądzie z wymianą oleju pozwolę ASO zalać GTXa RN17, bo to też jest dobry olej, tyle, że Shell lepszy :P
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-05-04, 21:45   

imć napisał/a:
dacia napisał/a:
castrol gtx 5w30


GTX 5W30 RN17 czy GTX 5W30 C4?

A ja tam wiem...bańka wyglądała tak : https://allegro.pl/oferta/olej-5w-30-castrol-gtx-rn17-1l-11999448697
Planuję zmiany max co 15 tys lub rok ale znając mnie to minimum 2 zmiany w rok wyjdą a nawet i 3
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-05-04, 23:00   

dacia napisał/a:
A ja tam wiem...bańka wyglądała tak : https://allegro.pl/oferta/olej-5w-30-castrol-gtx-rn17-1l-11999448697


To jest RN17. RN17 nie jest zgodne z RN720. Jeżeli kolegi silnik to 1.5 dCI to, jeżeli się nie mylę, najeżałoby zalać olej zgodny z RN720.

dacia napisał/a:
Planuję zmiany max co 15 tys lub rok ale znając mnie to minimum 2 zmiany w rok wyjdą a nawet i 3


15k to sporo, nawet jak na jazdę po trasie. Kiedyś zrobiłem doświadczenie na oleju dużo lepszym niż GTX RN17 i przy 15k km olej był w złym stanie. Po tym doświadczeniu nigdy nie przekroczyłem 10k km, a jeżdząć po mieście to nawet i 7.5-8k km.

Ale oczywiscie każdy wymienia jak chce, co ile chce i na to, co uzna za słuszne 8-)
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-05-05, 06:10   

imć napisał/a:
dacia napisał/a:
A ja tam wiem...bańka wyglądała tak : https://allegro.pl/oferta/olej-5w-30-castrol-gtx-rn17-1l-11999448697


To jest RN17. RN17 nie jest zgodne z RN720. Jeżeli kolegi silnik to 1.5 dCI to, jeżeli się nie mylę, najeżałoby zalać olej zgodny z RN720.)


1.5 dCi 115 KM wymaga już normy RN17, także wszystko jest ok
_________________
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-05-05, 07:18   

imć napisał/a:
Kiedyś zrobiłem doświadczenie na oleju dużo lepszym niż GTX RN17 i przy 15k km olej był w złym stanie.


Co to znaczy "w złym stanie" ?
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 105
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-05-05, 11:23   

chrom6 napisał/a:


pracuję od lat w ASO różnych marek ( chociaż Renault się nie trafiło ) i takich numerów się od baaaaardzo dawna nie robi. Po prostu za duży problem vs zysk.
Garażowy mechanik nie wie że każda czynność jest rejestrowana, kontroli, tajemniczych klientów jest od metra i ciut ciut. Owszem czasem ASO idzie na skróty ale podkładać się na wymianie oleju to czysta głupota. Tym bardziej że sprzedaż oleju i filtrów to czysty zysk a często poziom sprzedaży oleju wpływa na wysokość bonusów i premii.

W moim SSIII przy wymianie oleju po 2 tys też ( u mnie w serwisie ) też mieli problem odkręcić filtr. tak po prostu czasem jest i tyle.

Bardzo bym chciał, aby było tak jak piszesz, trochę bardziej optymistycznie to w takim układzie wygląda. Z wpisów wynika, że poprzedni właściciel dwie pierwsze wymiany robił co rok przy średnich przebiegach ok. 13 tys. km. Takie interwały wymian są dla mnie jeszcze do przyjęcia w perspektywie mojej przyszłej długoletniej eksploatacji samochodu. Być może za bardzo się spieszyli i nie przyłożyli się w trakcie wymian oleju i za dużo zużytego zostawało jeszcze w silniku. Jak pisałem wcześniej, są to tylko podejrzenia, dlatego nie podawałem nazwy ASO w którym samochód był serwisowany, aby nikogo bezpodstawnie o coś oskarżać.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-05, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne