Mi się wydaje, że hamownia hamowni jest nie równa... Niestety jedni lepiej dbają o sprzęt, drudzy gorzej i nie każda jest poprawnie skalibrowana.
Kiedyś byłem na takim spocie gdzie każde auto miało tyle kucy ile fabryka dała, a nawet więcej, a auta miały już swoje latka...
Wysłany: 2014-11-20, 22:26 lodgy 1.6 MPI + LPG wyniki z hamowni
wrzucam jako ciekawostkę pliki z dzisiejszej wizyty w hamowni mojej lodóweczki
sprawdzana na benzynie i na gazie LandiRenzo instalowanym w salonie Renault
nie mam pojęcia jaka to jest kwota . samochód badany w ramach pracy inżynierskiej badanie wykonane darmowo
w tamtym tygodniu dla porównania badany hyunday i20 1.2 16V z gazem BRC lepsze wyniki niż w lodzi . różnica między gazem a benzyną po nałożeniu wykresów na siebie prawie nie zauważalna
Wysłany: 2015-04-09, 14:03 Wyniki z hamowni silnika 1.2 16V w Sandero II
Witajcie koledzy i koleżanki Korciło mnie żeby sprawdzić parametry mojego autka i dziś właśnie nastał ten piękny dzień, w którym błękitna strzała odwiedziła hamownię podwoziową na sprawdzenie parametrów. Zapraszam do zapoznania się z wykresami i porównania Ilość kucy wyszła fabryczna (czyli 75KM) natomiast różni się moment obrotowy, który u mnie wyszedł in + o 2 Nm przy niższych obr/min (niby niewiele ale zawsze ;) ) wszak jeździ się momentem obrotowym a nie mocą
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 08:39
Dla zainteresowanych podrzucam wykres z hamowni dla Duster 1.5 dCi z 2021 r.
Człowiek wykonujący badanie wyglądał na dość rzetelnego: co ciekawe, wykres z hamowni wskazuje na znacznie lepsze parametry silnika niż wynikające ze specyfikacji producenta:
a) nie 116 KM a 121 KM przy 3186 rpm;
b) nie 260 Nm a 306 Nm przy 2284 rpm.
Auto z przebiegiem c/a 30.000 km, bez żadnych ingerencji.
O ile moc niewiele większa od deklarowanej, to różnica w momencie obrotowym wyszła już sroga.
Nie jest tak, że hamownia źle bada - jest w ciągłym użyciu i dla sporej części aut wychodzą parametry zbliżone do deklarowanych lub niższe - a tutaj wyszło o dziwo sporo lepsze.
wow, 45Nm więcej ? musieli zwiększyć ilość paliwa . Wg mnie była ingerencja we flasha, 20Nm więcej może być jeszcze akceptowalne w fabrycznym sofcie , ale nie 45Nm.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 09:34
Corrado, na razie nikt spoza ASO w samochód nie ingerował. Szykujemy się do PowerBoxa - po założeniu podrzucę jeszcze wykres wskazujący na to jak wpłynęło to na parametry silnika.
A sprawdzałeś plik flasha ? Wg mnie był modyfikowany, jeśli chcesz mogę sprawdzić czy był zmieniony - wystaw plik lub możesz podesłać na priv, wg mnie na 90% był zmieniony.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 10:03
Chętnie podeślę, ale potrzebowałbym instrukcji jak dla niedorozwoja jak to zrobić przy uwzględnieniu, że nie mam złącza OBD - można to wyklikać z poziomu Media Nav Evolution?
Dla zainteresowanych podrzucam wykres z hamowni dla Duster 1.5 dCi z 2021 r.
Człowiek wykonujący badanie wyglądał na dość rzetelnego: co ciekawe, wykres z hamowni wskazuje na znacznie lepsze parametry silnika niż wynikające ze specyfikacji producenta:
a) nie 116 KM a 121 KM przy 3186 rpm;
b) nie 260 Nm a 306 Nm przy 2284 rpm.
Auto z przebiegiem c/a 30.000 km, bez żadnych ingerencji.
O ile moc niewiele większa od deklarowanej, to różnica w momencie obrotowym wyszła już sroga.
Nie jest tak, że hamownia źle bada - jest w ciągłym użyciu i dla sporej części aut wychodzą parametry zbliżone do deklarowanych lub niższe - a tutaj wyszło o dziwo sporo lepsze.
W ubiegłym roku kontaktowałem się popularną firmą wyspecjalizowaną w tej dziedzinie -DynoSet. Kujawsko-Pomorskie.
Zoaroponowali mi identyczne parametry jak z wykresu powyższej. Jest to według nich najbardziej bezpieczna opcja bez szkody dla silnika, układu napędowego, czy sprzęgłowego.
Do każdego silnika program jest pisany indywidualnie, po wcześniejszym badaniu samochodu na hamowni.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 11:49
Tylko cała zagadka właśnie w tym, że to jest badanie na hamowni jeszcze przed ingerencją - auto w takiej formie wyszło z fabryki, 1 raz soft był aktualizowany w ASO i tyle. Ten wykres to nie jest efekt ingerencji tunera nakierowanego na podkręcenie. Założymy powerboxa V-Tech (zapewne w przyszłym tygodniu - zobaczymy jak to wpłynie na wykres.
MarekZawadzki, wg mnie to dawka paliwa jest już zwiększona i niedodane doładowanie, dlatego moment obr mocno spada, a moc max jest - przy 3100obr/min ?!
Na Twoim miejscu zrobiłbym jednak sprawdzenie tego przed podłączeniem boxa , bo egt już może być naprawdę wysokie teraz a już naprawdę ponad normę jeśli jeszcze dodasz koksu jakimś oszukującym CR boxem.
Tylko cała zagadka właśnie w tym, że to jest badanie na hamowni jeszcze przed ingerencją - auto w takiej formie wyszło z fabryki, 1 raz soft był aktualizowany w ASO i tyle. Ten wykres to nie jest efekt ingerencji tunera nakierowanego na podkręcenie. Założymy powerboxa V-Tech (zapewne w przyszłym tygodniu - zobaczymy jak to wpłynie na wykres.
Nie tak do końca. Auto po 3 latach eksploatacji (w moim przypadku), nie musi utrzymywać parametrów fabrycznych. Na podstawie aktualnych parametrów mierzonych na rolkach(czasem może być już słabe turbo, wtryski itd.) ustala się czego i ile można dodać, żeby zaraz po tuningu nie rozwaliło czegoś.
Mnie taka mapa jak obecnie w Twoim w zupełności by mi wystarczyła.
Większą moc i moment ( od Twojego aktualnego,) to już dla tego silnika, z fabrycznym intercoolerem i dolotem może być słabo. Dolewanie zwiększonej dawki tylko paliwa może być korzystne na krótką metę.
Śledzę temat fachowców z powyższej branży w YT,,Coobcio Garage". Nwet mam styczność wypróbowania samochodu ich dzieła, tylko że to Audi A3 2.0 TFSI Qatro. Powiem, w trybie Sport robi zaj....te wrażenie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-06, 05:57
Panowie, aktualizacja w sprawie hamowni dla silnika 1.5 dCi z AdBlue. Ci, którzy wątpili w poprzedni wykres wskazujący na ponad 300 Nm w seryjnym silniku mieli racje. Nie wiem z czego dokładnie wynikał ten błąd, ale poniżej prawidłowe (bo sprawdzane dwukrotnie) wykresy dla silnika bez ingerencji i dla silnika z powerboxem VTech.
Po powerboxie moc urosła z 112 KM do 129 KM, moment obrotowy z 250 Nm do 275 Nm,
To ja podzielę się efektami założenia boxa do 1.0 LPG.
Testowane na hamowni zimą, dlatego na LPG słabsze osiągi niż spodziewane.
Generalnie niby w liczbach różnica niewielka ale auto jest dużo bardziej dynamiczne i czuć dużą różnicę w jeździe.
Przyspieszenie od 60-120 skróciło się z 17.5s do 14.7s
AFR, temperatura spalin itp. testowane na drodze - wszystko w normie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum