Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-08, 15:42
Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
łyknął z 1/3 bagnetu
dudu$ napisał/a:
Może dlatego, że moje silniki w każdym aucie były w stanie idealnym?
Czyli chyba jednak nie.. u mnie nigdy oleju nie zeżarło, ale może za mało hardocore'owo jeżdżę
używałem w chevrolecie olejów GM a w Daci leją mi
Wszystko zależy od tego jak się jeździ autem. Ja ostatnio często wkręcam silnik na wyższe obroty i to jest powodem zużycia oleju, tylko co to za zużycie +/- 300ml na 9000km? Myślę, że Twój również pije trochę tego oleju, jest to normalne zjawisko. Silnik spalinowy jest tak skonstruowany, że musi od wymiany do wymiany trochę wypić tego oleju .
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-08, 19:25
W moich samochodach - a było ich kilkanaście w tym kilka nowych - żadne nie wymagał dolewek między zmianami - poza pierwszą generacją 1.2tce
Wszystkie samochody które miałem od nowości bardzo delikatnie traktowałem przez pierwsze 10-15tyś. Niektóre z nich po tym przebiegu dostawały mocno w palnik (ja byłem młody i głupi, fotoradarów jeszcze nie było a z panowie z suszarkami byli relatywnie wyrozumiali ;) )- i mimo to nie trzeba było im uzupełniać oleju.
Mam nadzieję że w 1.0tce też nie trzeba robić dolewek :)
Silnik ten jest również znany jako „silnik Nissan HR” — został zaprojektowany i wyprodukowany przez Nissana (w szczególności Aichi Kikai Kōgyō Kabushiki Kaisha / Aichi Machine Industry Co., Ltd., Japonia) we współpracy z Renault, Mitsubishi i Mercedes-Benz. do 2013 roku, a więc jest to „stary” silnik, niezawodny, bez znanych „błędów”, natywnie nie zużywa oleju.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 161 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-08, 23:30
dudu$ - dzięki. Tak właśnie myślałem. Wymianę mam co prawda dopiero w maju, raczej nie przekroczę 12 tysięcy, ale baniaczek chyba kupię teraz. Kto wie ile będzie kosztował na wiosnę.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 733 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-01-07, 14:18
tak sobie patrzę na ceny Elf 5W30 Evolution Full Tech bo może mam 3x5litra w zapasie ale będę zamawiał i tak filtry to może i wezmę olej i cena 150-170zł w miejscach gdzie kiedyś było suuper tanio czyli max 120-130zł.
Czy ceny tak poszły?
I co sądzicie ewentualnie o zalaniu 1,5dci 90KM i 1,5dci 110KM VALVOLINE SynPower MST C4 5W30 bo skoro cenowo wychodzi podobnie???
Kiedyś brałem zawsze ELFa i wymiana co 10-12tysia max ale skoro ceny poszły w górę.......
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-07, 14:28
Nikita_Bennet napisał/a:
tak sobie patrzę na ceny Elf 5W30 Evolution Full Tech bo może mam 3x5litra w zapasie ale będę zamawiał i tak filtry to może i wezmę olej i cena 150-170zł w miejscach gdzie kiedyś było suuper tanio czyli max 120-130zł.
Czy ceny tak poszły?
I co sądzicie ewentualnie o zalaniu 1,5dci 90KM i 1,5dci 110KM VALVOLINE SynPower MST C4 5W30 bo skoro cenowo wychodzi podobnie???
Kiedyś brałem zawsze ELFa i wymiana co 10-12tysia max ale skoro ceny poszły w górę.......
Ja do Swojego Duster leje olej do valvoline synpower 5w40 tylko że mam benzynę. Do drugiego auta jakim jest Corolla E12 vvt-i 1.4 leje valvoline maxlife 5w30. Nie odczuwam różnicy między nimi a elfem. Ceny poszly do góry dlatego teraz zaleje Duster olejem Shell Ultra 5w40 bo z tego co czytałem ma bardzo dobra specyfikację lepsza od valvoline, elfa, castrola. Porównywalny jest do Motula. Do wyboru mam jeszcze olej PMO 5w40 który jest w podobnej cenie ale jest w 100% olejem syntetycznym a nie tak jak pozostałe hydrakowane
Poprzedni właściciel miał zmieniany olej w ASO RN700/710 5W40 Elf Evolution 900 SXR. Ja zmieniałem olej pod koniec listopada (2 miesiące wcześniej od terminu w ASO) poza ASO przy przebiegu na tamtym oleju ok. 9 tys. km na Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, który spełnia te normy z Renault. Stary olej wg mechanika (serwisuję swoje samochody u niego od około 13 lat) był zdecydowanie w dużo gorszej kondycji niż powinien być po takim przebiegu (Czarny jak smoła, jakby był w silniku wysokoprężnym używany a nie w benzynie), a filtra oleju nie można było odkręcić, jakby był od nowości tam.
Powiedział mi, że że zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów).
Po wymianie oleju silnik pracuje zdecydowanie lepiej i ciszej, mam aktualnie na nim przejechane ok. 2300 km, poziom na bagnecie jest taki sam. Na olejach tej marki jeżdżę już około 8 lat i jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłem, w przeciwieństwie do Elfa, do którego się w przeszłości się zraziłem, stąd moja decyzja, aby go aktualnie nie używać w swoim samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-02, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 902 Skąd: EL
Wysłany: 2022-05-02, 19:07
michal22 napisał/a:
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, który spełnia te normy z Renault.
W karcie produktu przedstawiono wiecej właściwości fiz.-chem. niż podaje konkurencja - na plus. Po karcie wnioskuję że jest dobry. Ale drogi. Czy nie lepiej prawidłowo wymieniać ponad 2-krotnie tańszego elfa z filtrem? (jak podejrzewasz aso tego nie robiło)
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40, który spełnia te normy z Renault.
W karcie produktu przedstawiono wiecej właściwości fiz.-chem. niż podaje konkurencja - na plus. Po karcie wnioskuję że jest dobry. Ale drogi. Czy nie lepiej prawidłowo wymieniać ponad 2-krotnie tańszego elfa z filtrem? (jak podejrzewasz aso tego nie robiło)
Samochód zamierzam eksploatować kilkanaście lat, dlatego bardzo mi zależy na dobrym stanie technicznym silnika. Przewidywane roczne przebiegi oscylują w granicach 6 tys. km. Co rok przy tak niskim przebiegu wymiana dobrego jakościowo oleju mam nadzieję pomoże mi utrzymać na te długie lata silnik w dobrej kondycji. Silnik samochodu eksploatowanego głównie w mieście nie ma lekko, dlatego pozostaję więc przy Liqui Moly, cena dla mnie jest w tym przypadku rzeczą drugorzędną. Na Elfie jak już wspomniałem kiedyś się przejechałem.
Mechanik mi kitu raczej nie wciskał, to nie jest "zaprzyjaźniony mechanik", to jest osoba z rodziny, której ufam.
P.S. Dobrze jest mieć takiego mechanika.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-05-02, 21:24
Mi mechanik zmienił olej na castrol gtx 5w30 mówił,że ten powinien być lany do mojego. Czy to dobry olej do tego silnika ?Cena za bańkę coś koło 140 zł więc tanio raczej
Ostatnio zmieniony przez dacia 2022-05-02, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 161 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-05-03, 13:27
imć napisał/a:
GTX 5W30 RN17 czy GTX 5W30 C4?
Myślę, że miałoby to znaczenie gdyby ktoś chciał na jednej zmianie zrobić te 30 tysięcy. Jeśli zmienia się co 10 tysięcy przestaje to mieć znaczenie. Te oleje nie różnią się aż tak bardzo parametrami by przykładać do tego aż tak wielką wagę. W Dacii przy takich sezonowych przebiegach 10-12 tys. nawet Lotos da radę.
Ostatnio zmieniony przez villager 2022-05-03, 13:32, w całości zmieniany 1 raz
zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów).
Biorąc pod uwagę kontrole jakości stosowane w ASO -- myślę, że wątpię, by to nie była kolejna miejska legenda. No ale każdy ukochany mechanik jest jeszcze bardziej ukochany, jeśli tylko odkryje taki spisek i zdoła mu się przeciwstawić
Jako kompletnie zielony w temacie olejów zapytać czy te oleje to to samo?
Chciałem kupić sobie butelkę 1L, żeby sobie dolać w razie jakby się zmniejszył poziom na bagnecie.
Który powinienem dolewać?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 733 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-05-03, 17:13
michal22 napisał/a:
....
Powiedział mi, że że zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów)...
no jak klient nie sprawdza przy odbiorze auta czy jest poziom oleju i czy olej jest tej samej barwy co przed oddaniem to trochę słabo dba o auto, tak samo z filtrem - przed oddaniem auta jedna niewielka ryska na filtrze i przy odbiorze widać czy nowy czy pozostawili ten sam.
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 80 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-05-03, 21:38
villager napisał/a:
Myślę, że miałoby to znaczenie gdyby ktoś chciał na jednej zmianie zrobić te 30 tysięcy.
30kkm na jednej zmianie tzn że samochód na firmę i w leasingu. A potem cały zestaw problemów, no ale to już będzie się martwił kolejny użytkownik.
villager napisał/a:
Jeśli zmienia się co 10 tysięcy przestaje to mieć znaczenie. Te oleje nie różnią się aż tak bardzo parametrami by przykładać do tego aż tak wielką wagę.
I tak i nie. Porównałem sobie skład chemiczny oleju C3 i C4 producenta nieważne jakiego i ten skład się na tyle różni, że jeden olej jest lowSAPS a drugi midSAPS. Dla dCi z DPFem to może mieć znaczenie. Tak samo jak dla samochodów narażonych na LSPI. Więc mimo wszystko wolałbym się trzymać norm producenta silnika, chyba, że naprawdę ma się wiedzę odnośnie oleju a nie podstawową listę parametrów. Ale może przesadzam?
villager napisał/a:
W Dacii przy takich sezonowych przebiegach 10-12 tys. nawet Lotos da radę.
Lotos akurat ma bardzo dobre oleje, tak samo Olren. Pod warunkiem, że się wie czego się szuka... Akurat do RN720 szybciej bym zalał Orlena/Lotosa niż Castrola.
Petr napisał/a:
Przy odbiorze mojego Logana dostałem info o zalecanym oleju - Castrol 5W30 RN17.
Znalazłem dwa takie oleje:
Nie widziałem oddzielnej analizy z różnych beczek, ale zakładałbym, że to jest to samo (bo po co robić dwa różne na tą samą normę). Co więcej, niektórzy producenci podają na swoich olejach normy RN17, że można je mieszać z innymi olejami normy RN17. To na co bym zwrócił uwagę to na fakt, że Castrol był podrabiany i tym bym się bardziej przejmował, niż który olej RN17 dolewać. Co znie znaczy, że każda bańka Castrola jest podrabiana, ale, żeby kupować w miarę możliwości z dobrego (a nie najtańszego) źródła... A może znowu przesadzam?
Nikita_Bennet napisał/a:
no jak klient nie sprawdza przy odbiorze auta czy jest poziom oleju i czy olej jest tej samej barwy co przed oddaniem to trochę słabo dba o auto, tak samo z filtrem
Ja nie sprawdzam Zawsze biorę odlaną próbkę zużytego oleju jak i stary filtr. ASO robi duże oczy, ale wiem, że nie oszukają, bo im mówię po co mi to. Zresztą zalewam olej którego skład chemiczny znam (Shell AR-L RN17, a który różni się od Castrola RN17) i po wymianie robię analizę próbki. Jak zauwazę skuche, to będzie wtedy siwy dym.
Ostatnio zmieniony przez imć 2022-05-03, 22:02, w całości zmieniany 2 razy
zachodzi duże prawdopodobieństwo, że ASO mogło nie dokonać wymiany oleju, tylko są jedynie wpisy na fakturach i świadectwach kontroli. Mówił mi również, że to nie pierwszy przypadek, kiedy ASO oszukiwało w ten sposób swoich klientów (już miał kilka takich przypadków w samochodach swoich klientów).
Biorąc pod uwagę kontrole jakości stosowane w ASO -- myślę, że wątpię, by to nie była kolejna miejska legenda. No ale każdy ukochany mechanik jest jeszcze bardziej ukochany, jeśli tylko odkryje taki spisek i zdoła mu się przeciwstawić
pracuję od lat w ASO różnych marek ( chociaż Renault się nie trafiło ) i takich numerów się od baaaaardzo dawna nie robi. Po prostu za duży problem vs zysk.
Garażowy mechanik nie wie że każda czynność jest rejestrowana, kontroli, tajemniczych klientów jest od metra i ciut ciut. Owszem czasem ASO idzie na skróty ale podkładać się na wymianie oleju to czysta głupota. Tym bardziej że sprzedaż oleju i filtrów to czysty zysk a często poziom sprzedaży oleju wpływa na wysokość bonusów i premii.
W moim SSIII przy wymianie oleju po 2 tys też ( u mnie w serwisie ) też mieli problem odkręcić filtr. tak po prostu czasem jest i tyle.
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 80 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-05-04, 16:54
r70 napisał/a:
A dlaczego wybrałeś Shella ar-l zamiar Castrola ?
Bo gdyż:
- Shell w dużej części oparty jest o bazę GTL a nie hydrocrack, a co się z tym wiąże powinien lepiej płynąć w niskich temperaturach (ale doświadczenia z zamrażarką jeszcze nie robiłem)
- zawiera molibden i bor (uniwersalne dodatki które lepiej mieć niż nie mieć)
- ma wyższy TBN niż Castrol (9.7 vs 7.8)
- ma oficjalny sklep na alledrogo, co powoduje, że może nie jest najtaniej, ale wiadomo, że nie podróba
Ale na przeglądzie z wymianą oleju pozwolę ASO zalać GTXa RN17, bo to też jest dobry olej, tyle, że Shell lepszy :P
To jest RN17. RN17 nie jest zgodne z RN720. Jeżeli kolegi silnik to 1.5 dCI to, jeżeli się nie mylę, najeżałoby zalać olej zgodny z RN720.
dacia napisał/a:
Planuję zmiany max co 15 tys lub rok ale znając mnie to minimum 2 zmiany w rok wyjdą a nawet i 3
15k to sporo, nawet jak na jazdę po trasie. Kiedyś zrobiłem doświadczenie na oleju dużo lepszym niż GTX RN17 i przy 15k km olej był w złym stanie. Po tym doświadczeniu nigdy nie przekroczyłem 10k km, a jeżdząć po mieście to nawet i 7.5-8k km.
Ale oczywiscie każdy wymienia jak chce, co ile chce i na to, co uzna za słuszne
pracuję od lat w ASO różnych marek ( chociaż Renault się nie trafiło ) i takich numerów się od baaaaardzo dawna nie robi. Po prostu za duży problem vs zysk.
Garażowy mechanik nie wie że każda czynność jest rejestrowana, kontroli, tajemniczych klientów jest od metra i ciut ciut. Owszem czasem ASO idzie na skróty ale podkładać się na wymianie oleju to czysta głupota. Tym bardziej że sprzedaż oleju i filtrów to czysty zysk a często poziom sprzedaży oleju wpływa na wysokość bonusów i premii.
W moim SSIII przy wymianie oleju po 2 tys też ( u mnie w serwisie ) też mieli problem odkręcić filtr. tak po prostu czasem jest i tyle.
Bardzo bym chciał, aby było tak jak piszesz, trochę bardziej optymistycznie to w takim układzie wygląda. Z wpisów wynika, że poprzedni właściciel dwie pierwsze wymiany robił co rok przy średnich przebiegach ok. 13 tys. km. Takie interwały wymian są dla mnie jeszcze do przyjęcia w perspektywie mojej przyszłej długoletniej eksploatacji samochodu. Być może za bardzo się spieszyli i nie przyłożyli się w trakcie wymian oleju i za dużo zużytego zostawało jeszcze w silniku. Jak pisałem wcześniej, są to tylko podejrzenia, dlatego nie podawałem nazwy ASO w którym samochód był serwisowany, aby nikogo bezpodstawnie o coś oskarżać.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-05, 11:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum