Nie wiem jak to jest teraz, ale kiedyś panowała taka zdrowa zasada: Wymieniaj filtr powietrza razem z olejem i filtrem oleju. W najgorszym wypadku co drugi raz. Mam wrażenie, że czystość filtra powietrza jest obecnie niedoceniana a ma ogromny wpływ na moc i na spalanie naszych silników.
Właśnie popatrzyłem w moją rozpiskę przeglądów, dedykowaną dla mojego konkretnego samochodu... Wymiana oleju z filtrem - co roku lub co 20 tys km.
Wymiana filtra powietrza i paliwa...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:03
w poprzednim aucie wymieniałem filtr powietrza każdej wiosny - za cenę 25 zet mogłem sobie pozwolić na takie szaleństwo zwyczaj ten zamierzam kultywować
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-06, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
@wojtek_pl: Ale kto Ci broni robić to częściej? To jest przecież zalecane minimum (z kilkoma zastrzeżeniami, podanymi dalej w książce) - a jeśli ktoś ma taki kaprys, to może wymieniać i co miesiąc...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:23
Generalnie gdyby faktycznie bylo to takie niezbedna jak kazdorazowa wymiana filtra oleju wraz z olejem na 100% Dacia by tego wymagala. W instrukcji Sandero napisali, ze co 60 tys km lub 4 lata. Jednak w tzw. szczegolnych warunkach eksploatacji co 30 tys km lub 4 lata. Ciekawy jestem jak bedzie wygladal moj filtr przy przegladzie 40 tys km ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-03-06, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:25
wojtek_pl napisał/a:
Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...
Rozsadnie ale jesli ktos przejechal 40 tys zgodnie z zaleceniami producenta to chyba nie powinien sie martwic ? Gdyby to bylo az tak grozne dla silnika w okresie gwarancji by kazali wymieniec co rok.
Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...
Rozsadnie ale jesli ktos przejechal 40 tys zgodnie z zaleceniami producenta to chyba nie powinien sie martwic ? Gdyby to bylo az tak grozne dla silnika w okresie gwarancji by kazali wymieniec co rok.
Brudny filtr powietrza jest mniej groźny dla silnika a bardziej dla Twojej kieszeni. Silnik jakoś przetrwa, że dostanie za mało powietrza do cylindrów. Zapłon nastąpi. Ale ponieważ mieszanka nie będzie optymalna to zapłaci za to właściciel na stacji benzynowej.
Wiesz, stosowanie się do, było nie było, zaleceń producenta nie koniecznie jest ignorancją. To producent pojechał po bandzie z takim zalecanym okresem między wymianami. Gwarancji ci nie zabiorą jak będziesz się do nich stosował a to że auto będzie ci słabo jeździć to inna sprawa.
A może faktycznie filtr tyle wytrzyma? W końcu to tylko 1.5 litra pojemności i nawet turbo nie przepchnie przez ten silnik jakichś gigantycznych ilości powietrza. W Jeepie 4.7 litra jednak więcej tego powietrza przelatywało przez silnik to i wymiana co 10 tys km. była uzasadniona...
Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?
Mimo wszystko uważam, że 4 lata lub 60 tys km to za dużo. 2 lata lub 30 tys to maks. i jeśli nie będzie takiej potrzeby wcześniej (wskaźnik) to takie wymiany u mnie nastąpią.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-06, 22:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 09:13
W moim Loganie był założony filtr powietrza oznaczony przez Filtron jako Dusty environments. Miał on dodatkową warstwę w postaci gąbki. Może stąd wydłużony okres pomiędzy wymianami. Teraz założyłem odpowiednik bez tej gąbki. Pewnie szybciej go będzie trzeba wymienić, ale powinien dawać więcej powietrza. Oznaczenia wg Filtrona:
AP 134/4 - bez gąbki
AP 134/6 - dusty environments - z gąbką
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 103 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-20, 22:04
W nowych dci - K9K 612 (i wydaje mi się, że w TCe też) filtr powietrza ma nowy kształt.
część nr 165 467 674 R - dostępność: wyłącznie oryginał (w ASO - we Wrocławiu-Długołęce - 84 zł).
Wymiana jest prosta.
W centralnej części zdjęcia widać obudowę filtra powietrza:
z boków są zaczepy, które należy zwolnić. W ich zwolnieniu pomaga lekkie przesunięcie w lewo-prawo całej pokrywy filtra powietrza, przy jednoczesnym naciskaniu zaczepu.
Po zwolnieniu zaczepów pokrywę z filtrem należy wyciągnąć:
i włożyć do uchwytu nowy filtr. Uprzednio warto wyczyścić odkurzaczem wnętrze obudowy filtra powietrza.
Zgodnie z programem przeglądów pojazdów dla sandero stepway 1,5 dci wymiana przewidziana jest co 60 000 km lub co 4 lata.
Dla mnie optymalna częstotliwość to 10 - 15 tys. km lub 1 rok.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-20, 22:34
Czyli... co podpowiadaja Twoje doswiadczenia ? Ja wymieniam raz na rok filtr klimatyzacji za to kupuje oryginal, zas powietrza wymienilem ost rok temu.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 103 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-20, 23:15
Wymieniam filtry kabinowe na koniec zimy i na koniec lata. Jak je oglądam po wymianie, to wydaje mi się, że to i tak zbyt rzadko. Nie zaprzeczę, że wymieniam je również dla dobrego samopoczucia (to samo dotyczy wymiany oleju i jego filtra - max co 10 tys. km).
A lata doświadczeń, o których przelotnie wspomniałem, to czas od kiedy tak postępuję z samochodami i nie miałem z nimi żadnych problemów.
Szykuję się do wymiany filtra powietrza - zanabyłem filtrona AP 143/6 w cenie 69,00 PLN
I pytanko czy ktoś wskaże na poniższym zdjęciu jak się do niego dostać co i gdzie odkręcić by zdjąć osłonę itd i na co uważać?
Tak to wygląda u mnie:
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-16, 18:51
sądzę,że należy szukać go tutaj, trzeba pewnie wcześniej zdjąć ten gustowny plastik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum